De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Rach; leuk dat hikken he! Myrthe deed dat ook in de baarmoeder. Helaas heeft ons meisje nu ook steeds de hik en buiten de baarmoeder is het zieliger als erin :(

Merk dat ik nog geen afscheid van jullie kan nemen. Voel me nog steeds een beetje zwanger denk ik. Hoor nu natuurlijk bij de mama's, maar lees nog zo graag mee....

xxx Daffie

2. het is idd echt ongelooflijk ja! volgens mij kan het nu niet meer draaien, vooral niet omdat het de eerste is. dan is de ruimte wat krapper volgens mij (uitzonderingen daargelaten ;) ) over 3 weken ga ik weer, dan ben ik 35 weken zwanger :eek: en ik ga in het ziekenhuis bevallen ja!

daffie, ik vind het juist heel leuk dat je nog meeleest/meeschrijft. ik kijk steeds op je website of er al meer foto's zijn, maar helaas :p

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

ga het nu doen Rach :oops: :oops:

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nieuwe foto's staan op de site!

5. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Josien .....gelukkig is op de echo een mooi kloppend hartje te zien...

@@@Rach.....mooie buik hoor...

Ik was vanaf 6 weken misselijk en ook overgeven...
    Ik heb vanaf week 5 tot aan week 16 meegedaan met MvM...
    Het is een goed ding om het te doen, toch was ik ook weer blij dat het klaar is...

6. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Vergo; wat fijn dat alles goeed was.

Rach; wat heerlijk dat je kindje al naar beneden gedraaid is. Hopelijk kan het nu inderdaad niet meer terug draaien.

Ginny; lijkt me inderdaad heel erg raar als mensen zo ineens aan je buik zitten. Heb ik zelf nog nooit gedaan bij iemand!

Merel; ik heb ook een opgeblazen gevoel, kan ook helemaal niet goed naar de wc dus het zal bij mij wel een combinatie zijn. Ik zie nu al dat mijn buik wat dikker is, maar waarschijnlijk is dat meer de obstipatie

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Daffie: mooie foto's op de website!

Rach: fijn om te horen denk ik dat de kans niet meer groot is op draaien. Lijkt me toch het meest prettig zo gewoon met het hoofdje eerst.

Ginny: Een vriend van ons aaide ineens over mijn buik toen zij naar huis gingen van een verjaardag waar wij ook waren. Toen was ik eigenlijk vooral verbaasd... Toen mijn moeder het een tijdje terug deed heb ik toch meteen gezegd dat ik daar ongevraagd niet van houd. Dat begreep ze ook wel.

8. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Daffie: wat een mooie foto's!

Even een ego-berichtje:

Vanmorgen wat bruinverlies gehad Ben me echt rot geschrokken! Het ziekenhuis gebeld, maar zolang er geen helderrood bloed is, is er geen reden tot paniek.
    Nou... ben er nog steeds niet gerust op! Maar we wachten het dus maar af, wat een stress!

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Merel: jeetje wat vervelend. Hoop voor je dat het bij bruin blijft en dat het snel op houdt.

Ginny: we zijn vandaag 100 dagen zwanger!

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Vergo--> Fijn dat de baby weer goed te horen was! Moet jij nu ook om de 3 weken naar de vlos? Ik ging tot 23wk om de 4 weken en ga vanaf nu een tijdje om de 3 weken. Wordt steeds vaker hè, naarmate de zwangerschap vordert?!

Ginny--> Gelukkig heb ik het nog maar 2x meegemaakt dat mensen (vage kennissen) aan mijn buik zaten. Vond het ook maar raar. Gelukkig nog geen vreemden. De enigen die aan mijn buik mogen zitten zijn ikzelf, mijn man en de verloskundige!

Rach--> Geweldig dat het hoofdje al naar beneden ligt. Hier wordt nog volop rondjes gedraaid volgens mij. En mijn beebje heeft nog nooit de hik gehad (nog niet gevoeld) maar misschien is het daarvoor nog te vroeg?

LizaM--> Dat opgeblazen gevoel ken ik maar al te goed! De 1e 12 weken was het heel erg en nu heb ik er ook weer steeds last van. Het is het ergst na warm eten. Let op dat je niet te vet en niet te kruidig eet. Minderen met prei, uien en bruine bonen wil zeker ook wel wat helpen!

Merel81--> Ik heb van week 5-8 continue helderrood bloed- en bruinverlies gehad. Meerdere echo's gehad en flink de zenuwen, maar ik had er totaal geen krampen bij, dus dat was goed!

Daffie76--> Heb ook even op jullie site gekeken. Hoop dat je dat niet erg vind. Wat een superschattig meisje hebben jullie zeg! Echt een mooi poppetje!

11. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    He Merel kan me voorstellen dat je schrikt ja....kop op hoor!

