De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Ai was wel beetje bang....LOL...........

ZO vandaag lekker vrij en morgen ook.
    Was geradbraakt gisteren en sliep al rond de klok van 21.00.

Kwam gisteren thuis na werken.
    Heeft vriendlief al een start gemaakt voor de verbouwing boven.
    Wij slapen in een grote slaapkamer die eigenlijk 2 slaapkamers is.
    Wij willen verhuizen naar de andere slaapkamer omdat die groot genoeg voor ons is eigenlijk.
    De andere kamer gaat een muur tussen de grootste wordt voor de beeb, en de andere een kluskamer voor vriendlief.
    De slaapkamer waar wij dus in gaan was een grote zooi, omdat vriendlief daar vliegtuigen aan het bouwen was.
    heeft hij gisteren die hele kamer opgeruimd gezogen gedweild en het bed over gezet LOL..
    dus wij sliepen vanacht in de andere slaapkamer.
    Verder is het nog een onwijze zooi boven alles staat doorelkaar enz.
    Maar vanavond gaan we eerst een kledingkast scoren voor ons zo kunnen we langzaam alles gaan herinrichten en de lege kamer schilderen enz, en de muur gaan plaatsen.
    Zo is er een start gemaakt leuk hoor. Ik vind onze slaapkamer en al knus uitzien ondanks dat er nog veel rommel staat.
    als klaar is en netjes zal ik foto maken.

Zo net ook even zorgverzekeraar gebeld...

Ben ik blij dat ik medische indicatie heb voor zh bevallen.
    Heb een basis verzekering waar ik al jaaaaaaaaaaaaaaren genoeg aan heb.
    zit er niet eens verloskundige hulp bij voor bv thuisbevallen kan je een paar 100 euries kosten plus de eigenbijdragen van max 300 euro voor de kraamzorg.
    een kraampakket van 40 euro zit er niet eens bij... Tel uit je winst 8) 8)

Ik ga morgen bij de VK ook maar even goed laten informeren hoe of wat.
    bijverzekering aanvragen was geen enkel punt zei de man aan de telefoon.
    Hoe zit dat verder bij jullie?
    Zit mijn gewone verloskundige bezoek er wel bij verzekert ?
    hoop morgen goed duidelijkheid te krijgen.
    LIEK....

2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @lieke

Ik heb de verzekering ook maar even gebeld, bij mij zit het zo dat ik een eigen bijdrage moet betalen voor de kraamzorg dat is iets van €3,25 per uur dit wordt na de kraamperiode allemaal berekend.
    op de manier joe ik nu verzeekrd ben heb ik ook geen recght op het kraampakket.
    Ik mocht de verzekeringen nog wijzigen zodat de kraamzorg volledig vergoedt wordt en ik ook recht heb op een kraampakket..dus denk dat ik binnenkort mijn verzekering ga wijzigen ;)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier gaat het wel weer na gister de hele dag niet naar de wc gekund te hebben omdat de ontlasting niet wou komen (lekker praatje)
    vannacht dacht ik te moeten maar nee hoor kwam weer niks,weer een flinke glas roosviseelaxo genomen en vanmorgen moest ik rennen naar beneden met veel moeite kwam het er uit dacht die pot breekt nog is door midden zo hard was het.

voordat we naar het ziekenhuis moesten voor bij de gyn en de zaadtest hebben we mij het grootste pakket laten nemen dus bij mij weten word alles vergoed,heb al wel het telefoonnummer opgeschreven zodat ik ook kan gaan bellen voor het kraampakket enz enz.
    maandag naar de gyn voor de echo en dan horen hoe verder neem aan dat we dan wel naar de vk gaan.

straks de kamer van beebje leeg halen met losse spullen wat er stat zoals kinderstoel badje enzo want de stucadoor komt als het goed is deze week nog langs.
    binnen kort kijken voor gordijnen .
    en na denken of we wel of geen hemeltje willen (gordijn zoals me vriend het noemt)
    maar als we die wel willen kan ik die lenen van me schoonzusje samen met de stok voor aan het bedje want we hebben toch het zelfde kamertje.

