De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou... dat is een pittig verhaal Beeb. Ik hoop er alle goeds van! Heel heel heel veel succes!

Josien

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jemig Beeb, dat is minder leuk. Wat is er dan precies aan de hand als ik vragen mag?

Sterkte Daffie

3. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Donderdag voelde ik de beeb wat minder,
    en sindsdien moet ik iedere dag naar het z-h voor hartfilmpjes van de beeb omdat er in meerdere gevallen de hartslag wat wegvalt,
    en aangezien onze beeb wat afwijkingen heeft waaronder ook aan het hartje willen ze dat extra in de gaten houden om zonodig in te kunnen grijpen.

Greets Beeb

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Oh oke, dan blijft het dus iedere keer spannend voor jullie... :(
    Bedankt voor je uitleg en veel sterkte komende week!

Knuf Daffie

5. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Vandaag is het zover, vanmiddag om 14.00 u wordt ik opgenomen.
    De opname is volgens de arts alleen om mij thuis te kunnen monitoren ( dat kan alleen als je opgenomen geweest bent )
    En dan hoef ik niet iedere dag naar het z-h voor de ctg.
    Beeb heeft regelmatig dalingen in de hartslag erg vervelend.
    Tevens heb ik gevraagd of ze dan tijdens mijn verblijf direct het vruchtwater kunnen aftappen zodat, ik dat dan ook direct gehad heb, en hopelijk geeft dat mij en de beeb ook verlichting, want op dit moment is de pijn bijna niet meer te harden en tevens valt volgens hubbie s'nachts mijn ademhaling regelmatig kort weg, dus doet hij geen oog dicht.

Greets Beeb

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Veel succes vanmiddag Beeb! Ik hoop dat de kleine het goed doet...

Hier vanmorgen twee keer contact gehad met het ziekenhuis. Ik ben onmiddelijk gestopt met mijn medicijnen. In het ziekenhuis zijn ze 'gematigd negatief' over deze zwangerschap. Heel kort door de bocht denken ze dat er meer kans is dat het mis gaat dan dat het goed gaat. Het bloedverlies is geen goed teken.

Het kan zijn dat de medicijnen tot nu toe het doorzetten van de miskraam tegengehouden heeft. Het is nu dus erop of eronder. Tot nu toe nog geen bloed gespot, maar dat zal wellicht (net als alle vorige dagen de laatste week) vanmiddag zo rond 3 à 4 uur komen...

Meiden duimen/bidden jullie met ons mee. Het wordt nu echt spannend...

Liefs,
    Josien

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Beeb; nogmaals heel veel sterkte....zou wel mooi zijn als het vruchtwater meteen afgetapt kan worden en dat jullie wat meer lucht krijgen.

Josien; klinkt niet zo optimistisch en natuurlijk draaien onze duimen voor jullie! Kindje van Josien....nestel je alsjeblieft lekker in!

Ik ben dus naar de arbo-arts geweest en die was het er helemaal mee eens dat ik minder uren moest gaan werken. Hij heeft me vorig jaar om deze tijd ook zo goed geholpen...toen was ik soort van psychisch/emotioneel ingestort ivm de vruchtbaarheidsbehandelingen die we moesten ondergaan en gingen. Hij heeft er toen voor gezorgd dat ik niet meer de nachtdienst in hoefde en dat ik geen leerlingen meer hoefde te begeleiden. Ik was er dan ook helemaal niet bang voor vandaag haha.
    Hij vond het ook helemaal geweldig dat ik zwanger was en die moesten we heel hard koesteren omdat hij zo kostbaar is. Dus ik zeggen "elke zwangerschap is toch kostbaar"en hij weer "ja, maar sommige zijn nog iets kostbaarder"....vond ik zooo lief! En dat van een man

Ik ga nu 50% werken, 4 uurtjes per dag. Overdag van 8:30-12:30 en als ik een late dienst heb van 18:00-22:00. Ben echt opgelucht en het gaat vandaag al in, dus vanavond van 18:00-22:00 werken.

Ben nu dus tot 18:00 vrij, wat een luxe idee. Vanmiddag maar even lekker slapen denk ik...

xxx Daffie

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat is goed geregeld Daffie! Ik ben blij dat je zo'n goede arbo-arts getroffen hebt. Zo zie je dat er ook nog wel goeie tussen zitten ;).

Heel veel succes!
    Josien

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Beeb, wat vervelend zeg. Goed dat ze jou en de beeb nu extra in het oog houden in het ziekenhuis. Morgen ben je dan toch al terug thuis.

