Hey meiden, Eva; gefeli met jullie nieuwe huis! Is het de woonboerderij geworden, of inmiddels weer iets anders? Gaaf hoor! Dieneke; lekker poetsen hoor! Je voelt je herboren daarna, hihi Liek; fijn je weer terug te "zien"! Bedankt voor je mail met foto's! Erg leuk! Leander heeft ook al zo veel haar! Mooie man hoor. Ga snel je bevallingsverhaal even lezen. Krijg zo weer kraamvisite... Latersss
Dieneke ondanks de pijn klinkt je berichtje wel vrolijk....en owjee, wat een nesteldrang....die is hier ook niet over echt...maarja...net als wat andere mama's zeggen....nu meer gebrek aan tijd en energie...dus lang leve Jan Steen. Al ben ik hier vanmorgen toch produktief aan het werk geweest. Hele hut gestofzuigd (alleen kamer van Arthur nog niet..ga ik zo nog doen als mannetje nog even doorslaapt; hij ligt nog in kinderwagenbak na onze wandeling met zijn 2 vanmiddag). Badkamer schoongemaakt en wasje gedraaid. En vanmiddag dus even naar centrum geweest. Had van de week nieuw jasje gekocht, maar zat toch nog iets te krap dus even omgeruild voor maatje L. En eindelijk de bestelde gordijnen opgehaald. Lieke jemig...klinkt toch behoorlijk pijnlijk die beien...en een knip is ook niet zo fijn. Hopelijk herstel je snel en ben je ook zo van die beien af (net als Elmo trouwens)! Lekker dat je weer thuis bent met je mannen! Prinses lekker als je een lijstje klaar hebt met de adressen. Had deze ook wel op tijd klaar, maar kwamen idd nog wat adressen bij op het laatste moment! Gelukkig genoeg kaartjes besteld. Hadden jullie nu al kaartjes of waren jullie nog aan het rondkijken? Zag snelle meld van Nollie....maarja.....vlgs haarzelf mag ze pas ná het weekend bevallen . Sonja ja dan moet je ineens nog andere kleertjes hebben als je meisje nog zo klein is...maar hopelijk groeit ze snel door naar volgende maatje. Het feit dat we volgend jaar gaan verhuizen voelt nog wel onwerkelijk hoor, moet echt nog even wennen aan het idee. Zal ook wel meer komen als dingen meer rond zijn. Okee, meiden.....hou hier de boel in de gaten....zwangere walvisjes! Groetjes, Eva.
Beetje tegelijkertijd gepost..ElviraR....maar idd de woonboerderij was al even van de baan. Uiteindelijk is het verkocht aan mensen die het in het geheel wilden kopen en wij gingen alleen voor het voorste deel. Nu ging het om een vrijstaande woning...ook aan 'andere' kant van Nijmegen, in N-Brabant in een klein dorpje, met genoeg ruimte binnen en lekker tuintje eromheen. Voorste deel van de tuin is al prachtig aangelegd (helemaal onze smaak). Achter het huis een groot grasveld waar ik straks onze man al lekker zie spelen (okee, loop al iets te ver op zaken vooruit, maar mag toch wel een beetje wegdromen ). Elvira zag net pas je bijschrift op de MSN...grappig ja...3 dagen achter elkaar! Hoop dat het met jou en Albert ook goed gaat meis. Gun het jullie ook soooo erg graag dat jullie ook een wondertje mogen verwachten...dikke kus! Groetjes, Eva.
Ah lieve foto's! Kan niet wachten tot we ons beebje in onze armen mogen verwelkomen! Hier is zijn de doggies en manlief weer thuis, en alles is schoon beneden. En ik ben versleten hahaha Maandag komt oma helpen boven lekker de badkamer enzo. Ook oma kwam vanavond en heeft t wiegje meegenomen! En het staat al in de slaapkamer opgesteld! in een woord ! GEWELDIG! Iedereen fijne avond!
@Lieke, Gefeliciteerd met je knappe kereltje. Wat een lieverd om te zien. @ Natasja, Fijn, dat de 20 weken echo goed was. Wat gaat het snel, alweer voorbij de helft. @Aldonza, Gefeliciteerd met jullie huis. Post is overigens aangekomen, bedankt! @Borstvoeding Wat jammer om te horen dat dit niet even vlekkeloos verloopt bij iedereen. Enige raad die ik mee kan geven: schakel een lactatiekundige in en wacht daar vooral niet te lang mee. Ik durf het nu bijna niet te schrijven, maar borstvoeding is bij mij bijna het enige wat naar wens verliep. Het kolven lukte goed en heeft de melkporductie bij mij goed op gang gebracht. Sinds deze week heb ik Charlotte gevoed zonder tepelhoedje en dat gaat heel goed. Ach ja, zijn die enorme boobs toch nog ergens goed voor. Verder gaat hier alles z'n gangetje. Ze slaapt over het algemeen goed en huilt bij honger, krampen en vermoeidheid. Ik heb trouwens erg veel aan het boek 'Regelmaat en inbakeren', staan een aantal verhelderende dingen in. Zal proberen weer ietsjes meer aanwezig te zijn.
