De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Zo het was weer een drukke dag vandaag,
    Maar er is wel wat uitgekomen, we hebben van het LUMC toestemming om hier te blijven en ook hier te bevallen.
    Rotterdam zal het er wel niet mee eens zijn maar dat is hun probleem zij wilde dat de bay daar geboren zou worden,
    In beide gevallen zal er eerst gekeken worden hoe de baby het doet na de bevalling alvorens er grote beslissingen genomen gaan worden.
    Dus dat was voor ons reden te meer gewoon in Leiden te blijven, indien nodig kan Beeb binnen korte tijd in het Sophia z-h zijn is ons verzekerd.
    Alleen het verwachte toekomstperspectief van de baby is ons nu redelijk duidelijk en dat is echt niet fijn, maar daar kan nu nog niet alles over gezegt gaan worden dat kunnen ze pas na de geboorte.
    In het ergste geval haalt het de 1e 24 uur niet, en anders gaan ze bekijken wat er allemaal moet gebeuren om de Beeb te kunnen helpen.
    Een zeer onzekere en zeer spannende tijd dus.
    De thuismonitoring wordt gestopt want beeb doet het nu weer prima, en als de weeen op gang komen, laten zoals wij nu hebben begrepen ze de baby gewoon komen, er is op dit moment in ieder geval geen reden de beeb eerder te halen.

We kunnen dus niets anders dan afwachten en hopen dat de kleine zolang mogelijk blijft zitten.

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Vergo, gefeliciteerd met jullie goede echo!

Beeb, jeetje, zelfs na de bevalling zijn jullie zorgen niet over meis! We gaan hard duimen dat jullie Beeb nog lang in je buik mag vertoeven en dat er geen al te ernstige dingen worden geconstateerd na de bevalling! Wel fijn dat je nu in Leiden kan blijven voor de bevalling!

Timmoneke, moet je die utrogestan ook drie keer per dag gebruiken? Ik deed dat echt op vaste tijdstippen.

Wat de bevalling betreft, helaas vrees ik dat ik overtijd zal gaan :( Ik voel me momenteel echt als een walvis op het droge... kan met momenten niet echt meer uit de voeten maar goed, het hoort erbij... die laatste loodjes. Maar er zijn nog geen voortekenen dat de bevalling nu snel zal beginnen... alles zit nog helemaal toe dus... Als onze uk niet wil komen leiden ze me op 13 november in dus nog ten hoogste 14 dagen geduld (afzien)!

3. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Ja, inderdaad, 3 keer per dag. Ik doe het niet echt op vaste tijdstippen, wel ongeveer. 1 bij het opstaan, 1 ergens in de namiddag en 1 voor het slapen gaan.
    Wow, nog 14 dagen zou echt wel lang zijn! Ik hoop voor je dat je baby'tje sneller wil komen. Ik zien dat jij ook van België bent, in welk ziekenhuis ga jij bevallen? Ik in Geel.

groetjes

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Spannende tijden zeg voor jou beeb!Is er een kans dat het mee valt na de geboorte of kunnen ze daar niks over zeggen,ik denk aan jullie!

@timmoneke: ik mocht na 20 dagen utrogestan stoppen, vond het wel eng maar heb gewoon in 1 keer gestopt.

5. Beeb, zeker spannend voor jou.

timmoneke, ik mocht een paar dagen voor de testdatum stoppen.

diana, hoe is het?

daffie, ben je lekker druk met de babykamer?

6. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ik heb vanmiddag weer bloedgeprikt de waardes zijn gelukkig nog steeds goed.De eierstokken waren nu per stuk zon 10,5 cm dus nog flink vergroot.Hcg was weer enorm gestegen dus dat was goed nieuws.
    En..... ze heeft gekeken of ze iets van een zwangerschap kon zien, ik zei van te voren dat ik nieuwsgierig was of er 1 of 2 zouden zijn,maar dit kon je nog niet met zekerheid zeggen zei ze,omdat er best nu maar 1 zwangerschapsriem zichtbaar kon zijn omdat het nog wel erg vroeg was dus 11 nov. zouden we dat zeker weten.En toen ging ze kijken en er was iid 1 zwangerschapriem(noemt iedereen hier ook wel vruchtzakje volgens mij) zichtbaar.Dus dat was wel erg leuk om te zien.En 11 nov. weten we zeker of er toch niet stiekum nog 1 bij in zit, ik dacht namelijk nog een vaag zwart vlekje vlak naast de andere te zien, maar voor ik het kon vragen had ze de echo er alweer uit en toen dacht ik laat ook maar, ze heeft zelfs deze zwarte vlek niet uitgeprint, jammer want mannetje was er niet bij helaas.

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Diana, wel goed dat op de echo toch al iets te zien is, nu weet je zeker dat het zich op de juiste plaats heeft ingenesteld! Ook super dat de HCG goed gestegen is... weer wat zekerder he! Wel rustig aan blijven doen zodat je weer beter wordt!

Timonneke, leuk zeg, nog een Belgje op dit topic! Ik ga in het ziekenhuis in mijn dorp bevallen... Ik woon aan de onderkant van de provincie antwerpen! Heb je dan ook in het ziekenhuis van Geel in de MMM gelopen? Ik zat in de crg van het middelheim (antwerpen)!

8. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Nee, ik ben naar Leuven geweest. De eerste trimester wordt ik ook nog in gasthuisberg gevolgd, ik doe daar mee aan een studie. Ik krijg dan alle 2 weken daar een echo, daarna ga ik verder naar geel.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Beeb,
    Het is zo verdrietig om jouw verhalen te lezen. Jullie zo gewenste kindje is niet gezond, jullie houden zielsveel van dit kleine mensje.. en toch kan je er niet echt van genieten, de angst overwint.
    Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie uk een goede start maakt als hij/zij het levenslicht ziet!
    Ik vind jullie echt kanjers!

Marisha,
    Ik voelde ook niks aankomen hoor! Maar op de uitgerekende dag was hij daar!
    In 5 uurtjes (incl. spoedkeizersnede).
    Dat je niks voelt, zegt niks!

10. diana, wat fijn dat je nu weet dat het op de goede plaats zit, en dát er wat zit! heb je de foto in je album staan? zo even kijken ;)

Elmo, ik vind het zo leuk en lief van je dat je hier nog stees mee leest, leuk dat je zo betrokken bij ons bent!

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou Elmo, zo'n berichten geven me dan weer moed :D We zien wel wanneer onze uk wil komen... ik stel me in op nog 12 dagen geduld... elke dag eerder is dan alleen maar een meevaller ;)

Timonneke, gasthuisberg staat goed aangeschreven op vlak van fertiliteit (en ik zie dat jullie eerste ICSI PGD al raak was dus dat moet wel ;)) maar ik denk wel vanuit geel dat dat telkens wel een eindje rijden was he! En lekker dat je voor die studie meer echo's krijgt! Wanneer mag je weer voor de eerste echo?

Rachel, hoe gaat het nu met de missellijkheid? En over twee weekjes krijgen jullie zeker de 20 weken echo?

12. Lieve Marisha,
    het is echt aftellen nu he! maar het kan elk moment daar zijn *denkt aan de woorden van Elmo*.
    Ik heb me al een paar dagen niet meer misselijk gevoeld, gelukkig. ik voel me ook echt beter dus!
    20 november hebben we de 20 weken echo, ik kijk er ontzettend naar uit. ook omdat we dan eindelijk het geslacht zullen weten (wat we overigens echt geheim zullen houden, ook voor hier omdat er bekenden meelezen ;) ).
    mijn buikje heeft afgelopen maanden een groeispurt gemaakt, een nieuwe foto in album.

13. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Gasthuisberg is voor ons een 45 minuten rijden als het verkeer meezit. De eerste echo krijgen we 6 november, ik vind het best wel spannend. GHB staat inderdaad hoog aangeschreven, maar ze gaven ons maar 15% kans op een zwangerschap met dit embryo, maar je ziet wel...
    Wat spanned rach dat jullie bijna het geslacht weten! Heb je een voorgevoel? Ik denk al vanaf de terugplaatsing dat het een jongen is, maar ik moet nog lang geduld hebben voor ik het weet.

14. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Rachel, goed zeg, dat je je momenteel niet meer misselijk voelt! Hopelijk zijn de kwaaltjes nu echt weg en kan je echt helemaal gaan genieten van dat wonder in je buik! Hopelijk kunnen ze met 20 weken het geslacht ook zien... bij ons was het onzeker tot de 29 weken (er werd ons steeds iets anders gezegd)... anders moet een pretecho maar uitsluitsel geven he! Mooie buikfoto trouwens!

Timonneke, 15% was toch niet slecht vind ik (maar natuurlijk met gewone IVF is het percentage normaal hoger zeker he)! Zo zie je maar dat je je niet op percentages mag blind staren he... bij ons waren ze bij de behandelingen altijd zo negatief dat ik me afvroeg of het wel zin had om door te gaan (met IUI's dan toch) maar voor ons heeft het toch voldoende gebleken! 6 november komt trouwens wel erg snel dichterbij hoor... je bent wel al zenuwachtig waarschijnlijk ;)

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Rachel: prachtige buik hoor!

16. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hier vandaag een echo gehad owv wat bruin bloedverlies. Alles was in orde, vruchtzakje was goed gegroeid, en het belangrijkste: het hartje klopt! Voorlopig moet ik het wel rustig aandoen met dat bloedverlies en niet werken. Maar als ik me daar aan houd komt het zeker in orde zei de gyn!

17. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    tomonneke wat een goed nieuws zeg.Dat bruin verlies heb ik bij de 1ste ook 2 keer gehad, en ze is nu 4 jaar dus gewoon lekker rustig aan doen en genieten.

Wat ik me af vroeg heb je als het hartje klopt minder kans op een miskraam?Volgens mijn man had de gyn dat gezegt toen ik zwanger was van de 1ste, weet het zelf niet meer, maar ik ben zo bang dat het misgaat, dat ik totaal niet kan genieten.Ik mag dan ook niks en zit de hele dag thuis dus tijd zat om te piekeren dat werkt ook niet mee.Weet iemand dit toevallig?

@rach: heb geen echofoto,heeft de gyn niet uitgeprint.helaas,dom mens hihi

18. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    De gyn heeft er niks over gezegd dat je dan minder kans hebt op een miskraam, maar ik heb dat toch ook altijd "horen zeggen".

19. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ik zal blij zijn als de 12 wekengrens bereikt is, vind het zo spannend!Hoop zo dat het goed blijft gaan.Pff hopelijk heb ik wat meer vertrouwen na de echo op 11 nov.

20. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ja vreselijk he ik ben ook zo blij als ik die 12 weken voorbij ben. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat je kans stukken verminderd is. Dat je nog maar 5% kans heb op een miskraam maar of dat zo is, ik weet het niet.

Deel Deze Pagina