Volgens mij is het sowieso moeilijk uitleggen waar ee ICSI-kindje vandaan komt! , maar als er dan ook uit de 1ste zending nog een cryo wordt gebruikt hihihi, wordt het wel heel speciaal! xxx Daffie
Gefeliciteerd Brenda! Idd heel bijzonder dat jullie nu zwanger zijn van een cryo van jullie vorige poging
brenda gefeliciteerd! wat leuk dat ze een 'tweelingzusje' krijgt hihi Daffie, voel je al iets daarbinnen? een plopje of een bubbeltje?
Hey Rach, toevallig voel ik het kindje de afgelopen 5 dagen steeds meer bewegen, echt geweldig is dat! Ik voel een soort ploepjes en heel af en toe een flinke schop. Heel rustgevend hahaha. Morgen de 20-weken echo, dus spannend! Morgen ook 3 jaar getrouwd, dus de appeltaart staat al klaar hahaha. Hoe is het met jou? Al minder misselijk? Liefs Daffie
Dank je Jinky, Jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd. Hier hevig misselijk met momenten. Mannetje is nu onderweg voor chocolade
Meiden van harte met jullie zwangerschappen Nou vandaag mogen we weer, vandaag een uitgebreide echo dus weer naar onze kleine gluren, ik ben erg benieuwd hoe hij/zij het doet. we hebben ook direct een afspraak met de gyn dus mijn lijstje ligt al klaar ik heb een hoop vragen. Greets Beeb
Hihi Jinky, hier kan ik je natuurlijk ook feliciteren meis! Vind het echt super hoor! Nog twee die moeten volgen he Daffie, succes met de 20 weken echo vandaag! Ook gefeliciteerd met jullie derde huwelijksverjaardag! Op zo'n mooie dag de echo... dat moet wel goed gaan! Super ook he, die eerste begwegingen in je buik... hier begint het af en toe een beetje tegen te vallen... dat geduw en getrek hier van binnen... hij mag wel wat rustiger worden (en mama wat meer ruimte geven om te ademen ) Brenda, hopelijk helpt de chocolade Niet leuk om zo misselijk te zijn (en daar kunnen velen hier over mee spreken)! Rachel, hoe is het met jou? De misselijkheid bijna over? Nog even en je bent die 12 weken grens ook voorbij zie ik
Jinky: Gefeliciteerd! Daffie: gefeliciteerd met je trouwdag. Ben benieuwd hoe je 20 weken echo was. Leuk he dat getrappel. En eht gaat steeds heftiger worden. Lijkt me ook zo raar het straks niet meer te voelen als ik bevallen ben. Beeb: succes vandaag en we horen wel hoe de echo was. Hier alles goed. Morgen alweer 28 weken!
Hey meiden, na een nacht erg slecht geslapen te hebben, is de 20-weken echo achter de rug en.....het was GEWELDIG! Alles zit erop en eraan en zit op de juiste plek. Hersentjes zijn mooi gevormd, geen open ruggetje of hazenlipje. Maagje, blaasje en niertjes zijn prachtig aanwezig. Alle belangrijke bloedvaten doen het goed, hartje heeft de 4 kamers die het nodig heeft en de klepjes werken prima. De echoscopiste liet zelfs een aantal dingen en 4d zien, echt heel leuk! Ze (jajaja, het is een echte meid ) ligt nog steeds met haar neusje in de placenta te happen en lig voor in gewicht. Ze is nu 393 gram en dat is eigenlijk al het gewicht voor een week verder . Ze deed ook heel leuk de beentjes over elkaar toen ze probeerde het geslacht goed te bekijken haha....nu al netjes opgevoed en niet tussen de benen laten gluren. We hebben weer een hele rits foto's meegekregen en die zet ik er morgen wel even op. Nu eerst appeltaart op onze super 3e trouwag! Mijn dag kan echt niet meer stuk! Dikke knuf van Daffie
Daffie, goed nieuws zeg! Een meisje, wat leuk! Had je zelf ook dat gevoel? Gefeliciteerd met je trouwdag, dubbel genieten vandaag! Beeb, hoe was het bij jullie met de echo? Al wat meer duidelijkheid?