@liek, heb je verhaal gelezen wow zonder persweeen leander eruit persen. Vind het niet raar dat er beien aan over gehouden hebt, jeetje! Lekker ventje hoor! en wat een bos haar! @prinses, mooie fotos!
Hier een korte reactie op de borstvoedingperikelen. de rest zal ik in het mamas forum posten. Ik heb een aantal keren contact gehad met een vertegenwoordigster van LLL. Dit zijn gewone mama's die veel ervaring hebben met bv. Dus geen hoogdravende tiepjes die je aan de bv willen houden. Koste wat kost. Een lactatiedeskundige zit wel in je verzekeringspakket (we hebben ivm de mmm allemaal de meest uitgebreide, toch?) en is ook een aanrader. Huisartsen en cb's hebben vaak toch een meer dwingende houding heb ik gemerkt, en je hebt juist een steuntje in de rug nodig. Dus zoals Imani zegt: DOEN! Wat fv betreft voor hongerige baby's of voeding voor krampjes e.d. Lekker niet doen eerst. Ze zijn 5 euro per pak duurder en je hebt de standaard nog niet geprobeerd. Als je volledig op de fles overgaat (wat ik na 3 maanden heb gedaan) moet je eerst een paar weekjes de standaard aankijken. Vaak worden ze al een stuk rustiger en meer verzadigd. Krampjes verdwenen bij marin als sneeuw voor de zon. Ze ging wel iets meer spugen, maardat is geen ramp. Weet nu wat ze binnenkrijgt en dat is genoeg.Kind krijgt zo nog striae van het groeien. We racen zo maat 68 door! Voor het spugen doe ik overdag een schepje Nutriton door de fles (johannesbroodpitmeel ofzo). Ze adviseren per 100cc 2-4 schepjes. ik doe per 200cc nu 1 dikke schep, anders kan je het snijden....... Zo nu verkas ik naar de andere kant. Tot snel.
Lieve Meiden. Hier weer even wat nieuws van mij. Leander doet het goed. Is erg lief en tevreden. Wat lijkt het lang geleden dat ik hoogzwanger hier was. Ik kan eigenlijk amper zitten ik hoop jullie echt zo snel mogelijk weer lekker te ondersteunen hoor. Liek.
ElviraR en Prinses Mooie foto's zeg! Prinses, wat gaat het ineens hard bij jou zeg! Ik zag 32 wk staan...pffff... Nog even en je zit op die magische 37 wk grens! Hier nog steeds bv gedoe..... ga vandaag bellen! Voeden kost me nu ontzettend veel tijd (ben ook met kolven begonnen) dus online zijn is echt beperkt. Elmo
Hier weer een meld van mij! Lekker druk weekend gehad...en beebje is still inside hoor, alhoewel ik zaterdagnacht anders dacht.... Vanochtend wakker geworden met megakrampen in mijn buik en voor het eerst écht last van brandend maagzuur...De krampen zijn weg na een goede wc beurt ...maar het blijft borrelen.. Verders hier alles goed met iedereen... Dieneke; Vandaag de boven verdieping begrijp ik...veel plezier, je hebt goede hulp las ik! Lekker gevoel he als alles dan zo lekker schoon is...én oja het wiegje staat er...wat leuk! Natasja; Still in loveeee.... Prinses; Mooie foto's! Gaat goed je buikkie... Hannah; Weer internet...jij gaat trouwens ook stiekumpjes snel hoor...of vind je zelf van niet? Dat waren volgens mij alle zwangeren.... En nu de mama's; Heb al jullie foto's bekeken....Kan niet wachten hoor om ook ons wondertje vast te houden...jaja, ik blijf het zeggen Las ook de problemen van de bv, hechtingen etc etc....Kan er zelf ofcourse nog niet zoveel over zeggen, strakkies kom ik bij jullie aankloppen voor advies...hoop het niet natuurlijk ! Zo en nu ga ik wat proberen te eten... Spreek jullie weer! Liefs Nollie
