De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    (alles op chronologische volgorde)

Afsprakenlijst gyn/vk/echo's
    April
    16: Zuster Suus 20 weken echo
    20: Angelbaby controle gyn + 6e echo
    22: Lena, controle gyn en combitest
    28: Amanda pretecho 3D/4D
    28: Ginny controle VK
    29:vivian termijnecho

Mei
    1: Caruli 4e echo gyn
    4: Angelbaby pretecho
    4: Annalise74 controle VK
    4: Josien 20-weken-echo
    7: Renate007 28 weken controle
    8: Marina eerst groei-echo 26 weken en daarna VK
    11: Mirjam controle gyn
    11:Timonneke81: controle gyn + echo
    12: Vergo controle vlos
    13: Vergo controle gyn + echo
    14: Belle controle VK
    18: Angelbaby controle gyn + echo
    18: Amanda 30 weken echo
    20: Merel81 20 weken echo
    20: Lena controle VK
    25: Josien 22 weken controle VK
    25: Mirjam 20 weken echo
    28: Ginny pretecho 3D/4D

Juni
    2: Amanda controle 32 weken
    16: Amanda controle 35 weken
    23: Josien pretecho 3D/4D
    30: Amanda controle 37 weken

:baby:Bevallingslijst 2009 :baby:
    Annalise74: 27 mei 2009 uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Kareltje: 8 juni uitgerekend, zwanger na (2e) ICSI
    Vergo: 8 juni uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Diana26: 28 juni uitgerekend,zwanger van TWEELING na (2e) ICSI
    Timonneke81: 28 juni uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI+PGD
    Amanda: 22 juli uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Minou: 26 juli uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D
    Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Angelbaby: 10 augustus uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI
    Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF
    Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten
    Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI
    Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI
    Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF
    Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld)
    anoniempje alias vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI
    Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Caruli: 14 december uitgerekend, zwanger spontaan

=D> Bevallen =D>
    Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een dochter Myrthe Esmee
    Rachel : Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen

2. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0

April

Mei
    7: Verhip 25 weken controle gyn

Juni

Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten

=D> Bevallen =D>

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen[/quote]

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg

April

Mei
    1: Ginny pretecho
    7: Verhip 25 weken controle gyn
    19: Ginny controle VK

Juni

=D> Bevallen =D>

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!

4. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Spannend, je trouwdag Kareltje, geniet er lekker van! En ook nog lekker verlof, heerlijk! Ik ben nog lang niet aan de beurt, maar moet zeggen dat ik er stiekem al naar uitkijk. Heb voor mezelf al een hele lijst met dingen die ik dan wil gaan doen, maar ik weet eigenlijk wel dat het niet realistisch is dat ik dan o.a. met een dikke buik de buitenboel wil gaan schilderen... Hihi, misschien lukt het nog net om wat envelopjes van de geboortekaartjes te schrijven. Die we trouwens nog niet hebben. Als ik nu al mezelf soms zie waggelen, hoef ik echt geen actief verlof van mezelf te verwachten. Hebben jullie ook allemaal grootse plannen?

5. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    pffff even kort, we zitten midden in een heerlijke klusweek...hebben in 2 dagen al zo heerlijk veel gedaan...ben zo blij ;) Morgen de muur van de babykamer en 7 mei komen ze dan de muurtekening plaatsen.

Kareltje hele fijne dag morgen toegewenst...hopelijk zijn de weergoden je goed gezint en krijg je een stralende dag 8) 8)

Ginny alles goed bij VK vandaag?

Ja Hoops ik ben nu ook 25 weken maar rekende al uit dat ik nog 9 weken moet werken, vanwaar ik er nu 2 vrij ben en nog 4 cursusdagen heb zitten, dus qua echt werken ik nog maar 6 weken hoef....gekke gedachte hoor !!

Nou tot snel maar weer!!

Liefs Marina

6. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik ben niet de enige die aan het aftellen is, hahaha...Ik moet na vandaag nog 37 werkdagen...Erg hé>?

7. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    goedemorgen

gisteren avond heb ik de pretecho gehad van ons kindje. Maar ben er niet echt tevreden over :(
    Onze zoon lag in stuit en helemaal tegen de rand van mijn baarmoeder aan, de moederkoek lag vanboven dus is het blijkbaar enorm moeilijk om leuke foto's te krijgen van hem.
    Ze kon maar via 1 plaats naar hem kijken, via alle andere opzichten was dit niet mogelijk door de ligging...
    En hij hield continu zijn handje voor zijn gezicht dus heb ik geen enkele mooie foto van zijn gezichtje meegekregen. De meeste foto's zijn niet eens herkenbaar. Heb hem wel enkele keren zien wuiven naar ons maar meer ook niet!
    Bij de gyn zie ik meer dan dat ik nu zien en dat is dan zonde van het geld: 85 euro voor nog geen half uur kijken... dat is toch niet echt hoe ik het me had voorgesteld. De mevrouw zelf vond ik ook al niet zo vriendelijk aangezien we 1 vd laatste waren gisteren avond...
    ja, stom maar niets aan te doen zeker...
    nog een leuke dag
    groetjes

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Amanda, ja, jammer is dat hè, als zo'n pretecho niet lukt. Ik moet zeggen dat het ons ook erg is tegengevallen. Wij gingen met 27wk. De kleine lag ook continue met handjes (en voetjes :confused: ) voor zijn gezichtje. Dus mochten we een week later terugkomen. Zelfde verhaal, en daarbij ook nog eens met zijn gezichtje in de buikwand gedrukt. We hebben dus ook €85 betaald en niet 1 foto waar het gezichtje helemaal op staat. Helaas... we hadden ons er zoveel van voorgesteld.

Hoops, Marina en Verhip, dat aftellen ken ik. Maar inmiddels tel ik af tot de 37 weken (nog 1 week!), waarop ons mannetje officieel mag komen. Maar ik hou er ook rekening mee dat hij nog wel eens 6 weken kan blijven zitten. Hij ligt volledig ingedaald en vast in mijn bekken maar gisteren flinke krampjes gehad. Zou hij nu nog dieper zitten?

Vergo, spannend hoor dat bevallingspraatje. Hadden wij vorige week, dan ga je pas beseffen hoe dichtbij het allemaal komt.

En Kareltje.... woensdag trouwen?? = vandaag dus? Wow wat leuk! Gefeliciteerd meid, en als ik zo naar buiten kijk zie ik een strakblauwe lucht en flink wat zon! Heerlijk, geniet er lekker van!

En hoe gaat het eigenlijk met zuster Suus en Lena, ik zie op de lijst dat zij hun 20 weken echo en combinatietest hadden, maar ik heb ze hier niet meer gezien. Hoop maar dat alles goed met ze gaat.....

9. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    hey annelise,
    ja is idd stom ja, wij hadden er ook enorm veel van verwacht maar vond het niet de moeite waard om heel eerlijk te zijn...
    Heb wel een vraagje: ons kindje ligt nu in stuit, is er nog tijd genoeg voor hem om zich te draaien voor de bevalling? En de moederkoek ligt vanboven zei de gyn kan dit kwaad, en wat is het verschil met een moederkoek die anders ligt?
    ken daar niet zo veel van maar vraag me het wel aangezien ze het gisteren vermeldde.
    Binnenkort de 30weken echo hoop dat ik dan toch meer zijn gezichtje zal zien.

groetjes,

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hi Amanda, ik pak even mijn zwangerschapskaart erbij.....
    Met 29,5 wk lag ons beebje nog dwars in mijn buik. Met 32,1 wk lag het hoofdje omlaag, dus ook voor jouw beebje is er nog tijd genoeg om te draaien. En met 35,2 wk lag hij ingedaald.
    Mijn moederkoek lag eerst aan de voorkant, maar is in de loop van de zwangerschap omhoog gegaan (met het groeien van de baarmoeder mee) naar boven. Nu ligt de moederkoek ook helemaal bovenin. Mijn verloskundige zei dat dat alleen maar gunstig is, dan beschermt het je ribben en maag een beetje tegen die schopjes. Ik heb inderdaad geen pijnlijke ribben en maar zelden last van maagzuur, dus wie weet, komt het door de placenta die als schokbreker werkt. Als je placenta aan de voorkant ligt schijn je minder (of later) schopjes te voelen, maar daar heb ik niks van gemerkt.

