@@Caruli...fijn dat het met jou goed gaat. Ben je nu wel onder controle in ziekenhuis?? @@Hier scharrelen we ook lekker door.Heb er gelukkig al weer een paar weken bij. Voel me verder wel goed.Geen gestress meer om naar werk te moeten . Lekker mijn eigen ding doen... Babykamer moet alleen nog schilderijtjes of zo hebben, heeft iemand een tip... Verder heb ik alles gewassen en gestreken in de kast..
@@@Diana.......8 personen rond het bed..is dat altijd zo met een tweeling?? Gelukkig dat de buik bij jou ook rustig is... En wie zijn die 8 personen dan??? Ook ik voel mijn bekken heel erg. Heb soms dan ook het idee dat ze dan net wat anders liggen.Fijn dat jou beebjes nu goed liggen om natuurlijk te kunnen bevallen. Gaan ze jou inleiden dan???
minou: ja ik blijf ook bij de gyn onder controle ivm verleden morgen weer een echo en dan hopen dat alles nog goed zit van binnen en dan zal ik ook de gedragsregels en het beleid te horen krijgen ben benieuwd fijn om te lezen dat het nog allemaal goed gaat met jullie
@ verhip, De zwangerschap verloopt heel goed, heb wat dat betreft absoluut geen klagen. Ik mag gewoon nog steeds om de 4 weken voor controle terug komen. De gyn had geen reden om me over 2 of 3 weken al weer te zien. Het gaat volgens haar helemaal volgens het boekje. Verder is alles al klaar, het is nu dus echt wachten op de kleine. M`n moeder gaat idd met de bevalling mee, gelukkig heb ik een hele goede band met m`n moeder. XX Renate
Zo, een nachtelijk berichtje... Ben weer terug uit het ziekenhuis. (een uurtje nu alweer) Om 7 uur werd mijn buik hard en om 11 uur was hij het nog... Gezien mijn vriend toen thuis kwam vanuit zijn werk hebben we het ziekenhuis gebeld, waar we dus naartoe moesten. Daar eerst aan mijn buik gevoel (=hard) en daarna aan de CTG. De beebjes waren weer zeer meewerkend... Oftewel ze bewogen weer alle kanten uit en schopten naar de meters. Het duurde dus weer super lang voordat ze een stabiele hartslag konden meten. Uiteindelijk bleef de rechter baby redelijk liggen en kon de meter het registreren. De linkerbaby was echt niet zo meewerkend. Wel steeds schoppen naar de meter, maar langer een een paar tellen konden ze steeds niet meten. Wel lang genoeg om te weten dat alles prima met die baby is. Er werden wel 2 harde buiken geregistreerd, maar niet zorgwekkend. Mijn bloeddruk was keurig 120/80. Toch nog even urine getest en weer getoucheerd. Baarmoedermond zit nog erg hoog en is helemaal dicht etc. Mijn urine was ook schoon, dus gelukkig is er weer niets aan de hand, behalve dan die rottige harde buiken... Wel weer een super aardige verpleegster en verloskundige. Dat is toch ook fijner dan als je daar stugge treft. (hebben wij gelukkig nog niet gehad) Nu nog last van mijn buik en krampen in mijn rug. Dit gaat weer een topnacht worden... {edit} zie dat de klok hier niet klopt, loopt een uur achter.
@caruli: Succes met je echo vandaag! Laat je ons weten hoe het geweest is? @Renate: Fijn dat je zo'n goede band hebt met je moeder en dat je haar dan kan meenemen naar je bevalling! @Angelbaby: Wat een rotnacht! Gelukkig was alles wel in orde! Hopelijk heb je daarna nog wat kunnen slapen. groetjes, Timonneke
Afsprakenlijst gyn/vk/echo's Mei 11: Mirjam controle gyn 12: Vergo controle vlos 13: Vergo controle gyn + echo 15: Caruli controle gyn + echo 18: Angelbaby controle gyn + echo 18: Amanda 30 weken echo 18: Josien nieuwe 20-weken-echo 18: Annalise74 controle VK 19: Ginny controle VK 20: Merel81 20 weken echo 20: Lena controle VK 25: Josien 22 weken controle VK 25: Mirjam 20 weken echo 28: Ginny pretecho 3D/4D 29: Marina controle VK Juni 2: Amanda controle 32 weken 2: Timonneke81: Controle gyn + echo 4: Renate007 contole 32 weken 4: Marina groei echo 5: Belle controle verloskundige 16: Amanda controle 35 weken 16: Mirjam: controle gyn 23: Josien pretecho 3D/4D 30: Amanda controle 37 weken Bevallingslijst 2009 Annalise74: 27 mei 2009 uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Kareltje: 8 juni uitgerekend, zwanger na (2e) ICSI Vergo: 8 juni uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Diana26: 28 juni uitgerekend,zwanger van TWEELING na (2e) ICSI Timonneke81: 28 juni uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI+PGD Amanda: 22 juli uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Minou: 26 juli uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Angelbaby: 10 augustus uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld) Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Caruli: 22 december uitgerekend, zwanger spontaan =D> Bevallen =D> Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een dochter Myrthe Esmee Rachel : Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!
