De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Angelbaby, leuke kamer hebben jullie uitgekozen! Ook al bijna 20 weken echo!
    Lena en Romy, ik ken jullie onzekerheid en hoop voor jullie dat het gauw maandag is en dan zijn jullie na de echo waarschijnlijk meer gerustgesteld.
    Ginny, hoe is het met je bekken. Gaat het beter?
    Amanda, vervelend al die kwaaltjes.
    Rach, hoe is het met jou en trek je het allemaal nog een beetje?
    Vergo ben je al terug en hebben jullie genoten van een weekje weg?
    Timonneke, leuk dat jullie de geboortelijst hebben aangelegd. Ik denk dat wij ook wel een lijstje gaan maken wat we willen via internet of zo dat je toch wel krijgt wat je leuk vindt. Wij hebben ook al veel kleertjes gekregen.
    Anna, leuk dat je vriendin komt en fijn dat jullie een mooie echo hadden.
    Ik moet weg dus laat het hierbij... Ik blijf nog altijd erg moe ondanks dat mijn HB toch goed was. Hopelijk nog een paar weekjes en dan beter.
    Fijn weekend alvast, groeten mirjam

2. joehoeee *zwaai* ik ben er nog!
    En bijna op de 37 weken, dus.. het einde is nu echt in zicht.
    Ik ben (met man!) naar een borstvoedingscursus geweest, en dat was best leerzaam en interresant.
    Verder gaat het prima!

Belle, gefeliciteerd met deze belangrijke mijlpaal! vanaf nu kun je (hopelijk dagelijks!) je kleintje voelen en gerustgesteld worden. ik geniet er nu nog steeds van als ik de baby voel bewegen, daar raak je echt niet aan gewend hoor ;)

Amanda, is er een mogelijkheid dat je eerder je gyn belt voor een afspraak?
    edit: zie dat je maandag pas terecht kan.
    Het kan ook zijn dat het een spier in je bil is waar je last van hebt hoor.
    Er gebeurd zoveel met je lichaam he!

angelbaby, leuk de babykamer! en straks als hij er staat kan je heel vaak de kamer binnen lopen en rondkijken en spulletjes weer anders zetten ;)

romy, succes aanstaande maandag!

ginny, ik had ook zo'n last van mn bekken. zo naar! de fysio zei dat het alleen maar erger zou worden. Maar gelukkig valt het mee, ik kan nog steeds lekker zitten en liggen (alleen niet te lang in dezelfde houding). De oefeningen heb ik nooit meer gedaan :oops:

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Rach Oh de laatste loodjes voor jou...spannend zeg :p
    Zo'n borstvoedingcursus....wat leer je daar dan allemaal?
    Kweet niet of ze hier in Zeeland ook zoiets hebben, zal eens informeren.

Amanda De pijn die ik heb zit aan de zijkant (m'n heupen) en voor mijn gevoel is het een spier. Maar blijkbaar komt het toch vanaf m'n bekken, zei de verloskundige en ook de fysiotherapeut.
    Het schijnt al een boel te helpen als je lichaamshouding goed is...dus rechte rug als je loopt maar ook als je zit.

Timonneke Wat voor dingen zetten jullie dat op die geboortelijst?
    Ik ben nu ook een lijstje begonnen op www.lijstje.nl maar ik kom niet verder dan cadeaubonnen van diverse winkels en een mobiel voor de box.

Wij zijn vandaag alle grote spullen gaan bestellen...kamertje, kinderwagen, kinderstoel, maxicosi, wippertje, bedtextiel, box en nog wat kleine dingetjes zoals voetenzak en regenhoes enzo. En dan moeten we nog een hoop hebben zoals hydrofiele luiers en dat soort dingen, maar die ga ik gewoon een beetje gespreid kopen...elke maand voor een bepaald bedrag dat soort kleine spulletjes.
    Als het goed is hebben we eind mei alles binnen....ik kan niet wachten :p

Met m'n bekken en rug gaat het wel wat beter...als ik sta/loop valt het reuze mee en op de bank ga ik eigenlijk zoveel mogelijk liggen, dan gaat m'n rug ook geen pijn doen en heb ik ook geen last van m'n heupen.
    Heb vannacht met m'n voedingskussen geslapen en ik moet zeggen dat ook dat erg heeft geholpen :thumup:

Dat is misschien voor jou een idee Amanda...om te slapen met een voedingskussen tussen je benen ;)

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ginny: leuk zeg... heb je plaatjes van wat je besteld hebt? Leuk om dat van jullie ook te zien.

