De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Ginny,

Wat houdt die combinatietest in? Wij hebben 19 mei een afspraak staan voor prenatale diagnostiek. We krijgen dan oa een vlokkentest. Hier kwamen we voor in aanmerking omdat we via ICSI zwanger zijn geworden. Is deze test hetzelfde of niet?

Angel, ik hoop dat de rust goed helpt en dat je over 10 weken een mooi, gezond kindje op de wereld zet. Sterkte.

Groetjes Ester

2. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Dank jullie wel, ik probeer positief te denken. ;)

Groetjes Angele

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Angel Heb er geen ervaring mee maar hoop dat je 7 mei goed nieuws krijgt en dat jullie kindje goed gegroeid is! Sterkte meid!

Essie De combinatietest is bloedprikken en een nekplooimeting voor het Downsyndroom. Ik zag trouwens bij m'n verzekering dat ik de tripletest en de combinatietest volledig vergoedt krijg. Maar nu lees ik dat de tripletest niet meer zo vaak wordt uitgevoerd omdat de combitest een betere uitslag geeft. Ik zal trouwens eens navragen welke prenatale onderzoeken we "krijgen".

Hannah Hoe is het bij jullie? Gaat alles goed?

Sam Nog veel last van je bekken?

Marisha Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

En hoe is het met de rest? Leuke Queensday gehad?

4. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

heyyy meiden,

quensday was erg nat he :(
    wel balen.
    wij zijn even snel tussen de buien door naar het dorp en de kernis geweest met kylian en toen weet snel naar huis....helaas.
    en bij jullie?
    gisteren zijn we heelrijk nara de camping geweest bij mijn beste vriendin en naar ballorig geweest.

mijn bekken speelt idd nog steeds op, zolang ik me heel rustig hou gaat het goed, maar als ik langer als een uur moet lopen is het gebeurd.

verder zit ik op de uitslag te wcahten van een bloedtest, 1 van de meiden van mijn schoonzus heeft de 5e ziekte gehad. voor mij niet schadelijk maar wel voor de kleine. dinsdag krijg ik de uitslag, dus is ff zenuwenwerk hierzo. de kans is klein en zeker omdat ik al 25 weken ben, mara toch....

hoe is het met jullie?

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hé hallo!

Ik mag me hier ook komen melden!

Vandaag de officiële test gedaan en we zijn uitgeteld voor 5 januari 2009. Op 19 mei mogen we voor de eerste echo naar het ziekenhuis.

Het was onze eerste ICSI-poging, dus meteen raak! We voelen ons enorm bevoorrecht!

Liefs,
    Josien

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Josien,
    Nogmaals van harte meid!
    Lekker proberen te genieten.

Over die screening.
    Wij hebben alleen met 20 wk een extra uitgebreide echo gehad. Was bij ons standaard ivm ICSI.

Verder bij 6-7 en 8 wk echo's gehad ivm bloedingen.

Bij 30 wk nog een voor de groei (leek groot door grote buik/baarmoeder) maar alles was goed. Dit had ook niks met de ICSI te maken.

Zwanger ze allemaal!

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Josien Van harte welkom hier meid! :p
    Hoe voel je je? Al last van kwaaltjes?

Ik heb nog even naar het ZH gebeld, maar wij krijgen ook alleen met 20 weken een extra uitgebreide echo. De nekplooimeting is niet standaard met ICSI, maar ik krijg 'm sowieso vergoedt door mijn verzekeraar, zag ik op de site. Ik moet alleen dinsdag even bellen, of ik het eerst zelf moet betalen of dat ik de rekening meteen kan doorsturen.

Verder gaat alles prima hier....ik heb gisteren een voedingsbeha gekocht en heb die vannacht in bed aangehad, want 's nachts met draaien enzo dan doen ze zo'n pijn....echt niet leuk meer. Maar met die beha aan, ging het een stuk beter joh! Dus die hou ik voorlopig lekker aan in bed hahaha :p
    Woensdag moet ik ook bloed gaan prikken, sowieso voor de standaard onderzoekjes en ook gelijk voor de nekplooimeting.

Vandaag ben ik aan 't werk tot 15.30 uur dus dat wordt weinig van het mooie weer genieten.

Fijne zondag meiden! :p

8. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Josien van harte meid.

Hier blijft het nog even spannend morgen de verlossende echo
    Hopelijk ook een goeie echo.
    Er is in principe geen reden tot bezorgdheid maar ja afwachten maar

Greets Beeb

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Beeb Ik duim met je mee hoor, voor een mooie echo morgen!

10. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Een hele opluchting het hartje klopt
    Yesss

Greets Beeb

11. Mooi zo Beeb! Gefeliciteerd. Heerlijk gevoel he?
    Als het goed is heb ik 7 mei weer een echo ivm een intakegesprek in een (helaas) ander ziekenhuis. Vinden jullie dat nou ook elke x zo spannend? Ik heb ook bijna nergens last van, dus het is soms moeilijk te geloven dat ik zwanger ben.

12. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden!

Heeft er hier iemand nieuws van Josien? Schrok me rot als ik haar berichtje zag en duim zo hard dat alles goed blijft gaan!

Essie, vind het ook vaak moeilijk om te geloven! Gelukkig heb ik mijn dikke buik en echo's om het te bewijzen want anders zou ik vaak denken dat ik het gedroomd had ;) Heb nu ook de angelsound gekocht (krijg hem normaal vandaag thuis) dus als ik nog eens twijfel of het wel zo is... kan ik op zoek naar het hartje :D

Beeb, fantastisch dat je een mooie echo hebt gehad! Super gevoel is het idd! Nu genieten maar!

