De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Afsprakenlijst gyn/vk/echo's

Juni
    8: Ginny info-avond ziekenhuis
    9: Caruli Combitest
    9: Ginny controle VK 31 weken
    11: Diana1980 gyn.
    12: Esser combinatietest
    12: Susan79 geslachtsbepaling
    15: Angelbaby controle gyn + echo (32w)
    15: Timonneke81 controle gyn + echo
    16: Amanda controle 35 weken
    16: Mirjam: controle gyn
    18: Ginny pretecho 3D/4D 13.15 uur
    18: Marina VK
    23: Josien pretecho 3D/4D
    23: Ginny bellypaint
    23: Caruli controle gyn
    27: Marina trouwen
    29: Renate controle gyn
    30: Amanda controle 37 weken

Juli
    2: Marina groeiecho
    2: Susan79 controle VK
    3: Amanda controle gyn
    9: Esser controle VK
    10: Susan79: 20 wkn echo
    18: Caruli pretecho
    28: Caruli GUO

Bevallingslijst 2009
    Diana1980: 28 juni uitgerekend,zwanger van TWEELING na (2e) ICSI
    Timonneke81: 28 juni uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI+PGD
    Amanda: 22 juli uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Minou: 26 juli uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D
    Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Angelbaby: 10 augustus uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI
    Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF
    Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten
    Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI
    Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI
    Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF
    Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld)
    Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI
    Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Caruli: 18 december uitgerekend, zwanger spontaan
    Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na 2e ICSI

Bevallen
    Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee
    Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter
    Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda
    Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon
    Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!

even update over combitest
    alles ziet er goed uit
    beebje mooi op schema
    nekplooi 1,45mm dus ook keurig
    en hij was flink aan het bewegen :D
    de volgende afspraak is alweer gemaakt ;)

amanda: jeetje meid, hopelijk is het niet al te erg..
    maar idd met 34 weken kun je al bevallen in het zh.
    heel veel succes en sterkte!

2. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hallo allemaal, hier ook net terug van de nekplooi meting..
    zat ook goed op schema hij gaf bij de meting nu 12 weken en 4 dagen aan..
    nekplooi was 1,2 dus ook netjes...
    hier ook een heel bewegelijke opdonder en ze hebben dan ook moeite moeten doen om een goede meting te krijgen...ik vond het niet erg, heb kei lang naar mijn frummel kunnen kijken..
    ze hebben ook naar het geslachtgekeken en wel een vermoedde uitgesproken...ben benieuwd....ik kan het hier niet neer schrijven omdat we verder niet willen ng dat iemand dat weet en misschien leest er een bekende mee hier..vandaar..

fijn dat het bij jou ook goed is gegaan caruli....

en amanda, ik heb ook vaak van die infecties en dat ruikt inderdaad vies, maar dan krijg ik gewoon van die eitjes die ik in moet brengen en dan is het binnen een dag weer over...

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden, alles goed?

Pekske Wat fijn dat alles goed was met de nekplooimeting!!! Da's toch weer een zorg minder!!! Heerlijk hoor meid...nu lekker genieten en op naar de volgende mijlpaal...de 20 weken!!!!

Caruli En jij ook al zo'n goeie uitslag van de nekplooimeting....super hoor!!!

Amanda Hoe gaat het nu met je meid?

Diana Trek je het nog een beetje? Kan me voorstellen dat het loodzwaar is, een tweelingzwangerschap, ik vind 1 al best pittig en dan voel ik me nog best goed.

De rest Hoe is het met jullie?

Hier gaat het prima, op de gebruikelijke kwaaltjes na. Gisteren controle bij de VK gehad en kleine ligt al een beetje ingedaald. Heb al een paar weken last van een gevoelig/pijnlijk schaambeen en dat hij al aan het indalen is, werkt daar natuurlijk ook aan mee. Ze zei wel dat ik toch wel wat rustiger aan moet doen, dus geen zware dingen tillen en zwaar huishoudelijk werk laten liggen. Maar ja...met een erg verharende hond, zou ik toch moeten stofzuigen enzo en de was gaat ook door. Bloeddruk was 120/75 dus ook netjes. 3 weken geleden had ik nog bloed geprikt en urine ingeleverd en de uitslagen daarvan waren ook allemaal goed. Moet over 2 weekjes weer terugkomen...gaat echt opschieten nu hoor!

Afgelopen maandag trouwens info-avond gehad in het ziekenhuis. We kregen ook een rondje bij de verloskamers en daar lagen een paar vrouwen te bevallen. Hoor ik ineens één van die vrouwen gillen en AU AU AU roepen :$ Pfff kreeg het er gelijk helemaal warm van hahaha! Ik ben best bang voor de bevalling, dus zoiets helpt er dan niet aan mee. Maar goed...we zien wel hoe het loopt.

