Owjeee....voelde nooit wat (in mijn buik) nou ja, niet sinds ik zwanger ben... Nu heb ik al een tijdje last van gerommel in mijn darmen maar... Dacht gisteren en vandaag iets anders te voelen. Weet dat het bijna niet kan..haal het me vast in mijn hoofd maar... VIND HET ZO SPANNEND NU! Zou het zou het zou het...over een tijdje zal ik het zeker weten...hoop het wel in ieder geval
Oow elmo das idd spannend.....voor het eerst leven voelen, nou nog even volhouden dan zul je het weten SPANNEND!
Hey Laura, Waarom zou het niet kunnen? Ik voelde het rond 18 weken, misschien heb jij wel een voetballertje in je buik en voel je wat eerder! Daar staat toch ook geen vaste tijd voor, en bij iedereen is het anders. En geloof me, je voelt echt wel het verschil tussen je darmen en je beeb! Ik hoop voor je dat je het snel beter voelt! Is zo gaaf! Kus
Steeds als ik denk...was dat nou...dan is het weg Het lijken die bekende plopjes wel...voelt ook dieper in mijn buik dan mijn darmen...hmmm
He meis, Alle zwangeren herkennen deze twijfel denk ik. En zal ik je eens geheimpje verklappen, in 90% van de gevallen was het echt de beeb hoor! Ga er maar lekker van genieten, want je gaat dit meer en meer voelen. Knuff Monique
Hey lieverds, Kreeftje, wat fijn dat het aftellen opschiet zeg! Ik tel met je mee af. Heb de 30ste mijn screeningsecho... Eva; jee zeg, je bent wel aardig getroffen met zo'n dubbele handicap hahahaha Voel me vaak al aardig gehandicapt met mijn zwangerschapsdementie hihi Mijn vriendin die normaal alles vergeet, weet het nu nog beter dan ik (terwijl ik voorheen haar harde schijf was). Ze vindt het dan ook heerlijk om te laten dat zij nog iets weet wat ik vergeten ben hhihi Elmo, wat gaaf dat je denkt beeb te voelen. Ik voel ook geregeld wel plopjes/gerommel, maar ben er nog niet van overtuigd dat het beeb is. Hopelijk snel een duidelijke trap Ik ben vanmiddag naar een crematiedienst van de man van een oud collega geweest. Het was erg druk, waardoor we met alle collega's besloten te blijven staan. Enkele gingen wel zitten en vroegen nog of ik wilde zitten. Maar ik voelde me prima (zoals altijd) dus besloot te blijven staan...Na enige tijd brak me het zweet uit, zwart voor mijn ogen en ja hoor...flauwgevallen! Jeetje zeg, wat voelde ik me lullig. Een van mijn collega's greep me bij mijn arm, waardoor ik niet ben gevallen. Toen ze me greep was ik meteen weer bij en ben meteen naar buiten gelopen...Ging alweer snel prima met me. Wel enge ervaring zeg! (nooit eerder flauwgevallen). Mijn moeder heeft het ook een paar x tijdens haar zwangerschap gehad. Tijdelijk te lage bloeddruk icm weinig zuurstof in de ruimte/benauwdheid... Bloeddruk is altijd al iets laag, maar echt niet extreem... Nou ja, ik ben er iig weer helemaal bovenop...Nog 1 dagje en dan weer lekker naar de vk! XXX
Lenneke: Jammer dat je weekende zo in het water gevallen is door ziek te worden. Ben je nu weer beetje opgeknapt? Weet niet meer of ik gereageerd had op je 20 weken echo fijn dat deze goed is nu verder lekker genieten van je zwangerschap. Krijg je al echte schoppen van kindlief? ElviraR Wat naar zeg deze flauwval ervaring hoop dat dit niet meer voorgaat komen. zekers morgen aan je VK melden ( maar dat was je vast wel van plan ) Elmo: Hoe is het met je groeipijnen in je BM? Grappig dat je al je kindje lijkt te voelen. Waarom zal het niet kunnen? het is de tijd ervoor de een is vroeg de ander wat later en je BM zat al flink hoog dus zal al wel goed dunner geworden zijn waardoor je de bewegingen van je kindje al opkan vangen. Aldonza: Je komt hier steeds vaker weer gluren he? Lukt het je weer om meerdere forums bij te houden? Lydia: Fijn dat je het weekende je goed heeft gedaan om bij te komen, ben je al weer beter gemeld? en gaat het werken