Nou beeb, bij jou wegen de laatste loodjes letterlijk en figuurlijk het zwaarst. Gelukkig dat alles goed was! Onvoorstelbaar he hoe die kleine op die dingen van het ctg apparaat op je buik reageert. Josien, van harte meid! Marisha, dat is ook wat zeg. Heb je het zelf gemerkt dat het gedraaid is? Hopelijk denkt ie: Nou, dit ligt ook niet echt lekker hoor.....
Josien, Van harte gefeliciteerd! Marisha, hopelijk draait de kleine weer vanzelf terug! Kan je hem/haar niet een beetje uitdagen? En voor een draaipoging is het zeker al te laat? Beeb, het zit niet echt mee bij jullie, veel sterkte. Hopelijk dat het aftappen goed gaat.
Werd ik gisterenmorgen gebeld door de dokter die ons donderavond heeft gezien, en ze vroeg hoe het met me ging? Dat was wel ff schrikken, je verwacht niet dat de dokter je gaat bellen, Maar de eigenlijk reden dat ze belde was dat ze donderdagavond vergeten te vertellen dat ik gisteren nogmaals naar Z-H moest komen voor een ctg. Het is standaard dat ze je de volgende dag laten terugkomen. Dus ik om 12uur weer naar het Z-H en weer een uur aan de ctg gelegen. En omdat ze een dipje hebben gezien, moeten we vandaag weer komen Ja, we hebben weer een stippenkaart, hahaha Pffff wat vermoeid die dagen Ook hadden we gisterenmiddag (hubbie was er bij) een gesprek met de Maatschappelijk werker van het Z-H, En na een lang, prettig gesprek mochten we ook nog een kijkje nemen op de Neonatologie en hebben we een kleine rondleiding gehad, en dat heeft me toch een beetje gebroken, die mega kleine wurpjes. Greets Beeb
He jakkes Josien, wat een onzekerheid. Ik steek even een kaarsje aan! en ga heel hard hopen dat het niet doorzet! Dikke knuf Daffie
Jeetje Josien, nee toch ik duim voor je hoor. Hier groeit de ongerustheid, de ctg was niet helemaal goed beebje heeft het moeilijk en morgen moeten we dus weer voor een ctg. Als het dan weer niet goed is wordt ik opgenomen. Pffff Greets Beeb
Het was wel redelijk wat helder bloed (bij het afvegen met een wcpapiertje, niet tot in het maandverband, maar dat is ook moeilijk omdat ik heel vaak naar de wc ga; maar wel met twee klontjes erbij - sorry voor de details). Nu is het weer bijna weg . Ik snap er echt helemaal NIETS meer van. Liefs, Josien
Goeiemorgen meiden, wat mij gister weer is overkomen....ik was aan he werk en zou al van 7:30 tot ca. 13:00 werken ipv tot 16:00 ivm de zwaarte van het werk. Wordt ik om 12:00 ineens helemaal zwart voor mijn ogen. Ben gauw gaan zitten en mijn collega's zeiden ook dat ik eerst helemaal rood werd en toen weer wit wegtrok Gelukkig werk ik in het ziekenhuis op een IC/MC en dus konden we alles meteen meten. Bloeddruk was prima, maar mijn suiker was 4,1. en ook nog steeds strontverkouden, dus denk dat het een combinatie is van een virus in mijn lijf en een lage bloedsuiker. Had wel net voor ik zo zwart werd/duizelig even het gevoel dat mijn hart even op hol sloeg, maar dat was zo weer weg gelukkig. Van mijn collega's moest ik meteen naar huis, maar husband was ook werken, dus paps gebeld en die is mij komen halen (durfde niet zelf te rijden) Thuis de hele middag rustig gezeten/gelegen en geen last meer gehad van duizelingen. Voor vandaag meteen al ziek gemeldt en dan morgen langs de arbo voor minder uren....Wat het niet met je lijf kan doen allemaal zeg.... Moet misschien toch wat meer eten ivm de zorgzwaarte op het werk. verbruik natuurlijk heel veel energie Mijn lichaam heeft me in ieder geval weer een seintje gegegven dat ik het echt rustiger aan moet doen nu. Heb toch echt het verkeerde beroep voor tijdnes een zwangerschap hoor Vandaag nog maar dagje rustig aan... Daffie
Hoi Daffie, Ik heb hetzelfde gehad op mijn werk een aantal weken geleden (mischien wel ook rond de 23 weken?). Mij is door de gyn verteld dat je bloeddruk rond deze periode opeens enorm kan dalen en daarna snel weer terug is naar normaal en dat je daar zo eng van wordt. Ik heb het nog een paar x gehad, maar niet zo erg als toen en nu zijn de duizelingen zo goed als over gelukkig. Op mijn werk zeiden ze ook dat het wel eens met mijn suikerspiegel te maken kan hebben. Die is verder niet gecheckt toen, dus miss. dat dat ook meespeelde. Hopelijk was dit 1 malig voor je want het is echt niet prettig. Sterkte. Josien: hoe is het vandaag? Ik hoop zo voor je dat het loos alarm was.