Verder weinig te melden...vanavond weer pufcursus!

Tot laters meiden!

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Afsprakenlijst gyn/vk/echo's

Juni
    8: Ginny info-avond ziekenhuis
    9: Caruli Combitest
    9: Ginny controle VK 31 weken
    11: Diana1980 gyn.
    12: Esser combinatietest
    12: Susan79 geslachtsbepaling
    15: Angelbaby controle gyn + echo (32w)
    15: Timonneke81 controle gyn + echo
    16: Amanda controle 35 weken
    16: Mirjam: controle gyn
    18: Ginny pretecho 3D/4D 13.15 uur
    18: Marina VK
    23: Josien pretecho 3D/4D
    23: Ginny controle VK 10.45 uur
    23: Ginny bellypaint 15.30 uur
    23: Caruli controle gyn
    27: Marina trouwen
    29: Renate controle gyn
    30: Amanda controle 37 weken

Juli
    2: Marina groeiecho
    2: Susan79 controle VK
    3: Amanda controle gyn
    6: Ginny info-avond borstvoeding
    9: Esser controle VK
    10: Susan79: 20 wkn echo
    18: Caruli pretecho
    28: Caruli GUO

Bevallingslijst 2009
    Diana1980: 28 juni uitgerekend,zwanger van TWEELING na (2e) ICSI
    Timonneke81: 28 juni uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI+PGD
    Amanda: 22 juli uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Minou: 26 juli uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D
    Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Angelbaby: 10 augustus uitgerekend, zwanger van tweeling na (3e) IVF
    Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI
    Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF
    Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten
    Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI
    Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI
    Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF
    Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld)
    Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI
    Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Caruli: 18 december uitgerekend, zwanger spontaan
    Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na 2e ICSI

Bevallen
    Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee
    Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter
    Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda
    Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon
    Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!

5. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @caruli en pekske: goed dat jullie 12 weken echo en nekplooimeting in orde was! Geniet nu maar van jullie zwangerschap!

@ginny: ik weet wat je bedoeld met een hond die haar verliest... Is hetzelfde hier, alle dagen stofzuigen is een must, anders zie je de vloer niet meer tussen de haren :(

Verder alles goed hier, gisteren avond was het weer aan het rommelen in men buik, maar na een badje is het stilgevallen. Ik hoop maar dat het doorzet voor de uitgerekende datum, want ik wil echt niet overtijd gaan. Mijn man heeft zen verlof geregeld om veel bij de kleine te kunnen zijn, en als ik dan overtijd ga, blijft er niet veel tijd voor hun samen over.

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Caruli en Pekske: super zeg! Altijd fijn als die testen goed blijken te zijn. Nu inderdaad op naar de 20 weken. En dat gaat sneller dan je denkt hoor, als die eerst weken erop zitten, gaat het ineens een stuk sneller!

Ginny: dat lijkt me dan inderdaad niet zo prettig, om zo'n vrouw te horen roepen. Bedenk wel dat iedereen nu eenmaal een andere pijngrens heeft en dat je je dus toch niet met iemand anders kan vergelijken... Na dat gezegd te hebben: ik zie er ook wel tegen op hoor! Zwanger is oké en als ze er straks zijn, helemaal super, maar dat stukje ertussen hè...

Kan je man/vriend niet dagelijks stofzuigen? Stofzuigen is het meest intensieve huishoudelijke klusje dat er is.

Timonneke: spannend hoor. Ben erg benieuwd wanneer het echt doorzet, gezien het al zo rommelt.

Hier begint het echt zwaar te worden... Heb dan ook veel gehuild de afgelopen dagen. Kan nu echt bijna niets meer. Mijn dag bestaat echt uit veel plassen, 's middags op bed en elke dag erg lang in bad. Dat was het wel zo'n beetje. Gelukkig heb ik een laptop. dus ik hoef niet perse naar de zolder, kan ook lekker op bed surfen. (gewone computer staat op zolder)

Met onze draakjes gaat het volgens mij erg goed. Ze blijven erg beweeglijk en ik zie mijn buik dus ook echt de hele dag door allerlei vreemde aannemen :) Maandag gaan we weer kijken. Hoop dat ze dan weer netjes doorgegroeit zijn. De mijlpaal van 34 weken komt al steeds dichter in de buurt!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Angelbaby:
    Ja, 2 is ook wel dubbelop he!
    Gelukkig geef je toe aan de rust die je nodig hebt (te zien aan je dagindeling)... nu maar uitzitten.

