De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo mede zwangeren,

Ik heb een vraagje. Ik ben druk bezig met een verhuizing naar een tijdelijke woning. Dit brengt aardig wat stress met zich mee en ik heb het er maar druk mee.
    Ik ben al weken niet misselijk en vanmorgen stond ik op en ik was me toch een partij misselijk. En nu nog steeds. Ik ben nu 11 weken. Heeft dit misschien iets met de drukte te maken, dat mijn lichaam zegt: doe het even wat rustiger aan, of kan de misselijkheid bij 11 weken opeens weer heftig oplaaien? Heeft hier iemand toevallig ervaring mee?

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en medeleven, dat doet ons erg goed.

Ik heb gisteren naar het ZH gebeld en 3 juni hebben we een evaluatiegesprek en dan kijken we ook meteen wanneer we met een volgende poging kunnen gaan beginnen. Lichamelijk voel ik me goed na de curretage en ook emotioneel gezien gaat het redelijk. Ik moet het toch accepteren, ons kindje leefde niet meer en ik ben sinds woensdagavond dus niet meer zwanger (toch wel een raar idee hoor) maar het gelukzalige gevoel wat ik had dat wil ik zo snel mogelijk weer terug. Ik dacht altijd dat ik niet zo sterk was, maar na alles wat ik heb meegemaakt in de MMM weet ik dat ik eigenlijk best wel sterk ben en daar ben ik ook trots op! Ons kindje komt er, we moeten alleen helaas nog iets meer geduld hebben. Maar ik weet zeker dat ons geduld dubbel en dwars beloont gaat worden!

Ik moet trouwens nog wel even nakijken wat de termijn is die de verzekering hanteert....ik heb de curretage gehad met 12w2d en ik dacht zelf dat je 3 nieuwe pogingen krijgt als je langer als 13w zwanger bent geweest, maar de fertiliteitsassistente zei 12w.

Geniet van jullie zwangerschap en ik hoop dat ik hier snel weer mee mag schrijven.

Dikke knuff

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ginny, ik heb bewondering voor je kracht en ik vind het volkomen terecht dat je daar zelf ondanks alles ook trots op bent. Supervrouw, hou vol!

In Huize Belle verloopt alles gelukkig voorspoedig: Ik plas braaf de containers van Moeders voor Moeders vol en op 12 juni krijg ik mijn eerste echo. Ons garnaaltje zal dan een week of 9 zijn, dus ik verwacht een mooi kloppend hartje te zien. :D

Gek hoor, hoe een zwangerschap alles verandert. Al die jaren van proberen, hopen, teleurstellingen en verdriet lijken ineens heel ver weg. Terwijl het juist die jaren zijn die me doen beseffen hoe onvergelijkbaar groot het wonder is dat we nu mogen meemaken. Het klinkt misschien bizar, maar ik geloof dat wij walvisjes dubbel gezegend zijn: Niet alleen mogen we het wonder van zwangerschap en moederschap meemaken, maar we weten en we voelen misschien ook meer dan andere vrouwen hoe groot en bijzonder dat wonder is. Juist omdat het voor ons geen vanzelfsprekendheid is.

Belle, in een filosofische bui vandaag.

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Belle, je hebt helemaal gelijk hoor!
    Toen ik zwanger was, was ik inderdaad zo gelukkig en voelde me zo gezegend dat ik zo'n mooi wonder mocht ervaren. Alles in het leven heeft z'n reden, zeggen ze, en ons kindje was gewoon niet sterk genoeg om op deze wereld te leven. Maar ik voel me desondanks erg gelukkig dat ik dat mooie gevoel heb mogen voelen, en dat gevoel wil ik dus ook zo snel mogelijk weer terug. Ik/wij proberen het positieve eruit te halen...ik kan in elk geval zwanger worden, dat was voor de zwangerschap onze grootste angst. Ons ukkie zat goed ingenesteld en daarom is het ook niet vanzelf afgekomen en moest ik gecurreteerd worden. Ook dat zien wij als positief....al 2 positieve punten dus! Ons zo gewenste kindje komt ook, we moeten er alleen nog iets langer op wachten en ons geduld zal echt dubbel en dwars beloont worden.

5. Lieve Ginny,

Ik ben blij te lezen dat alles naar omstandigheden zo goed met je gaat. En wederom bewijs je hoe verschrikkelijk sterk je bent. Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer het mooie gevoel mag ervaren. Mijn gedachtes zijn nog elke dag bij je. As woensdag heb ik mijn 12 weken echo en ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant kijk ik er naar uit, maar aan de andere kant vind ik het zo verschrikkelijk eng.
    Nou meid, doe lekker rustig aan, geef alles een plekje en hou ons op de hoogte.

x Ester

6. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

goedmiddag allemaal,

heb een druk weekend achter de rug bij mijn beste vriendin.
    zaterdag een verjaardag en zijn we daar maar blijven slapen...althans slapen.
    om 6 uur hebben dinnetje en ik het licht uitgedaan en hebben we 2 uurtjes geslapen.
    gisteren zijn we ineens naar de dierentuin geweest met zijn allen.
    de kids hebben heerlijk genoten.
    helaas kon ik savonds weer niet meer lopen van mijn bekken, maar goed...het was het waard om de kids zien te genieten

essie, dat kan zeker hoor. heb ik bij kylian ook gehad, soms was het een week weg om weer in alle hevigheid terug te komen.
    sterkte en hoop dat het snel weer over is.

ginny, wat ben jij sterk zeg. dara mag je zeker trots op zijn.
    dikke knuf van ons!

belle, wta super dat je kan meedoen aan mvm. hier kan dat helaas niet, wilde het heel graag mara helaas.
    en je hebt helemaal gelijk, denk dat wij het allemaal veel meer beseffen wta voor wonder het is!
    geniet er heerlijk van meid, tis zo om.

