De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Marisha!
    Morgen is een prachtige dag om te bevallen hoor!
    Succes meid! ;)

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dat vind ik ook Elmo :) Ruben wordt morgen 1 jaar zeker? Alvast gefeliciteerd!

Helaas vrees ik dat het er niet in zit... maar ga morgen wel naar de gyn dus ben benieuwd of hij al wat kan voelen (indaling, opening, verweking, etc)! En mss dat hij door het toucheren ook iets in gang zet? Dat hoor je toch ook vaak... we zullen zien!

Ik heb trouwens ook gehoord dat dat kloppend hartje bij een eerste zwangerschap heel belangrijk is en dat nadien de kans op een miskraam toch wel aanzienlijk kleinder wordt! Mijn gyn zei bij de eerste echo op 7 weken dat 1 op 7 slecht nieuws krijgt bij de eerste echo (geen hartactiviteit) maar dat je nadien toch wel iets geruster kan zijn... maar mislopen kan het helaas altijd :rolleyes:

3. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Elmo van harte met Ruben

Greets Beeb

4. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Marisha spannend, hoe was het bij de gyn?
    Donderdag is ook een mooie dag, dan ben ik jarig!

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Even gecopiëerd wat ik in Wies' topic al had gezet ook:

Hier vandaag toch wel iets of wat goed nieuws gekregen.... ons kindje ligt nog steeds in de juiste positie dus dat is al goed. Hij is wel nog niet helemaal vast ingedaald maar wel al erg gezakt ten opzichte van twee weken geleden (de gyn kon het hoofdje al voelen maar zei dat het nog terug omhoog kon geduwd worden dus hoofd zit nog niet vast) en ik heb 1 cm opening nu! We hebben besloten dat we ons kindje nog steeds de kans willen geven om zelf de bevalling in te zetten en het nog niet in te leiden. De kans dat het nog spontaan gebeurt is wel klein maar niet uitgesloten... indien ons kindje volgende week woensdag zich nog niet aangediend heeft moet ik woensdag avond binnenkomen om de bmhals te verweken en dan word ik donderdag morgen ingeleid. Wat er ook gebeurt, ik ben tegen volgende donderdag ten laatste mama (en dat vind ik wel super nieuws)!

@ Vergo, aangezien vandaag niet gelukt is vind ik donderdag ook wel een mooie dag om te bevallen hoor... al vind ik elke dag wel een mooie dag om te bevallen :)

6. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @marisha: spannend hoor, maarre...wil de pret niet drukken maar ook na inleiden kan het nog wel eens heel lang duren hoor.Ach wat maakt het ook uit he?Eind volgende week kun jij lekker gaan genieten van jullie baby

7. hoi dames,

Omdat ik thuis nog steeds geen internet heb, ben ik hier niet zo vaak. Ik heb even globaal gelezen wat er allemaal geschreven is en het gaat goed met de walvissenpopulatie! Gefeliciteerd nieuwe walvisjes!

Elmo, nog van harte gefeliciteerd met Ruben. Hebben jullie het gister ook gevierd?

Marisha, wat spannend zeg voor jou! Ben zo benieuwd.

Hier alles goed. De beebs zitten nog steeds lekker veilig in mijn buik. Vandaag ben ik precies 35 weken en wie had het gedacht dat ik dat zou halen? Ben echt trots op mijn lichaam! Lopen gaat bijna niet meer. Nou ja, dan maar een beetje in mijn nieuwe huisje wat doen (oh, oh, wat heb ik last van nesteldrang!) en wat rusten. Straks wordt ik opgehaald om met een aantal collega's op kraamvisite te gaan bij een andere collega. Ik neem maar een zeiltje mee voor het geval dat.....

Beeb, hoe is het met jou?

8. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Even wat positief nieuws uit onze hoek,
    We zijn vandaag op controle geweest en onze beeb heeft een belangrijke mijlpaal bereikt.
    We zijn de 34 weken voorbij, en het gewicht van beeb wordt geschat op iets meer dan 2 kilo (2004 gr )
    Wat nodig is om beeb te kunnen opereren.
    Dus als de kleine nu geboren zou worden en de conditie laat het toe zou hij/zij direct geopereerd kunnen worden.
    Maar we gaan voor nog een paar weekjes verder, minimaal 37 als dat lukt.
    Vruchtwater is nu 1 liter terwijl dat een 0,5 liter zou moeten zijn dus dat wordt ook binnenkort weer afgetapt, maar dit maal maar een half litertje dus dat valt mee.

op de echo was te zien dat Beeb al flink wat haartjes heeft
    Was op slag weer verliefd.

Voel me weer een stuk happier ben alleen doodop.

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi allemaal,

Ik heb even geen mail gekregen van zwangerschapspagina en was (schaam me diep :oops: ) helemaal vergeten in de walvisclub te komen.
    Nu ga ik het weer bijhouden, want het is wel spannend lees ik.

Marisha, laat het kindje maar komen hoor, we zijn nieuwesgierig :D :D

Beeb, na het mindere nieuws nu ook weer wat beter nieuws gelukkig! Ik hoop dat beebje nog even blijft zitten en dat het allemaal goed komt na de bevalling....het is in ieder geval een spannende tijd voor jullie :(

Essie, wat goed dat de twins nog lekker warm zitten, het schiet voor jou hoogstwaarschijnlijk ook erg op nu....we hebben straks een babyboom hier :D

Elmo, nog gefeliciteerd met Ruben...ook weer een mijlpaal!

Rach, je hebt je kindje gevoelt las ik....super he! :D :D

Alle nieuwe walvisjes welkom en alle meiden die ik even vergeten ben te noemen....ik denk wel aan jullie!

Hier is alles nog steeds goed, wel rugklachten en dus minder werken en niet aan het bed van de patienten. Fysio helpt me er wel doorheen. Verder heb ik een baarmoeder die iets te groot is voor de duur van de zwangerschap en we kregen dus een groei-echo vandaag. Het kindje is inderdaad wat groter (lange benen, net als haar vader :D ), maar valt nog prima binnen de groeicurve gelukkig. We krijgen dus wrs een lang kindje. Morgen moet ik een bloedsuikerdagcurve laten prikken om te kijken of ik suiker heb tijdens de zwangerschap. Dit zou ook kunnen wijzen op de grotere baarmoeder en meer vruchtwater.
    Verder gaat het prima, geniet van de zwangerschap, ons meisje trapt ontzettend in de rondte en is errug actief :) :) :) :)

Dikke knuf voor jullie allemaal,

Daffie

10. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Lekker druk geweest hier vandaag zie ik!

Essie, leuk om weer wat van je te horen! Super dat de beebs nog steeds in je buikje zitten! Nu zal je er wel wat geruster in zijn... hopelijk blijven ze toch ook nog wel effe zitten!

Beeb, goed nieuws zeg, dat jullie kindje de mijlpaal heeft bereikt! Zo kunnen jullie toch ook wel een beetje geruster zijn dat indien nodig, ze onmiddelijk een operatie kunnen doen!

Daffie, ik ben ook geprikt op suiker maar dat was (gelukkig) negatief! Jullie meid kan model worden met haar lange benen :)

Diana, tuurlijk kan inleiden ook lang duren! Maar de gyn zei dat het sowieso donderdag wordt... Op woensdag avond gaan ze de bmhals verweken, op donderdag morgen breken ze mijn vliezen en dan eventueel als het niet goed op gang komt weeënopwekkers in de namiddag... ons kindje moet iig donderdag komen... vlot het niet wordt het alsnog keizersnede (al hopen we natuurlijk van niet)!