Hoi Essie, fijn om te horen dat het vaker voorkomt. Ik vond het echt een rotgevoel. Morgen even de VK bellen om het door te geven en misschien willen ze dan ook wel even mijn Hb prikken voor de zekerheid....
Ow Josien, ik lees het allemaal nu pas... hopelijk zet het niet door! Kan me voorstellen dat je nu wel effe in de rats zit maar hopelijk betekent het niets! Beeb, langs jouw kant ook al geen fantastisch nieuws... succes met de ctg vandaag en hopelijk gaat het nu wel goed! Daffie, dat van die bloeddruk heb ik (gelukkig) niet meegemaakt! Wel had ik rond diezelfde periode altijd last van bibber en me slap voelen als ik niet op tijd iets at... had ook met mijn suikerspiegel te maken volgens mij. Hier gaat alles goed. Gisteren wel last van oprispingen wat zou kunnen betekenen dat onze beeb zich toch terug goed heeft gedraaid (of mss is ie gewoon nog wat verdikt en duwt ie weer tegen mijn maag aan)... lastig hoor die onwetendheid. Nog 9 dagen en we weten wat het wordt... ik tel af!
Hè Daffie, dat is schrikken zeg! Misschien maar goed dat je dan op een plek werkt waar ze je ook meteen helemaal kunnen checken. Wat meer eten is misschien dan voor het werk toch niet zo'n heel erg slecht idee. Al zou ik natuurlijk wel echt naar je lichaam luisteren. Die geeft niet voor niets een signaal. Ik zou inderdaad ook even je Hb laten prikken en de VK inlichten. Dat kan nooit kwaad. Hier lijkt het tot nu toe beter te gaan. Vannacht met mijn billen op een handdoek geslapen, maar het is niet nodig geweest. Geen afscheiding gehad tot op heden. Ik hoop dat het zo blijft. Vinden jullie het ook niet raar dat die afscheiding steeds 's middags rond een uur of 3/4 komt? Gisterenochtend heb ik mee het huis gepoetst. Dat is het enige dat ik anders heb gedaan dan de rest van de week, toen ik veel meer rust heb gehouden. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik de hele tijd op de bank moet zitten of liggen? Dat is toch ook niet normaal? Ik heb wel wat klachtjes, maar ik weet niet goed hoe ik die moet uitleggen. Ik heb een vol gevoel in mijn buik. Alsof je heel veel hebt gegeten, je kent het wel. Eten gaat er alleen niet zo goed in. Niet dat ik misselijk ben, maar ik heb er gewoon geen zin in. Daarnaast slaap ik enorm slecht, maar dat kan natuurlijk ook door de stress komen. Ik lees bij de meeste vrouwen heel veel last van afscheiding hebben tijdens hun zwangerschap. Ik heb dat eigenlijk helemaal niet. Is dat een slecht teken? Liefs en een hele fijne zondag, Josien
Josien, ik at ook minder goed in het begin hoor. Was ook niet misselijk, maar had ook geen trek...hoort er dus wel een beetje bij. Van die afscheiding heb ik wel gehoord, maar weet ik niet....Nu heb ik ondertussen wel wat meer last van afscheiding, maar in het begin niet hoor...is dus geen slecht teken volgens mij. En je hoeft echt niet niets te doen, alhoewel ik in het allereerste begin wel bewust meer rust heb genomen om het heel goed in te laten nestelen, maar dat was meer voor mijn eigen gevoel dan dat het moet Hoop echt dat het goed blijft gaan! Marisha, hoop dat jullie kindje inderdaad terug is gedraaid. Hoorde gisteren van een meisje dat die bij de accupuncturist is geweest en een soort staafjes heeft meegekregen voor de tenen om de baby terug te laten draaien?! En misschien moet ik om de 2 uur maar eens iets gaan eten om mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden! Beeb; succes met de CTG, hoop dat beebje het vandaag beter doet! Liefs Daffie
Klopt Marisha, Dat is dezelfde behandeling als ik nu heb ondergaan, een moxa-behandeling. Alleen wordt die dan op andere plekken op de voeten toegepast. Blijkbaar is het slagingspercentage enorm hoog (zoek anders met Google maar eens op moxa). Maar misschien betekenen die oprispingen wel veel goeds en heeft je kindje zelf inmiddels een juiste positie gevonden. Ik hoop het voor je! Liefs, Josien
Ik ben wel weer thuis, maar morgen rond 14.00u wordt ik opgenomen, Niet voor lang want dinsdag in de loop van de ochtend mag ik weer naar huis. En dan krijg ik vanaf woensdag iedere dag thuis een ctg. Het is te zorgwekkend om het een aantal keer per week te doen, dus iedere dag. Greets Beeb