De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belle: het is inderdaad leuk om te weten wat het is!
    Mijn moeder is dol op verassingen en wil het echt niet weten. ik vind het ook leuk om de reacties van andere te zien als ze horen dat we een ... krijgen. Ben benieuwd naar je eerste buikfoto!

minou: dacht dat sommigen het met 17 weken al weten, maar wij hebben zelf tot de 20 weken echo gewacht.

weten jullie allemaal al welke onderzoeken jullie wel of niet gaan nemen?

2. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Rach, jij bedoelt die nekplooimeting enzo.
    Dit is niet betrouwbaar bij tweelingen .
    Dan zouden we een vruchtwaterpunctie moeten doen.
    We laten het mooi zo...
    Hebben jullie het wel gedaan?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben er toen voor gekozen niks extra's te laten onderzoeken. Het blijft een persoonlijke keus (ik vond het toen wel lastig maar ben blij het zo te hebben gedaan).

Elmo

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij gaan ook niets extra's doen. Het zit niet in onze families en we willen gewoon geen risico's nemen.

5. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik heb om 10.15 weer een controle bij de gyn. met hopelijk weer een echo!Je schijnt met een tweeling veel vaker een echo te krijgen dus ik hoop het echt.

@rach: foto staat op hyves ;) heb al een flinke toeter en mensen geloven niet dat ik pa s15 weken ben tot ze horen dat er 2 in zitten natuurlijk haha.

6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden!

Belle Succes vandaag met je echo!
    Ik hoop dat jullie ukkie lekker aan het bewegen en zwaaien is...wel hard terug zwaaien he :p

Diana Jij ook succes strakjes...hoop ook voor je dat je weer een echo krijgt!

Wij zijn er nog niet uit of we de nekplooimeting gaan doen...voor mij hoeft het niet persé...tis immers maar een kansberekening.
    En als we het zouden doen en er blijkt iets niet goed te zijn, moet ik beslissen of ik m'n kindje laat komen of weg laat halen....die keus wil ik niet maken.
    Maar vriendlief wil het wel...zal het er nog eens met hem over hebben.

7. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Meiden, ik ben zo gelukkig! Smurfje ligt perfect op schema en terwijl we de echo kregen, bewoog het met de armpjes en de beentjes. Volgens de echoscopiste raken we nu wel zo'n beetje uit de gevarenzone voor wat betreft miskramen, dus Meneer Belle en ik zitten allebei helemaal op een roze wolk. Oh wat mooi, armpjes, beentjes, een kloppend hartje en een belachelijk groot hoofdje, ik heb nog nooit zoiets prachtigs gezien! :D

Belle, kan wel dansen!

P.S. Foto's van de echo in mijn album, voor de nieuwsgierigen. ;)

8. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Goed nieuws belle en mooie echo foto.

Wij hebben ook weer een echo gehad, bij een tweeling krijg je elke controle een echo zij ze,omdat ze zeker willen weten naar beide hartjes te hebben geluisterd.De ene was een echte drukte maker constant schoppen en bewegen.De ander bewoog ook wel,maar gewoon wat relaxter en rustiger.Ik begin het steeds leuker te vinden dat het er 2 zijn, al vraag ik me soms wel af of ik het wel aankan strakjes 3 kinderen en qua drukte, maar ik denk dat dat normale gevoelens zijn die ook moeders hebben die 1 kindje verwachten.

We hebben 3 fototje mee gekregen,maar echt duidelijk zijn ze niet.Het is jammer dat je ze niet goed samen meer op beeld krijgt.Ik zal er straks 1 opzetten waarvan je de 1 dwars ziet liggen en daaronder zie je het hoofjde van de ander.

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Fijn dat de echo's bij jullie beide goed waren!

Ik heb eindelijk ook maar eens een van onze echofoto's in mijn album gezet. Dit is de enige waar ze beide opstaan.

10. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ook mooi angelbaby erg duidelijk zijn jullie echo,s allemaal.Leuk.

ik heb de mijne inmiddels ook erop gezet.
    ps mijn hb was nog steeds veels te laag, moet over 4 weken weer laten prikken, want hij mocht absoluut niet lager worden en anders gingen ze andere maatregelen nemen, heb maar niet gevraagd welke, wat niet weet wat niet deert anders ga ik me daar weer druk over maken hihi

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik ga ervanuit dat die maatregelen gewoon staalpillen zullen zijn hoor.

Er zijn wel wat dingen die je al kan gaan eten om een beetje meet ijzer binnen te krijgen. Appelstroop op brood bijvoorbeeld en dan een glad sinaasappelsap erbij drinken. Zo zijn er wel meer dingen. Hazelnootpasta ook geloof ik... Weet het niet helemaal precies meer, maar heb een aantal jaar geleden echt maanden bloedarmoede gehad en heb eigenlijk altijd een laag gehalte. Normaal is geloof ik minimaal 7,5 en ik heb standaard 6,9 ongeveer...

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Gefeliciteerd allemaal meiden, met jullie mooie echo's!

