De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hallo dames,

Even een ego-berichtje hoor.
    Ik had vanmorgen ineens bruin bloed op mijn inlegkruisje zitten. En aangezien ik al sinds maandag elke keer buikkrampen heb en harde buiken, gingen er wel wat alarmbellen rinkelen hier.
    Toen ik een half uurtje later ging plassen had ik ook wat bruin bloed op mijn papiertje.
    Toch maar even de verloskundige gebeld (daar hou ik dus helemaal niet van in het weekend, maar ik kon het niet uit mijn hoofd zetten). En in combinatie met die buikkrampen maakte ik me best zorgen......
    En mijn lieve verloskundige was visites aan het rijden, dus kwam een uurtje later toch maar even bij mij kijken (lief hè).
    Alles is goed met de baby, die lag lekker te spartelen. Hartje klopt erg mooi, hij was alweer gegroeid en hij is al een beetje ingedaald, vandaar die buikpijn waarschijnlijk. Mijn man heeft het hoofdje ook gevoeld in mijn bekken.
    Bloedverlies is waarschijnlijk een gesprongen adertje bij de baarmoedermond. Als het echt rood wordt en meer, dan moet ik weer terugbellen. Heb de rest van de dag geen bloed meer gezien, dus hoop maar dat het zo blijft.
    Ik moet morgen ook nog even een plasje wegbrengen bij de huisarts om te checken voor blaasontsteking en een paar daagjes beetje rustig aan doen. Ik was de afgelopen 2 weken best druk geweest.
    Ben nu weer helemaal gerustgesteld.... maar ik voelde me zo bezwaard om te bellen. Ben zo bang dat ze me een zeur vinden ofzo.

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Het is en blijft hun werk he.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja, dat is zo. Het is hun werk. Vlos zei ook: "Geen zorgen hoor, zondag is voor mij dezelfde dag als maandag of dinsdag, gewoon een werkdag dus".

Misschien dat ik normaal me ook niet zo druk zou hebben gemaakt, maar omdat ik van week 5-8 van deze zwangerschap ook 4 weken bloedverlies had vanwege een hematoom kreeg ik alweer helemaal de zenuwen. Ben nu wel gerustgesteld, ook wat betreft die krampen..... dus dat is ook wel wat waard.

4. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Annalise......fijn dat de vlos je even gerust kon stellen....

@@@Rach....spannend hoor....elke keer weer denken ...zou het dan nu echt...

@@Vandaag weer veel duizelig...
    Moet dinsdag weer voor controle.
    Hebben jullie ervaring met zo'n bekkenband?

5. Annalise, goed dat je gebeld hebt! gelukkig viel het mee. Maar het is gewoon haar werk, fijn dat ze je gerust kon stellen!
    En troost je, als de baby is ingedaald kan je weer iets lekkerder zitten hoor. Echt 'meer lucht' (zoals 'ze' dat zeggen) had ik niet echt maar wel iets meer ruimte en dat 'lucht' ook op haha.

Belle, leuk om je weekendverhaal te lezen. T is wennen he, dat je opeens zo weinig energie hebt voor dingetjes die je normaal zomaar even deed.
    Ik ga straks de stad ff in en ben me de hele ochtend al aan het voorbereiden haha :)

Vergo, een voedingskussen slaapt heerlijk! ik kan niet meer zonder. misschien een tip?

Hoops, ik draag ook een bikini, dus kan je helaas geen tips geven.

Minou, een bekkenband geen ervaring mee. Maar persoonlijk zou ik alleen ondersteunende 'banden' gebruiken als het echt niet anders kan.

Hier lekker slecht geslapen weer. Iedere keer als ik me in bed omdraai krijg ik een harde buik en doet ie pijn. En dan ben ik gelijk buitenadem en komt er maagzuur omhoog. Als ik uit bed stap kraakt de boel zo (niet mijn lichaam hoor, maar het bed!) en wil mijn mannetje ook niet steeds wakker maken.
    Nadeel van de naderende zomer: er staan snachts weer van die schreeuwlelijkerds te ruzieen buiten. Normaal kon ik er altijd van genieten om veilig in mn bedje te liggen en te luisteren naar het leven in de stad, maar nu ben ik in staat de koelkast uit het raam te gooien :)

hebben jullie al zwangerschapsverslavingen? hier is het: CHOCOLA!
    chocoladerepen, chocoladeeitjes, chocolademousse, chocolade-ijs, chocoladekoekjes, chocoladetaart, chocolademelk, chocoladenootjes.
    IK WIL CHOCOLA!

6. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    hey rach wordt het niet eens tijd om ander leuk nieuws hier neer te zetten ;) :) ik kom elke dag even kijken of je toevallig al begonnen bent haha.

Een zwangerschapstic? ehh heb vrijdag een hele bak van ongeveer 275 gram sorbetijs van de AH en dan bosvruchtensmaak opgegeten, wist niet dat die zo heeeeerlijk was!
    Verder niet echt chocola maar gewoon vanalles opeens heb ik ergens zin in, nu bv zin in een lekker softijsje,maar om nu in me 1tje naar de snackbar te fietsen gaat me dan weer iets te ver haha.

7. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Vandaag 30 weken jeeh! Gaat nu wel snel, ik begin al nesteldrang te krijgen ik wil alles af hebben hihi.

Rach, bedankt voor je tip, ik heb al een voedingskussen en ik kan niet meer zonder.

Kan me voorstellen dat je je koelkast naar beneden wilt gooien, als ik 1 geluidje hoor begin ik me al te ergeren haha.

enne verslavingen, ineens heel veel trek in Fruit, en ijsjes met wafeltjes jummie.

Annalise, goed dat je gebeld hebt hoor, ik zou ook bellen zodra ik wat bloed zou verliezen. Fijn dat je gerustgesteld bent.

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden,

Zo we zijn net terug van de 20 wekenecho en alles is goed met ons mannetje :thumup:
    En wat is hij weer gegroeid....kan het soms nog steeds niet geloven dat er een minimensje in mij leeft en ondertussen alweer zo'n 25 cm groot is!
    Ook is het nog steeds een knul!
    Toen de gyn z'n beentjes en voetjes wilde nakijken, zagen we zo z'n piemel hangen haha :)

We zijn dus helemaal happy en de nieuwsgierigheid naar ons ventje wordt met de dag groter!
    Nog maar 19 weken te gaan! :thumup:

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Nesteldrang --> Wat is dat? ;) Ons huisje wacht nog steeds op een grote schoonmaakbeurt, maar ik heb nog niet de neiging flink aan de slag te gaan. Mezelf kennende gaat dat ook niet komen. Ik moet eerlijk zeggen dat voor de baby bijna alles helemaal klaar is (nog een paar kleine dingetjes wassen) maar poetsen...... nee, helaas, hihi.

Verslavingen --> Fruit en fruitsap, al vanaf dag 1. Het snoepen valt gelukkig nog mee. Maar heb vorige week een zak van 10 Bounty-mini's in 1 keer leeg gegeten, dus chocolade gaat er ook wel in. Dropjes helaas even niet meer want de laatste keer bij de vlos was mijn (al die tijd zo) lage bloeddruk ineens een stukje hoger.

Ginny --> Super! Gefeli met je goede 20-weken echo. Weer een zorg minder en nog meer genieten van je mannetje.

Rach --> Is het niet super-spannend als je weet dat het ieder moment kan gaan gebeuren? Ga je de deur nog wel uit? Of blijf je liever een beetje dicht bij huis?

Verder info --> Heb gelukkig vandaag (nog) geen bloedverlies gehad. Hoop maar dat het zo blijft.
    Ik ben vanmorgen ook nog een plasje bij de huisarts gaan inleveren en er bleek een hele lichte ontsteking in te zitten. Moest ook nog een plasje in het ziekenhuis brengen wat op kweek gezet gaat worden. Verder heb ik geen antibiotica gekregen ofzo. Assistente had het erover dat als ik niet zwanger was geweest dat ze dan alleen geadviseerd hadden om veel te drinken, maar omdat ik zwanger ben, moet het nog even op kweek. Maar die uitslag van die kweek duurt een week!
    Is dat niet raar dat ik nu een week moet wachten, terwijl ze toch een lichte onsteking gezien hebben, voordat ik evt aan de antibiotica kan? Hebben jullie daar ervaringen mee?

10. Ginny, fijn dat de echo goed was! jeeeej! en gelukkig is het nog steeds (overduidelijk ;) ) een jongetje.

Annalise, moet wel lachen hoor :) want ik denk dat jij echt nog wel nesteldrang krijgt! straks als 'het' elk moment kan gaan gebeuren dan wil je je huis echt wel graag aan kant hebben. ik word nu al helemaal naar als ik denk dat ik straks de boel niet zelf kan aanpakken en alles anders word gedaan, DUS niet goed genoeg :) erg he.

wat betreft dingetjes doen: nee ik doe nu niet zo veel meer. Als het kan ga ik wel even naar buiten maar ik doe toch lekker rustig aan.
    Het is zeker superspannend dat het elk moment kan gebeuren, maar laat maar komen. ik ben zo benieuwd naar die ervaring, en nog meer naar ons kindje.

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Rach; wil ander nieuws van je lezen hihi. Ach, het kan natuurlijk ook nog 3 weken duren helaas....
    Mijn verslaving was ook chocola hahaha.

xxx Daffie

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw....
    Beebje Rachel, kom maar gauw!

13. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@@Rach wordt het al bijna volle maan......
    Enne kikkers aan de voordeur hangen.....voor de ooievaar.....
    :) :)

Ik heb al de hele tijd zin in salmiakbollen...mmmmmm
    En ik heb voor het eerst koffie gedronken , maar daar heb ik nog niet dagelijks zin in...