Hydrofieldoeken zijn momenteel nog in de aanbieding bij de Hema, tot en met morgen geloof ik. Gewone witte. nu 10 voor 8,50 of zo. Heb meteen 3 pakken ingekocht :) Ze zeggen op al die lijsten minstens 12 per kind, dus ik neem aan dat 30 dan een mooi aantal is.

Rach: de laatste loodjes ja. Nog een paar dagen en dan mag je thuis bevallen. Wordt het al spannend nu het zo in zicht komt?

Denk ook wel dat ik het kamertje dan al vaak in zal lopen ja. Heb vandaag ook al meerdere keren het plaatje zitten bekijken.

5. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @Ginny: Wij hebben echt alles op de geboortelijst gezet zoals kleren, speelgoed, eetgerief, eetstoel, babyfoon, doomoo zitzak, badring,... Hier in België is het zo dat wij naar een babywinkel gaan, daar alles spullen kiezen, en die worden dan na de geboorte uitgestald in een hoekje in de winkel, en daar kan je bezoek dan uit kiezen. Het wordt dan op het geboortekaartje vermeld waar de lijst ligt. Na het afsluiten van de lijst (bij ons 2 maanden na de geboorte) krijgen wij dan als ouders 10% op het totaalbedrag van alle gekochte producten van de lijst en de producten die wij in die winkel gekocht hebben.
    Ik weet niet hoe het werkt met zo'n internetlijst als die van jou, maar volgens mij kun je daar ook gewoon alle spullen opzetten die je nodig hebt. Veel succes ermee!

6. Ginny, leuk he al die spulletjes kopen! Wij hebben met week 33 denk ik de box neergezet. ik vind het heerlijk om er de hele dag naar te kijken enzo. beetje voorpret ;)

Bij een borstvoedingscursus leer je hoe je een baby moet aanleggen, hoe lang een baby drinkt, hoe vaak en op welke manieren een baby kan drinken. Je krijgt tips als je tepelkloven hebt, of ontstekingen krijgt. Ze zei ook dat je niet moet verwachten dat het in één keer helemaal goed gaat, ze zei dat sommige vrouwen er wel een paar weken over doen om het door te krijgen. Ook handige tips als je baby slaperig word tijdens het drinken (dan kan je je baby een schone luier geven en weer aanleggen). Ik vond het erg informatief. Jammer dat er maar 2 mannen waren ;)

angelbaby, ja het word wel spannend, vooral omdat ik niet weet wanneer het gaat gebeuren natuurlijk. Ik zie gelukkig helemaal niet op tegen de bevalling. Beetje rare vergelijking misschien, maar ik zag meer op tegen de punctie. :)
    vannacht last van menstruatiekrampen en harde buiken. Ik dacht echt: oohh het zal toch niet beginnen he! Maar het duurde niet langer dan een uurtje en toen was het over. Ik besloot in bad te gaan en maakte mn man zachtjes wakker en zei dat ik een beetje last had van krampen en in bad ging. Hij was zo moe, en zei: lieverd, zet je even over die pijn heen :confused: :)
    Vannochtend kon hij zich er natuurlijk niks van herinneren en zei dat als het echt menens werd ik hem gewoon een klap moet geven hahaha :)

Timonneke, wat grappig hoe ze at in Belgie doen. Maar ben je dan na die 2 maanden verplicht om de overgebleven spulletjes te kopen?

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nog niet hoor Rachel!
    Keurig wachten tot je zeker 37 wk bent ;)

Maarre...misschien al wat voorwerk? Dat scheelt vaak bij de bevalling :-D

8. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    goede morgen,
    ben gisteren toch nog bij de gyn geraakt. Het bleek dus inderdaad zoals Ginny zegt een verkeerde houding en een zwaar gewicht dat nu al op me rust verstoort mijn evenwicht in mijn heupen.
    Niets om me echt zorgen over te maken, we raadde hij aan meer te rusten, aangezien het ook kan zijn dat ik wat te veel wild oen( wat bij mij wel het geval is).
    DUs wat minder hooi op mijn vork nemen en een betere houding en dan zal het wel lukken.
    Vandaag is al een goede dag voor mij! Vroeg op half 7, was wakker en met 2 grote honden hier heb je niet veel keus haha :)
    Minder last vandaag en voel me ook wat vrolijker nu. Straks wat shoppen in Genk met een nichtje wat ontspannen.
    nog een fijne dag voor iedereen!

liefs Amanda

9. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @Rach: In sommige winkels ben je verplicht achteraf de kleding te nemen en de spullen die ze moesten bestellen, maat waar wij de lijst hebben zijn we niets verplicht te nemen.
    Het is inderdaad psanned dat je geen flauw idee hebt wanneer het gaat beginnen. Ben je bang om de deur uit te gaan? Want het kan eender waar beginnen natuurlijk. En is alles al klaar, of moet je nog iets in orde brengen?

10. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @Amandac: Ik zie nu pas dat jij in Houthalen woont, niet zo heel ver van mij dus. :D Ik woon in Tessenderlo.

11. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    hai hai

hoe is het allemaal vandaag
    hier druk aan de poets
    morgen visite dus wil het allemaal weer netjes hebben

of zou ik nu gewoon een beetje erger zijn aangezien dat ik alle deuren aan het soppen ben
    alle plintjes een extra grondige beurt geef

en eigenlijk vind dat de houten vloer een keer geschuurd en geboent moet worden :oops:

12. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hoi lena en romy,

ik wil jullie heel veel succes wensen maandag...
    ik mag vrijdag dus ik vindt het ook er spannend...beetje dezelfde klachten als jullie...

heel veel succes en laten jullie horen hoe het is gegaan?

groetjes vivian

13. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    hey timmoneke
    is inderdaad niet zo ver nee. Heb een vriendin gehad die er vroeger woonde.
    Leuk om mensen 'uit te buurt' tegen te komen.
    Ben net terug van wat shoppen, heb wat extra ondergoed bijgekocht. Had vroeger een leuk maatje maatje 38 en had dan ook ondergoed die wat lager zat maar die spannen allemaal en dat stoort zo geweldig fel! Heb er enkele eens te groot gekocht een M die toch wat groot uitviel maar dat zijn de enige die me nu heel erg goed zitten. Dus toch maar wat bijgehaald en een voedingsbh of een meegroeibh, had ik echt nood aan, al mijn bh's enorm enorm te klein ben 1 volledige cup omhoog gegaan van B naar C! dus ja, droeg ze wel nog, maar als ik bij de kine moest komen was dit toch wel beetje vervelend vind ik. Ook wat spuugdoekjes voor babytje gekocht, wat decoratie voor pasen bijgehaald vorig jaar gewoon vergeten paasboom op te zetten. Lekker gaan eten allemaal super leuk maar ben nu zo geweldig moe! Haha, was het toch waard vind ik!
    Weten jullie waar ik badhanddoeken of gewone handdoeken vind voor ons kindje? vind dit in geen enkele winkel bij ons hier!
    Nu eventjes op de zetel liggen of eerst een doucheke pakken en dan wat rusten is echt nodig nu.
    Fijn weekend

liefs Amanda

14. amandac, voor je baby heb je geen gewone badhandoeken nodig. Je droogt je baby af met hydrofiele luiers, die neemt snel vocht op. Hydrofiele luiers gebruik je ook voor onder het hoofdje in de wieg/ledikant/wandelwagenbak, of in de box.. of over je schouder bij het voeden.. kortom, je hebt veel hydrofiele luiers nodig ;)
    Als je iets wilt hebben wat echt op een handoek lijtk kan je een badcape kopen?

Ik ga liever niet alleen de deur uit, maar dat gaat ook moeilijk want ik heb geen auto dus moet alles lopend doen, en dat gaat niet meer zo (krijg dan snel een harde buik of krampjes) maar met mijn man vind ik het niet erg hoor.
    Nee we hebben echt alles wat we nodig hebben. Bedacht alleen dat emmers misschien nog handig zouden zijn! babykamer en onze slaapkamer is nl boven en badkamer/wc is beneden).

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben deze week 40 hydrofiele doeken ingekocht. Ze waren in de aanbieding bij de hema per 10. Zo hebben we er neem ik aan toch zeker wel genoeg :)

Amanda: ondergoed is inderdaad maar lastig. Ik draag nu eigenlijk alleen nog hipsters en 's nachts af en toe een boxer van mijn vriend. Ik vind die zwangerschapsonderbroeken niet fijn zitten, vooral 's nachts wil ik niets over mijn buik.

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    40 is met een tweeling wel genoeg schat ik zo in ;)

17. 40 is wel genoeg! :)

ik draag nu ondergoed een maatje groter maar ook vaak de boxers van man, die zitten het beste.

18. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    (Alles op chronologische volgorde)

Afsprakenlijst gyn/vk/echo's
    Maart
    16: Timonneke81 controle gyn + echo
    16: Renate007 20 weken echo
    16: Josien 5e echo
    16: Annalise74 controle VK
    16: Romy 1980 1e echo gyn.
    16: Lena intake en echo (+hartje?) bij gyn
    17:Minou controle gyn (nu om de 3 weken)
    17: LizaM controle bij gyn + 2e echo
    18: Rach84 controle gyn.
    20: Marina controle VK
    20: Belle 20-weken echo + controle VK
    20:Vivian 1e echo kliniek
    23: Mirjam controle gyn+3de echo
    24: Verhip 20 weken echo + controle gyn
    26: Angelbaby 20 weken echo
    26: Vergo controle vlos
    27: Marina 20 weken echo
    30: Ginny 20 weken echo
    31: Ginny controle VK

April
    7: Amanda 25 weken controle
    14: Josien 16 weken controle
    20: Angelbaby controle gyn + 6e echo
    28: Amanda pretecho 3D/4D

Mei
    9: Amanda 30 weken echo
    28: Ginny pretecho 3D/4D

Juni
    2: Amanda controle 32 weken
    16: Amanda controle 35 weken
    30: Amanda controle 37 weken

:baby:Bevallingslijst 2009:baby:
    Rach84: 7 april uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Annalise74: 27 mei 2009 uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Kareltje: 8 juni uitgerekend, zwanger na (2e) ICSI
    Vergo: 8 juni uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Diana26: 28 juni uitgerekend,zwanger van TWEELING na (2e) ICSI
    Timonneke81: 28 juni uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI+PGD
    Amanda: 22 juli uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Minou: 26 juli uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D
    Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Angelbaby: 10 augustus uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI
    Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF
    Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten
    Mirjam: 7 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI
    Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen :D

Zo, maar weer even updaten.
    9: Angelbaby controle gyn + 4e echo
    9: Diana26 controle gyn + echo
    9: Vergo controle gyn + echo
    10:Minou 20 weken echo
    12: Wies31 1e echo

Deze meiden hebben hun controles allemaal al weer gehad. Minou, hoe was je 20-weken echo? Kon je zien wat voor geslacht je beebje is? Of wil je dat niet weten?
    Wies; hoe was jouw 1e eco? Zeker wel bijzonder gevoel he, toen je je beebje voor het eerst echt kon zien.

Voor morgen staan er veel meiden op het lijstje (6!), dus d'r zal wel weer veel geschreven gaan worden. :)
    Ik wens ons veel plezier morgen en nog een hele fijne zondag.
    Ik ga nu lekker even op de bank liggen met m'n pootjes omhoog.

CIAO Lena

19. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    (Alles op chronologische volgorde)

Afsprakenlijst gyn/vk/echo's
    Maart
    16: Timonneke81 controle gyn + echo
    16: Renate007 20 weken echo
    16: Josien 5e echo
    16: Annalise74 controle VK
    16: Romy 1980 1e echo gyn.
    16: Lena intake en echo (+hartje?) bij gyn
    17:Minou controle gyn (nu om de 3 weken)
    17: LizaM controle bij gyn + 2e echo
    18: Rach84 controle gyn.
    20: Marina controle VK
    20: Belle 20-weken echo + controle VK
    20:Vivian 1e echo kliniek
    23: Mirjam controle gyn+3de echo
    24: Verhip 20 weken echo + controle gyn
    26: Angelbaby 20 weken echo
    26: Vergo controle vlos
    27: Marina 20 weken echo
    30: Ginny 20 weken echo
    31: Ginny controle VK
    31: Vergo controle gyn + echo

April
    7: Amanda 25 weken controle
    14: Josien 16 weken controle
    20: Angelbaby controle gyn + 6e echo
    28: Amanda pretecho 3D/4D

Mei
    9: Amanda 30 weken echo
    28: Ginny pretecho 3D/4D

Juni
    2: Amanda controle 32 weken
    16: Amanda controle 35 weken
    30: Amanda controle 37 weken

:baby:Bevallingslijst 2009:baby:
    Rach84: 7 april uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Annalise74: 27 mei 2009 uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Kareltje: 8 juni uitgerekend, zwanger na (2e) ICSI
    Vergo: 8 juni uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Diana26: 28 juni uitgerekend,zwanger van TWEELING na (2e) ICSI
    Timonneke81: 28 juni uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI+PGD
    Amanda: 22 juli uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Minou: 26 juli uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D
    Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Angelbaby: 10 augustus uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI
    Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF
    Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten
    Mirjam: 7 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI
    Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen :D

20. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Voor de meiden die morgen afspraken hebben succes.

Wij zijn weer terug van een midweekje centerparcs (huwelijksreis) het was heerlijk we hebben echt genoten. Heerlijk gedobberd in het zwembad wat voel je je dan licht zeg.

Ook ben ik mn moeilijke weken voorbij eindelijk en nu proberen te genieten.

Deel Deze Pagina