De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb, fijn dat de echo iig niet tegen viel. Ik hoop zo voor jullie dat alles mee zal vallen na de geboorte. Moeilijk hoor.

Jinky, heel herkenbaar hoor. De onzekerheid bleef bij mij tot een week of 16 en nu ben ik weer bang voor een vroeggeboorte. Ik hoor van iedereen dat je pas gerust bent als je je kindje daadwerkelijk in je armen hebt en dan krijg je weer andere zorgen.

Rach, ik moet thuis ff naar je foto kijken, hier op mijn werk zie ik geen foto :(

Daffie, wat fijn zeg, zo'n goede echo. En nu écht genieten.

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden, wat heb ik heerlijk geslapen zeg vannacht! :D
    Er is dus weer een grote zorg van me afgevallen met de goed echo ;)
    We zijn gisterenmiddag naar Rotterdam gereden en hebben eerst lekker wat gegeten daar en toen door naar Les Miserables. We zaten op rij2, echt magnifique! Mijn dag was echt geweldig! :D :D :D :D

Beeb; ben blij dat je smurfje nog steeds goed groeit, maar blijft toch zorgelijk lijkt me! Wanneer gaan ze nu weer naar het hartje kijken?

Rach; je hebt een prachtige buik meid en bij jou gaat het ook echt supersnel hoor. je bent al bijna die 12 weken voorbij! :D :D

Marisha; gaat alles nog goed met je?

Jinky; die onzekerheid blijft nog wel even hahaha. Ik heb ook 5 of 6 testen gedaan hoor, maar op een gegeven moment voelde ik me toch erg moe en weeiig en gaf me dat voldoende zekerheid.

Essie; ik denk ook dat die onzekerheid de hele zwangerschap zal blijven bestaan hoor. Elke keer leef je weer naar iets anders toe. Maar voor mij is er nu toch wel heel even een last van me afgevallen hoor. Was toch bang dat de ICSI schade toe zou brengen, ook al is dit niet wetenschappelijk bewezen.

Vandaag maar eens rustig aan doen hiihi.

Dikke knuf voor allemaal, xxx Daffie

3. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Meiden,

Ook hier een zwangerschap na onze 1e ICSI, helemaal geweldig!

Ik heb een vraag aan jullie. Ik belde gister naar het zkhs en daar hoorde ik dat ik pas half oktober (bij 9 wk zwanger) een echo krijg. Ik vind dat zoooo lang duren, is dat normaal? Hoe ging dat bij jullie? Ik dacht dat je na IVF/ICSI altijd veel sneller een echo kreeg?

Ik ga me denk ik ook maar vast bij de vk aanmelden, misschien doet zij wel een eerdere echo?

groetjes, Annerie

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi Annerie, ten eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd. Ik kreeg ook de eerste echo met 9 weken en heb gisteren de 2e pas gehad met 20 weken. Ik was ook echt in de veronderstelling dat je met IVF/ICSI wel meerdere echo's zou krijgen, maar dat is dus niet zo.
    Het is dus even geduld hebben...bij de verloskundige doen ze het denk ik ook niet eerder hoor, tenzij er echt een goede reden voor is, maar wie niet waagt, wie niet wint.

liefs Daffie

5. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Oke Daffie, dank je wel. Wachten is niet m'n sterkste kant (van wie wel die pril zwanger is) :D Ik zal dus geduld moeten hebben.

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jeps en je zal zien dat het best snel gaat... :)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Annerie,
    Van harte gefeliciteerd!
    Wij kregen de echo overigens bij 6 wk!
    Succes en zwanger ze!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jinky en Brenda natuurlijk ook!

Hier ook al grapjes over de cryo's die van Ruben zijn poging nog in de vriezer zitten.
    We verzinnen er t.z.t. wel wat leuks op .... :-D

Beeb,
    Goed dat jullie uk wel door blijft groeien...maar wat is het voor jullie allemaal anders he, dan voor anderen. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop jij met alle onzekerheden en verdriet omgaat!

Elmo

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    sluit ik me bij aan!

10. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik wordt er niet blij van maar,
    Zoals ik al eerder zei het is ons kindje en zal dat ook blijven hoe het ook ter wereld komt.
    En de onzekerheden moet ik dan maar ( helaas ) voor lief nemen.
    Hub is al zo ver dat het voor hem December mag wezen, hij heeft er veel moeite mee, mij zoveel pijn te moeten zien hebben.
    Helaas gaan de bekkenklachten en rugklachten steeds meer hun tol eisen, daarnaast begin ik langzaam oververmoeid te raken, al met al niet best dus.
    Dit komt mede door het te veel aan vruchtwater dat drukt enorm op mijn lichaam, maar zolang het gaat, wil ik mijn kindje bij me houden, het ziekenhuis heeft ook al gesproken over het evt aftappen van het vruchtwater als het gek wordt, maar dat kan de weeen opwekken, en daar vind ik het nog te vroeg voor
    En ja ook hem wordt de onzekerheid te veel.
    Want wat zekerheden krijgen we pas als de kleine er is.

