Toch vind ik dat moeilijk... want.. stel nou dat ik straks stront ziek ben.. dan durf ik er niks over te zeggen omdat klagen niet kan omdat ik zo blij moet zijn? Of bedoel je meer mensen buiten de MMM?
Hey Natas, Ik bedoel het in het algemeen, dus niet alleen in de MMM. Het is ook niet dat je bang hoeft te zijn om het te zeggen, juist niet. Maar het lijkt wel een trend, ziek zwak en misselijk. En dan denk ik dus hallowwwwww, je bent zwanger, je hebt geen ernstige ziekte. Het is ook gewoon echt mijn persoonlijke mening hoor en niet anders. Maar ook dat moet je kunnen neerzetten. Snap je hem nu een beetje? Groetjes, Elvira
Er is een verschil tussen ziek en ziek. Ik heb een collega die echt 9 maanden ziek is van het zwanger zijn. Ze klaagt er niet over, maar je ziet het gewoon. Als je haar er naar vraagt, dan vertelt ze er wat over. Je hebt ook zwangere vrouwen die er steeds over alles klagen, terwijl ze er goed uitzien, alles eten en alles nog doen. Dit zijn ook vrouwen die het onderwerp van gesprek altijd over hun zwangerschap laten gaan. Daarvan heb ik de indruk dat ze het voor aandacht doen. Daar ligt voor mij het verschil. Ik heb meer moeite met zwangere vrouwen die roken en drinken. Daar kan ik dus niet tegen. Of vrouwen die makkelijk zwanger worden, en daar ook erg makkelijk over praten (die het niet beschouwen als een wonder). Ik vind trouwens dat de vrouwen van de MMM, lekker mogen klagen over de kwaaltjes die ze ondervinden. Ze hebben zo lang gewacht op een zwangerschap, en eigenlijk hebben ze dan een makkelijke zwangerschap verdiend.
Gelukkig heeft iedereen een eigen mening en dat mag ook inderdaad. Toch heb ik het idee dat mijn eigenlijk vraag hierdoor een beetje over het hoofd wordt gezien (niet dat dit geen belangrijk onderwerp is) maar kunnen de IVF'ers en IUI'ers er misschien nog op terugkomen?
Ik heb dan nog niet het gewenste eindresultaat, maar ik snap wel wat je bedoeld. Je zit zo in het wereldje, ik kan me bijvoorbeeld ook helemaal niet voorstellen dat ik ooit die 2 streepjes zal zien. It's a way of living.. Dat duurt nog even voor dat je weer aangepast bent aan een andere manier van leven.
Ja prinses ik begrijp wat je bedoel. Er is zeker een verschil tussen ziek of ziek. Maar ik vind dat er zo makkelijk over wordt gedaan. Tuurlijk verdienen de MMM om een zorgeloze zwangerschap te hebben, maar ook die meiden weten dat misselijk zijn etc er bij horen. Inderdaad met dat makkelijk doen over zwanger worden. Na 1 ronde zwanger, dat bedoel je toch? Ik rook ook, maar tijdens de behandelingen dus niet, en zeker niet als ik zwanger ben. Maar goed, wou even mijn mening geven. Van ons wordt verwacht dat het maar begrijpen, maar er mag ook een keer verteld worden dat het gewoon storend is. Zo en nou ben ik er klaar mee. X Elvira
Weet je wat het gekke is. Al die tijd , jaren dat ik niet zwanger was had ik ook een beetje zoiets als iemand zwanger is /was van tjee wat zeur je nou , wat klaag je nou je bent zwanger wees blij dit wilde je toch graag. Nu ik het zelf meemaak en ik mij met regelmaat rotellendig voel van misselijkheid , moeheid allemaal vieze dingen ruik waar ik behoorlijk van moet kokken voelt het toch anders dan dat je even gevloerd ben door een verkoudheid / griep. Ik voel mij al bijna 1,5 maand niet de oude en gelukkig lijkt het nu wat te verbeteren. Ik snap zwanger zijn is niet ziek. maar als het mijn normale werkzaamheden nu in de weg staat waardoor ik niet kan functioneren zoals het hoort half kotsend mijn clienten verzorg. eten wil koken maar onpasselijk wordt van de lucht die het verspreid waardoor je denk hemel wat moet ik nu weer gaan eten of op tafel zetten voor vriendlief die een gezonde eetlust heeft. graag in de avond TV wil kijken of pc surfen maar dat ik de fut gewoon niet kan vinden en in bed beland omdat dit het prettigste voelt. vind ik dat het geen klagen is en dat je best mag zeggen hoe je, je voelt. En dan begrijp ik dondersgoed hoe jij het leest elvira echt want voor ik zwanger was ervaarde en las ik de dingen ook met andere ogen. Zo van stel je niet aan en geniet.... ONDANKS ALLES, wil ik kwijt dat ik supersblij ben en het heerlijk vind dat ik zwanger MAG zijn. want ergens was ik er van overtuigt dat dit mij niet gegeven was. LIEK
Komt het wel een beetje uit voor je deze tijd met je werk? maar het scheelt je weer wachten op deze spannende dag.. LIEK
Supers Elmo, Ik heb vanmorgen met angelsounds proberen te luisteren nu ik een weekje verder ben. Het hartje was makkelijker te vinden en ook ik hoorde het bewegen heb op bed gegiert van het lachen het is zo`n grappig geluidje. echt onderwater geluiden leken het wel. Supers , LIEK.