Zo was een erg lange afspraak op het Z-H Er is niet veel veranderd sinds de 20 weken echo, Smurf groeit goed ( is aan de kleine kant ) klein maar fijn dus, Afwijkingen zijn niet veranderd, maagje was nog steeds niet gevuld dus een afwijking aan de slokdarm is erg aannemelijk, mede hierdoor heb ik te veel vruchtwater, en de afwijking aan armpjes en handjes is ook onveranderd Verder is goed te zien dat de placenta en navelstreng heel goed doorbloed zijn dus dat is weer een goed teken. Naar het gaatje in het hartje is niet gekeken. En verder is het dus weer afwachten 8 oktober mogen we weer, dan hebben we een heel druk programma, eerst de slaapdokter, dan de echo, dan de borstvoeding instructieverpleegkundige en dan weer een afspraak met de gyn. We krijgen over een tijdje een gesprek met de kinderarts, en zo als het er nu uitziet zal ik gewoon vaginaal mogen bevallen, maar dat hangt af van de conditie van mij en van de baby tegen die tijd. Viel niet echt mee maar ook zeker niet tegen. Greets Beeb
allereerst Jinky, gefeliciteerd! super zeg, ik ben heel blij voor jullie! Daffie, wow wat leuk, een dochter! En zeker welopgevoed, netjes de beentjes over elkaar he Fijn dat alles er goed uitzag. en super dat je haar al voelt schoppen af en toe. *zwijmel zwijmel* wat gaat het trouwens ontzettend snel! het lijkt als de dag van gisteren dat ik las dat je zwanger was, en nu lees ik weer over de 20 weken echo, jeetje zeg, je bent echt al op de helft! Beeb, ik heb helemaal geen verstand van de dingen die je verteld (sorry) dus hier komen even een paar vragen zodat ik je berichtje wat beter begrijp: - is het erg dat het kleiner is? was het TE klein? - was zijn de consequenties voor een afwijking aan de slokdarm? is het ernstig? - hoe komt het dat je dan veel vruchtwater hebt? - waarom is er niet naar het hartje gekeken? sorry voor de vragen hoor, maar anders snap ik het nog niet helemaal! Met mijn misselijkheid gaat het sinds 2 dagen opeens heel goed! wat een verademing zeg! ik kan opeens zelf de wc schoonmaken en heb ook de badkamer een grote beurt gegeven. heerlijk! en nog een weekje en dan ben ik op de 12 weken. ik ga jullie met trots mijn buikje van 10 weken laten zien:
rach, mooi buikje hoor! Beeb, wat een verhaal zeg. Dus niet meegevallen maar ook niet tegen. De toestand is dus eigenlijk een beetje onveranderd als ik het goed begrijp? Je verteld dat het maagje niet gevuld is, kunnen ze dan nog niet zien of er idd iets met de slokdarm is? En hoe krijgt die kleine dan straks voeding binnen?
Er zal eerst gekeken moeten worden wat precies het probleem is, en dan moeten ze kijken hoe de beeb gevoed kan worden waarschijnlijk wordt dat dan sonde voeding. Volgens de gyn is er wel een maagje gezien dus dat is een opluchting Rach, Beeb is kleiner ligt aan de ondergrens van de curve maar groeit wel goed met de curve mee dus zolang die dat blijft doen is het geen probleem. Het vele vruchtwater heeft te maken met dat onze beeb niet drinkt, zie boven. Waarom ze niet naar het hartje hebben gekeken weten wij ook niet, het is voornamelijk een groeiecho. Maar voor we echt goed de balans op kunnen maken, moet de beeb eerst geboren zijn dan kunnen ze hem / haar goed beoordelen en zien wat er wel of niet gedaan kan of moet worden. Greets Beeb
Beeb, had je berichtje deze morgen niet meer gezien. Ik vind het toch wel positief dat de conditie van jullie beeb op zich niet verslechtert is maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie nu gewoon verder bang afwachten is tot de geboorte! Hopelijk blijft jullie beeb het verder goed doen! Daffie, gefelicteerd met de goede echo! Zal wel weer een enorme opluchting zijn denk ik! Geniet van de appeltaart Rach, mooi buikje hoor! Enne, geweldig dat je eindelijk van die misselijkheid af bent! Nu kan je toch wat meer gaan genieten he!
Dankjulliewel! Daffie: fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad en dat alles prima in orde is, ik kan me voorstellen dat jouw dag niet meer stuk kon en kan Beeb: Fijn dat je beeb lekker meegroeit, voor de rest is het dus afwachten. Rach: wouw mooie buik zeg! Ik kan het nog niet beseffen, ik heb van elke dag een test liggen, maar daar stop ik nu ook maar mee, want wordt er alleen maar nerveus van. Ik maak me wel al om allerlei dingen zorgen, over wat ik voel en niet voel, hadden jullie dat ook? Herkenning is altijd fijn Liefs Jinky