De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ja hier ook hoor daffie.
    dus.. nu heb je heel veel vrienden opeens? :)

hier eerste echo met 7 weken. met 8 weken een gesprek bij de gyn en toen vroeg ze of we het leuk vonden om nog even te kijken.
    met 15 weken hadden we weer een gesprek en toen vroegen we zel of we nog een echo mochten (en dat mocht) en de 20 weken echo. dus we zijn erg verwend met 4 keer!

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Je bent eigenlijk een verwend nest Rach :p :) :) :) met al die echo's in het begin hahaha.

Enne, nee hoor heb niet veel meer vrienden, want vriendschap moet van 2 kanten komen en ik houdt het lekker bij mijn oude vrienden hihi :D

Daffie

3. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    hey rach tegen ons is gezegt dat je niet mag filmen met de echo,s stom he?We hebben rond de 20 weken ook een echo en die duurt ivm met tweeling ruim een uur, dus lekker filmmateriaal denk je dan,maar helaas.

Ik vind het niet erg als andere naar me buik kijken,maar het voelt iid soms als een soort keuren.En als je bij andere zwangere bent vind ik het ronduit vervelend dan is het net wie heeft er de grootste buik.Ik vind zwangere vrouwen toch niet leuk, ook niet nu ik zelf zwanger ben, ze pronken maar met hun buik en kunnen over niks anders praten, dan denk ik wel eens ja er is nog meer dan alleen zwanger zijn,maar goed.

4. Diana, het gaat echt erg worden met een tweeling in je buik....hihihi. Wat voor reacties ik allemaal wel niet heb gehad! Gewoon net doen of je ze niet hoort en op de leuke reacties wel reageren. En het schijnt dat als de tweeling geboren is en je met ze over straat loopt, je nog veeeeel meer aanspraak zal hebben. Kan het me bijna niet voorstellen, maar we zullen het zeer binnenkort gaan ervaren, want maandag gaan we voor het eerst naar buiten met ze!

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Essie, heb net weer even de foto's zitten bekijken op je site, maar het zijn echt zulke schatjes Fay en Isis... :D :D :D Wordt er helemaal vrolijk van als ik die koppies zo zie!
    En maandag naar buiten....spannend hoor, maar wel erg leuk. Hopelijk is het dan een beetje weer!

Knuf Daffie

6. ik heb ook gelijk de tweeling foto's bekeken.. lief lief!
    wat een mooierds en zulk lekker babyvet hebben ze :D
    leuk dat jullie lekker naar buiten gaan!

Diana, wij vragen het wel elke keer vooraf hoor, of het mogelijk is dat we eventjes filmen. En dat was altijd goed.
    Ik denk dat ik een typische zwangere vrouw ben dan, wat ik kan eigenlijk ook de hele dag wel over baby's praten nu :oops: ben er zo vol van.

daffie ga je in het ziekenhuis bevallen? in welk ziekenhuis? ik in het diak.
    of loop je nu gewoon bij een verloskundige? zijn jullie al helemaal uit een mooie naam?

Wij wisten voor de zwangerschap al een jongens- of meisjesnaam. Nu het geslacht bekend is twijfel ik toch weer aan alle kanten. Maar ik heb de naam die we nu hebben al jaren op een lijstje staan, dus ik moet er maar op vertrouwen dat het goed komt.

zeggen jullie het geslacht en/of de namen al tegen vrienden en familie?
    hier blijft alles geheim, ook voor de ouders. mijn man en ik vinden het heel leuk om samen zoiets 'groots' te weten. leuk om ze straks allemaal te verassen!

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey hey,

In eerste instantie waren we van plan om in het ziekenhuis te bevallen, met name omdat mijn man het allemaal maar een eng idee vindt thuis. Maar nu het steeds dichter bijkomt, wil ik eigenlijk liever kijken hoe het gaat lopen als de bevalling zich aandiend. Gaat het allemaal goed, dan blijf ik denk ik toch lekker thuis in mijn eigen veilige omgeving, waar ik helemaal mezelf kan zijn en anders zijn we zo in het ziekenhuis (antonius), dat is maar 5 minuten rijden en is ook het ziekenhuis waar ik werk...altijd voorrang hahaha. Manlief heb ik al bijna om :p

Het geslacht weet iedereen bij ons in de omgeving. Ik ben iemand die dan ook in zij vorm gaan praten, dus was toch wel opgevallen :) :) :) De naam is echter voor iedereen een groot geheim. Ook wij hadden deze naam al lang voor we zwanger werden. Gelukkig dat het een meisje wordt, want een jongensnaam hadden we nog niet hihihi....

Gisteren de enveloppen vast opgehaald voor het geboortekaartje. Hebben we zelf gemaakt op kaartmix.nl. Als kidnje geboren is, mooie foto en juiste datum toevoegen en dan hebben we een prachtig kaartje :D

Nog 8 weken wachten....

xxx Daffie

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemiddag meiden!

Hoe is het hier?
    Hebben de nieuwe zwangeren ook last van misselijkheid en zere borsten...volgens vriendlief zijn ze "erg rond" hahaha :p
    En hier ook al een buikje....heb van mezelf al geen platte buik, maar nu door de opgezette darmen, pas ik alleen nog maar m'n huisbroeken (--> lees joggingbroeken enzo)
    Dus ik heb van de week online alvast wat positiekleding besteld...nieuwe kleding (inclusief kaartje) voor bijna de helft van de prijs! :p
    Kweet niet of ik hier de link mag zetten, maar als je interesse hebt, dan stuur je me maar een PB'tje. Ik heb het woensdag besteld en diezelfde avond kreeg ik een mailtje en heb ik het geld overgemaakt. Gisteren had ze het geld binnen en direct het pakketje opgestuurd en vandaag kreeg ik het binnen. Echt hele goeie service :thumup:
    Ik heb nu 2 rokken, 2 broeken en 1 shirt voor nog geen 80,- ....koopje toch voor merkkleding (Mama Licious) en nog nieuw ook!