De baby's liggen nu toch weer anders denk ik, moest vanmorgen weer overgeven...Gisteravond ook al...
    Hmmmmm wel vreemd dan..En nog steeds die duizeligheid.
    Ga morgen de gyn vragen over die bekkenband....

@@@Ginny ...fijn dat alles goed was met de kleine Boy..

14. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @minou: Ik heb zo'n bekkenband, omdat ik voor mijn zwangerschap veel last had van men rug, en mijn gewrichten zijn te soepel, vandaar dus de bekkeninstabiliteit. Ik draag hem enkel als ik wat langere afstanden moet lopen en heb er dan wel veel steun van.

@Rach: Spannend...

Hier alles goed, voel me nu beter en heb meer energie dan een paar weken geleden. Wel jammer dat de babykamer er nog steeds niet is. Is ondertussen al 10 weken besteld en ze hadden gezegd dat het 6 tot 8 weken levertijd was.

15. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    We hebben gisteren de 20 weken echo gehad en alles was gelukkig goed! Leuk en spannend om zo uitgebreid te kijken. Wat knap dat ze zoveel kunnen zien he, zelfs hart- en longslagaders (dat geloofde ik maar, want die kon ik er niet uithalen eerlijk gezegd). Het schattige was dat onze zoon (haha wat raar klinkt dat) tijdens het bekijken van zijn hoofdje wat slokken van het vruchtwater nam en daarna zagen we opeens dat zijn maagje en blaasje gevuld waren, terwijl die daarvoor nog leeg waren. Echt heel mooi om te zien. En dat gebeurt gewoon allemaal in mijn buik! Heel bijzonder.

16. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    fijn dat er weer veel goed nieuws is de laatste paar dagen, zag veel goede echo,s voorbij komen.

minou vervelend dat je je zo naar voelt,ik vind deze zwangerschap ook zwaarder als me 1ste, kan per zwangerschap verschillen,maar ook omdat het er 2 zijn, doe maar lekker rustig aan.

ik ben bang dat de baby die eerst met z,n koppie beneden lag nu ook gedraaid is, want het voelt zo hard allemaal bovenin. :cry: Heb vannacht (kon toch niet slapen) en de baby,s waren wakker bewust geprobeerd hun aandacht op me onderbuik te trekken, hoop dat het wat geholpen heeft,is nog wel hard bovenin,maar niet meer zo erg.hopelijk nu nog maar 1 koppie ;)

17. oh fijn hoops! en wat bijzonder dat hij een slokje vruchtwater nam! mooi om te zien he?

Elmo mooi rijmpje :)

18. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ik ben net terug van de gyn, en alles ziet er goed uit. Hij zei gelijk zoo het einde komt nu in zicht hihi gek hoor. De kleine heeft een kleine inhaalslag gemaakt, ze liep een week achter en nu nog maar 3 a 4 dagen. Ze lag er al klaar voor met dr koppie naar beneden. Mn bloeddruk is wel nog steed iets te hoog maar zolang ze groeit doet ie er niets aan. Ik heb nog gevraagd waarom ik zo'n last heb van mn schaambotje tja dat hoort erbij, het verweekt nu en het zakt allemaal naar beneden het kan nog erger worden pfff hoop het toch niet.

Leuk he hoops dat ze zoveel kunnen zien en apart dat ie een slokje nam.

19. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier ook maar weer is een berichtje van mij.Is alweer veel te lang geleden.

Wat een leuke berichten allemaal.
    Rach wat spannend allemaal voor je,komt nu echt dichtbij.

Iedereeen met een goede echo gefeliciteerd.

Hier gaat het allemaal goed.
    Ondertussen alweer 30 weken zwanger.
    De babykamer is af,moet alleen alles nog wassen en strijken.

Verder zijn bij mij momenteel de rollen omgedraaid!
    Ik heb me niet de eerste 12 weken leeg gespuugd,maar doe dat gewoon de laatste 12 weken!Ik heb zo verschrikkelijk maagzuur dat ik er van ga spugen.De dokter kan er niets mee zegt hij.Dus nu heb ik in overleg met de verloskundige een dieetiste gekregen,zodat ze mijn eetpatroon aan kan passen.(ik hoop dat het helpt)

Verder voel ik me wel goed.
    En geniet nog iedere dag van de zwangerschap.

Ga proberen weer wat meer mee te schrijven met jullie.

Liefs Kareltje

20. Daffie ik ga je voorbij! ik ben vandaag 39+1 dag, en jij was dan toch bevallen? maar de dag is nog vroeg (al is 1 april niet de allerleukste datum die je bedenken kan haha)!

Vergo, fijn dat alles goed was bij de gyn.

Kareltje, alweer 30 weken! Troost je, over 3 of 4 weken daalt de baby in en dan word het maagzuur ook iets minder. Ik heb er de laatste week wel weer last van, maar rond de 30 weken zat echt alles bovenin tjokkie vol.
    Ik hoop ook dat je nieuwe dieet helpt (tips?)

Deel Deze Pagina