ik ben maandag zo ie zo al vrij dus dat scheelde alweer , alleenme vriend moet dan ff eerder vrij nemen .
wat ik wel vind is dat vaak vragen mensen en heb je kwaaltjes dan zeg ik ben gelukkig neit misselijk heb alleen last van me borsten , laatste paar dagen van me rug , last van opstipatie en ben vreselijk moe. dan zeggen ze gelijk van nou niet klagen hoor want je wilt toch zwanger zijn ik heb dan zo van ja hallo je vraagt toch aan me of ik kwaaltjes heb.
@Sonja Ja die mensen heb je ook. Dan vragen ze erom, vertel je het en is het nog niet goed. @Liek Ik snap hem meis. Ben ook superblij voor je hoor. Ook fijn dat je begrijpt wat ik bedoel. Tjuus, Ga weer werken. Zit illegali ingelogd.
[quote="Elvira] @Liek Ik snap hem meis. Ben ook superblij voor je hoor. Ook fijn dat je begrijpt wat ik bedoel. [/quote] Werk ze elvira, Knuffels voor jou
Hallo allemaal, Lees al een tijdje met jullie mee maar tot nu toe nog niet echt het lef gehad om actief mee te doen. Reden dat ik nu wel reageer komt door de vraag die Elmo had over de onzekerheden. Eerst maar even in het kort mijn geschiedenis uitleggen: Bijna drie jaar geleden zijn wij gaan proberen om zwanger te worden. Daar ik DES-dochter ben was het voor mij extra spannend of het wel zou gaan lukken. Juli 2005 was het gelukt, maar helaas een miskraam na zes weken. Vorig heb ik allerlei onderzoeken gehad en daaruit bleek dat alles goed was. Conclusie: onbegrepen onvruchtbaarheid. Advies was om het nog een half jaar zelf te proberen en was het dan nog niet gelukt dan zouden we overgaan tot IUI (in eigen cyclus). De eerste poging was niet gelukt. Maar hoe die hele procedure was gegaan, had ik dat ook wel verwacht. De tweede poging wierp wel zijn vruchten af en ik ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger. Natuurlijk ben ik heel blij, maar ook o zo onzeker. Die hele mmm staat nog vers in mijn geheugen en dit is allemaal voor mij zo onwerkelijk. Kan me ook niet voorstellen dat ik in november een kleintje in mijn armen heb liggen. Ik weet dat meerdere mensen dit hebben, maar bij mij gaat dit gevoel heel diep. Ik denk dat dit ook heel moeilijk is uit te leggen. Net zo als Elmo al zei. Daarbij komt ook dat ik heel bewust bezig ben met al die veranderingen in mijn lichaam. Ik voel en registreer alles. Iets anders waarom die onzekerheid niet minder wordt is dat ik met 8 en 10 weken bloed heb verloren. Met 8 weken was het een klein beetje maar met 10 weken kwam er een heel veel. Met het kindje is niks aan de hand en op de echo was een klein stolseltje te zien bij de placenta. Ik heb nu nog steeds wat bruin verlies, maar dat is niet veel. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Maar toch.... Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik ervan moet genieten. Maar dat kan ik nog niet! Mijn buik begint al aardig te groeien, maar ik durf nog geen positiekleding te kopen. Ik lees hier verhalen van mensen die al met de kinderkamer bezig zijn, of die het eerste rompertje al gekocht hebben. Ook met dat soort dingen ben ik nog helemaal niet bezig. Mijn moeder wilde een kadootje voor mij kopen, maar mijn zus heeft gezegd dat ik dat niet wilde. Dit komt misschien ook wel door wat ik heb meegekregen uit de cultuur van mijn man (hij komt uit warm Afrika). Het is daar niet de gewoonte om kadootjes te geven voordat het kindje geboren is. In kan me daar helemaal in vinden en doe dit ook niet bij vriendinnen van me. Ik heb ze dat uitgelegd, en ze begrijpen