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: kreeftje1984, Ja dan kan je inderdaad de verzekering beter even wijzigen.
    Ik moet nog even bekijken wat ik doe, ligt er ook aan hoeveel uur kraamzorg ik krijg. Ik beval op medische indicatie in ziekenhuis dus heb geen zorgen over kraampakketten enz.
    moet wel even navragen morgen of je dat dan wel in huis moet hebben.

:idea: Sonja, HAHA ik heb vanmorgen ook een aantal knikkers neergelegt....Ze bonken gewoon tegen de pot aan LOL :oops: :D :D .
    Vergeet elke keer de laxo te kopen, stom he...
    Fijn dat je mbt de verzekering alles al geregeld heb.

LIEK

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    we moesten wel ivm de mmm die we ingingen ik had een basispakket en had niet zo erg veel zin in om alles zelf te moeten gaan betalen .
    dus hebben we het top top top pakket voor mij aangevraagd.

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: Sonja

Toen ik de MMM inging heb ik ook geinformeerd maar met de basis verzekering had ik voldoende mbt de vruchtbaarheidsveranderingen.
    Dus hoefte geen aanvullende , Was voor jou basis pakket niet voldoende?
    Ze informeerden mij toen dat IUI vergoed werdt , en IVF 3 keer in basis en dat de geen meerwaarde was om mij bij te verzekeren om nog meer behandelingen te krijgen.

LIEK

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    aan mijn basis pakket had ik niet genoeg als ik de mmm in zou gaan , ons werd ook geadviseerd om een groter pakket te nemen.
    zat toen bij fbto en nu bij menzis

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Wat een verschil dan he van zorgverzekeraars.. :D

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Rare verhalen zeg ;)

Bij IVF zitten alleen 2e en 3e poging in het basispakket.
    Nummer 1 had je dus zelf moeten betalen ;) aangezien alle basispakketten op dat gebied gelijk zouden zijn.

Wij zijn dus dubbel en dwars overal voor verzekerd...ik maak met niet zo druk om het kraamgedoe dus ;)
    Het kraampakket zit volgens mij bij iedereen in zijn basispakket (dacht ik). Ik dacht ook dat je dat sowieso in huis moest halen, ook als je een zh bevalling zou "plannen".

Vraag alles nog maar eens goed na!

Oh ja...kunnen die poepverhalen onderhand niet eens stoppen...whahahah

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nr 1 zit er ook in nu. in het basispakket.

11. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    yep, vanaf 1 jan 2007

12. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    MBT Verzekering...

KLopt, Omdat dit per 1 jan allemaal veranderen ging was het niet meer nodig om bij te verzekeren omdat dit toen zoals mij verteld werdt geen meerwaarde zal hebben.
    Maar ja whatever... Jullie zitten er warmpies bij LOL met je aanvullende verzekeringen.
    Ik ga zekers even alles morgen ook navragen Elmo/Laura.
    Wil geen verrassingen hebben die niet gepland zijn.
    Zonde van je geld, besteed ik liever aan de beeb zelf :D :D :D

UHUUUUUUUUUUU Poepverhalen.....LOL. Bij jouw loopt het zekers heeeeeel goed door elmootje... :D :D :D :D :D

LIEK.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owww...dit is TE erg!
    Lijkt wel of ik er helemaal uit ben zeg :oops:
    Toen wij zijn gestart was het allemaal nog een heel gedoe met die vergoedingen, vandaar dat wij dubbel en dwas zijn verzekerd.
    Wij hadden anders echt een hoop geld zelf moeten betalen.

Door dat uitgebreide pakket dus ook niet naar kraamzorg geinformeerd verder, kan niet breder zeg maar ;)

Wel super zeg! Dat ze er nu alledrie in zitten...voel me echt zo'n oud wijf!

Wat de poepstory's...hier loopt inderdaad alles goed door ;)
    Soms ff niet maar dat bespaar ik jullie gewoon ;)

Was vanmorgen begonnen aan het inschrijfformulier voor het KDV..nou...dat valt niet mee zeg!
    Het lijkt wel een IQ test zeg :)
    Nou ja...allemaal dingen die ik eerst nog ff moet uitvlooien...tis immers ook de eerste keer dat we een frummel van iets meer dan 13wk ergens voor opgeven ;)

Hou hem erin meiden!

14. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo meiden,
    hier ben ik dan ook weer eens.

We hebben een heerlijk weekend gehad op de camping en waren dan ook uitgerust voor ons laatste bezoek aan het ziekenhuis.

We hebben een mooie echo gehad en alles zit erop en eraan.
    Het hartje klopt en ook weer gehoord.
    Volgens de echo loop ik 2 dagen voor dus ben nu dan 12 week en 1 dag.
    Super toch :(:

We hadden de vriendin van mijn schoonvader mee en die was een beetje van de kaart. haha

Voor ons nu ook einde ziekenhuis en donderdag naar de vk.

Wat betreft de vergoedingen zodra wij wisten dat we voor ivf zouden gaan hebben we ons op en top verzkerd zodat alles vergoed zou worden.

Wat betreft de keaamzorg maak ik me geen zorgen.
    Ben zo goed verzekerd dat dat wel goed zal zitten.
    Heb me al wel aangemeld en krijg met een week of 4 bericht en de bevesteging hiervan.

Verde gaat het hier nog steeds goed en heb weinig tot geen klachten.
    Zit weer op mijn nivo wat werken betreft dus jullie zullen soms weinig van mij lezen maar ik zal proberen het bij te houden.
    Aangezien het camping siezoen weer begonnen is en we de laatste tijd een druk sociaal leven hebben de laatste tijd ben ik hier weinig geweest.

Ik hoop jullie weer te hebben bijgepraat anders hoor ik het wel.

Hoe gaat ie verder met iedereen?
    :idea: Sonja,
    Jullie waren al bezig met de kamer?
    Wij zijn ook begonnen zolangzamerhand.
    Je moet toch een keer hé?

:idea: Lieke,
    Hoe gaat ie meid?
    heb je al wat gehoort op je mailtje naar je leiding?

:idea: Elmo,
    blijf je stug Elmo noemen hoor kan niet wennen aan Laura hier. haha.
    Is het inschrijfformulier voor het kdv nog gelukt?

:idea: ElviraR,
    Meid hoe is ie?

:idea: Elvira,
    Hoe gaat ie met jou?
    nog een paar weekies bij je huidige baas toch?

:idea: Kreeftje,
    Ben je eruit gekomen wat betreft de kraamzorg etc?

:idea: Lissette,
    Hoe gaat ie bij jou?

Ik geloof dat ik iedreen nu wel gehad heb.
    Zo niet dan sorry.

Veel liefs Lydia

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Super super super Lydia!
    Jij gaat ook als een speer meid! Van harte met je mijlpaal enne...wat een prachtige foto weer zeg!

Bij ons houden ze trouwens de datum van punctie enzo aan..omdat dat zeker is.

Dat forumulier is gelukt...was veel minder lastig dan het leek. Moet zoiets ook niet 's ochtens doen ;)

Knuf voor jou meid!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nollie en Jaycey, waar hangen jullie uit met zijn vieren?

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Lieverds,

Zie hier veel namen die ik nog niet kon.
    Jullie weten ik schrijf hier niet mee, maar lees wel met mijn meiden mee. Enne al die poep en kotsverhalen, nee dank je ;)

@Lydia
    Ja nog maar 3 weekjes ongeveer en dan ben ik verlost van werk. 25 mei ben ik voor het laatst en dan ga ik nog even een hapje eten met de leuke meiden. Ben blij dat je echo geweldig was en we maken snel een date voor de camping. Ben supertrots op je.

@Elmo
    Ja, ook op jou ben ik geweldig trots. Jij en lyd hebben het maar mooi geflikt. Hoe ik over jullie denk is onbeschrijfbaar, maar dat weten jullie zelf ook wel.

@Nollie
    Volgens mij ben je een paar dagen lekker weg. Ik hoop dat je hebt genoten en niet meer hebt gebloed. Supertrots ook op jou. Snel even een bakkie doen bij je.

@Lenneke
    Hoe is het met jou? Vond het super om te lezen dat je de beeb hebt gevoeld.

@ElviraR
    Hoe is het met jou? Lees bijna niks meer van je. Druk ook zeker. Enne begon je vandaag niet op je nieuwe werk?