Josien, welke medicijnen nam je nu dan nog? Progestan of zo? Wel vreemd dat ze het zo een beetje opgeven vind ik, je bloed nu toch niet meer? Mijn vroedvrouw zei altijd dat ongeveer 40% van de vrouwen bloedverlies (bruin of rood) heeft tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap... ik hoop echt dat ze het bij het verkeerde eind hebben hoor!

Daffie, wat fijn dat jouw arbo arts zo meeleeft zeg! Geniet maar van het halftijds werken nu! Mag je dit blijven doen tot je verlof?

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Opgeven is misschien niet helemaal het goede woord maar ik heb hen gevraagd naar hun voorzichtige mening. Toen gaven ze aan dat ze dus 'gematigd negatief' waren. Weet je... ik kan het me ook wel voorstellen met mijn historie. Maar goed... het blijft gewoon afwachten. Ik heb vandaag geen bloed verloren. En dat bijna voor het eerst deze week. Morgen komt Moeders voor Moeders. Ik wist niet goed of ik dat nou door moest laten gaan, maar ja... ik wil graag helpen. Dus misschien toch maar doen.

Ik vind het doodeng. Spoed me ieder uur naar de wc om te kijken of ik al iets zie... Ik gebruikte inderdaad nog Utrogestan. Ik merk nu dat mijn darmen erg aan het werk zijn. Dat was ook voorspeld door het ziekenhuis. De Utrogestan legt je darmen blijkbaar een beetje stil. Misschien dat ik daarom ook wel wat buikpijn heb.

Er zit niks anders op dan af te wachten vrees ik... :(

11. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Veel succes Josien! Duimen draaien!

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Marisha, ik mag idd 1/2 dagen blijven werken tot aan mijn verlof :D
    Ben vandaag dus geweest van 18:00-22:00 en is toch wel vreemd hoor. Het was ook heel rustig, dus vooral thee zitten leuten met mijn colleg's hahaha.
    Voor jou schiet het nu echt op he! Heb je alles al klaar, ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Liefs Daffie

13. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hoi Josien,

wat een gedoe zeg voor je.
    Ik ben sinds een paar dagen ook gestopt met de utrogestan en sinsdien ook best wel buikpijn. Ook last van mijn darmen maar dat kan ook door de nachtdienst komen.

heel veel succes. Mijn duimen draaien voor je

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Weten jullie wat ik niet snap?

Ik lees hier dat Josien en Brenda allebei nog utrogestan gebruikten. Ik heb dat tot 10 dagen na de punctie gebruikt en moest toen al stoppen, omdat dan je eiegen lichaam dit aan zou gaan maken....
    Waarom is het beleid toch zo anders overal?

Daffie

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Daffie, in mijn geval was het een eigen keuze omdat het vorige keer meteen mis ging nadat ik gestopt was. Ik weet niet of Brenda een cryo-behandeling heeft ondergaan, want ik weet dat je het dan ook t/m de 12e week moet gebruiken. Het kan geen kwaad het langer te gebruiken, maar het kan het een en ander ook uitstellen, zoals nu dus blijkbaar bij mij.

Want helaas heeft onze Scrappy het vanmorgen opgegeven... het heldere rode bloedverlies is begonnen. Ik ben er dus een beetje minder dan normaal. Even alles een plekje geven. :cry:

Liefs,
    Josien

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

:cry: :cry: Wat vervelend Josien, heel veel sterkte! Heb er geen woorden voor...

Megaknuf van Daffie

17. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Josien sterkte!

18. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Josien heel erg veel sterkte :(

Ik moet ook utrogestan blijven gebruiken tot de echo.

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    He bah Josien, sterkte.

Ik heb inderdaad een cryo terugplaatsing gehad.

groetjes Brenda

20. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Josien sterkte meis, wat vreselijk voor jullie,

Zoals jullie zien ben ik weer thuis, vanaf morgen krijg ik 6 dagen per week een ctg thuis en op dinsdag moet ik dan naar het ziekenhuis voor een echo en ctg.
    Ze hebben gisteren ruim 2 liter vruchtwater afgetapt dus ik voel me een stuk lichter en veel prettiger.
    Het enige is, nu kan ik eindelijk weer een beetje uit de voeten mag ik helemaal niets meer, moet verplicht in huis blijven en veel rusten.
    Maar ik ben weer lekker thuis en heb met beebje afgesproken dat we samen gaan proberen nog zo'n 5 a 6 weken vol te houden.
    Dus we duimen en hopen dat dat lukt.

greets Beeb

Deel Deze Pagina