De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate, wat fijn dat je een berichtje achterlaat. Ik vind het fijn om iets van je te horen. Ik denk vaak aan je en je staat toch dichtbij genoeg om het niet goed los te kunnen laten.

Hoop, babyuitzet: het vercshilt heel erg wanneer je daaraan begint. Ik had het liefste alles met 12 weken al klaar willen hebben, maar pas na de 20 weken echo (toen we het geslacht wisten) zijn we pas gaan kopen. daarvoor niks gekocht (1 rompertje misschien). als je tussen week 20 en 25 begint is dat volgens mij prima. Maar houd idd wel rekening met de levertijden, en wat ik nu weet, ik zou nu echt nooit meer iets in elkaar kunnen zetten of het kamertje in orde maken. Het voordeel is van vroeg beginnen, dat je buik nog niet zo gigantisch is. Niks is erger als je al bezig bent met aftellen, je hebt nog niet alles in huis, je stresst voor de bevalling en je hebt geen energie meer om je huis lekker schoon te houden en om voor de babyuitzet te shoppen.

Liza en Merel, fijn dat de echo's goed waren!

angelbaby,met 16 weken kan best! ik voelde de baby met 17 weken.

Vergo, wat naar joh van die bandenpijn. Hopelijk is het snel minder! met niezen vond ik het zo naar.

Zuster suus, morgen weer een echo, leuk! (geen carnaval gevierd hahaha, ik kan echt niet meer normaal lopen)

Hier merk ik dat de laatste lootjes echt beginnen. heb regelmatig soort ongiekrampen en steken onderin mijn buik. de baby ligt ook heel laag (voel steeds gerommel tegen mn onderkant). Slapen gaat niet helemaal lekker meer (als ik te lang op één zij ligt gaat deze pijn doen) maar ik kom nog wel aan mn uren gelukkig.
    Volgende week donderdag heb ik weer controle bij de gyn, en ik zal haar dan toch eens wat vragen gaan stellen over de bevalling (bijv: laten ze altijd de navelstreng uitkloppen?).
    Heb net mn buik omtrek gemeten en die is nu 102 cm!

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
  3. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Rach: idd een foto? Haha, er staan al zoveel mooie buikfoto's in je album, daar hoort deze zeker tussen, 102 cm!
    Annalise: 3 tassen? Je hebt goed je slag geslagen zeg! Leuk!
    Angelbaby: Dan heb je ze vast gevoeld! Lijkt me zo speciaal! Komt nu vast steeds vaker voor.
    LizaM: We lopen helemaal gelijk op, echt heel leuk! Ik heb de tweede echo iets later, want miss heb ik 10 maart bij de prenatale diagnostiek wel een echo en dan schuiven we het een weekje door! Naar mijn 11e week zeg maar.
    Zuster Suus: Leuk morgen weer een echo! Daar leven we echt allemaal naar toe he? Van echo naar echo :)
    Hoops: Tja, ik vind het eigenlijk wel logisch wat de anderen allemaal schrijven. Ik zou het zelf nu nog niet durven, pas na 12 weken.
    Ik heb al wel van een vriendin en van mn moeder iets voor de baby gekregen, dat is hartstikke leuk, maar zelf zou ik het nog niet durven te kopen!
    Wij gaan in April verhuizen, we zijn momenteel aan het verbouwen en daarna wil ik pas de babykamer in gaan richten, dus na een week of 16?

Hier gaat het verder goed. Alleen had ik gisteren en vanmorgen weer wat bloedverlies. Ik was gelijk weer helemaal in de stress, dus heb de huisarts maar even gebeld en daar kon ik gelijk naar toe. Het hoeft niks te betekenen en ik moest me niet te veel zorgen maken.

Wie van jullie heeft er in het begin van de zwangerschap last gehad van bloedverlies?

4. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @Merel: Ik heb veel last gehad van bloedverlies in het begin. Er bleek een bloeding te zitten achter het vruchtzakje, vandaar het bloedverlies.

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb ook 4 weken bloedverlies gehad in het begin (rood en bruin wisselde steeds af).
    Er zat een bloeding onder het vruchtzakje. Dat was op de echo te zien. Ik had er geen krampen bij.

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Rach; het gaat wel erg opschieten nu he :D :D :D
    Over een aantal weken heb je jullie kindje dan eindelijk in je armen.
    Je zal merken, das nog vermoeiender dan zwanger zijn :) :) :) Gebroken nachten zijn de eerste 2 weken ng niet zo erg, maar daarna gaan ze je toch wel een beetje opbreken. Al blijft het alles natuurlijk wel waard he ;) :D :D

Meiden met goede echo's; proficiat! :D :D

dikke knuf Daffie

7. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Oke, bedankt dames! Hoeveel verloren jullie dan? Iedere keer een beetje en dan weer een poos niets? Het geeft wel stress hoor! Maar ik zal proberen er een beetje in te geloven. Heb ook geen krampen verder, miss is dat een goed teken?!