anders weer goed? Hoe is het met je buikgroei ? Jij bent ook zo slank dus moet dan goed het te merken zijn. Sonja: Fijn dat je weinig zwangerschapskwaaltjes hebt, Jij bent lekker aan het aftellen tot vrijdag naar de vk om een echo te krijgen heerlijk vooruitzicht. Nollie: Alles rustig bij jou he Weinig nieuws van je gelezen. Lisette Wow dat je zo`n mooie eerste echo hebt gezien en dat het allemaal naar schema verloopt . Wat geeft dit een goed gevoel he. Lekker genieten. Damie: Vervelend die bloedingen maar gelukkig hield deze keer het snel op. duimen dat het niet meer terug komt voor je. Kreeftje 1984: Helemaal aan het aftellen naar je eerste echo. Prinses: Wat een gevoelens komen er bij ook vrij zeg, gelukkig weet je het goed te benoemen en er actie op de ondernemen ( dit was je van plan) Succes met het verwerken van je gevoelens van de afgelopen MMM periode. Is het zwangerschapsdagboek al binnen voor je? Kan je lekker gaan pennen even je gedachten verzetten. Nog steeds geen last van kwaaltjes MBT mij zelf , De vak is over Dus gisteren en eergisteren weer gewerkt, merk wel dat ik dan vermoeider ben en sneller misselijk wordt gelukkig nog niet zo erg als eerst maar ben sneller geprikkeld tot het neigen. Informeerde bij de gene die roostert of automatisch mijn avonddiensten weggingen vallen in de nieuwe roosterperiode. ( mijn rooster loopt nu tot 2 juli en daarin vallen nog 5 avonden werken. zijn er 3 weggevallen op mijn eigenverzoek ( nav leidinggevende) 1 Juli ben ik 20 weken zwanger. Maar die avonden blijven blijven gewoon geroosterd worden hij zal mij niet veel geven maar pas in overleg met leidinggevende vallen ze weg.) Ik dacht dat het altijd CAO bepaald was dat je ze dan automatisch niet meer deed eigenlijk. hoe weet ik of ik na de 20 ste week nog laat werken kan ? voorkomen is toch beter dan de zooi om te moeten ruilen in de drukke zomermaanden. maar ja. Toen vroeg ik in algemeen naar zwangerschappsgesprekken die worden blijkbaar niet gedaan bij mij op het werk. mijn oude werk waar ik 11 jaar ruim werkte werden en altijd checklisten doorgenomen nav je aantal maanden zwangerschap of je nog wel of niet in staat was met je leidinggevende werdt bijna uitgelachen dat ik dit dacht. Voel mij eigenlijk niet eens extra beschemd op deze manier dat het overal op eigen initiatief is Of denk ik anders over? Hoe verlopen deze dingen bij jullie op het werk eigenlijk.? Wil op mijn werk ook niet opeens een zeur zijn nu ik dus zwanger ben en niet op alle slakken zout leggen maar heb gevoel dat het ook anders kan. Niet dat niets bespreekbaar is maar ja zoals ik eerder zei heb ik misschien te geromantiseerde gedachten hierover. LIEK .
ElviraR, wat lijkt me dat eng als je flauw valt. gelukkig ging het daarna snel beter. Lieke, ja heerlijk vrijdag weer heen, ben zo benieuwd hoe het gegroeid is, heb zelf het idee wel aardig want heb soms best last van me onderbuik en liezen,zal wel banden pijn zijn denk ik. balen dat je nog steeds avond diensten moet werken, wij hebben het geluk dat we zelf moeten roosteren ,kan altijd zelf bepalen wanneer ik werk. ik merk wel dat ik na 3 dagen achter elkaar werken wel bek af ben. gister via mp een box gekocht gelijk ff opgehaald,zag er nog heel mooi en nieuw uit. me lijstje met wat we nodig hebben slinkt al aardig in.
Lieke, ik zou toch even je CAO napluizen of even contact opnemen met de bond. Dan weet je in ieder geval zeker of je in je recht staat. Als je het niet vol kan houden, kun je altijd nog met je arbo-arts overleggen. Elmo, wat zou dat leuk zijn als je het zou voelen! Ik ben benieuwd. ElviraR,de volgende keer dus lekker gaan zitten. Gelukkig ben je niet gevallen. Aldonzo, bedankt voor je berichtje! Met mij gaat het vandaag prima. Nog steeds geen last van kwaaltjes.