11. lenalijstje

lenalijstje Actief lid

12 dec 2008
    271
    0
    0
    groepsleider behandelgroep
    hey annalise,

Wat lief dat je nog even aan me denkt. Ben inderdaad al een tijdje niet meer online geweest; eigenlijk sinds de nieuwe site er is. Moet erg wennen aan de veranderde lay-out en het zoeken naar de onderwerpen enzo. Dat in combinatie met moeheid en misselijkheid maakt dat ik minder online ben geweest.
    Combinatietest ging super, beeb was lekker beweeglijk waardoor we een uur hebben mogen gluren voordat hij/zij goed in beeld was voor de nekplooimeting. Veel foto's meegekregen, dus het fotoboek kan weer aangevuld worden.
    Tussentijd ben ik veel moe geweest (maarja, dat hoort erbij he), misselijkheid viel wel mee; die is eigenlijk pas laatste week erger geworden. En ik dacht juist dat het na 12 weken minder werd :(
    Ik moet vanavond werken; heb een slaapdienst, dus ik duik mooi zo nog even 2 uurtjes mijn bedje in.
    Met jullie ook alles goed? Moet echt binnenkort weer even bijlezen hoor. Ben wel erg benieuwd wie er allemaal nieuw bijgekomen zijn de laatste 4 a 6 weken.
    Voor zover was dit mijn ego berichtje :p.
    Ik ga nu even het kleine kamertje opzoeken, want m'n ontbijt protesteert :( :( :(

CIAO Liefs Lena(lijstje)

12. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @amandac: ik ben nu 31 weken en een tweeling zou minder kunnen draaien op het laatste, maar volgens mijn gyn kan dat nog steeds.En dat doet de bovenste dan ook de ene dag in stuit de andere dag overdwars.
    Wel merk je vaak dat je kindje een voorkeurshouding heeft,dus ligt hij al de hele zwangerschap in stuit dan heb je kans dat hij minder snel draait.

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

zo... sinds vanmorgen weet ik wat een CTG en toucheren inhoudt...

Gisterennacht en gisterenavond/vannacht heb ik last gehad van vrij veel harde buiken. Ik had ook krampen in mijn rug (van de Bechterew) en wist niet zeker of de harde buiken daarmee te maken hadden of niet. Vanmorgen dus maar even voor de zekerheid met de gyn gebeld en het aan de assistente voorgelegd.
    Even later belde de gyn al terug dat ik beter langs kon komen, want hij kon dat door de telefoon ook niet zien... We moesten ons melden op de gyn/verloskundige afdeling. (dus niet op de poli)
    Daar legde een verloskundige samen met een verpleegkundige uit wat ze gingen doen. Eerst begonnen ze dus met een CTG. Baby 1 wilde maar niet stil blijven liggen en dus werd eerst baby 2 opgezocht. Die was vrij snel gevonden en bleef ook redelijk rustig. Hartslag van ongeveer 148. Daarna heeft ze na nog even proberen met een echo apparaat baby 1 opgezocht en toe kon daar het CTGdingetje ook opgezet worden. Mijn vriend moest hem mee aanblijven duwen, want baby 1 bleef er onderuit schieten. Het hartje van baby 1 was wat wisselender, maar die was ook druk aan het draaien en schoppen, dus dat was dan normaal, verder ook netjes rond de 148. Verder geen harde buik meer gehad toen we daar waren, ja met het opstaan, maar die tellen niet mee legden ze uit.
    Toen ik daar lag kwam de gyn zelf ook nog even langs. Hij bekeek de uitdraaien en constateerde ook dat het er goed uit zag. Ik zou nog een potje urine in moeten leveren en ze zouden voelen of mijn baarmoedermond nog goed dicht was.
    Eerst even geplast, kon dat potje alvast weg en toen dus een inwendig onderzoek. Ze vroeg of ik al vaker een inwendig onderzoek had gehad en ik nog van "Ja hoor, ben via IVF zwanger" Nou zo'n onderzoek had ik duidelijk nog niet gehad! Wat voelt dat onprettig zeg! Mijn baarmoedermond lag nog zover weg dat ze er eigenlijk niet bij kon. Wat in dit geval een erg goed teken was. Ze vertelde wel dat baby 1 helemaal onder tegen mijn baarmoeder aan ligt met het hoofdje, maar dat maakte niet uit. Baby 1 kan daar ook nog gewoon weer uit.
    Uit de urinetest kwam ook niets.