Zo te zien gebeurt er van alles. Ik heb nog geen ervaring met het verschijnsel harde buiken, en als ik het zo lees dan ben ik daar bepaald niet rouwig om. Is het een beetje vol te houden, Angelbaby? Renate, fijn om te lezen dat je zo'n voorbeeldige zwangerschap hebt. Het lijkt me prettig dat je na alles wat er gebeurd is in ieder geval geen zorgen hoeft te hebben om je kindje. Caruli, goeie echo gehad? Ik kom net terug van de verloskundige, en ook mijn kind doet het voorbeeldig. Hij groeit goed, hij beweegt goed, z'n hartje klinkt sterk en regelmatig en ik heb een prima bloeddruk, hb en lange termijn bloedsuiker. Maar omdat een tƩ braaf kind niet bij ons past, ligt hij wel lekker dwars. De verloskundige voelde zijn koppie links bovenin mijn baarmoeder, en zijn beentjes liggen schuin naar onderen, richting mijn rechter lies. Maar daar gaan we ons met bijna 28 weken natuurlijk nog geen zorgen over maken. Sjakie heeft nog alle tijd om ondersteboven te gaan liggen en tot die tijd vind ik het wel leuk: Ik kan hem op deze manier extra goed voelen trappen. Heerlijk, dat leven onder mijn hart. De verloskundige en haar assistente vonden allebei dat ik er goed en stralend uitzag. Altijd leuk om te horen natuurlijk. Belle, helemaal happy.
belle: haha grappig maar idd het kindje kan nog draaien he ik heb nog geen echo gehad moet er om half 1 zijn maar 1uur van te voren bellen om te kijken of het spreekuur niet te veel uitloopt (we zijn na het spreekuur ingepland)
hoi meiden eindelijk terug alles was goed over 2 weken terug komen en dan zullen we verder het beleid gaan bespreken omdat de gyn wil wachten tot de mk periode voorbij is ben wel wat vooruit gezet maar dat vind ik niet erg nu maar hopen dat het dan goed blijft gaan en we 2 juni weer een goede echo hebben. en dan zullen we de verdere plannen te horen krijgen nu heb ik wel wat gedragsregels gekregen maar goed die had ik van te voren kunnen bedenken
Afsprakenlijst gyn/vk/echo's Mei 11: Mirjam controle gyn 12: Vergo controle vlos 13: Vergo controle gyn + echo 15: Caruli controle gyn + echo 18: Angelbaby controle gyn + echo 18: Amanda 30 weken echo 18: Josien nieuwe 20-weken-echo 18: Annalise74 controle VK 19: Ginny controle VK 20: Merel81 20 weken echo 20: Lena controle VK 25: Josien 22 weken controle VK 25: Mirjam 20 weken echo 28: Ginny pretecho 3D/4D 29: Marina controle VK Juni 2: Amanda controle 32 weken 2: Timonneke81: Controle gyn + echo 2: Caruli Controle gyn + echo 4: Renate007 contole 32 weken 4: Marina groei echo 5: Belle controle verloskundige 9: Caruli Combitest 16: Amanda controle 35 weken 16: Mirjam: controle gyn 23: Josien pretecho 3D/4D 30: Amanda controle 37 weken Bevallingslijst 2009 Annalise74: 27 mei 2009 uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Kareltje: 8 juni uitgerekend, zwanger na (2e) ICSI Vergo: 8 juni uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Diana26: 28 juni uitgerekend,zwanger van TWEELING na (2e) ICSI Timonneke81: 28 juni uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI+PGD Amanda: 22 juli uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Minou: 26 juli uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Angelbaby: 10 augustus uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld) Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Caruli: 22 december uitgerekend, zwanger spontaan =D> Bevallen =D> Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een dochter Myrthe Esmee Rachel : Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!
Afsprakenlijst gyn/vk/echo's[/u][/color] Mei 12: Vergo controle vlos 13: Vergo controle gyn + echo 15: Caruli controle gyn + echo 18: Angelbaby controle gyn + echo 18: Amanda 30 weken echo 18: Josien nieuwe 20-weken-echo 18: Annalise74 controle VK 19: Ginny controle VK 20: Merel81 20 weken echo 20: Lena controle VK 25: Josien 22 weken controle VK 25: Mirjam 20 weken echo 28: Ginny pretecho 3D/4D 29: Marina controle VK Juni 2: Amanda controle 32 weken 2: Timonneke81: Controle gyn + echo 2: Caruli Controle gyn + echo 4: Renate007 contole 32 weken 4: Marina groei echo 5: Belle controle verloskundige 9: Caruli Combitest 16: Amanda controle 35 weken 16: Mirjam: controle gyn 23: Josien pretecho 3D/4D 30: Amanda controle 37 weken Bevallingslijst 2009 Annalise74: 27 mei 2009 uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Kareltje: 8 juni uitgerekend, zwanger na (2e) ICSI Vergo: 8 juni uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Diana26: 28 juni uitgerekend,zwanger van TWEELING na (2e) ICSI Timonneke81: 28 juni uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI+PGD Amanda: 22 juli uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Minou: 26 juli uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Angelbaby: 10 augustus uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld) Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Caruli: 22 december uitgerekend, zwanger spontaan =D> Bevallen =D> Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een dochter Myrthe Esmee Rachel : Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen![/quote]
Gefeliciteerd Carulli, Wat een superecho om te zien. Op naar de volgende goede echo. Ik ben vandaag weer bij de vk geweest. Alles was goed met ukkie.Voor het eerst had ik geen te strakke buik(waar verlof al niet goed voor is) Hebben besproken als de bevalling gaat beginnen wat te doen. Volgende week weer een afspraak bij de vk
Hallo meiden, Even meldplicht vandaag, maar alles gaat nog z'n gangetje hier. @Caruli --> Gefeliciteerd meid, mooie echo. Verder lees ik gelukkig weer een hoop goede berichten, houden zo meiden!