het. De reden dat ik niet actief mee doe met dit forum is omdat ik hier weinig lees over die onzekerheden. Iedereen is volop aan het genieten, en daar ben ik alleen maar blij om. Ik zou niet willen dat iemand anders zo onzeker over de zwangerschap als ik. En ik wilde jullie ook niet met mijn onzekerheden lastigvallen. Maar nu ik zo dat berichtje van Elmo las besloot ik toch maar eens een berichtje te plaatsen. Natuurlijk zijn er bij mij meerdere redenen dat ik onzeker ben. Maar de MMM heeft daar een groot aandeel in. Ik denk dat door die MMM we zoveel kennis hebben gekregen van wat er goed en en fout kan gaan. Wat het nou precies is kan ik niet goed uitleggen, maar ik begrijp wel wat Elmo bedoelt. Sorry voor het inbreken! De komende tijd zal ik blijven meelezen met het wel een wee van jullie zwangerschap en natuurlijk de pogingen om zwanger te worden bij de anderen. Ik hoop dat bij iedereen alles voorspoedig zal verlopen. Ik zal hier zelf niet zo veel schrijven. Ten eerste omdat ik niet zoveel tijd heb en ten tweede omdat ik niet zo'n trouwe schrijfster ben. Liefs, Imani
Lieve Imani, Ik kan niet vertellen hoe blij ik ben met jouw reactie! Moet toegeven dat ik inmiddels wel met de inkopen en vooruitzichten ben begonnen hoor! Puur onder het mom van: misschien is dit de eerste en tevens de laatste keer dat we dit mee mogen maken. Al die leuke dingen die we op babygebied ondernemen, nemen mijn onzekere/onwennige en soms verdrietige gevoel niet weg. Dat is iets waar ik wel op gerekend had maar toch anders voelt als je daar eenmaal last van hebt. Ook wij zijn met een heel onzeker begin begonnen (2x een beste bloeding gehad). Gisteren bij de vk krijg ik weer dat "echo voor je ivf gevoel". Bang, onzeker en verdrietig. Het is dan weer goed, ik ben opgelucht en kan wel janken... Ik denk dat wij elkaar heel goed begrijpen! Ik miste dat hier gewoon een beetje. Dan is er een topic speciaal voor meiden zoals wij en dan gaat het alleen maar over de kwaaltjes (die er mogen zijn) en de leuke dingen... Mijn verwachting lag misschien anders. Lieve Imani..het komt goed met je ukkie hoor! Probeer vertrouwen te hebben...je bent gelukkig bijna de 12 wk voorbij. Probeer eens een bannertje Heel veel liefs
hoi imani, welkom in ons midden. wat fijn dat het jullie gelukt is om zwanger te raken. dat je onzeker bent is denk ik normaal dat hebben we denk ik allemaal wel is. na mijn heftige bloeding met 6 weken en 3 dagen ben ik wel wat banger geworden maar de gyn zei dat het allemaal goed zat en er uitzag als een normale zwangerschap maar toch als ik dan na een hoest of nies bui toch wat bloed heb krijg ik toch de rillingen terwijl het amper wat voor stelt maar toch. misschien dat je pas gaat genieten als je over die enge fase heen bent als je dan over de 12 weken bent. als je wat hebt of gewoon wilt kletsen kom gezellig langs. liefs sonja
Maar lieve Elmo, wat verwachtte je dan precies? Als jij iets hebt waar je over wil praten dan moet je dit toch gewoon aankaarten. Ik denk dat het misschien iets is waar mensen liever niet meer over praten, eindelijk is het zo ver. misschien zo'n gevoel? Ik kan alleen maar zeggen dat ik je begrijp (zie mijn eerder reactie) al ben ik nog niet zwanger.
Lieve Elmo, Ik had nog niet gereageerd omdat ik nog niet zwanger ben. Maar ook ik denk dat ik je begrijp. Je hebt zoveel voor je kiezen gehad, en je bent zo geleefd door de MMM, dat het niet gek is dat je nu aan het verwerken gaat. Dikke knuffel!