De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    zo gek...ik kom net thuis uit mn werk, ligt er een brief van het ziekenhuis dat ik geen echo op 19 december heb maar op 31 december omdat dit 6 weken na de punctie pas kan blijkbaar.

Maar als ik hier om me heen kijk, hebben de meesten een echo ongeveer met 6 weken toch?

Wat denken jullie ?

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    In ons ZH krijg je de 1e echo met 7 weken.
    Ik nu met 6w3d ivm de vakantie van mijn arts.

Minou had van de week ook haar echo met 6w3d en heeft 2 hele mooie hartjes zien kloppen :p

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik heb ook pas na 9 weken de eerste echo gehad, elk ziekenhuis is weer anders hierin...

liefs Daffie

4. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Nieuwe Zwangeren van harte met jullie zwangerschappen.

Ik wil even melden dat ik gisteren ben ontslagen uit het ziekenhuis,
    Ben erg opgeknapt maar ondervind nog veel hinder van de keizersnede.
    Maar als ik dan naar Romy kijk was het, het meer dan waard.
    Onze kleine meid is maandag geopereerd aan haar slokdarm en doet het boven verwachting goed, sinds gisterennacht is de beademingsbuis uit haar keeltje gehaald en heeft zij alleen nog ondersteuning van een zuurstofbrilletje, morgen mag misschien de ctaheter eruit en hopelijk ook snel de wonddrain.
    Ze zijn nu bezig met het afbouwen van de morfine wat er voor zorgt dat zij steeds meer wakker is.
    Dinsdagavond had ze haar eerste poepluier, ze wordt momenteel alleen nog maar gevoed met moedermelk.
    Donderdagochtend zijn ze begonnen met de handjes in te gipsen om de handjes in een natuurlijkere stand te brengen, en we zijn heel benieuwd wat hier het resultaat van gaat zijn, maandag gaat het gips eraf om de vorderingen te bekijken en zal het waarschijnlijk opnieuw worden gegipst om de stand nog beter te krijgen, het is zielig maar ook grappig te gelijk die kleine gipshandjes onze kleine lijkt er zelf weinig last van te hebben.
    Tevens had ik vanvond de primeur dat ik Romy haar luier mocht verschonen en het is de bedoeling dat we dat vanaf nu steeds vaker zelf gaan doen. JOEPIE, ik vond het doodeng maar dat zal wel snel wennen.

Hier spreken 2 hele gelukkige ouders we zijn supertrots op ons meisje

Greets Beeb en Man

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Beeb en man,

dat klinkt echt super hoor! Dat zo'n klein meisje dit allemaal al moet ondergaan he...is de slokdarm nu helemaal goed?
    En zelf de luier verschoond....helemaal geweldig :D
    Ik hoop dat Romy het zo goed blijft doen als nu en dat jullie heel veel geluk met haar mogen beleven, maar als ik het zo lees, moet dat zeker gaan lukken. Ben echt superblij dat het zo goed met jullie gaat!

Kan me voorstellen dat jullie megatrots zijn op die kanjermeid van jullie ;)

Liefs en een dikke knuf Daffie

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik kom me graag bij jullie aansluiten :)

Ben zwanger uit onze 3e IVF poging. Gisteren mochten we officieel testen, maar stiekem op dinsdag al begonnen en gelukkig meteen erg positief. Onze eerste echo is op 24 december, nog net voor kerstmis.

Meteen een vraagje: vonden jullie het ook allemaal zo eng om met de utrogestan te stoppen na die positieve test?

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Lieve Beeb,
    Je klinkt al helemaal als trotse meisjesmam.
    Wanneer verwachten ze op zijn vroegst dat Romy met jullie mee mag om in haar mooie kamertje te slapen? Of is dat nog helemaal niet aan de orde?
    Oja, FOTO FOTO FOTO

8. Beeb, ik ben blij dat Romy het zo goed doet! Tegelijk vind ik het zo zielig als ik het allemaal zo lees. Ik denk dan natuurlijk nu gelijk aan mijn 2 kleine meiden en moet er niet aan denken dat zij geopereerd zouden moeten worden. Sterkte met alles.

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Meteen even een beetje door dit topic gelezen.

Beeb: allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Romy. Die goede apcar (? schrijf je dat zo?) geeft wel aan dat het al een vechtertje is. Hoop dat het zo goed vooruit blijft gaan en dat ze dan ook snel mee naar huis mag.

10. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Alle nieuwe zwangeren, proficiat en welkom hier.

Beeb, wat goed dat jullie meisje het zo goed doet! En idd, foto foto foto :D

Rach, wat een mooie buik!

Angelbaby, Ik moest verder doen met de utrogestan tot ik 8 weken zwanger was, en mocht dan stoppen. Ik heb er echt naar uitgekeken om te mogen stoppen, want ik was het echt heel beu, maar het moment dat ik mocht stoppen vond ik toch wat eng. Ik heb het daarom afgebouwd, zodat ik niet van de ene op de andere dag moest stoppen.

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden!

