De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sandra, ik denk dat jouw voorbeeld ook wel een goede indruk geeft. Dat je lotgenoten bent geweest zegt niks over of je lotgenoten blijft natuurlijk.
    Tot een bepaald punt hebben we allemaal hetzelfde meegemaakt...maar dan splitsen onze wegen...een beetje!
    Bedankt!

Sonja en Lieke,
    Heel veel plezier met de echo..nou ja, plezier.
    Ik vind het toch altijd doodeng..tis toch weer een beetje het "uur van de waarheid".
    Ik hoop dat jullie beide blij terugkomen!

Liefs

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    San ik dacht even je komt met super nieuws , het is je zo gegund.

elmo dank je, ene kant ben ik super blij dat we weer gan kijken maar aan de andere kant ook wel eng stel dat het niet goed is gegaan , ook al zei de gyn de vorige keer van het ziet er uit als een normale zwangerschap.
    denk dat de angst komt omdat ik een bloeding heb gehad met 6 weken.
    maar niet teveel er bij nadenken anders ben ik straks gestresst en is er niks aan de hand en doet het beebje het heel goed.

3. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Nee meis...was het maar zo.....alhoewel ik het idee zwanger te zijn al van me af heb gezet...nu de ongi nog.. ;)

Succes straks! Ik zal aan je denken...

4. Niet meer actief

Jeetje zeg, al die verhalen hier over onzekerheden zijn zo herkenbaar!
    Ik zit nu nog half in de MMM. na bijna 1.5jr proberen is het nog niet raak.
    Dan krijg je te horen dat de zwemmers heel slecht zijn, vervolgens is de 2e uitslag supergoed...Krijg te horen dat ik positief getest ben op chlamydia, dus misschien zitten mijn eileiders helemaal verstopt/verkleefd...O nee, het is toch geen chlamydia...
    Kijkoperatie gehad, uitslag was goed.
    Dus, tot nu toe worden we heen en weer ge jojo-ed met eerst slecht nieuws en vervolgens blijkt er dan niks aan de hand te zijn.
    Er is ons verteld dat het Erasmus pas gaat helpen na 2.5jr zelfs geprobeerd te hebben.Leuk, tegen die tijd ben ik bijna 33..
    Alles is okay bij ons, maar waarom lukt het dan niet?En HELP ons gewoon!Het is gewoon moeilijk om door te gaan in de wetenschap dat we pas over ruim een jaar geholpen worden.
    Dus ik wacht op dat wondertje, want die schijnen gelukkig ook nog te bestaan! :)
    Nu het zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is, kan ik me heel erg goed voorstellen hoe je je moet voelen als het dan wel lukt.
    Ik denk ook niet dat je dan meteen zorgeloos die 9 maanden ingaat.Want niets is vanzelfsprekend...
    Dus bij deze wil ik alle meiden die zwanger geraakt zijn, in de MMM of net niet,zwanger geraakt door een wondertje, een hart onder de riem steken.
    Ik hoop dat jullie, als jullie je kleine in jullie armen mogen houden, de zorgen van jullie af kunnen schudden en veel genieten van jullie kleine wonder!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Ben weer terug van uit het ziekenhuis.
    alles is goed met ons beebje.
    zijn armpjes gingen heen en weer en hij/zij was druk aan het spartelen.
    onze berekening klopte volgens de gyn en is de baby echt 10 weken en 3 dagen oud.
    we hoeven niet meer terug tekomen bij de gyn we mogen nu naar de verloskundige.
    wel een gek idee dat we daar neit meer heen hoeven.
    ze begon ook over een nekplooi meting dat we die mogen doen maar ik vind het toch een eng idee , stel dat ze zeggen het is niet goed zit je je hele zwangerschap (denk ik) in de stress.
    denk ook niet dat ik dat laat doen maar ze moeten het vertellen zei de gyn.
    ben heel blij dat het goed gaat met ons beebje en nu echt gaan genieten.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

:idea: Carmen
    Bedankt voor je berichtje hier! We hopen je hier gauw te zien!

:idea: Sonja
    Fijn dat alles goed is met jullie ukkie!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Sonja,
    Wat die onderzoeken betreft:
    Wij waren gevoelsmatig een beetje uitonderzocht ;)
    De combinatietest hebben we dan ook niet laten doen.

