De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Daffie,

Het zit in mijn koppie vrees ik. Ze hebben het over een burnout. Trek het me allemaal wat teveel aan wat er allemaal op het werk nog moet gebeuren voordat ik in september met verlof kan. Iedereen zegt dat ik me niet druk moet maken, maar het zit helaas in de aard van het beestje. Ik probeer me rustig te houden, maar ja. Volgende week verplicht vier daagjes vrij om mijn hoofd leeg te maken en alles weer met een zonniger humeur te kunnen gaan bekijken.

Mijn man is zo lief. Hij probeert echt te begrijpen wat hormonsters met een vrouwenlijf doen, maar ik kan het hem niet anders uitleggen dan dat die hormonen me pakken op mijn zwakke plekken: mijn zelfvertrouwen en mijn Pietje-Precies-karakter. Alles moet 200% goed zijn (wat door mijn vermoeidheid ook niet altijd lukt) en als het dan niet goed gaat, voel ik me zo beroerd en echt een slecht mens. Ik weet met mijn verstand best dat ik het zooooooooo overdrijf, maar ja... hormonen hè.

Fijn dat ik het even van me af mag schrijven hier...

Liefs,
    Josien

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Soms is het gewoon even heerlijk om van je af te schrijven Josien.
    En ik denk inderdaad dat je moet proberen je niet te druk te maken om je werk. Deed ik ook heel lang in mijn zwangerschap, maar toen ik het had laten varen, kwam er een gigantische rust over me heen! ;) ;)

Enne hormonen....grrrrr ze kunnen je zo'n ander mens maken :(

Ik hoop echt voor je dat je binnenkort wat meer kan gaan genieten, want het is voorbij voor je het weet hoor.... ;)

dikke knuf Daffie

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik hoop dat Rachel het nieuwe forum spetterend in zal luiden met fantastisch nieuws over haar.....baby!

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

hihi, dat hoop ik ook Elmo! :D

5. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Annalise....ja dat is idd hetzelfde...ceasar of mensendieck.
    Ik heb idd vandaag al wat tips gehad.
    Volgende week weer heen...

@@Josien...is ook erg moeilijk omdat sommige dingen niet meer willen zoals jij wil...
    Hopelijk gaat het zonnetje ook bij jou schijnen en klim je op de roze of blauwe wolk...

6. hey lieve dames,
    zie dat er hier ook wat berichten zijn verdwenen?

Ik kom me in elk geval even melden. Nog niks geen rommel en gedonder hier haha!
    zometeen naar de gyn.

liefs

7. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ja, lees het bericht van Jan: Hij heeft per ongeluk een stukje van de database gewist. Nou ja, na een zo goed als vlekkeloze verhuizing is dit natuurlijk slechts een klein tegenvallertje.

Fijn dat er nog niets aan de hand is Rach, dan kun je vandaag nog lekker van het voorjaarszonnetje genieten. ;)
    Maar ik kan me voorstellen dat je geduld op de proef wordt gesteld hoor. Mijn moeder vertelde dat ze, toen ze tien dagen op mij moest wachten, elke dag een lange wandeling maakte om toch een beetje in conditie te blijven. Ze nam een boek en een haakwerkje mee en dan ging ze lekker in het park zitten lezen of haken. Best slim, die moeder van mij.

Nou meiden, geniet van het weer! Ik ga zo lekker op mijn balkon zitten lezen. Jeuj!

8. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    ja inderdaad, verdorie, nou moet ik natuurlijk ook weer mijn banner en avatar instellen...
    en mijn blije verhaal over dat ik sinds vrijdag mijn wurmpje voel wriemelen in mijn buik is verdwenen. Opeens kwam ik erachter dat ik dat al veel langer voel, maar dacht dat het luchtbellen in mijn darmen waren ofzo.. Maar nu is het onmiskenbaar, vooral als ik in bed lig gaat ie flink tekeer! Dat wordt nog wat over een tijdje, ik vind het nu al stoer hard voor zo'n kleintje!

9. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Jammer Rach dat het nog niet rommelt, ben benieuwd wat de gyn zegt. Maar het is heerlijk weer dus ook wel lekker om daar van te genieten.

Je moeder is zeker slim Belle, heerlijk hoor in de rust genieten.

Ik zit lekker in de tuin met mn laptoppie, zometeen heerlijk borduren in het zonnetje, ik wordt helemaal vrolijk van de zon. Verder alles goed. De kleine schopt sinds een paar dagen keihard soms zo hard dat ik er van schrik maar het is erg leuk. Ik begin nu ook echt een mega buik te krijgen. De wasjes zijn klaar, het bedje is opgemaakt. Ik moet alleen nog een dekentje kopen maar dat doe ik volgende week wel.
    Fijne dag allemaal

10. Belle, dat is zeker een goed idee van jou moeder! Alleen wandelen gaat hier niet zo lekker (rug), maar een haakwerkje lijkt me leuk (als ik kon haken :D ).

