De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi hoi,

:) :) :) wat een nieuwsgierigheid hihihi.
    Was inderdaad lekker uit eten met mijn mannetje, want we hadden de 17e al beide verjaardagen gevierd.

De echo was in 1 woord SUPER! We hebben wel een eigenwijsje die steeds achter de placenta wegduikt en dus was 3D nog niet mogelijk. De placenta ligt aan de buikzijde en ligt er dus een beetje voor, hierdoor kan het ook zijn dat ik ons toppertje wat later ga voelen.
    Het is een echt duiker, want toppertje lag met zijn hoofd naar beneden, benen naar boven en gezicht naar mijn rug of zij gericht :) :) :)
    Mijn ouders waren allebei mee en die zaten ook met open mond te kijken haha. Konden live hun eerste kleinkind bewonderen.

En nu.....het geslacht.....ze kon het niet met zekerheid zeggen, omdat toppertje nog iets te klein is en de benen lekker bij elkaar hield (ondanks dat ik heb staan springen en wibelen met mijn buik :) ). Maar......ze denkt dat het EEN MEISJE wordt... Nogmaals met een behoorlijke slag om de arm, maar ze zag 3 felle streepjes en dat wijst blijkbaar op een meisje hihi. Ik zelf zeg ook al vanaf het begin dat het een meisje wordt, maar voor de zekerheid moeten we nog wachten tot de 20 weken echo!

Zo, zijn jullie tevreden met het verhaal? Foto's komen later, moet ik eerst even op de computer zetten. We hebben overigens ook een dvd meegekregen met de hele sessie erop!

Knuf Daffie

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Marischa,
    Ja, ik let eigenlijk nooit op waar iemand vandaan komt. Maarja, als werken je nu eigenlijk al te veel is...kan je niet minderen?
    Goed op jezelf passen hoor!

Daffie,
    Wauw, een meiske! Leuk zeg, zeker als je zelf dat gevoel al een beetje had.
    Extra veel plezier bij de 20 wk echo (laat uk zich dan wel even goed op beeld zetten zeg!).
    Hebben jullie genoten van het samen eten?
    Leuk dat opa's en oma's mee waren!

Rach:
    HOe voelt u zich?

Elmo

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Daffie, wat een geweldig verhaal zeg! Dat toppertje telkens weer verstoppertje speelde :) Hopelijk zegt de 20 weken echo ook dat het een meisje wordt (bij ons werd het geslacht namelijk steeds iets anders wat heel vervelend is)! En ja, wij willen foto's zien! :D Fijn dat je genoten hebt van het etentje (en ons hier in spanning hebt laten wachten ;)) lekker met zijn tweetjes erop uit is ook belangrijk he!

Elmo, is normaal hoor, we zijn hier ook in de minderheid en ongeacht dat we allemaal op dezelfde "manier" zwanger zijn, is de bevalling (of de gebruiken) wel helemaal anders! En het werken valt me niet zo zeer lichamelijk zwaar maar vooral mentaal... er is nog zoveel te doen, zoveel te organiseren dat ik me eigenlijk niet op het werk kan concentreren. Minderen zit er helaas niet in, vanaf volgende week begin ik de overdracht van mijn files (wat een maand zal duren) en dan heb ik nog een week om uit te blazen, mijn bureau op te ruimen en iedereen dag te zeggen :D Ik kijk er wel naar uit!

Rachel, hopelijk gaat het al wat beter met de misselijkheid vandaag! Nog een paar weekjes en je gaat je weer veel beter voelen hoor (al is dat nu natuurlijk wel een magere troost)!

Essie heeft ons nog niet gevonden heb ik het idee?

4. Daffie: jaa wat leuk! een meisje! :) (ik ga er dan even vanuit dat het klopt he hihi). lijkt me super speciaal!

Marisha, gefeliciteerd met je 30 weken :D

Ik heb gisteren weer een extra echo gekregen, en ze vroeg het zelf, ze zei: je vind het natuurlijk wel leuk om nog even te kijken he?
    en wij: JA JA JAAAAA :)
    de echo staat weer in mijn album. de misselijkheid is er nog steeds, maar nu is het wel te doen. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben.

Ik heb gisteren al wel een positiebroek gekocht :oops: (die doe ik nog niet aan hoor haha)

Elmo, wat lief en leuk dat je hier meeleest ;)

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou gelijk heb je hoor Rach! Tegen een extra echo zeg je natuurlijkg een neen :) geweldig dat jullie weer hebben kunnen kijken naar dat wondertje in je buik!

En, lekker shoppen hoor... daar hebben we allemaal lang moeten op wachten voor we zoiets aan mochten doen he!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waarom hoor ik niet dat je toch een echo hebt gehad ;)
    Goed zeg!
    Ik ga zo gauw naar je foto's kijken.
    Je eerste positiebroek ook al gescoord...je zal zien dat je hem sneller aankan dan je denkt.
    En lekker dat ie dan zit!