Belle, mooi is het hè, als je voor het eerst die bewegende armpjes en beentjes ziet! Ongelooflijk dat er zoiets moois in je buik groeit! Ik had de echofoto's toen bijna de hele dag bij me.... kon ik elk moment even kijken, en weer een brok in mijn keel krijgen. Ge-wel-dig!

13. @ minou, nee wij hebben geen extra onderzoeken gedaan, behalve de 20 weken echo dan.

@ belle, GENIETEN! mooie echo foto's! krijgen we nu ook een buik foto te zien?

@diana, jij ook mooie echo's hoor! moet idd wel ff goed kijken.

@angelbaby, wow dat is een duidelijk echo!

ik heb de mooiste 20 weken echo op mijn mobieltje gezet (achtergrond). kijk er nog dagelijks naar. want natuurlijk is dit nu al de mooiste baby die er bestaat :D

14. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @ angelbaby: ik ben al vanaf dat ik 6 weken ben aan de ijzertabletten dus dat zal de maatregel niet zijn.Mijn hb was 6.0 (met staaltabletten dus) en hij mocht absoluut niet lager worden.Verder probeer ik al veel te eten waar ijzer in zit,dus denk eerder dat de maatregel een infuus met ijzer zal zijn, ach we zullen wel zien.

15. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Wat een mooie foto's staan in jullie albums..
    Hebben jullie er eerst zelf een foto van gemaakt en toen in je album geplaatst?

16. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Leuk, allemaal weer goede echo's!
    Wij moeten 19 januari terug, en dan weten we hopelijk ook het geslacht.
    Tussen 2 echo's ben ik soms toch wat ongerust dat het toch niet goed zit, hebben jullie dat ook? Ik heb zelf ook nog niks durven kopen, ik stel het altijd maar uit tot na de volgende echo. :)
    Ik maak me steeds weer ongerust nadat ik nare verhalen hier op het forum gelezen heb. Ik denk dat ik wat meer de positieve verhalen moet gaan lezen! :)

17. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Belle Jaaaa geweldig meid!!!
    Nu lekker genieten he....echt super! :p
    Enne...smurf lijkt op jou hihi

Diana Jij ook weer een goeie echo gehad van je 2 ukkies!
    Grappig om te zien dat 1 overdwars ligt en de andere er onder.

Angelbaby Da's ook een mooie echo van jouw 2 ukkepukkies!

Minou Ik maak altijd gewoon een foto van mijn echo, ik heb namelijk geen scanner.

Timonneke Wat ik hier zo lees, hebben de meeste meiden dat wel hoor. Ik denk dat het anders is, als je de kleine straks gaat voelen. Dat is toch DE bevestiging dat alles goed gaat in je buikkie ;)

18. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

oh oké... dan zal het inderdaad wel over een infuus gaan of zo... balen.

Ik heb mijn echofoto gewoon ingescand op de computer.

19. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    dag allemaal,

onze echo gisteren is goed verlopen. Mooie hartslag, armpjes, beentjes goed duidelijk, bewoon ook goed op en neer voor de nekplooimeting. Wel een grote baby, al 59mm is toch al serieus groot zei de gyn tegen ons. Maar maakt niet uit zolang het gezond is. Ook bloed getrokken voor tripple test, weet over 9 dagen uitslag hiervan nekplooi was ok 1.2mm dus goed in orde.
    Ben tevreden! grappig dat het al zo groot is geworden ondertussen!

groetjes,

20. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met al die prachtige echo's meiden. Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om al die kleine wondertjes weer even in levende lijve te mogen bewonderen.
    Goed om te lezen dat meerdere van jullie wel eens onzeker zijn.
    Ik word momenteel echt een beetje gek van mezelf. Heb eigenlijk iedere avond dat ik moet kokhalzen als ik mijn tanden aan het poetsen ben. Gister avond had ik dat dus niet en dan maak ik me echt gelijk weer zorgen. Ben dan echt bang dat deze zwangerschap weer mis gaat.
    Gelukkig had ik vanmorgen onder de douche wel weer braakneigingen, dus daar was ik erg blij mee. Ben nu wel weer wat gerust gesteld. Tel de dagen wel echt af tot de echo hoor.
    We willen in onze omgeving eigenlijk nog even wachten met vertellen van mijn zwangerschap, maar ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat lukken. Ik kan nu helemaal geen eigen broeken meer aan. Heb dus maar een zwangerschapsbroek aan gedaan en dat zit heerlijk. Het is alleen wel zo dat als ik daar een shirt op aan doe, dat ik echt al een flink buikje heb. Je kan er echt niet omheen. Gelukkig werk ik in een uniform op mijn werk, en dat verbloemt het wel. Een dikke jas doet ook wonderen, dus tot nu toe heeft nog niemand het in de gaten. Ben nog geen kilo aangekomen, dus dat is het niet. Zijn denk ik echt mijn darmen die anders zijn gaan liggen. Herkennen jullie dat meiden?

Deel Deze Pagina