Ginny, ik heb ook de nekplooimeting gehad. Gebeurt bij ons praktisch standaard! Tegen volgende keer moeten we wel beslissen of we de triple test laten doen of niet maar aangezien ik geen vruchtwaterpunctie wil laten doen (ga geen risico gaan lopen bij een zwangerschap waar we zoveel moeite hebben voor moeten doen) laten we dit wss gewoon vallen! De nekplooimeting zelf was trouwens goed dus in principe geen reden tot ongerustheid!

Sam, gaat het al weer wat beter met je bekken? Veel rusten hoor!

Hier nog iets meer dan een week wachten op onze derde echo! Heb er echt al zin in :)

13. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hoi meiden,

ik schrijf hier praktisch niet maar de meiden van hier hebben wel een speciaal plekje in mijn hart!

Ik ben bevoorrecht dat ik in de eerste week van onze eerste ICSI poging toch nog natuurlijk zwanger geworden ben! Toch lees ik altijd nog mee omdat ik veel meiden ken van de vruchtbaarheidsbehandelingen!

Ik las dus net dat het met Josien waarschijnlijk vannacht fout is gegaan... ze heeft vanmorgen bij de januari mama's een berichtje achtergelaten! Ze moet vandaag nog terug naar het ziekenhuis i.v.m. koorts!

Hele dikke knuffel voor haar!

xx Nina

14. sam mv kylian

goedemiddag meiden,

owww, wat erg voor josien :( ik duim voor haar!
    josien, heel veel sterkte meid!

hannah, hoe is het met jou en je kleine meid? doet ze het goed?

marisha, spannend en leukk, nog een weekje voor je je ukkie weer ziet. heerlijk is dat altijd!
    hier is het gedaan met de echo's vrees ik :D

essie, het blijft altijd spannend vind ik. zelfs ieder bezoek bij de vk is steeds opnieuw weer spannend!en leuk natuurlijk als je ukkie weer hoort hihi :D

beeb, supernieuws joh, en nu genieten!

ginny, succes morgen meid!

hier alles goed, erg drukke beeb in mijn buik, lijkt af en toe wel een golf slagbad :D helemaal leuk.
    mijn bekken gaan iets minder helaas, voel ze helaas nu haast de hele dag, dan zeurt het zeg maar. zit te twijfelen of ik de vk bel daarvoor.
    verder gaat gelukkig alles goed. uk doet het goed en das het belangrijkste, zal zo eens even kijken voor een nieuwe buikfoto erop te zetten :D

fijne dag iedereen!

15. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ha lieve meiden hier,

Hier gaat alles super! Mijn meiske drinkt goed en is verder heel tevreden. Ze is soms zo 2 uur wakker en ligt dan lekker om zich heen te kijken. Ongelooflijk voor zo'n klein ding.
    Ze groeit goed op mama's slagroom! In 9 dagen is ze 350 gram aangekomen. Ik ben zó trots op haar na de moeilijke start.
    Nog even een fotootje van haar...

Josien: lieverd wat ontzettend verdrietig dat het is misgegaan. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies/

Beeb: geweldig nieuws, geniet er maar van! Eindelijk is het zover.

Essie: die onzekerheid blijft, ook al voel je de kleine schoppen en bewegen. Pas als ze er zijn kun je het echt geloven.

Sam: balen van e bekken, weet er alles van is niet leuk. Leuk zo'n druk schoppertje.Mooie buik meid!

Liefs Hannah

16. sam mv kylian

ach hannah,
    wat een geweldig moppie!

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Oh Hannah, wat een schatje zeg! Volgens mij ben je een fiere mama :D

18. Hannah, het is echt zo'n mooi meisje! Ik krijg weer tranen in mijn ogen bij het zien van haar foto. Zullen m'n hormonen wel zijn.....

19. sam mv kylian

heyyy hoe is het met iedereen?
    er staat weer een nieuwe buikfoto in mijn album,
    wie doet er nog meer mee met showen? :D

20. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hello girls :p

Hannah Wat een mooi meisje heb je daar zeg....prachtig :p

Beeb Jij had van de week een heel mooi kloppend hartje! Super!!!

Marisha Hoe is het bij jou?

Sam Mooi buikje heb je hoor! En hoe is het met je BI?
    In mijn album staan er ook een paar van mijn bolle buik :p

Essie Jij had gisteren je intakegesprek toch?
    Super dat je nu de hartjes hebt gehoord :p

Hier gaat alles z'n gangetje!
    Heb gisteren bloed geprikt en urine ingeleverd en over 11 daagjes de 12-wekenecho en ook de nekplooimeting. Hopelijk kunnen we dan ook eindelijk het hartje horen, zien is één maar horen zou ik nu ook wel erg leuk vinden hoor! Ik zit er trouwens aan te denken om een doppler te gaan huren via www.bellytalk.nl die gebruiken de VK's ook. Iemand van jullie hier ervaring mee?

En wanneer zijn jullie gaan kijken voor de babykamer?
    Wij willen na de echo over 1½ week gelijk doorrijden naar Aktiebaby in Breda om eens lekker te snuffelen. En na de 20-wekenecho willen we onze keus gaan bestellen.

Deel Deze Pagina