Kuss

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Geen schande hoor Rach als je 'm al aantrekt.
    Mijn darmen waren helemaal opgeblazen en ik had 'm dus met 7 weken al aan. Hij zat idd zalig maar zakte wel telkens af. Heb er dus heel charmant bretels bij gekocht. :) :) :)

8. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ook ik heb jullie weer gevonden :D
    Ik heb niet zo veel te melden zit eigelijk een beetje op een leeg moment,
    Mag pas over 2 weken weer naar het Z-H.
    Wel heb ik andere niet zo leuke dingen te vertellen, de Gyn waar ik de laatste keer was ( 19 aug ) constateerde wel een BI gelukkig nog niet zo ernstig maar toch, dus heb nu een bekkenband.
    En hubbie kreeg vrijdag te horen dat hij niet meer terug hoefde te komen bij zijn baas.
    En we kunnen nog steeds niet aan het kametje beginnen.

Al met al baal ik als een stekker, de kleine trekt zich hier voorals nog niets van aan dus ik hoop dat hij/zijn niet al te veel last heeft van mijn hoge stress, ik heb nu ook veel meer spontane huilmomenten.
    hormomen icm pure frustratie, eindelijk de situatie geaccepteerd krijg je weer een emmer nieuwe ellende over je heen, wanneer houd het op ? :(

Ik zal jullie niet langer lastig vallen met mijn gezeur.
    Groetjes en geniet allemaal van jullie zwangerschappen dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen.

Greets Beeb

9. Hoi meiden,

Zoals jullie misschien wel hebben begrepen, was ook ik jullie kwijt :(, maar hier ben ik weer.

@Beeb, wat een pech allemaal zeg. Ze zeggen dat alles in 3en komt he, en dat klopt meestal ook wel. Hoop voor jullie dat er snel beter tijden aan zullen breken.

@Daffie, leuk een 3d echo! Wij krijgen 'm morgen gratis. In het ziekenhuis zochten ze nog mensen om op te oefenen....nou ik stel me graag ter beschikking hoor. Maar we willen niet weten wat het wordt hoor.

@Rach, vervelend he die misselijkheid. Bij mij heeft het maar 1 weekje geduurd en dat vond ik al erg. Hoop dat jij er ook snel vanaf zal zijn.

@Marisha, nu nog 5 weekjes werken......werk je nog volledige dagen, of ben je wat minder gaan werken? Net wat Elmo zegt: denk aan jezelf hoor!

Hier alles goed. Vorige week weer een groei echo gehad en ze lopen nog steeds mooi op schema. ik moet wel wat rustiger aan gaan doen nu van de gyn omdat je met een 2ling natuurlijk meer kans hebt op een vroeggeboorte en dan vooral in deze weken. Maar ik kan helaas niet echt rustiger aan gaan doen omdat ons nieuwe huis as donderdag wordt opgeleverd. Ik werk wel 1 uurtje minder per dag, maar voor mijn gevoel zet dat ook niet echt zoden aan de dijk.
    Ik vind het nu wel echt heel spannend worden hoor. Bij elke steekje dat ik voel denk ik: onee, blijf zitten! Maar dat doen ze wel hoor, ik vertrouw er gewoon op!

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Beeb, wat een narigheid allemaal. Hier mag je juist lekker van je afschrijven en schelden. Ik ervaar dat in ieder geval niet als gezeur. Knuff!

Tweelig van Essie, het is nog lekker warm in mama's buik. Lekker blijven zitten dus.

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Essie; als ze tegen je zeggen dat je rustiger aan moet doen, moet je het wel proberen hoor! Laat de mensen om je heen maar wat meer doen :) :)

Beeb; das balen van je man zijn baan, heeft hij werk waarbij hij weer snel ergens anders aan de slag kan?

Rach; hoe is het nu met je?

Marisha; nog effies en je kan je kindje in je armen houden. Vindt je de tijd snel gaan of juist langzaam?

IK heb nog lekker een dagje vrij vandaag, moeten wel het een en ander doen, maar dat kan op het gemakkie. Dan nog 2 dagdiensten en dan is het eindelijk 2 weken vakantie houden voor ons...
    Hoop wel op een beetje redelijk weer, zodat we er wat dagjes op uit kunne trekken. Verder gaan we natuurlijk klussen aan het kamertje. Zaterdag de meubeltjes en de kinderwagen ophalen.

Oh ja, nieuwe foto's staan in mijn album!

Liefs Daffie

12. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Hubbie heeft zijn cv op een banensite gezet en gelukkig staat de telefoon weer roodgloeiend, en zijn mailbox behoorlijk vol, hij heeft al 2 afspraken voor kennismakingsgesprekken en 1 sollicitatiegesprek allemaal op korte termijn .
    1 baan vind hij erg intressant, de functie spreekt hem aan en hij zal dan ook dichter bij huis komen te werken en dat is met de op handen zijnde bevalling natuurlijk ideaal.
    Hij werkt veelal op detacheringsbasis, maar deze laatste functie zou een vaste aanstelling betreffen dus ik duim me gek.