@Aldonza
    Ik weet dat je hier niet meer schrijft, maar wel nog mee leest. Ik mis je hier wel een beetje hoor.

@Natasja
    Ook aan jou wil ik hier even een berichtje typen. Als ik iemand graag zie als walvis, ben jij het. Het woord gunnen zal ik niet zeggen, want ik blijf het raar vinden. IK GUN JOU EEN KIND, staat zo raar altijd. We zijn de laatste 2 van het oude cluppie. Begint wel eens tijd te worden, vind je ook niet.

@Caruli
    Wat ben jij in mijn gedachten de laatste dagen. Vind het zo erg wat er nu met jullie gebeurd. Ik hoop echt dat alles voor jullie goedkomt en jij ook de aankomende maanden eindelijk eens kan genieten.

@Lieke
    Ik las dat met jou ook alles goed is. Vind je het niet eng die Angelsound. Ik zou helemaal in paniek raken als ik een keer niets zou horen. Maar ja wel leuk zo'n apparaat.

@De rest.
    Als ik iemand ben vergeten, sorry.

Zo een hele lap, maar ik mijn dinnetje Elmo ( Laura) beloofd hier eens wat neer te zetten. Ik denk dat jullie allemaal wel zullen begrijpen waarom ik dat heel matig doe. Ik vind het walvissen topic is voor jullie!

Fijne avond en een dikke kus,
    Vier

18. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hey viertje,

Fijn om van jou wat te lezen, zie je soms ook wel op andere topic, maar hier wat van je lezen is ook leuk! Nog zo'n 3 weekjes dan op werk, even doorbijten nog, dan lekker nieuwe uitdaging toch?

Lydia, mooie echo meid. Gaat best hard nu toch? Een echte mijlpaal weer. Veel plezier op de camping komende tijd, hoop voor jullie dat het nog een poosje mooi weer blijft. En werkse natuurlijk.

Laura, ik sluit me bij jou aan wat betreft de ontlastingverhalen, hoeft van mij ook niet zo gedetailleerd ladies!
    Wel vreemd he, dat je frummel zo klein toch al ergens is ingeschreven!?
    Hebben jullie ook al de dagan vast staan? Bij ons zeggen ze pas 2 maanden van te voren of het definitief kan, de dagen dat wij willen.

Lieke, is toch fijn dat vriendlief alvast aan de slag is gegaan!
    Hier hebben we ook afgelopen weekend veel geruimd, heerlijk!

Nollie hoe gaat het met jou?

Veel liefs aan allemaal, Lenneke

19. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Nollie heeft een weekje vakantie schreef ze eerder.
    en Jaycey ws nog niet fit genoeg ...
    Jij morgen weer naar de verloskundige Leuk :D

JAAAAAAAAAAAAaaaaa, Vandaag ga ik naar de verloskundige heb er zin in. Ben zo benieuwd maar vind het ook mega vreemd, Ikke naar een verloskundige? :rolleyes: :rolleyes: Moet nog even wennen denk ik.

:idea: Elvira, Tuurlijk mag je hier ook meeschrijven erg gezellig juist.
    Wacht voor spanning op jouw nieuwe poging. Vind de angelsound niet eng gebruik hem met mate samen met vriendlief zal het volgende week weer eens proberen.
    Zien jou en natasja graag verschijnen hierzo ook.
    En ook op prinses zit ik heeeeeeeel hard te wachten, of SandraK.

:idea: Lydia, supers dat je mooie echo hebt gehad gisteren fijn om te horen.

:idea: Lenneke , Nog niet gelukt nieuwe foto`s te plaatsen?

PSSSSSSSSS mbt de ontlasting verhalen, Denk dat Sonja en ik op ons werk heeeeeeeeeeel wat gewend zijn. vind dit eigenlijk behoorlijk meevallen wat we schreven eerlijk gezegt. Maar zal niet meer schrijven als jullie daar probleem mee hebben. Sorry.

GREEEEEEEEETZZ LIEK :D

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Veel plezier bij de verlos! Lief dat je ook op mij zit te wachten! :)

Maakt mijn dag weer goed! ;)

Deel Deze Pagina