De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @ rach, nee hoor helemaal niet, maar was ik bij de 1ste ook niet dus ik duim dat het dit keer ook wegblijft.Wel erg moe en soms steekjes in buik, dat ken ik ook van de 1ste en weet dat het nog erger kan worden, was toen al erg vroege bandenpijn zijn de vk, dus zal nu wel weer zijn, mijn banden zijn er losjes en week overal.
    Verder klein beetje zere borsten, dus als het hier bij blijft.

Ben alleen erg onzeker en ben blij als het 11 nov. is zodat we de 1ste echo hebben en ik hopelijk het hartje of hartjes hihi gehoord heb.

Hoe voel jij je rach?

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Vandaag weer contact gehad met gyn en omdat de buik toch behoorlijk opgezet blijft, moet ik woensdag weer voor controle komen en eerst bloedprikken en daarna echo.Ik vroeg aan de gyn(een andere als normaal,want me eigen is met vakantie) of er dan ook al iets van een zwangerschap te zien is,omdat me man anders graag mee wil en ik dan toch al 5 weken en 3 dagen zwanger ben, maar dat is dan nog niet zo zegt hij bot en een beetje boos.: en dan spelen de hormoontjes weer op en kan ik wel janken he, dan lees je zo vaak dat mensen een echo krijgen met 5 weken en een vruchtzakje zien ect. ik snap wel dat het te vroeg is om al heel veel te zien maar gewoon een beetje iig of het er 1 of 2 zijn.Je bent zo lang bezig voor een kindje en dan snapt zon man gewoon niet dat dit ook heel spannend is.
    Zijn er meer mensen hier die met 5 weken een echo hadden waar dus wel degelijk wat op te zien was, cq zwnagerschapriem of vruchtzakje?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier volgens mij net 6 wk bij de eerste echo (toen).
    Dat kon je al goed zien...

4. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Diana, ik heb het even opgezocht, maar ik had de 1e echo met 7w3d.

Volgens mij moet je wel de vruchtzak(ken) kunnen zien maar verder niet echt veel.

Wie weet heb je met de echo iemand die wat liever is dan de gyn die je sprak! Succes.

5. diana, ik snap best dat je graag een echo zou willen, dat is toch helemaal geen rare vraag? Ik had mijn eerste echo met 7 weken, toen was er al wel iets te zien (zie album), ik weet dus niet hoe het er al uitziet met 5 weken. Die steekjes had ik ook, bandenpijn, maar nu is het eigenlijk weer helemaal weg!
    Maar krijg je nou door je opgezette buik sowieso een echo straks? Dan hoop ik heel erg voor je dat er al wat te zien is!

Ik heb vandaag weer een misselijke dag. pff ik heb er weer bijna niks in kunnen houden. ben het zo zat.. Gelukkig heb ik iets bedacht wat ik vast wel lekker vind: sandwichspread :)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Rachel, het zit jou wat het misselijk zijn echt niet mee he!
    Balen zeg!
    Daardoor daalt het genietgehalte toch wel aardig denk ik.
    Op naar de sandwichspread...

7. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Bedankt voor de antwoorden allemaal, hier gaat het gewoon erg slecht momenteel.Buik is zo opgezet dat het giga pijn doet, vannacht niet goed geslapen door de pijn en vanmorgen 4 keer moeten gaan zitten met haren kammen omdat staan te pijn deed.Toen ik op de wc zat heb ik het uitgegild toen ik de grote boodschap deed bloosbloos zo verschrikkelijk pijn in me buik deed dat, nu is de buikpijn weer iets minder, maar me hele buik is zo gespannen dat ik zostraks al weer naar de gyn moet ipv van morgen.Er was een kans dat ze opnamen,want zo gaat het gewoon niet.Dus mochten jullie eventjes niks van me horen dat blijf ik daar en anders meld ik het hier wel als ik weer naar huis mocht.

8. elmo: ja helaas gaat het geniet gehalte een klein beetje omlaag hierdoor (ookal schaam ik me bijna om dat te zeggen..)
    Ik denk dat ik net de baby heb gevoelt! ik zit heel rustig en voel de hele tijd plopjes, daar word ik helemaal blij van! :)

Diana, dat klinkt allemaal heel heftig, probeer je veel te drinken?
    ik hoop dat opname niet hoeft, maar zo'n opgezette buik is ook helemaal niks! :( sterkte!

9. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Rach wat fijn dat je de baby gevoeld hebt!Dat maakt alles weer goed he?

Ik ben dus inmiddels weer thuis, hoefde niet te blijven,maar als voorwaarde dat ik alleen zit op de bank en drink drink drink, mag gewoonweg echt helemaal niks anders doen.Hoe kom ik de tijd door?
    Vrijdag weerkomen en dan weer bloedprikken en weer echo waarschijnlijk.Hij maakte een uitwendige echo om zo ook de hele buik goed te inspecteren op vocht enzo, dus er was helaas niks te zien nog van de zwangerschap.

10. diana, drinken is inderdaad heel belangrijk!
    ik weet nog dat je zei dat je een slechte drinker bent, maar het is goed om je nu te pletter te drinken ;)

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Rachel, wat super dat je jullie beeb gevoeld hebt! Zalig he, die kleine plopjes in je buik! Wel balen dat je nog steeds zo misselijk bent, zwanger zijn is nu eenmaal niet altijd rozegeur en maneschijn... hier de laatste weken ook niets dan last maar ja, we krijgen er wel iets heel moois voor in de plaats he!

Diana, wat fijn dat je toch niet hoefde te blijven! Zo in het ziekenhuis liggen is toch ook maar niets! Nu idd heel veel drinken en hopen dat de pijn snel overgaat! Natuurlijk wel stiekem even balen dat er niets te zien was op de echo maar natuurlijk wel normaal aangezien de echo uitwendig was. Wanneer mocht je nu weer op eerste (echte) echo?

Hier proberen we de dag door te komen... alles staat klaar dus valt niets meer te doen voor de komst van onze beeb... alleen maar wachten, wachten en wachten! Van verveling zijn we beginnen borduren :rolleyes:

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Misselijk: ik heb het al vak genoemd, maar acupunctuur is echt een uitkomst wat misselijkheid betreft. Was er na 1 behandeling van af! Baat het niet....

13. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @ rach: ik drink de laatste tijd ook al echt wel veel, en heb lekker soep gemaakt gister, dus dat is ook weer extra vocht, ok zit zout in is slecht voor je bloeddruk,maar die is toch nog laag haha.

@marisha: echt spannend nu zeg, zeer binnenkort hebben jullie je kindje in je armen, wat zal dat heerlijk zijn,geniet nog maar van je dikke buik want die ga je zeker nog wel missen.(tenminste het gevoel wat dat gaf je kindje zo lekker in je buik voelen enzo.)

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Rachel:
    JOEPIE DE POEPIE!
    Je hebt je kleine uk gevoeld! Gaaf zeg!
    Dat maakt vast weer een hele hoop goed ;)
    Je hoeft je er niet voor te schamen hoor, tis gewoon heel vervelend.

15. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hoi, hoe lang moesten jullie de utrogestan gebruiken? Ik moet hem nog gebruiken tot ik 8 weken zwanger ben. Ik vind dit best lang want ben het eigenlijk beu.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij helemaal niks meer, na de testdatum.
    Ik weet wel dat er bij ons in het UMCG na een cryo nog 12 wk Progestan / Utrogestan moet worden gebruikt....

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik moest utrogestan blijven gebruiken tot na de eerste echo op 7 weken. Nadien mocht ik stoppen (heb afgebouwd omdat ik dat plots stoppen toch niet echt vertrouwde). Ik kan me trouwens voorstellen dat je het een beetje beu bent hoor... is nogal een kliederboel he ;)

18. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    ja, ik vind het echt vies. Ik durf na het douchen zelfs geen meer gebruiken als ik daarna naar de gyn moet, ik vind het echt een viezigheid!
    En Marisha, denk je dat je de 40 weken haalt?

19. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ik ben sinds vandaag gestopt, want we hebben vanmorgen een super echo gehad. Het is er eentje! Er was een hele mooie hartstlag te zien ik ben een weekje korter maar dat komt omdat ik een langere cyclus had voor de punctie. We zijn super blij.

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    super vergo gefeliciteerd

Deel Deze Pagina