Meiden groetjes allemaal,

Beeb

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Spannend Beeb, nou ik duim met je mee hoor! :D

Knuf Daffie

14. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Weer een lichtpuntje Beeb! Ik duim ook mee!

Daffie, twee hele lange ongelooflijk leuke weken vakantie zeg! Pfff, ik moet nog 5 weken werken... heel veel plezier alvast! Op je vraag of ik de tijd snel of traag vond gaan... heel dubbel... af en toe kan ik de klok wel vooruit kijken en wil ik gewoon de volgende 9 weken overslaan en dan kijk je terug en dan denk je... het is toch wel heel snel gegaan en kan ik me niet voorstellen dat ik over twee maanden een prachtkindje in mijn armen zal hebben! :D

Essie, je moet het volgens mij toch wel rustig aan gaan doen hoor... die tweeling van jullie heeft al je krachten nodig! Hopelijk loopt alles goed met die oplevering van jullie huis (bij ons was dat een absolute hel) en kan je dan wat gaan afbouwen! Hier ben ik het ook wat rustiger aan gaan doen op het werk... ik ben al mijn dossiers aan het doorgeven en dan hebben ze nog een maand om me te bestoken met allerlei vragen voor ik weg ben!

Rachel, ik droeg trouwens op 10 weken als zwangerschapkleding hoor! Een gewone broek zat me gewoon niet lekker meer en een positiebroek is zo fantastisch :D

15. Beeb, he wat een vervelende situatie zeg. gelukkig heeft je man weer gesprekken staan, hopelijk komt alles snel goed!

Daffie, jij hebt over 2 weken weer een echo toch? en dan kunnen ze met 'zekerheid' zeggen of het inderdaad een meisje is toch? :D super zeg.

Marisha, nog een maand werken, maar dan kan je wel helemaal aan alles toegeven. Misschien moet je nog dingen is huis doen voordat het babytje er is? Zijn jullie al helemaal uit de naam bijvoorbeeld? ;)

Ik ben nog steeds misselijk. Ik ben het ook wel erg zat eigenlijk :oops: Maar het zal nu vast niet lang meer duren ;)

Met welke (zwangerschaps)week zijn jullie begonnen aan de kamer? en in welke week hadden jullie alles klaar?
    ik las net dat er ook best een wachttijd zit op meubeltjes enzo.

ohja, ovder de positiebroek :) die zit inderdaad erg lekker! alleen de buikband zakt steeds naar beneden waardoor het net een vetrol lijkt onder een trui haha :)
    Ik wilde vandaag even in de stad kijken naar een broek zonder buikband, maar ik ben wel erg misselijk vandaag. even kijken hoe het gaat ;)

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Rach,

wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent meis! Heb ik toch wel geluk gehad hoor! :p Ik hoop voor jou dat het snel voorbij is. Je schiet al op naar de 3 maanden, dus ik duim dat je er dan helemaal vanaf bent.

Inderdaad hebben we de 16e de 20-weken echo. Vindt het wel weer superspannend hoor, ze gaan toch kijken of alles er goed uitziet... :(

Wij gaan nu beginnen met het kamertje. Mijn paps en manlief beginnen vandaag met het leggen van laminaat boven en de kinderkamer hebben we afgelopen zaterdag opgehaald. Die kast en commode moeten we zelf in elkaar zetten, maar aangezien we gewend zijn ikeaspul in elkaar te zetten, vallen de tekeningen die hierbij zitten wel erg tegen hahaha. Er zitten duizenden schroefjes bij, dus dat wordt uitzoeken.
    Er zit inderdaad een levertijd op kinderkamers, maar dat is bij elke winkel weer anders. Bij ons was het zo'n 4-6 weken, dus dat viel mee.

Die zwangerschapsbroeken gaan steeds beter zitten hoor. In het begin zakten die banden bij mij ook af. Iets strakker afstellen is een optie en een buikje krijgen werkt ook :) :) :) Bij mij blijft ie nu vanzelf hangen! Ik had er ook al heel snel een aan hoor.

Gisteren zag ik een meisje die maar 2 weken op mij voorloopt qua zwangerschap, maar al 2 x zo dik is. Ben blij dat ik nog een bescheiden buikje heb hihi. De meesten merken het nog niet eens als ze het niet weten. Terwijl ik eigenlijk zelf denk dat ik een megabuik heb en de boobs zijn ook flink aan de maat :) :)

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hey Rach, waarom ga je niet naar een acupuncturist? Die heeft mij in één behandeling van mijn misselijkheid afgeholpen!

18. Als je buik te dik wordt, gaan die banden ook weer zakken.....

Onze kamer wordt (als het goed is) is week 39 geleverd. Ons nieuwe huis is net opgeleverd, dus eerder kon het ook niet.

19. ojee essie :) hopen dat de baby niet eerder komt dan!

20. Nee idd, daar hebben we ook al aan gedacht. Als ze eerder worden geboren moeten ze waarschijnlijk toch in het zh blijven, dus daarna is de kamer wel klaar hoor.
    Sterkte met je misselijkheid!

Deel Deze Pagina