Vannochtend dus een afspraak bij de gynaecoloog. Ze verving mijn 'eigen' gyn dus deze dame kende ik nog niet. Ik had eigenlijk willen vragen of ze eens wilde voelen (en woelen) of er al iets van ontsluiting was, maar er zat een jongen van 20 bij (een stagiar, die zijn bij zulke gesprekjes en mogen ook altijd even aan de buik voelen) en ik had niet zo'n zin om met mijn benen wijd te gaan liggen. Hij was ook helemaal zenuwachtig om aan mijn buik te voelen en had enorm kleffe handjes.

In elk geval. Ik vroeg wanneer ze meestal inleidde (tja..) en ze heeft uitvoerig de voor- en nadelen verteld, en raadde het af, mits ik er echt aan onderdoor ga dat ik nog niet bevallen ben. Dat is gelukkig niet het geval, en eigenlijk klinkt het wel logisch dat Baby niet voor niks nog lekker in mijn buik zit.
    Volgende week (mits ik bevallen ben, wat ik hoop) krijg ik een uitgebreidere echo waarop het hartje van Baby extra onder de loep word genomen.

Toen we buiten kwamen moest ik opeens heel erg huilen. Ik ben al geen geduldig mens, en ik heb al lang op de zwangerschap moeten wachten, en nu duurt het allemaal weer extra lang. Manlief en ik hebben een terrasje gepakt en na een koffie en een chocoladetaart ging het wel weer.

dat was even een ego berichtje :oops:

Vergo, met een laptop in de tuin klinkt goed! ik ga mijn ding ook eens loskoppelen.

11. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    ja Rach, chocoladetaart helpt altijd! en wie weet wordt het wel een paasverrassing!
    Seks wil ook nog wel eens helpen om de bevalling op te wekken toch, dus ik zou zeggen, veel plezier dit weekend ;)

12. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ja Rach wie weet een paaskindje, kan me voorstellen dat je begon te huilen zou ik ook hebben. Zolang gewacht en nu weer wachten maar die chocoladetaart klinkt goed.

Goed idee he laptoppie loskoppelen ik vindt het heerlijk. Ik zit nog steeds in mn loungesetje in de tuin hihi.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve lieve Rachje,
    Ik hoop zo dat je gauw je mooie kleine minimensje vast kan houden!
    Dat het je even teveel wordt kan ik me helemaal voorstellen hoor!
    Ik hoop dat je mini een beetje meeleeft! Het is dan wel een prachtige dag om van het weer te genieten, maar ook een prachtige dag om geboren te worden!
    Succes nog even meissie!

14. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    dikke knuff rach: probeer nog even vol te houden, voor je het weet heb je echt je kindje in je armen.De laatste loodjes zijn het zwaarts en de allerlaatste zijn metaal het zwaarts, succes en hou je taai.

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Lieve Rach, je geduld wordt wel op de proef gesteld he.... :(
    Ik ga gewoon heel hard duimen dat het vannacht gaat beginnen ;)

Die chocoladetaart klinkt wel erg lekker hoor!!

Knuf Daffie

16. lieverds, bedankt voor jullie berichtjes!
    Het is hier nog steeds (akelig) rustig. Maar het zonnetje schijnt lekker he? misschien even buiten op een bankje zitten zo.

17. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik ben morgen jarig, Rach. Ik stel voor dat jij voor mijn verjaardag jouw allermooiste cadeautje ooit uitpakt. Deal? ;)

18. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    Goede middag,
    wat een zalig weertje hebben we weer gehad he. vandaag wat minder mooi weer, af en toe en buitje maar dat is dan weer goed voor de plantjes. En morgen alweer pasen dus alles dik in orde.
    Rach: ik hoop dat het voor je niet zo lang meer moet duren, ik zou super zenuwachtig zijn en tranen met tuiten wenen als ik al zo ver over tijd was... Ben een super ongeduldig iemand, heb al moeite om te wachten op de volgende echo's dus ja....
    Hoop dat het niet meer te lang zal duren voor je, en niet vergeten je hebt dit forum ook nog altijd he :D
    Hier alles zeer rustig: de echo deze dinsdag was goed in orde, hartslag ok, mijn bloeddruk ok en hartslag ook. Wel wat bijgekomen: 73.6kg op het moment maar kan er toch weinig aan doen dat dit zoveel ben bijgekomen dus leg er me lekker bij neer! Achteraf zullen we wel zien dat de kilo's eraf gaan, lekker sporten he.
    Op naar de 3D/4D echo de 28ste april: kan al niet meer wachten haha...

nog een fijne dag en alvast fijne Pasen morgen voor iedereen!
    LIefs Amanda

19. Amandac, fijn dat de echo goed was! hoeveel ben je dan in totaal aangekomen?
    Als je trouwens net zo ongeduldig bent als ik, focus je dan maar niet te veel op de 37 weken grens! dat deed ik wel en dan duurt het zeker lang.
    volgens mij is het weer vandaag minder!

20. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @rach: ideale dag om te bevallen dan!

Deel Deze Pagina