Essie Wat een prachtige meiden heb je toch joh!
    Kerstkaartje en geboortekaartje zijn onderweg (sorry beetje laat :oops: ) maar ik kom in het nieuwe jaar echt bij jullie langs!

Daffie Volgens mij ben jij de volgende in het rijtje om te gaan bevallen....gaat opschieten nu he! :p
    Ben jij over gegaan naar de VK, omdat je thuis wil bevallen? Want dat lijkt me namelijk toch ook wel fijn hoor, lekker in je eigen huisje en bedje!

Rach En jij bent nummer 2 in de bevallingslijst, geloof ik!
    Wij hebben al 2,5 jaar een meisjesnaam en die vinden we allebei nog steeds super! Alleen is een vriendin van ons een half jaar geleden bevallen, en hun dochter heeft bijna dezelfde naam als die wij in gedachte hebben. Maar we hebben besloten, dat als wij ook een meisje krijgen, dat we dan toch die naam aanhouden. Voor een jongen zitten we nog te twijfelen.

Ik kan nu ook inderdaad aan niks anders denken dan aan zwanger zijn, m'n kwaaltjes en m'n opgezette buik hihi :p

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ginny, ik werd gewoon na de eertse echo ontslagen van de IVF/ICSI poli en moest naar de verloskundige...Als je eenmaal zwanger bent, is het een normale zwangerschap zeggen ze. Vindt het ook wel prettig hoor.

Daffie

10. daffie, ik mocht kiezen wat ik wilde, en ben bij mijn gynaecoloog gebleven. ik voel namelijk niet dat dit een normale zwangerschap is (haha zoals elke vrouw waarschijnlijk) en vind het eigenlijk ook wel fijn zo. dus ik loop nog bij de gyn!

ginny, oeh.. de 2e al in de lijst? leuk! schiet lekker op zo haha :p

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb volgende week m'n 1e echo bij m'n fertiliteitsarts en daarna ga ik terug naar m'n eigen gyn voor de 12-wekenecho. Als dan alles goed is, mag ik kiezen of ik bij hem blijf, naar een gyn bij mij in de buurt (ben verhuisd naar Zeeland) of naar de VK. Maar na de miskraam blijf ik eigenlijk liever bij mijn "eigen" gyn....alleen die zit dus in Dordrecht en dan moet ik elke keer een uur rijden. Nu is dat nog niet zo erg, maar als ik op het eind om de 2 weken en dan om de week moet, dan hakt dat er denk ik wel in.

Ach....ik heb nog ff bedenktijd hihihi ;)

12. maar daar wil je toch niet bevallen denk ik...!?

hihi dan zit je eerst met weeen een uur in de auto

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Nou het liefst wel in Dordt bevallen, maar een uur in de auto met weeën zie ik inderdaad ook niet zitten hahaha :p
    En nu is het ook nog eens zo, dat je in het ziekenhuis in Vlissingen niet meer klinisch mag bevallen, dan moeten we naar Goes (25 km verderop) Dit omdat er te weinig gyn's zijn om op 2 locatie's oproepbaar te zijn :(
    Als je bij de VK loopt, mag je wel in Vlissingen bevallen...dus ja daar zit je dan ook nog mee.

En...ik heb altijd gezegd dat ik geen Zeeuws kind wil, maar een Schapenkop (een Dordtenaar dus) hahaha :p
    Nee hoor geintje....maar doordat je dus naar Goes moet, heb ik ook zoiets van :confused:

14. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@@Ginny ....dat valt idd wel mee.
    Ik had ook de eerste echo met 6 wk en 3 dgn.
    As woensdag weer ....ik vind het wel spannend...

En idd ook mijn boobies puilen uit de beha....
    En ik moet 's morgens en 's avonds overgeven....

15. Leuk Ginny!

Daffie en Rach, leuk dat jullie even op mijn site hebben gekeken! Daffie, voor jou gaat het nu echt opschieten he. Nog even en je hebt ook zo'n schatje in je armen liggen. Moeilijk voor te stellen he?

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Inderdaad moeilijk voor te stellen Essie, maar heb er echt wel zin in :D
    Wil gewoon weten hoe ze eruit ziet... ;)

liefs Daffie

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik begreep via via dat het bij Beeb thuis niet zo heel goed gaat....
    Weet iemand hier meer van?

Lieve Beeb,
    Er wordt aan jullie gedacht meid!

Elmo

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Oh jee :(
    Beeb heel veel sterkte gewenst meid...we denken aan jullie!

19. oh wat een naar nieuws!
    Beeb sterkte meid, er word zeker aan je gedacht!

20. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Beeb heel veel sterkte toegewenst!

Ik wil me graag aansluiten bij deze club.

Ik ben nu weliswaar nog in afwachting van de uitslag van de bloedtest komende dinsdag (20 dagen na de terugplaatsing!) maar ik heb inmiddels al 4 positieve hcg testen gehad de afgelopen dagen..Ik ben zwanger?!?
    Ik ben me er bewust van dat het aan de vroege kant is, maar wanneer weet je het zeker? Volgens mij pas als je bevallen bent..Daarom wil ik me toch gaan aansluiten bij deze club, zodat ik de volle 8 maanden kan gaan genieten van de zwangerschap en dit met jullie kan gaan delen..Of is dat heel raar?

Deel Deze Pagina