Beeb Jullie kleine meisje is volgens mij een echte vechtster!
    Echt zo fijn dat ze het zo goed doet...geweldig :thumup:
    Ik hoop dat jullie haar heel snel mee naar huis mogen nemen...daar waar ze hoort!
    Ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe jullie prinsesje eruit ziet!

Angelbaby Welkom hier....we zijn op dezelfde datum uitgerekend :p
    Ik heb maar 10 dagen de Utrogestan hoeven te gebruiken....vanaf de TP en dan 10 dagen lang.

Hoe gaat het met de rest?
    Een leuke Sinterklaas gehad?

Wij doen niet aan Sinterklaas....maar als alles goed gaat, dan halen we dan volgend jaar dubbel en dwars in haha :p

Ik ga zo eerst eens hier de boel opruimen en schoonmaken, vanmiddag nog wat boodschapjes doen en vanavond hebben we verjaardag van mijn vader's vrouw....gezellig :thumup:

Fijn weekend meisjes!

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

allemaal weer gezond opgestaan? :D

Angelbaby, allereerst ook welkom hier en gefeliciteerd met de positieve test en dus zwangerschap....
    Ik moest tijdens onze ICSI-poging tot 10 dagen na de punctie utrogestan gebruiken en mocht daarna gewoon stoppen. Eigenlijk was ik er wel blij mee, omdat mijn eigen lichaam het toen zelf moest gaan doen. Als je zwanger bent, maakt je lichaam zelf dit hormoon gelukkig aan! Maar in elk ziekenhuis hebben ze een ander beleid hiermee....

Ik ga straks ook maar weer eens een nieuwe buikfoto maken, zag die van Rach en dacht "die megabuik van mij moet ook maar weer eens op de foto" :) :)

Daffie

13. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    goedemiddag,

Beeb: alles komt wel goed hoor. Je bent een sterk iemand net zoals je kleintje, vind het super tof dat alels zo goed verloopt en ben enorm blij voor je.
    Angelbaby: Ik ben ook plots met de utrogestan moeten stoppen van de gyn. Na 5 weken moest ik hiermee stoppen omdat ik genoeg slijmvlies had aangemaakt en mijn lichaam dit zelf verder moest doen. Soms heb ikt och nog wat schrik en denk ik wat als mijn lichaam dit zelf niet aanmaakt. Maar was het toch wel beu. op het werk die bolletjes meenemen en opsteken niet zo evendent. Altijd op de klok kijken dat het toch ongeveer juist is gezet (3*per dag). Vond het doodeng nog steeds, maar ben ook blij dat ik er vanaf ben nu.
    Heb ook wel eventjes een klein vraagje: ik moet de 15de naar de vroedvrouwen, maar maken zei ook een echo? Of doet enkel de gyn dit? Ik mag pas terug naar de gyn gaan de 19de januari dus is wel lang wachten vind ik. Is het normaal dat je zo weinig mogelijk nr de gyn moet gaan? Zou liever meer gaan en zeker weten dat alles in orde is :) typisch ik weer.
    Groetjes,

14. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Angelbaby....gefeliciteerd...
    Ik had dat ook , toen ik moest stoppen met de progestan.
    Maar het lichaam neemt het zelf verder over...

Op naar de eerste echo....

15. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Heb net even een paar pagina's teruggelezen....
    Bedankt voor alle felicitaties...

Het is allemaal nog moeilijk te bevatten...en dan ook nog 2 in mijn buik...

@@Marina ...gefeliciteerd..

@@@Rach wat heb je een mooie buik...

@@Beeb...heftig hoor ,maar erg fijn dat je zelf al een luiertje mocht verschonen...

Ik lees vanavond nog weer even verder........

@@Ginny....ik heb al meerdere keren overgegeven..
    En idd de hele dag wat een weeig gevoel in de maag..

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Beeb, wat ontzettend goed te horen dat het zo goed gaat met Romy! Wat een wonderlijk sterk kindje hebben jullie!
    Geniet van de verzorging van haar. Ik hoop dat ze gauw in haar eigen bedje mag gaan slapen!

Liefs Elmo

17. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Je haalt de woorden uit mijn mond Elmo.
    Beeb, hopelijk kunnen jullie snel thuis verder van elkaar gaan genieten.

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ha Beeb, goed nieuws lees ik over jullie kleine dappere meisje! Ik hoop dat jullie haar snel mee naar huis mogen nemen! En dan lekker alles zelf doen (eten geven, poepluiers, in badje doen en de hele dag knuffelen.... ;) )

@de rest--> Ik mocht pas met de Utrogestan stoppen toen ik bij 7 weken een kloppend hartje op de echo had gezien.

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Beeb, wat goed dat de operatie goed geslaagd is en jullie kleine meid zo goed hersteld! Hopelijk mag je haar nu snel naar huis meenemen! Ik kan me voorstellen dat het een grappig zicht is die gipshandjes! Natuurlijk zielig maar als ze er geen last van ondervind is het goed te doen, toch?

Same here! En ik ben dan beginnen afbouwen omdat ik het toch een beetje eng vond om zo maar van de ene dag op de andere te stoppen!

20. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Nou ik ben hier nieuw, maar zie ook weer veel bekenden gelukkig!

Deel Deze Pagina