Heej allebei, Sonja fijn dat je eigen rooster kan maken zo kan je zelf een hoop voorzijn. Prinsess , Ik weet wel zeker dat ik in mijn recht sta daar gaat het niet om, en in overleg is alles mogelijk op het werk daar staan ze voor open. Mijn opmerking is dus meer van ik dacht dat gewoon dat ik na Juli geen avonden meer geroosterd kreeg dat dit automatisch weg ging vallen. zo van na 3 maanden geen nachtdiensten meer werken na 4 maanden geen avonddiensten meer. Dit heb ik altijd meegekregen van zwangere excollega`s die redelijk vaak gesprekken hadden met de leidinggevende. ( bij mijn oude werkgever) Ik baal gewoon dat ik straks misschien weer moet gaan zeuren ivm die avonden werken ( vind ze nu al gewoon zwaar niet fysiek maar om 23.45 in je bed liggen is voor mij nu gewoon TE LAAT. En dacht die 5 die ik nu nog moet doen ff op mijn tanden bijten, dan is het over. Daarom vroeg ik gewoon zo van gaat het automatisch weg ( blijkt dus niet geval te zijn volgens hem en een eerdere zwangere collega) Ik weet gewoon niet beter dat het zo was( maar ja ben misschien verwend door het voorbeeld van mijn oude werk) mijn avonden met pinksteren zijn tot 1 teruggebracht ipv 3 dat scheelt maar werdt via zoco`s wel even terug gekoppeld of ik al een oplossing had....GRR ik heb het bij hun neergelegt. ( dat is gewoon het hele .... van de verzorging. alles draait om geld en personeels ( gekwalificeerd ) te korten. Maar goed nu draaf ik door. Ik laat ze lekker die avonden in roosteren en als ik merk het niet gaat trek ik wel aan de bel als grote zeurpiet. LIEK.
Sorry Liek, misschien heb ik dan niet goed gelezen. Gewoon blijven zeuren. Kom maar op voor je beebje.
Geeft niet meid Komt uit een goed hart. Soms wilde ik dat ik na de geboorte van beattle HIHI mijn werknaam voor mijn kindje. dat ik de gezondheidszorg ff enkele jaren vaarwell kon zeggen ben dit na 13 jaar ff zat LOL. Maar helaas zal toch geld in de la moeten brengen om hier rond te kunnen komen. Ga wel 8 uur minder werken van 32 naar 24 uur perweek. moet toch te doen zijn dacht ik zo. LIEK.
lieke , volgens mij hoef je als je 4 maanden heen bent geen avonden meer te werken, dat heb ik ook altijd zo begrepen net als wat je zelf ook al aangeeft.
Liek, het is nu niet handig om van baan te wisselen. Maar nadat je bevallen bent en bijgekomen, kun je natuurlijk altijd rondkijken naar iets anders. Er zijn genoeg leuke dingen om te doen.
Sonja daarom was ik stomverbaast eigenlijk dat hij het gewoon er over had dat hij mij inroosterd voor die avonden. bij mij weten vallen deze dan weg maar ja ws dan niet automatisch maar moet je het zelf aangeven. LIEK. Ps stap morgen maar weer eens naar de leidinggevende ( hebben pas een nieuwe misschien heeft deze andere ervaringen)
Ik weet niet precies nog wat ik dan wil evt. Had het van de week over met mijn vriend om zelf gastouder gezin te gaan worden ( maar mijn huis is niet groot genoeg om min 4 kinderen en nog mijn eigen kind op te vangen haha. dus zal lekker blijven op mijn stekkie waar ik nu zit maar dan 8 uur minder per week.... LIEK....
Goedmorgen meiden, Zo er zitten weer twee avonden op. Lieke, om even terug te komen wat je gisteren heb geschreven. Bij ons is het zo dat zolang je het volhoud je blijft werken in de avonden. er staat ook niets over in de cao. Als ik het niet meer vol zou houden dan ga ik de ziektewet in. als de avonden standaart weg zouden vallen heb ik geen werk meer aangezien ik als avond, nacht weekend verantwoordelijke werk. Ook omdat ik geen nachten draai nu. Als jij de avonden niet meer aankan dan moet je dat aangeven bin je leidinggevende. Ik heb er over gesproken en aangegeven dat ik geen 3 of 4 avonden achter elkaar meer kan werken daar ik dat niet red, daar wordt rekening meegehouden. Ben vandaag erg vroeg wakker maar het wordt mooi wer dus kan vanmiddag lekker even in de tuin zitten. Vanaf vandaag ben ik ook af van MvM. de laatste bussen zijn opgehaald. Vanaf vandaag weer gewoon naar de wc, wat een genot. hihi. Nog een paar dagen en dan weer een druk weekend ivm mijn verjaardag en de visite die komt. Maar goed daarna nog twee dagen vrij dus dat zal wel goed komen denk ik. Ben van plan om vandaag echt wat in huis te doen, lijkt wel alsof er een bom ontploft is. En aangezien manlief 40 uur werkt kan ik ook niet allles van hem verwachten. Dus ik ga aan de poets hahaha. Wens iedereen een prettige dag of je nu moet werken of niet. veel liefs Lydia