Conclusie: mijn baarmoeder groeit op het moment erg hard om alles passend te houden (begin onderaan mijn buik ook een zebra te worden) en in samenwerking met mijn rugkrampen geeft dat harde buiken. Niets om me zorgen over te maken. Als ik iets soortgelijks weer ga voelen, gewoon weer bellen, gaan we weer kijken.

Verder lekker rustig aan doen, maar dat doe ik al. We zijn weer een ervaring rijker.

14. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje wat gebeurt hier veel! Voor velen van jullie is het nu de weekjes of zelfs dagen aftellen.
    Ik hoop voor diegen die nog even moeten dat de buiken zich rustig houden, en de schoonmaakwoede onderdrukt kan worden ;)
    @Kareltje: Ik hoop dat je een prachtige bruiloft hebt vandaag!!!
    Ik moet nog een weekje wachten op de combinatietest, kan niet wachten de kleine weer te zien......daarna zal ik toch serieus moeten afkicken want dan is de eerst volgende echo pas met 20 weken :)

Alhoewel ik inmiddels echt begin te geloven dat het goed blijft gaan en niet meer in angst zit heb ik wel een wat mindere fase. Ik ben zo ongeloofelijk moe, dat ik het gevoel heb dat als de wekker gaat dat puur is om mij te pesten. Sowieso ben ik huilerig (nou ja, het blijft soms maar stromen :)) en voel me totaal onbegrepen, het gevoel dat niemand rekening met mij houdt en ik maar mn best doe iedereen bij te houden en te pleasen. Heb wel dondersgoed door dat dit de hormoontjes zijn hoor maar pffff ik had het effect een beetje onderschat. Dit verteld niemand je van ter voren........
    Toch jammer dat de natuur je liefje niet automatisch van begripshormoontjes voorziet.

Geniet morgen allemaal van jullie vrije (koninginnen)dag!!

X Ciara

15. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @angelbaby, zo dat was ook even schrikken denk ik.
    Ja dat toucheren is niet echt prettig.De dag voor ik naar huis mocht, controleerden ze me met inwendige echo of me baarmoedermond nog lang was, die konden ze helemaal niet meer zien eerst op de echo dus ging de gyn voelen of ik al ontsluiting had,doen ze normaal niet graag omdat ze ook wat evt. kunnen opwekken zo,maar gelukkig voelde hij toen een tuutje en toen nog een keer een inwendige echo met drukken op de buik erbij en toen zagen ze de baarmoedermond gelukkig wel, maar iid ik vond het ook niet echt prettig zo vreemde man en dan zo wroeten daarbinnen hihi.Wat ik helemaal genant vind eigenlijk is dat ik de beste man ook op school tegenkom als ik me dochter en hij z,n zoontje ophaal,maar goed!!!
    Verder is het net of je mijn verhaal van de ctg hoor vertellen, de helft van de tijd hadden ze gewoon 1dezelfde baby qua hartslag in beeld haha.

@ciara: wel proberen te gaan genieten hoor!Snap dat het heel onwerkelijk voor je is, maar het is toch echt zo!Als je de kleine echt zelf voelt dan gaat het nog meer werkelijkheid worden.

16. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Oh ja, dat kan ik me voorstellen. Dat lijkt me ook heel genant. Moet voor hem ook raar zijn.....

Lena, fijn dat de combitest goed was. Wel vervelend dat je zo misselijk bent, nou maar hopen dat je inmiddels het ergste achter de rug hebt.

Angelbaby, ieh, dat toucheren klinkt idd niet prettig. Ik heb er gelukkig (nog) geen ervaring mee, maar dat zal binnenkort wel veranderen.

Ciara, die ergste huilerigheid ging bij mij na het 1e trimester wel over. Al blijven de tranen de hele zwangeschap wel makkelijk komen.....

