De chromosoomafwijkingen waar het z-h bang voor was is het niet. Wat ik weet is dat Trisomie 13 & 18 altijd een dodelijke afloop hebben, Trisomie 21 is Syndroom van Down Trisomie 5 & 8 weet ik ook niet precies maar het leidt wel altijd tot lichamelijke en verstandelijke handicaps. Zover zijn we dus nu dat we weten dat dit het allemaal niet is. En nu is het rustig afwachten wat er nog gaat komen. Greets Beeb
Fijn dat dit allemaal al uitgesloten is Beeb! Vanaf nu idd alleen nog maar goed nieus, want je hebt je portie stress nu wel gehad zeg!
Beeb, fijn dat de eerste uitslagen goed zijn! Sam, gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat ze het goed doet!
dank je wel meiden beeb, gelukkig vallen de eerste uitslagen mee, ik duim voor jullie voor nog meer goed nieuws!
Beeb, gelukkig tot nu toe goed nieuw. Wanneer verwachten jullie de rest van de uitslagen? Sam, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Rach: hehe daar is ze dan. Welkom!
We hebben bericht uit het ziekenhuis het is geen Chromosoomafwijking, Ze hebben wel voor de zekeheid wat vruchtwater naar het VU gestuurd, en we weten niet wanneer de uitslag daarvan komt. En morgen hebben we een afspraak met een Clinisch Geneticus in ons ziekenhuis om te bespreken wat het evt verder nog zou kunnen zijn. Weer afwachten dus. Greets Beeb
Beeb, een vriendin van mij had precies dezelfde onderzoeken en onzekerheden. Ze blijkt nu in verwachting van een gezonde zoon! Ik hoop dat het voor jullie achteraf ook mee zal vallen zeg! Al is je roze wolk nou wel echt verdwenen ,...... Heel veel sterkte meid!
Lieve Beeb, Ook ik wil je veel sterkte wensen in deze onzekere periode. Hoop ook zo voor jullie dat het allemaal mee zal vallen. Ik denk aan je!
Hier zijn we weer met nieuws, Het gesprek met de geneticus was erg positief, Hij noemde verschillende syndromen die van toepassing kunnen zijn, Het syndroom wat op dit moment het meest van toepassing is op onze kleine is het Vater syndroom het positieve hieraan is dat kindjes die hier aan lijden vrijwel nooit een verstandelijke beperking hebben. En volgens hem is het verhaal achter de lege maag ook redelijk betrekkelijk het zou een gaatje tussen de slokdarm en de luchtpijp kunnen zijn ( dit past bij het syndroom ). Maar verder is het afwachten tot de baby geboren is. En deze trekt zich van het hele gedoe niets aan, die hopt door mijn buik als door een ballenbak ik voel regelmatig geschop en dat is een geruststellend gevoel Wat het syndroom inhoud, ja eigelijk niet meer dan een aantal specifieke afwijkingen bij de beeb, die niet echt verklaarbaar zijn, en deze kunnen in ernst verschillen ( problemen met de wervelkolom, hartafwijkingen, nierafwijkingen, gaatje tussen slokdarm en luchtpijp, arm en hand afwijkingen. als er 3 of meer worden gevonden hebben ze meest waarschijnlijk syndroom van Vater, tenzij er een chromosoom afwijkin wordt gevonden Greets Beeb
Jeetje Beeb, dus tot aan de bevalling weet je eigenlijk niet zo goed wat jullie te wachten staat. Hoe is het plan verder? Vaak echo's? Nog onderzoeken? Ik vind het echt heel triest voor jullie! Liefs Elmo
Beeb, het is in ieder geval fijn dat het kindje geen verstandelijke afwijking heeft. de rest klinkt wel enorm heftig! ik ben verder ook heel benieuwd of je nu extra onder toezicht word gehouden de komende tijd?
Hoi Beeb, Das best vervelend als je tot de bevalling eigenlijjk nog niets zeker weet...gelukkig is er geen verstandelijke handicap, maar het klinkt toch best ernstig. Hoe gaat het nu verder met je zwangerschap en controles? Dikke knuf Daffie
Hoi Beeb, Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu verder gaat met contoles en zo. En verder kunnen jullie niks dan afwachten maar denk ik? Hoe voel je jezelf eronder? En je man?