De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Angelbaby...een tweeling, wat gaaf zeg en dubbel spannend :)

Hier nog een paar dagen aftellen tot aan de echo...(31 dec) k heb nog steeds geen goed gevoel...veel te weinig kwalen lijkt het, maar als ik hier op het forum lees hoeft dat niets te betekenen.... Ik duim nog even door ;)

liefs Marina

2. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hallo lieve Walvissen! Het regent nog steeds goeie berichten hier: Wat leuk zeg, al die tweelingen! En Marina, houd moed meis! Wel of geen kwaaltjes hoeft inderdaad niets te zeggen.

Ondertussen beginnen hier de kwaaltjes wel degelijk toe te slaan. Na vier probleemloze werkdagen (ja, een beetje moeilijker naar de wc dan anders en wat vroeger naar bed, maar verder geen gekke dingen) zat ik gisteren ineens volkomen ontredderd te huilen op de bank. Ik was echt compleet hormonaal omdat onze douche het niet goed meer doet. Dat is eigenlijk al heel lang zo, maar ik heb er nog nooit om hoeven huilen. En vanmorgen, nadat ik een kop koffie verkeerd op bed had gedronken, hing ik ineens kotsend boven de wc. Ook voor het eerst.

Ik moest er eigenlijk wel om lachen. Best grappig om te merken dat de meeste cliché's over zwangerschap gewoon waar zijn. :D

Gelukkig trok de misselijkheid snel weg, en na een kop kruidenthee, een paar rijstwafels met kaas en een paar met hazelnootpasta (alles biologisch, want ja...) voel ik me weer helemaal goed. Op naar de tweede echo! Ik was bang voor de eerste, maar ik merk dat ik nu echt uitkijk naar de tweede. Ons wonderkindje groeit zo ontzettend hard... Wauw!

Belle, helemaal gelukkig (en soms even niet, maar dat zijn de hormonen, hehehe).

Edit: Sjonge, en fatsoenlijk typen kan ik ook al niet meer...

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Marina, al die kwaaltjes zeggen niets hoor....ik had in het begin ook erg weinig klachten....hoe verder in de zwangerschap, hoe meer je gaat voelen ;) (althans bij mij dan haha)
    Alvast veel plezier bij de echo!

Ik ben ook heel benieuwd naar Beeb en hun kindje....
    Heeft ze nog wat gepost op een ander topic misschien? Zal zo eens gaan zoeken...

Daffie

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zover ik kan zien heeft Beeb sinds 5 december niets meer gepost en dat klinkt toch niet helemaal goed, wel?
    Blijf maar keihard duimen en kaarsjes branden!

Daffie

5. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    dag dames,

is eventjes geleden dat ik hier ben geweest he. Heb enkele daagjes full time gewerkt in kuringen (volledig uit de richting want ik woon in houthalen oost) en heb geen rijbewijs dus moet gebracht en gehaald worden elke keer :rolleyes: beetje vervelend. IS iemand ziek gevallen en ze hebben mij gebeld en dus maar gegaan. Heb wat slechte daagjes gehad, zonder werk gevallen vanaf 16 december einde contract (had contract bepaalde duur). Dus had ik wat gehoopt op verhoogd dop maar dat is dus nit aan de orde bij mij, 3 jaar part time gewerkt en dagen te kort :( dus krijg ik maar 300 euro dopgeld waar we dus niet mee toekomen :(
    daarmee dat ik toch maar wat ben gaan werken (dik tegen mijn zin) maar ja...
    MIsselijkheid is er nog steeds, hoofdpijnen, bandenpijn beetje vanalles eigenlijk, stoort me niet echt maar als ik moet gaan werken is dit wel moeilijk te combineren voor mij.
    We zullen zien volgende week, heb nog niets gehoord dus mss dat ik niet meer moet gaan dat de zieke terug is.
    Heb me gewogen en merkte dat ik toch serieus ben bijgekomen 5 kg al! vroedvrouw zei dat je maar 4 kg mag bijkomen tot 20 weken en ben daar wel al over :oops:
    trek het me niet echt aan hoor, maar wil toch niet te veel meer bijkomen tot 20 weken.
    De feesten he, dan eet je wat meer van al dat lekkers :)
    zo, ga jullie laten tot snel

groetjes,

6. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    heb de indruk dat mijn banner stilstaat :confused: kan dit? Als je 2 pg's trug gaat kijken ben ik ook 10 weken en 4 dgn of ben ik door aan het draaien?

groetjes,

7. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    nog een snel vraagje: stopt de misselijkheid volledig met 12 weken of blijf je er last van hebben of verschilt dit van persoon tot persoon?
    Dank u

8. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Je banner verandert iedere dag in alle posts die je ooit gedaan hebt, Amanda. Hij staat dus niet stil, maar hij gaat juist met terugwerkende kracht vooruit. ;)

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hihi, met terugwerkende kracht vooruitgaan. Moest ff twee keer kijken.

10. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Hé meiden,

Ik heb donderdag positief getest, maar durf me hier nog niet echt aan te sluiten. Veel te bang dat het weer mis gaat net zoals in juli eerder dit jaar. Morgen heb ik de bloedtest en dan waarschijnlijk ook een datum voor de 1e echo... Vind het echt zo ontzettend spannend meiden. Weet dat deze zwangerschap los staat van de vorige, maar ik vind het echt moeilijk om er helemaal op te vertrouwen.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Gefeliciteerd Suus!
    Spannend en eng he. Geloof me, dat blijft echt nog wel een poosje. Succes morgen.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Super gefeliciteerd Zuster Suus!

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben in totaal 20 kg aangekomen...en bij mij heeft de vk nooit iets over gewicht gezegd. Je kan er immers niks aan doen (was bij mij heel veel vocht). Volgens mij is zo'n aankom-schema ietwat achterhaald ;)

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik zit ook al aan de 18 kilo hoor! En daar komen er nog wel een aantal bij helaas....niets aan te doen, alles voor een kindje hihi.

Daffie

15. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Mag ik hier ook mee schrijven? We hebben gister na 2jaar en 2mk en 1 bbz weer een posi test van de 1ste ivf....

Morgen de bloedtest en dan hopelijk ook de datum van de eerste echo... Ik ben nog niet blij en vind het ook eng om de felicitaties tee krijgen... EErst weten dat het hartje klopt dan pas echt blij.... gek he....

16. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    He zustersuuus... gezelli hier weer samen....

17. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    ja zo ben ik ook van principe: alles wat je bijkomt is toch voor je kindje?
    Maar de vroedvrouw vond dat ik 'op mijn gewicht moest letten' terwijl dat met de feesten toch enorm moeilijk is hoor!
    en daarbij, zolang het kindje gezond is,... Dat is het allerbelangrijkste niet voor mij toch? In totaal mag je zogezegd maar 15 kg bijkomen maximum.
    Bedankt voor de uitleg voor de banner dacht dat ik gek werd haha :)
    ben vaker in de war tegenwoordig.

groetjes,

18. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    @betty boop

k snap heel goed dat je eerst het hartje wil zien voordat je het echt gaat geloven.
    Dat had ik nl zelf ook.
    Ook heb ik nu af en toe zoiets van zal het allemaal goedgaan daarbinnen.

Liefs Kareltje

19. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    He Kareltje leuk jou hier ook weer te volgen... Super dat het zo goed gaat zo te zien.... Bijna de 20 weken echo he meis...

20. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Het gaat inderdad hard ja,als je eenmaal die 12 weken voorbij bent.
    De 20 weken echo staat ook alweer gepland voor 21 januari.

Deel Deze Pagina