Hier vandaag dus de 40 weken mijlpaal gehaald... ben benieuwd wat mijn banner morgen zegt :)

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owwwww...wat spannend Marisha!
    Precies een jaar na de geboorte van Ruben voel ik zo ontzettend met je mee!
    Zo spannend! Zo verliefd ben je strakkies als je uk er is....
    Het is allemaal zo mooi, intens, emotioneel en prachtig...*zucht*
    Geniet van elke miniuut!

Lieve Beeb,
    Wat een positief nieuws zeg! Ik heb echt zoveel bewondering voor jouw kracht en doorzettingsvermogen!
    Jouw ukkie heeft echt een fantastische moeder getroffen! Petje af meid!
    Zet hem op om uk nog zeker een weekje binnenboord te houden.
    Je bent een kanjer!

Rachel,
    Hoe is het met de misselijkheid? Trappelt de kleine al gezellig rond?
    Op naar je 20 wk echo...
    Dan is uk alweer zo groot! Dan gaan jullie (als je het niet vergeet) horen wat het is!
    Spannend zeg!

Ruben zijn verjaardag hebben we klein gevierd dinsdag. Zaterdag is het feest!
    Dan houdt hij zijn feestje ;)

Zet hem op mooie bolle dames!

12. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @essie: fijn dat de 2 nog zo lekker zitten, en nog een paar weekjes houden he?Zeker wel erg zwaar,lijkt mij iig wel.

@daffie: Geniet nog maar lekker!

@marisha: alles nog rustig?

@elmo:gefeliciteerd en een leuke dag gewenst zaterdag.

@timonek: hoe gaat het met jou

@rach: nog steeds aan het genieten van de bewegingen van je kleintje?Heerlijk wegdromen is dat he?Succes met de 20 weken echo

Hier verder eigenlijk niks e melden: me darmen doen alleen zo ontzettend pijn, me buik is natuurlijk nog iets opgezet en de darmen mss daardoor ook wat gevoeliger,maar als ze vol zijn is dat echt pijnlijk.

13. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hier is het een weekje afwachten of alles goed gaat. Gisteren een echo gehad, en het hartje klopte nog wat onregelmatig. Volgende week terug een echo, en dan zou het regelmatig en snel moeten kloppen.
    En waar zit Marisha? :D

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik kwam ook al kijken of er nieuws van Marisha was!
    Je begrijpt toch wel dat je meldplicht hebt he! Dagelijks! Hahaha
    Elmo

15. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden,

Ik zal me dan maar aan de meldplicht houden zeker :)

Hier nog steeds niets te melden hoor (spijtig genoeg)! We proberen ons bezig te houden!

Timonneke, goed dat je toch al een hartje hebt gezien/gehoord bij jullie eerste echo! Hopelijk klopt het volgende week perfect!

16. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @timonekee: spannend dus, hoe is het met je bloedverlies?Is dat nu helemaal weg?

@spannend voor jou helemaal marisha!Succes de komende week.

17. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Het bloedverlies is gedaan. Er zat een hematoom achter het vruchtzakje, en dat is al veel kleiner geworden. Ik kon nog wel wat bruin bloedverlies hebben zei de gyn, maar dat heb ik niet meer gehad, dus dat is gelukkig al opgelost.
    Diana, wanneer heb jij een echo?

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Timonneke, dat klinkt goed, hopelijk is dat hematoom snel helemaal verdwenen!

Marisha, je houdt het wel spannend he! Ben zoooo nieuwsgierig haha.

liefs Daffie

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Meldplicht voor Marisha! ;)

20. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @tinomonekee ik heb dinsdag 11 nov. de echo, ben zo benieuwd!Hoop dat alles goed is, het lijkt trouwens wel of er een geboortegolf gaat plaatsvinden in juni, er zijn er hier op het forum al zoveeeeeel as juni mamma,s en in me omgeving ken ik al 4 mensen die in juni uitgerekend zijn, lekker samen zwangeren hihi

Deel Deze Pagina