@de rest --> Fijne (vrije) koninginnedag morgen. Geniet ervan en hopelijk ook van het zonnetje (dat doe ik nu ik verlof heb, elke dag, haha).

17. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @Amandac: Is inderdaad niet fijn voor je dat je 3D echo niet verlopen is zoals je gehoopt had. Is inderdaad veel geld als je dan niet het gewenste resultaat hebt.

@annalise: Voor jou begint het echt af te korten nu. Moet je nog veel dingen in orde brengen of ben je al klaar met alles?

Hier gisteren de 2de prenatale les gehad. Was best wel interessant eingenlijk. Volgende week hebben we rondleiding op de materniteit en de verloskamers enzo, ik ben benieuwd...
    Verder alles oké hier, begin serieus onhandig te worden door men groeiende buik, maar das niet erg, dat hoort er gewoon bij :D .
    Kindje heeft ook dagelijks de hik nu, meestal 's avonds. Is wel grappig, maar ook een beetje zielig vind ik, want het duurt soms best lang voor het over is.

groetjes, Timonneke

18. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Diana....hier nog steeds rustig gelukkig.
    Ik moet volgende week woensdag weer voor controle.Ik mag wel wat rondscharrelen zei de gyn.Alleen met harde buik weer wat rust nemen.Mijn baarmoedermondlengte was goed...
    Hoe is het met jou darmen???

@@Elmo...je mag de twins wel komen bewonderen , maar hoop dat dat gewoon thuis is..

19. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    @Timonneke --> Ik ben helemaal klaar. Alles gewassen en ziekenhuis tas ingepakt.
    Ik zei vanmorgen nog tegen mijn man..: "Wat zal ik nou vandaag eens doen? Zal ik de kast voor de baby maar gaan herinrichten...? haha"

20. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    goede middag,
    @angelbaby: wat eng dat je dat moet meemaken seg! Hoop dat alles toch in orde blijft met je kindjes hoor! Rustig aan doen meid!
    Hier even een ego berichtje: Zit in een klaagbui en mijn mannetje is werken op het moment!
    Ben zo gefrustreerd! Zie het allemaal niet meer zo zitten hoor!
    Dinsdag avond begon ik me wat minder prettig te voelen, gezwollen klieren wat oorpijn en keelpijn snotterende neus, je kent het wel! Woensdag morgen stond ik op leek het net alsof ik een dikke kater van jewelste had! Voelde me die dag zo ellendig kon niet slapen op de zetel, neus volledig toe, oren volledig verstopt, tegen de avond ook nog eens een hese stem... Woensdag nacht vroeg onder de wol gekropen maar helaas had het niet mogen zijn! elk uur op d eklok gezien, overal pijn en rond 4u een gigantische kramp in mijn kuit zo erg dat ik niets meer kon dan janken op het moment. Uiteindelijk na een half uurtje de kramp weg, onder op de zetel gaan liggen nog wat geslapen deze morgen, maar toen ik een dik uur geleden terug wakker werd, merkte ik dat de kramp van de nacht ervoor niet helemaal weg was getrokken, kan niet goed op mijn benen staan, benen bibberen geweldig fel! Super pijnlijk, klieren nog steeds gezwollen, ogen gezwollen, oorpijn, neus volledig verstopt, keelpijn, hoofdpijn, koorts 38.9 graden, spierpijn, pfff, zo irritant allemaal deze avond dan maar naar de huisdokter, aangezien ik zo'n enge hoest heb dat ik enorm fel piep en mijn borstkas die zo'n pijn doet!
    Hoop dat het gewoon een griepje is of zo en niets meer want meer kan ik nu toch niet hebben op het moment. Vorige week en dees week al zo afgezien van mijn nieren en darmen nu is dat ietsje beter begint er iets anders... Dat is echt om je depri van te voelen :(
    Ik hoop dat ik deze avond beter nieuws kan melden!
    Sorry voor een hoop geklaag maar voel me er toch 'ietsje' beter door door het hier te kunnen neerzetten!

Liefs
    Een zieke, wanhopige amanda

Deel Deze Pagina