Hoi Meiden! We zijn weer thuis! We zijn 5 dagen in een park van Landal geweest met opa en oma. (mijn ouders) Het was geweldig! Nicky heeft het ook heel erg naar haar zin gehad en ontwikkelt zo snel! Opa en oma vonden het prachtig om haar zo mee te maken, wat langer dan een paar uurtjes visite... Uitgebreider verhaal volgt bij de mamma's... Voor hier: Natas, wat fijn dat alles goed lijkt met je knulletje! Had je zelf al een idee dat het een jongen ging worden of was je echt verrast? Het is een mooie echo zeg, heb je hem ook aan je leerlingen laten zien of leven die niet zo mee? Dieneke wat een mooie wieg zeg! Nollie, beeb nog inside las ik. Heb je veel last van die voorweeen? Ik heb dat niet gehad dus heb geen idee of dat pijnlijk is ofzo. Prinses, buik gaat rap zo, de tijd ook... Hannah ook weer gespot, alles goed met jou en buik? Hopelijk kunnen we hier snel nog meer walvissen begroeten, anders loopt het een beetje leeg hier als jullie ook bevallen zijn meiden! Dan maar bij de mamma's verder kletsen toch? Daar zal ik nu mijn verhaal verder gaan schrijven over onze vakantiebelevenissen... Liefs Lenneke
Zo en hoe gaat het met de walvisjes? Nollie, Houd je het nog een beetje vol? Nog 10 dagen zag ik staan. Spannend hoor ben benieuwd wanneer jij gaat beginnen. Natasja, Echt een mooie echo van jullie knul. Houd je het nog vol met je werk en verhuizen en dergelijke? Hannah, eindelijk weer inetrnet. Wat een heerlijkheid is dat dan he. En wat kan je het missen als je het niet hebt. Verder ben ik het even kwijt. Mijn andere belevenissen staan bij de mama's. Hoop dat jullie daar ook snel te zien ijn met ijn allen. Is toch wel makkelijker 1 topic om bij te houden. Vandaar dat ik hier niet heel veel schrijf. Solly meiden. liefs Lydia
Zo het lijkt vandaag of ik wat beter kan zitten. Of de paracetamol verdooft Goed, heb wel enigsinds meegelezen. Maar niet veel blijven hangen. Prinses. Buikupdate gezien, ziet er goed uit meid. Natasja Je 20 weken echo was helemaal geweldig. en ik lees dat je een zoon krijgt.. Als jongensmama zeg ik supers geweldig. Krijg je al meer duidelijke schopjes ? Ik moet bekennen in algemeen dat ik even flink slikken moest toen ik hoorde dat het een jongen was. Ik moest even afscheid nemen van rose , strikjes , jurkjes. staartjes enz. Ik vond het opeens heel vreemd om te zeggen auto broem broem enz. Later na een paar uur kon ik pas omschakelen op weg naar een jongen. en nu helemaal geweldig te stoer ik heb er in de laatste weken van de zwangerschap helemaal aan kunnen wennen en wilde ook niet anders meer. Ik kreeg gewoon een stoere vent. klaar... ik was niet ondankbaar of wilde speciaal een meid. Het was gewoon even wennen en afscheid nemen in wat ik melde. Hannah al meer leven in de buik gevoeld...? Mamainspe Ik moet even lezen bij je wat je laatste updates zijn mbt planning en geboorte wat er van gemaakt is. Doe je wel beetje rustig laatste wat ik las van je dat je flink aan de schoonmaak was geweest maar dat dit pijnlijk was allemaal. slaap je nog goed op je pillen..? Nollie het beste paard van stal..... Heb je gisteren nog ff gesproken via de foon. Maar ook op deze manier nog even veel sterkte met de laatste loodjes hoor , gelukkig voelt het voor jou nog allemaal te handelen ben blij voor je. Denk aan je hoor. Ben benieuwd wanneer het buddy gebeuren in actie gaat voor mij haha. Pieuw dit zijn de actieve walvissen op moment dacht ik. Vergeef mij als het niet zo is en ik iemand vergeet. Er zijn natuurlijk meerdere meiden maar die zijn minder actief. arrow: Mijself Zo geloof dat ik de ergste crisis van mijn onderkantje overleeft heb. Het is allemaal beter te handelen de zwellingen trekken gelukkig weg en ook de beien die trekken zich terug in de strijd. per dag knapt het allemaal wat beter op gelukkig. Alleen geen onverwachte bewegingen maken of te overmoedig zijn is funeste. Jeroen doet veel voor mij, want de kracht om Leander te wisselen van luiers , trap op en af enz heb ik niet. Dit geeft veel druk in de onderkant en het is dan toch te vermoeiend. Dus lig redelijk vaak op de bank om te ontlasten. Ga nu even naar de mama`s. voor de borstvoedingsverhalen... LIEK.
SMS van Dieneke! 16:23 Hi hier mama in spe. Dieneke. Hier opgenomen in het ziekenhuis. Ivm de pijn litteken en stoma. Morgen inleiden waarschijnlijk. Ben getoucheerd. 1 vinger ontzluiting, baarmoeder week. groetjes Dieneke