Dag lieve dames, Vanuit hier ook een fantastisch 2009 gewenst! Dat er maar een hoop mooie frummeltjes geboren mogen worden. Liefs Renate
Marina gefeliciteerd! Ik hoop dat de lokatie op de datum dat jullie willen trouwen nog beschikbaar is! Net weer mijn onbijt eruit gegooid. Komt omdat ik iets te zout vlees at, dat kan ik echt niet meer hebben. Ook chips en andere zoutjes trek ik niet meer brrr Wat is de grens dat een babytje levensvatbaar is (danwel met intesieve zorg natuurlijk)? 28 weken dacht ik?
Morgen meiden, Rach; 28 weken is inderdaad de grens, dus daar zit je bijna aan. Ik leefde er ook echt naartoe Hier slaap ik nog steeds barslecht. Kan geen houding meer vinden die lekker ligt en in elke houding heb ik dan ook rug of bekkenklachten grrrr. Ben blij dat het weer dag is.....Dan is die roze wolk redelijk aanwezig, maar 's nachts ..... Ga de kerstboom zometeen maar eens opruimen, wordt alles weer lekker gewoon Knuf Daffie
Allemaal de beste wensen meiden! Voor mij is mijn grootste wens al in vervulling gegaan. Zwanger 2009 in! Kan het soms nog niet geloven, maar als ik dan mijn spijkerbroek weer aan wil doen en deze echt niet meer vast kan doen, dan moet ik het wel weer geloven. Meiden, ik heb echt al een flink buikje hoor. Was dat bij jullie ook zo? Zullen mijn darmen wel zijn en misschien dat het sneller gaat omdat we die hormonen gespoten hebben? Weten jullie dat? Dadelijk komt er iemand van moeders voor moeders. Maandag krijg ik de potten... En dadelijk nog even een test natuurlijk. Toch wel weer even een bevestiging... (hoop ik....) @ Marina Geweldig meid...een huwelijksaanzoek. Gefeliciteerd hoor! @ Daffie Balen meid, dat je zo slecht slaapt. Kan me voorstellen dat je blij bent als het weer ochtend is. De nachten duren wel lang als je veel wakker ligt. @ Rach Heerlijk hoor Rach...spugend het nieuwe jaar in... Ik heb het alleen 's avonds bij het tanden poetsen. Raar he.. @ Minou Super hoor, dat jullie echo weer goed was. Toch weer spannend natuurlijk. @ Angelbaby Kan me voorstellen hoor, dat je onzekerheid nog niet helemaal weg is. Vraag me af hoe lang dat bij mij gaat duren. Zeker na de vorige keer dat het bij 10 weken mis ging.... Wanneer heb je de volgende echo meid? De grens dat ze kinderen gaan behandelen is tegenwoordig weer lager meiden. Vanaf 25 gaan ze al beginnen mits het kindje aan bepaalde voorwaarden voldoet. (gewicht, zelf hartactie en ademhaling) Zit zelf in dit vak, dus vandaar dat ik het weet. In sommige andere landen beginnen ze nog vroeger....
@@Marina.....ik denk dat het steeds wel spannend blijft. Ik hoef nu pas over 4 weken weer... Ik heb trouwens een tip van iemand, ik heb zelf al een fles in huis en ook al wat van gedronken. Het helpt tegen de misselijkheid. Het is van Sweppes en er zit gember in...
Daffie, he bah zeg. Kan me voorstellen dat het heerlijk is dat het weer dag is! Ik heb ook een periode gehad dat ik snachts echt niet kon slapen, en dan lijkt het zo eindeloos lang te duren he! Maar bekkenklachten heb ik niet meer echt gelukkig (is eigenlijk alleen maar beter geworden sinds de fysio) maar ik weet wel hoe pijnlijk het is. Gelukkig hoef je nog maar éven! Heejj wat een leuk nieuws! ik zoch net op het internet naar een premature baby die met 26 weken was geboren (meer om te zien hoe die van mij er nu uitziet) maar kon niks vinden eigenlijk. Maar zelf ademen kan toch nog niet met 25 weken? ik las vannochtend dat deze week pas echt de longen beginnen te rijpen. Zuster suus, over je buik, ik denk wel dat je door de hormonen al een sprongetje voor hebt met je buikie hoor! Ik had dat ook, want hij was natuurlijk daarvoor al opgezwollen door de follikel stimulatie.