Na lang wikken en wegen hebben we wel besloten de 20 wk screeningsecho wel te doen.
    Tot mijn verbazing vraagt bijna niemand zich af of ze dit wel moeten doen. Meiden zien het als een pretecho terwijl ik me wel degelijk zorgen maak om de uitslag.
    Niet dat ik er niet op vertrouw dat het een perfect kindje is maar wat als er twijfel is...onnodige stress zeg maar...
    Je hele 2e helft van je zwangershap kan ermee naar de knoppen gaan!
    Pfff...ik vind dat soort dingen altijd zo moeilijk..maar toch gaan we hem doen.

Twijfelen jullie allemaal ook zo over die dingen...?

8. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Elmo, ik vond die 20 wekenecho niet eng omdat ik daarvoor al een pretecho gehad had. Daar was in nerveuser voor dan de 20 weken echo.
    Maar aan de andere kant, toen ik de nekplooimeting liet doen, toen was ik wél van slag. Want stel dat dit of dat niet goed was met de kleine uk, wat doe je dan?
    Wij hadden al vroeg in onze relatie besproken wat we zouden doen als onze kid(s) een afwijking hadden en daar in de zwangerschap achter zouden komen.
    En ben je er al uit wat je gaat doen om de mmm af te sluiten/ uit te stappen bij de volgende halte? Hoe vond je mijn idee?

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Lina,
    Dat is niet iets wat ik opeens beslis... ik denk dat ik er naartoe moet groeien.
    Ik kan niet volgende week vrolijk naar binnen wandelen daar en dat was het (helaas).
    Wat ik ga doen weet ik dus ook nog niet...mijn gevoel volgen denk ik ;)
    Bedankt meid! Voor je berichtjes hier.

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ze begon over nekplooi meting had ik zo van nee dat wil ik niet.
    me vriend zei als jij het neit wil dan doen we het niet.
    over de 20 weken echo heb ik nog niet over nagedacht eigenlijk daar ga ik me maar is meer in verdiepen .
    ben nu alleen heel erg blij dat het beebje het goed doet

11. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: Geweldig Sonja dat je een mooie echo had nu heerlijk verder genieten..

Hier was alles ook ok.
    De echo was prima alles zit er op en er aan.
    De kleine zat ook hier vrolijk te zwaaien en heen en weer te gaan.
    Foto van de echo staat in mijn album.
    kleine = nu 6,5 Cm groot en kwam er uit als 12 Weken 4 dagen dus 2 dagen voor op schema.
    Maar we blijven gewoon oude datum van 17 November aanhouden.
    Er werdt veel tijd gemaakt voor deze echo was echt supers.

MBT de 20 weken echo dacht dat deze gewoon standaard gemaakt werdt en dat het niet echt een keus is om te laten maken ja of nee.
    Wij gaan hem wel laten maken hopen dan ook het geslacht te kunnen zien.
    Ben niet zo bang voor deze echo.
    Verder zijn we bezig met klussen schiet al op kleurtjes zijn gekozen dus smeren maar die handel :D
    GREETZZ LIEK
    LIEK.

12. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    hhahaha....het woord klussen houd voor mij sinds een jaar wat anders in.......ik dacht het is toch al raak? :) :)

Fijn meis, dat de echo zo mooi was! :D

13. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Heerlijk Sonja, dat je je beebje goed kon zien! Fijn om te horen dat alles goed is... :D

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Lieke,
    Fijn dat alles weer goed was! Hoe nu verder?
    Vk ohnee, jij blijft bij de gyn ivm ziekenhuisbevalling toch?
    Nu om de vier weken dan?

Veel mensen gebruiken die 20wk echo idd voor geslachtbepaling maar daar is hij eigenlijk niet voor natuurlijk. Een geslachtbepaling kan je ook via een pretecho laten doen.

Maargoed, je hebt inderdaad de keus en het zal ook wel liggen door wie je wordt geinformeerd.
    Mijn vk, heb ik al gemerkt, houdt niet zo van al die echo's en onderzoeken.
    Als het goed gaat, gaat het goed, voel je je goed, dan is het goed.
    Zij wees ons dus ook op die andere kant van al dat gluren en kijken..ben er heel blij mee.
    Ik hou wel van een vk die meedenkt.