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    @Merel--> Bij mij was het inderdaad een goed teken dat ik geen krampen had. Op de echo zag je het bloed zitten onder het vruchtzakje. We weten nog steeds niet wat het nou precies geweest is. Er kwam eerst helderrood bloed uit na het plassen Papier was helemaal rood en het liep over mijn hand :oops: , dus het leek erg veel. De dagen erna werd het steeds minder rood en steeds bruiner. Toen was het even een paar dagen rustig en begon het weer opnieuw. Alles bij elkaar duurde het 4 weken (week 5, 6, 7 en 8 ). En elke keer was ik opnieuw in de stress. Weet hoe je je voelt. Ik wens je veel sterkte, het gaat bij jou ook vast goedkomen!

9. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Bij mij was het in het begin weinig en bruin, daarna werd het steeds meer, en de laatste dagen was het echt helder rood en veel, net dat ongesteld was. In totaal heeft het ongeveer een 2 weken geduurd.

10. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Jemig wat een zenuwentoestand is dat dan he! Jullie antwoorden stellen me in ieder geval wel gerust, het kan dus nog gewoon goed blijven gaan!

Ik had in week 6 ook bloed verlies en toch een goede echo op 7 weken, dus ik hoop maar dat het bij mij dan ook gewoon stopt na week 8 ofzo

Maar ik schrik me toch iedere keer de pletter!

11. haha, ik zal er eentje plaatsen. de 'officiele zijkant buikfoto's' maakt mijn man, deze heb ik vorige week zelf gemaakt.

daffie: nog vermoeiender? :eek: Maar je kan wel weer lekker op je buik slapen en heeeel veel knuffelen met je kleintje, klinkt helemaal niet verkeerd hoor :)

bloeden: geen last van gehad!

12. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Rach wat een mooie (punt) buik heb je ;)

gaaf hoor!

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Wow Rach, das zeker een mooie buik!
    Als ik zo je album zie, is t'ie flink gegroeid en helemaal geen striae! Smeer je je buik elke dag in?

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Rach, mooie buik meid! Geniet er nog maar van, want straks heb je hem niet meer...
    Begin trouwens nu pas een beetje op mijn buik te kunnen slapen hoor....heb een keizersnee gehad he, dus ging nog niet zo goed hihi. Wel slaap ik in die uurtjes veel vaster dan ik in de zwangerschap deed hoor :) :) Het blijft heerlijk om zo'n kleintje vast te houden...

dikke knuf Daffie

15. oh daffie... ik kan echt niet meer wachten nu! :)
    Knuffel je veel met je dochter? vertel eens wat meer hier ;)

Annalise, ik smeer hem elke dag in ja, na het douchen. Maar volgens mij heeft het meer met je huid te maken, en kan een creme evt striae niet tegenhouden, maar het is sowieso wel lekker om die rekkende huid een beetje soepel te houden.

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik kan niet ophouden met haar kusjes te geven en ze slaapt heel veel op onze borst als we zitten. Dan hangt ze zo lekker in de foetushouding tegen me aan....echt heerlijk.
    Ook al huilt ze soms een paar uur, als ze daarna weer gegeten heeft of even geslapen en ik kijk in die oogjes, dan smelt ik :D :D Ze is gewoon ook zo'n lekker meiske...Ze heeft er erg veel pit in zitten...en is morgen alweer 4 weken :confused: :confused: De tijd vliegt echt.

Voor je het weet is het zover meis....

17. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wauw Rach wat een mooie buik zeg!!!!
    Nog heel even en dan mag jij ook je kindje in je armen houden :p

Daffie Hey leuk dat je hier nog komt buurten!
    Mooi meisje is Myrthe hoor....en morgen alweer 4 weken :confused:
    Geniet ervan...heerlijk zo'n klein wondertje wat op je borst ligt te slapen :p

De rest Hoe gaat het met jullie?

Hier alles goed...alweer ruim 16 weken...tijd vliegt voorbij!
    Gisteren wezen shoppen voor een lamp voor de babykamer en we hebben een hele mooie gezien!
    Ook boekjes meegenomen voor kamertjes en ook daar hebben we een hele mooie van gezien....alleen erg duur :(
    Maar ja...de afgelopen weken/maanden hebben we niks moois gezien op internet en babyzaken, en dit vinden we allebei schitterend, dus dat zal 'm wel worden denk ik.

Fijne donderdag meiden :thumup:

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Prachtige buik Rachel! Heel mooi hoor!
    Ik leek ook bijna geen striae te hebben...tot na de bevalling :-D
    Ach, alles voor die wurm toch!

Daffie: vind dat je na een ks nog gauw op je buik kan liggen hoor!

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Elmo; mijn buik geneest erg snel en mooi moet ik zeggen. Ben daar wel heel blij mee hoor, heb er nauwelijks last van :D

Ginny; 16 weken alweer en lekker bezig met kamertjes kijken. Wij waren ook zo lekker snel hihi. Enne, je hebt er zo lang op moeten wachten dat een duur kamertje best mag! (als je het geld ervoor hebt natuurlijk)

liefs Daffie

20. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Mooie buik Rach, ik smeer hem ook elke dag in kan geen kwaad vindt ik.

Ginny alweer ruim 16 weken gaat hard zeg.

Ff een vraagje: ik heb nu al 4 dagen last van onder in mn buik, soort ongie gevoel. Zal het bandenpijn zijn omdat mn buik ineens groeit of iets anders. Het maakt me erg bang, ook omdat ik van mn tweeling bevallen ben bij 27 weken zwangerschap misschien heeft iemand raad!

Deel Deze Pagina