Even een domper na het geluk van een goeie echo en huwelijksaanzoek......... Wij zijn vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest en dat liep helaas een beetje met een vervelend af...kennismaking was super leuk en alles ging lekker, tot ik moest vertellen over mn geschiedenis, dit is namelijk mn 4e kind, de laatste was 15 jaar geleden. Mn laatste 2 kindjes waren niet zo zwaar, een van 5 pond en 48 cm en een van 5 pond en 51 cm, maar wel heel gezond dus ik heb daar nooit problemen in gezien, maar nu blijkt (tegenwoordig) er een soort van gemiddelde te zijn waardoor ik nu misschien in het ziekenhuis onder controle moet en ook daar moet bevallen. Hier ben ik behoorlijk fel tegen in gegaan want waarom een medisch geval van me maken en me nu naar het ziekenhuis sturen, als er over de groei van dit kindje nog niks bekend is, maar ze gaf me aan dat dit het protocol was, maar ik daar moest aangeven heel graag thuis te willen bevallen en bij de verloskundige wilde lopen. Ik snap het nog steeds niet...mn kindjes waren en zijn gezond, kwamen binnen 10 dagen goed aan en er waren verder geen problemen. Je begrijpt dat dit echt als een donderslag bij heldere hemel kwam. Ze stuurt nu mn intake kaart door naar het ziekenhuis en zij gaan dan bellen voor een afspraak en dan maar afwachten. Balen dus.....! liefs Marina
Jeettje meis dit is wel een hele domper... Ik hoop dat je in het ziekenhuis uiteindelijk gewoon weer terug verwezen word.. Belachelijk dit eigenlijk... Protocol mijn hoela er zit zoveel jaar tussen en misschien is je levenssituatie in de tussentijd wel heel anders ( roken ander mannetje, sporten ed) Ik duim voor vk en thusibevalling hoor meis...
haha Betty bedankt voor je reactie, je bent een schat, knuf Ik heb mijn vraag gister bij de verloskundigen op deze site neergelegd en kreeg van Mirjam te horen, dat dit een landelijke afspraak is sinds 2003, daarom weet ik het niet maar ze zei er wel bij dat als er verder niets bijzonders wordt gevonden ikwaarschijnlijk wel bij de verloskundige onder controle blijven hoor en dan misschien in combinatie met wat groei-echo's bij de gynaecoloog. Pfff dit stelt me toch wat gerust.....! liefs Marina
goedemiddag allemaal, Bijna 2de echo nu maandag en vreemd maar ben nog nerveuzer als de eerste echo... Ben zo opgejaagd en zenuwachtig, ben kwaad en zo slechtgezind en weet niet eens waarom : Pfff, snap mezelf soms niet goed Zal wel overgaan zeker... Ben ook wat ziekjes stikverkouden en koorts al bijna een week nu : super vervelend want mijn energie is hierdoor ook enorm verminderd... hoe is het met de rest van jullie? Dikke kus en knuf Amanda
Hey girls! Ik ga dinsdag voor de tweede echo, en ik ben ook best zenuwachtig. Gelukkig heb ik het weekend voldoende afleiding, omdat ik werk, en maandag heb ik afgesproken met een vriend van me, dus die dag kom ik ook wel door. Dinsdagochtend heb ik de echo, en dinsdagmiddag de intake bij de verloskundige. Ik denk wel dat als deze echo ook goed is, dat ik een stuk blijer durf te zijn. We hebben het hartje zien kloppen met zes weken en zes dagen, maar zover is ons vorige wondertje ook ongeveer gekomen. Als het straks met negen weken en drie dagen nog steeds goed is, dan zijn we al verder dan de vorige keer. Hier gaat alles verder prima. Met het koude weer heb ik wel onwijs last van mijn borsten (vooral mijn tepels, jeetje, alsof er van die tafelkleedgewichtjes aan geklemd zitten joh), maar verder voel ik me prima. Ja, ik slaap makkelijk tien tot twaalf uur per nacht, maar dat vind ik eigenlijk wel lekker. Wat leuk trouwens om van al die romantische huwelijksaanzoeken te lezen. Geweldig hoor, trouwen met een kindje in je buik! Meiden, geniet van het zwanger zijn. Het is een wonder, en voor ons walvisjes misschien wel een nog groter wonder dan voor veel andere vrouwen. We zijn gezegend! Belle, erg gelukkig.