@belle: Goed dat alles perfect was met jullie mannetje, en hij heeft inderdaad nog tijd genoeg om zich goed te leggen voor de bevalling. @caruli: Gefeliciteerd met je goede echo! @kareltje: voor jou begint het ook af te korten.
goede morgen, Wat een leuke echo seg caruli! Gek he mis dat wel zo'n klein prutske te zien op de foto. haha, ons kindje past niet eens meer op een echo haha :d echt wel grappig! Begint af te korten hier! al bijna 31 weken. Voel me eigenlijk niet anders dan anders nu. Heb wel veel last van nachtmerries tegenwoordig dat er iets met mij of ons kindje of mijn vriend gebeurd echt heel dramatische toestanden tegenwoordig, wordt dan ook bezweet wakker en in paniek mar goed dat mijn ventje me goed kan troosten. Is niet altijd even leuk zo'n nachtmerrie maar goed dat het niet zo in het echt is!! Ben nog steeds wat verkouden en hoest nog wat maar is al veel beter dan ervoor! Maandag de 30weken echo, deze zal wat langer duren dan de vorige want heb ook suikertest dan. Moet direct 'smorgens gaan om 9.15u dus ben een van de eerste. Voor de rest nog steeds vaak moe maar ga vaak liggen op de zetel dus lukt zo wel! Soms wel vermoeiend als dit niet gaat als je op bezoek bent bij iemand maar is goed haalbaar nog! Nog een fijne middag Amanda
zo even bijgelezen, spannend hier hoor @ diana spannend zo`n echo lijkt me...gelukkig is alles goed maar 120 slagen per minuut wordt je volgens mij ook knap hyper van of niet? Spannend met de ligging van je beebjes zeg....ben benieuwd of ze blijven liggen zo haha @Annalise, die schildering hebben we laten ontwerpen door een vriend van ons en hij is door een vriend van hem weer op de muur gespoten, soort van postieve manier van ...wordt bij jou nu wel heel spannend he .....pffff ben benieuwd of je op tijd gaat bevallen of over de uitgerekende datum heen gaat zeg.... @Renate, voor mij schiet het op maar ik ben nog niet zo ver als jij hoor je bedoelde Annalise zeker he fijn dat alles lekker met je gaat...! @Minou....hoe lang moet jij nu nog ....lekker dat het goed gaat met je weer. @angelbaby,,,wel schrikken zeg....zo lang harde buiken zou ik me ook niet prettig bij voelen Fijn dat ze daar lief voor je waren....gemopper kun je er niet bij hebben als je je toch al zorgen maakt @Belle, wij lopen bijna gelijk op, goed te lezen dat het daar ook goed gaat allemaal, heerlijk hezo`n voorbeeldige zwangerschap.. Ons schildpadje lag de laatste echo ook met t bolletje naar beneden maar duikelt inderdaad ook nog steeds alle kanten op ...ik voel ook heel vaak onderin kleine trappeltjes maar ook steeds vaker bovenin...tja t blijft raden he @caruli, wat een superecho he....pfff wat zal je blij zijn als die eerste weken voorbij zijn.....wat voor gedragsregels heb je meegekregen als ik vragen mag? Liefs Marina
Dames, sinds gisteravond 21.00 uur heb ik krampen in mijn buik en mijn rug (die 1 minuut duren) om de 10 minuten. Het is de hele nacht doorgegaan en momenteel nog steeds om de 10 minuten. Ze nemen wel toe in pijn, maar niet in frequentie.... Ik verlies geen vocht of iets, dus vraag me af of dit nou de bekende voorweeen zijn.... Ik vind het wel spannend maar het begint wel vervelend te worden want de pijn begint irritant te worden. Maar ja.... om de 10 minuten.... das veeeel te weinig natuurlijk voor goede weeen.. pffff
@annalise Spannend begint het nu echt te komen? Wel vervelend dat het niet doorzet inderdaad.Vooral omdat de pijn wel erger word. Heb je al contact gehad met je vk? Nou meis ik duim voor je dat het door gaat zetten. Liefs Kareltje