Maargoed, volgens mij kunnen we nu bijna massaal aftellen naar de 20wk echo...spannende tijden vind ik.

15. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: Elmo, Ik blijf gewoon bij de VK mijn hele zwangerschap.
    In principe beval ik onder begeleiding van de VK in het ziekenhuis.
    echter moet ik in de laatste maand van mijn zwangerschap wel bij de gyn terug komen voor een controle voor de bevalling aan.
    Dus nu om de 4 weken VK.
    Inderdaad ik weet dat de 20 weken echo geen pretecho is en dat als het tegenzit ze niet eens het geslacht willen vertellen omdat het een medische echo is en geen pret dus.
    Maar hoor dat ze vaak wel het geslacht willen vertellen als ze het zien.
    We zullen afwachten nog 8 weekjes :D

LIEK.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze vertellen het echt wel hoor Liek, als ze het goed hebben gezien.
    Heb nog nooit gehoord dat ze het niet doen uit principe...zou wel heel flauw zijn zeg!

17. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Sonja en Liek; Supers dat de echo's er zo goed uitzagen! En wat een mooie foto Liek!

Elmol; het spijt me als ik je het gevoel heb gegeven je niet te begrijpen. Ik denk nl dat ik je gevoel wel degelijk begrijp en dat het verdriet dat je hebt moeten doormaken vele malen erger is dan dat wat ik heb meegemaakt! Ik heb niet voor niets heel vaak genoemd dat ik je een kanjer vind. Het zullen de hormonen wel even zijn geweest dat ik me anders heb uitgedrukt dan ik bedoelde. Voelde me gewoon even heel emo toen ik je tekst las. Never mind. Ik blijf je een topper vinden en weet zeker dat het station einde MMM er eerder is dan je denkt. Gun jezelf de tijd om dit verdriet te verwerken. Wellicht speelt je ventje hierbij ook een belangrijke rol! Je ideeen over kadootjes klinken leuk. Die mok vind ik vooral een leuk idee. Zet ze maar eens lekker in het zonnetje daar!
    Wb 20 wkn echo. In onze vk praktijk lijkt het wel vanzelfsprekend dat die 20 wkn echo plaatsvindt. Het wordt niet gevraagd, maar gewoon medegedeeld dat je er een afspraak voor moet maken...Ik vind het wel fijn, maar van de andere kant natuurlijk ook weer berespannend. Pff wat zal ik zenuwachtig zijn als ze ieder klein onderdeeltje van onze beeb zullen gaan analyseren....Over 3 weken is het voor mij al zover.
    Als ze het zien zou ik het geslacht wel graag willen weten. Mijn man niet.
    Ik hoop dat ik mijn onduidelijkheden hiermee beter heb toegelicht...
    Dikke knuffel voor je KANJER!

Eva; toppie om je hier weer "even" te hebben gesignaleerd. Poeh hey wat kun jij teksten schrijven hihi Ben blij dat het goed met je gaat meid!
    Dikke kus en tot gauw maar weer.

Ik ga schaapjes tellen. Heb vanavond weer nieuwe buikfoto's gemaakt. Zal ze deze week proberen te plaatsen.

XXX

18. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    WalvisjeS, kom net terug van het ziekenhuis en ja hoor...we hoorden een mooi kloppende hartje... echt vreemd maar ben zo opgelucht...

Groetjes

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat ik dat gevoel krijg komt meer door dit stukje:

Dit zijn namelijk absoluut mijn woorden niet en geven inderdaad de indruk dat je niet begrijpt wat ik in eerste instantie aangaf.
    Volgens mij heb je hem inmiddels wel ;)

Het belangrijkste voor mij is dat ik mijn verhaal kwijt kon en er wel degelijk meiden zijn die tegen hetzelfde aan lopen.

Nogmaals het was geen verwijt naar wie dan ook maar een vraag om herkenning ;)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Damie, wat een super nieuws zeg!
    Gefeliciteerd!
    Krijgen we nog een foto'tje van jullie ukkie te zien?
    ;)
    Geniet van deze mooie dag!

Deel Deze Pagina