11. Annerie, gefeliciteerd! Wij kregen een echo bij 7 weken. Dat is standaard bij een ivf/icsi zwangerschap in het EMC, maar dat is dan denk ik in elk ziekenhuis anders. Hoe het zit met meerdere echo's bij een zwangerschap via ivf/icsi zou ik niet weten. Wij hebben het grote geluk van een tweeling zwanger te zijn en krijgen daarom om de 4 weken een echo.

12. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Annerie, gefeliciteerd! Hier de eerste echo op 6w6d maar ik woon in BE dus dat valt niet te vergelijken :D

Wij zijn vandaag weer naar de gyn geweest (en lekker weer een echo gehad... de 7e al weer :D) en alles gaat goed! Onze uk doet het goed, weegt alweer 2kg350 en doet niets liever dan mama 's nachts uit haar slaap houden :) Alleen was de gyn weer niet tevreden met mijn gewicht... de laatste 4 weken weer 4 kg bijgekomen... zit nu al op het gewicht dat je normaal gezien op je hele zwangerschap mag bij komen en mag zeker niet meer dan 3 kg meer bijkomen... wat is er nu leuk aan zwanger zijn als je nog niet eens mag eten waar je zin in hebt :rolleyes: :)

13. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Vreemd ze hebben mij nog niet 1x naar mij gewicht gevraagd sinds ik zwanger ben en ben ook niet gewogen.

Ik heb een 3D echofoto van onze grote trots toegevoegd ik ben hier 27w2dg

14. Wauw! Mooie he die 3d echofoto's!

Volgens mij is het bij elke gyn, zelfs in hetzelfde zh weer anders. Ik word wel elke x gewogen, maar wat mag je max aan komen? Daar is toch geen regel voor? Gem. zou ik 15 kilo aan moeten komen, maar daar zit ik nu al aan (of al overheen?), maar ze vinden mijn gewicht prima, dus ik maak me geen zorgen en eet lekker wat ik lekker vind ;)

15. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wat een snoepie zeg Beeb!

Volgens mijn gyn mag je gemiddeld 12 kg bij komen en daar zit ik nu dus op. Verder is het naar het schijnt zo dat indien je meer dan 15 kg bij komt, zich dat in een bepaald soort vet om zet dat je er bijna niet meer afkrijgt na de de bevalling... ik moet elke keer op de weegschaal en dat wordt erg in het oog gehouden hoor! Heel vervelend hoor... durf van de slag bijna niet meer te eten... deze middag 2 appels en 3 rijstwafels gegeten :rolleyes:

Maar eerlijk is eerlijk, ik weeg wel een stukje meer dan gemiddeld hoor... de gyn zei dat ik de 100 mss wel zal passeren (en dus echt moest opletten) :oops:

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    wat bespottelijk dat je maar 12 kilo aan 'mag' komen zeg!
    Ik ben meer dab 20 kilo anagekomen terwijl ik nog nooit zo gezond geleefd heb. Woog dus aan het einde van de rit meer dan 110 kilo en dat was veel baby en veel vocht. Was het binnen 3 maanden ook weer kwijt.
    Dus lekker niet dru om maken zolang je weet dat je gezond eet en niet teveel snaait of voor twee/drie eet.

17. welkom nieuwelingen :D

ik kreeg de eerste echo bij 7 weken. de 2e echo bij 8 weken.

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Rach, nog 3 dagen en dan ben je 12 weken ! zwanger :D :D

xxx Daffie

Weet niet of ik het al gezegd had of dat jullie het al gezien hebben, maar er staan nieuwe echo foto's in mijn album...
    Lief is ze he... ;)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Euh..over gewicht.

Toen de weegschaal meer dan 20 kilo meer aangaf dan toen ik nog niet zwanger was, ben ik gestopt met wegen. Onze vk praktijk weegt niet eens...
    Wat wil je er ook aan doen?

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nou, ik schrok van het berichtje over gewicht. Ik ben nu al 8 kilo aangekomen, dus zal nog wel veel erger worden. Bij ons wegen ze wel, maar ben benieuwd wat ze volgende keer zullen zeggen... :(
    Ik heb wel meer gesnoept dan anders, maar ga nu flink minderen daarmee. Ik vindt alles alleen zo lekker op het moment :( ;)

xxx Daffie

Deel Deze Pagina