oh ik ben hier duidelijk niet de enige die de zenuwen heeft voor de 2e echo... Wij hebben hem maandag over een week pas... Dan ben ik precies 10 weken. Vind het echt super spannend. Hier op de fora hoor je tenslotte wel eens de verhalen... daar word ik steeds best bang van... Jullie deze week al succes met die echo's!
Marina, ik hoop voor je dat je bij de verloskundige onder controle mag blijven, enneh.. meer echo's is toch ook wel leuk! amandac, is ook spannend! ik was ook erg zenuwachtig hoor. Verder denk ik wat je beschrijft dat dat ook met je hormonen te maken heeft. Ik was echt mezelf kwijt de eerste 3 maanden en zat niet lekker in mn vel (en dat voelde zo tegenstrijdig want 'ik moest toch wel blij zijn nu?'). het komt vast wel weer goed, doe maar lekker rustig aan whaha AUWIE dat klinkt zeer pijnlijk. Angelbaby, nog even wachten voordat jij je 2e echo krijgt! Wij hebben vannochtend beddegoed gekocht voor in het ledikantje. We hadden 1 neutrale bovenlaken genomen, maar toen wilden we er toch eentje die het geslacht duidelijk zou maken, maar het zoontje van mijn man was er bij. En 'ga jij maar even lekker rondlopen en alles bekijken' zette geen zoden aan de dijk, want hij ging 2 meter verderop boxkleden bekijken maar met hele gespitste oortjes Dus we hebben snel een verhullend lakentje gepakt en onder het andere spul gepropt. en bij het afrekenen liet ik hem zien wat het verschil is tussen een camping badje en een box en gelukkig vond hij dat enorm interresant! Het bedje is opgemaakt en staat zo lief! moet er steeds even naar gaan kijken.
Rachel, Mijn mailbox houdt van foto's! Over 10 wk mag je thuis bevallen meid! (ik bedoel daarmee dat je kindje dan echt al geboren mag gaan worden). Liever nog even niet natuurlijk..maar wat gaat het snel zeg!
lieve Elmo, in mijn album staat weer een nieuwe buikfoto, maar ik zal je snel weer eens een foto update mailen
Even een egoberichtje hoor... Pfff voel me zó beroerd vandaag...alles doet pijn...steken in m'n onderbuik/lies, zere benen, hoofdpijn....volgens mij val ik binnenkort uit elkaar Net al even in een warm bad gelegen, maar heeft niet echt geholpen. M'n humeur is ook om op te schieten...heb medelijden met m'n vriend Ga zo maar even eten maken, lekker andijvie en daarna nog een stukje fruit....misschien dat ik me dan wat beter voel.
He meis balen... maar aan de andere kant geniet er een beetje van.. JE BENT ZWANGER.... Hier ook even een ofday...
ginny, geeft niks hoor dat je je zo voelt. Misschien kan je het nu nog moeilijk geloven, maar straks voel je je écht beter! Het is echt niet gek dat je je zo voelt, en je bent vast niet de enige!
Nee echt niet Ik heb ook zulke dagen ..... Op naar 13 januari Ginny..... @@Rach ....mooie buik hoor, weten jullie trouwens wat het wordt?