xxx

7. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Onze termijn is vandaag toch weer terug gezet op 14 december omdat dit om de dag van bevruchting gaat en er daat bij ons geen twijfel over is ivm de ICSI.
    Dus weer helemaal happy, de controles bij mij waren goed er is het nodige bloed afgetapt voor allerlei onderzoek en voor de nekplooimeting.
    En met de kleine gaat het perfect die lag te zwaaien en te schoppen en het hartje klopt er lustig op los helemaal goed dus.
    ben weer helemaal gelukkig

Greets Beeb

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Even goed nieuws van mijn kant:
    Ik heb net gebeld naar m'n verzekering en we krijgen weer 3 nieuwe pogingen :p

In de eerste instantie zei ze dat je 13 weken of langer zwanger moet zijn geweest, en ik heb de curretage gehad met 12w2d, maar zat wel in m'n 13e zwangerschapsweek.

Dus zij ging het nog een keer navragen en toen werd dus gezegd dat we gewoon weer 3 pogingen krijgen, maar dat ze wel een verklaring van m'n arts willen hebben. Nou geen probleem natuurlijk, heb gelijk ff gebeld en volgende week met m'n gesprek wordt dat geregeld.

Heb wel gezegd dat ik het van hun ook zwart op wit wil hebben, en nu zou ze een email sturen dat het dus weer wordt vergoedt.

Ben zo happy....toch even goed nieuws...had ik wel even nodig :p

9. sam mv kylian

beeb, goed nieuws meid, super om te zien weer he

ginny, ow meid, wat super dat je er weer drie vergoed krijgt!

10. hee Ginny, wat een goed nieuws! Erg jammer dat je dit nieuws uberhaupt moet krijgen natuurlijk, maar voor nu is het goed nieuws.

Beeb, wat geweldig! ik heb morgen de 12 weken echo....spannend!

Ik ben trouwens na vrijdag niet meer misselijk geweest, dus het zou misschien toch wel met vermoeidheid en stress te maken hebben gehad.

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ginny, toch nog een zonnestraaltje jouw kant op! Hopelijk is het bij de volgende poging meteen raak en blijft het goed gaan!

Essie, veel succes met de 12 weken echo vandaag! Geniet er maar van!

Beeb, wat heerlijk dat jullie jullie beebs weer hebben kunnen zien! Ik zie dat je over een goede week al terug mag! Jij mag wel heel veel gaan zeg (ik vond dat ik met mijn om de 4 weken al niet te klagen had)!

12. De echo was geweldig! Ik heb ze zien spartelen en zwaaien, echt super! Ik ben zooo blij dat alles goed is. En dan vanmiddag voor controle naar de gyn.

13. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik heb een medische indicatie, doordat ik aan een versnelde schildklier ben geholpen en ik heb licht lekkende hartklep, dit geeft in het dagelijks leven geen probemen.
    Maar een zwangerschap zal wat meer van mijn lichaam vergen dus zodoende moet ik erg vaak naar het ziekenhuis ze houden mij en de kleine erg goed in de gaten.

En daar ben ik erg blij om.

Essie van harte meid
    Ginny wat fijn dat je weer 3 behandelingen krijgt.

Greets Beeb

14. Er is weer een walvis bij....maar het is hier niet zo druk he met die walvissen.....

15. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Fijn om te lezen dat jullie mooie echo's hebben gezien, Beeb en Essie. En Ginny, die drie extra behandelingen zijn ook (relatief) goed nieuws.

Ik krijg over twee weken mijn eerste echo. En een week later krijg ik mijn intake bij de verloskundige. Omdat wij via zelfinseminatie in mijn natuurlijke cyclus zwanger zijn geraakt, telt deze zwangerschap als een normale, natuurlijke zwangerschap. Geen verhoogde kans op een meerling, geen bijzondere omstandigheden. En volgens mij gaat dit ook een doodnormale zwangerschap worden. :)

Walvisjes, ik denk vaak aan jullie. Maar ik ben op dit moment simpelweg te moe om veel mee te schrijven. Volgens de boekjes zou dat over een maand wel zo'n beetje over moeten zijn, dus we zullen zien.

Liefs!

Belle.

16. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Vandaag hebben wij ook onze eerste mijlpaal bereikt ( hoewel zwanger worden in ons geval al een mijlpaal was ;) )
    Vandaag 12 weken wat een lekker gevoel.
    Donderdag moet ik naar het ziekenhuis voor de nekplooimeting, weer een spannend moment

Knuffels allemaal Beeb

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Gefeliciteerd met je 12 weken beeb! Het blijft toch altijd een beetje onzeker tot die 12 weken om zijn he!

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Het is heir al net zo rustig als aan de overkant!

19. sam mv kylian

heyyy meiden,

sorry heb de puf niet om echt mee te kletsen, ben erg moe en mijn bekken werkt niet mee, helaas.

heb wel even nieuwe buikfoto erin gezet :D
    pas wel op; ONTPLOFFINGSGEVAAR! :)

20. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Goh Sam, wat heb jij een grote buik :confused: en je moet nog 10 weken gaan! Succes hoor! Hahaha

Hier trouwens ook niet veel te melden hoor, vandaar dat ik niet veel schrijf... Ik wacht braaf op mijn volgende echo.. nog een weekje geduld! En dan nog een weekje voor we gaan shoppen... wou nog niet beginnen voor ik die 20 weken voorbij ben (en alles dus goed blijkt te zijn)! Onze kinderkamer wordt geschildert "as we speak", er staat momenteel al knal groen op... ik hoop dat dat niet tegen slaat :rolleyes:

Deel Deze Pagina