Liefs Marina

12. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    dag allemaal,

Ik ken dat gevoel ook wel dat vreemden aan je buik voelen, voelde me er zelf minder prettig bij en heb dit dan ook onmiddellijk gezegd.
    Kennen jullie ook dat gevoel als je bij kennissen of familie komt dat ze telkens vragen je buik te laten zien?! Vind ik ook zo vreemd dat mensen dat vragen als je net binnen bent en je jas nog niet goed uit hebt gedaan!
    Snap het ergens wel, maar voelde me er toch niet prettig bij!
    Merel: ik heb ook bruinverlies gehad en ze zeiden me net hetzelfde maar ik vertrouwde het niet en ben naar de huisdokter toen gegaan voor een vaginale controle en daar zeiden ze dat de baarmoeder goed gesloten was, dus een heel goed teken! Toen voelde ik me tenminste wat opgelucht!
    Ik snap dus heel goed dat je je wat vervelend voelt!
    Dat opgeblazen gevoel heb ik ook nog steeds, super vervelend wel echt het gevoel alsof je super veel gegeten hebt terwijl dit niet het geval is, zeker met pikant eten is dit enorm fel!

Bij ons is niets nieuws nog steeds hetzelfde, nog wachten tot de 20 weken echo he.
    groetjes,

13. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @merel: ik had bij me eerste met 6 weken en nog een keer met 7 weken bruim verlies, ze is nu 4,5 jaar hoor!Doe maar lekker rustig aan en laat je maar even vertroetelen de schrik zal er idd wel goed inzitten.

ik vind het ook iriitant als mensen vragen je buik bloot te laten zien, dat vind ik op zon moment een beetje intiem, eigenlijk raar, want in het zwembad heb ik ook nog steeds een bikini aan, maar om zo je trui omhoog te doen voelt gewoon raar.
    Als vrouwen aan me buik zitten heb ik daar minder moeite mee als dat een man dat doet, het voelt dan te intiem denk ik.

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

Hoi hoi allemaal,

Nou daar ben ik weer... met foto's. We zijn zo blij! Al was het wel weer een vreemd verhaal. Even kort samengevat: ukkie 1 zit heerlijk op de goede plek en was goed gegroeid (nu 8,2 mm en dat paste goed bij de zwangerschapsduur). Zelf dacht ik dat ik 6 weken 6 dagen was, maar de gynaecoloog denkt 7 weken 2 dagen. Het was zo mooi om te zien! Het hartje klopte flink en met een soort van speciaal iets op die echo kon je ook zien waar het zuurstofrijke en zuurstofarme bloed liep. Dat was heel bijzonder. Je zag zelfs al een navelstreng. Ik wist niet eens dat die er nu al zat joh ;)!

Maar nu het gekke. Zoals jullie kunnen zien op de foto hieronder zie je links onder ukkie 1 het vruchtzakje liggen van ukkie 2. Dat vruchtzakje was afgelopen vrijdag absoluut helemaal leeg. Maar nu zat er dus ineens een dooierzak in met foetaal weefsel :(. Volgens de gynaecoloog kan dat helemaal niet, maar ze weet ook niet waarom we nu dan zagen wat we zagen. Het leek zelfs alsof er ook een hartje begon te kloppen :(...

Over twee weken voor straf (;)) dus nog een echo om uit te sluiten dat het er misschien toch twee zijn.

Ik ben benieuwd!

Liefs,
    Josien

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Merel, ik heb er ook nog steeds last van en je ziet hierboven dat alles goed gaat. Dus probeer je niet al te veel zorgen te maken meid!

Liefs,
    Josien

17. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Oh Josien dat is wel nog weer spannend...
    of die andere het ook gaat redden...

@@Merel .....gebruik jij nu nog steeds die utrogestan?

@@@Met mij gaat het wel weer redelijk...
    Heb vanmiddag nog even heerlijk geslapen.
    25 febr weer voor controle.
    Ik dacht trouwens vandaag dat ik de baby's voelde, zou dat nu al kunnen?

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wauw Josien dat zou toch helemaal geweldig zijn....2 wondertjes :p
    Ik duim voor je...spannend :thumup:

Merel Hoe is het nu? Nog bruinverlies gehad vandaag?

Angelbaby Jaja we gaan hard he :p

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Minou dat kan! Als je placenta niet aan de voorkant ligt, kun je de baby al vroeg voelen. Veel vrouwen die voor het eerst zwanger zijn, herkennen het eerst niet. Bij een eventuele tweede wel. Dus het zou heel goed mogelijk kunnen zijn.

Josien, ik heb al elders gereageerd. Een bijzonder verhaal. Kan het niet zo zijn, dat ze het de vorige keer niet goed heeft beoordeeld?

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou prinses... het zou kunnen natuurlijk. Maar vrijdag hebben we met z'n drieën staan turen op het scherm maar was het tweede vruchtzakje echt helemaal leeg. En dan nu ineens wel wat... ik vind het zo raar.

Er zit niks anders op dan af te wachten.

@Minou, geweldig! Ik weet niet of dat al kan, maar het zou me niks verbazen. Wat leuk zeg!

Liefs,
    Josien

Deel Deze Pagina