Timonneke:
    Owwww...wat link dat je zo hoopt op eerder bevallen!
    Je weet wat er dan vaak gebeurd he.... ;)

8. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @angelbaby: Wat erg dat je je zo slacht voelt, goed je rust blijven nemen zoals je nu bezig bent, das het beste wat je kan doen nu denk ik.

@elmo: sssshhhht... niet zeggen ;) :)

@diana: nog geen baby's bij jou?

9. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    De kweek was dus een vaginale infectie en een schimmelinfectie. ik moet nu 10 dagen dactarin zalf opspuiten, ben er van gisteren mee begonnen! Heb nog niet echt verbetering, het is zelfs zo'n zware infectie dat het langs mijn benen afloopt en mijn broeken dagelijks in de was moeten doordat ze niet echt lekker ruiken... Hoop dat het snel werkt.
    Sorry dat ik nu pas kan reageren, heb dinsdag een auto ongeval gehad samen met twee kennissen. Ik zat als inzittende vanvoor, we stopten voor de mug en de ambulance door te laten (zei reden met zwaailichten en sirene door rood naast elkaar en dan moet je dus wel degelijk stoppen!) en het meisje achter ons heeft ons niet zien stoppen en reed volle vaart tegen ons aan.... De auto verschoof enkele centimeters naar voren zodat we op de weg terechtkwamen.
    Ik had een gordel aan maar door de schok belandde ik toch met mijn hoofd tegen het dashbord en dan nog eens terug achteruit tegen de nekleuning van de auto. Onmiddellijk werd ik enorm misselijk en volledig in paniek voor ons kindje.
    Mijn vriend is me onmiddellijk komen halen en heeft me naar de spoed gebracht, mijn kennissen hebben nog gewacht op de politie voor een verklaring af te leggen. Op de spoed in genk waren ze niet vriendelijk!! Ik kwam aan met buikpijn, nekpijn hoofdpijn misselijk en voelde me geweldig slecht! Ze stuurde me door naar vroedkunde voor te kijken naar de baby, maar deze afdeling lag bijna een km verder en zonder begeleiding of rolstoel moesten mijn vriend en ik het maar doen. Eenmaal aangekomen daar onmiddellijk aan de monitor gehangen en ze vonden toch na een tijdje een hartslag, hierna volgde een echo die ook in orde bleek te zijn. hij was rustig aan het drinken. Toen moest ik terug naar de spoed, ditmaal wel met begeleiding en hier aangekomen hebben ze mijn nek en hoofd bekeken. Ze wouden een scan maken maar dit zou een risico zijn voor ons kind wat ik zeker niet wou nemen. Ze konden mijn buik wel inpakken in lood maar er zou toch nog steeds een risico zijn dat het mis kon gaan en dit wou ik niet nemen.
    Gisteren ben ik naar de HA gegaan doordat ik de hele nacht niet heb geslapen en moest braken van de hoofdpijn, ik zie constant gouden sterretjes en als ik in hetl icht kijk zie ik een gouden lijn. De HA stelde vast dat ik een ernstige wiplash heb opgelopen en een zware hersenschudding erbij. Er werd me aangeraden om enkele dagen plat te liggen, wat ik nu dan ook doe.
    Kan weinig geluid of licht verdragen en voel me echt belabberd maar ben zo gelukkig dat er niets mis is met ons kindje want als dit wel zo zou zijn had ik niet ingestaan voor de gevolgen. Als je zoiets meemaakt weet je dadelijk dat je je kind voor je eigen veiligheid zet en dat heb ik aan de levende lijve nu ondervonden.
    Hoop dat niemand dit zo ver in de zwangerschap moet meemaken.
    Ga me wat neerleggen want met zo'n hoofdpijna chter de pc zitten is ook maar niets.
    Liefs Amanda

10. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    he amanda wat een toestand zeg.Het zit je allemaal niet mee zeg.Doe het lekker rustig aan!En sterkte!!!

Ik ben vanmorgen naar de gyn geweest en in het kort komt het hier op neer: ze kunnen me niet inleiden omdat ik bij me dochter een keizersnede heb gehad,maar maandag gaan ze kijken of mijn baarmoedermond al rijp is, is dit het geval en er is evt al een beetje ontsluiting dan breken ze me vliezen en beval ik maandag dus van onze tweeling! Maar is me baarmoedermond niet rijp moeten we gewoon afwachten, want kunnen ze normaal een vetertje met hormonen inbrengen om je baarmoedermond rijp te maken ,dit kan nu dus niet.Dus we hopen op een rijpe baarmoedermond of een spontane bevallen van te voren natuurlijk.Ben er erg blij mee en hoop dus dat het gaat lukken,want ikgun niemand om zo lang te moeten doorlopen met een tweelingzwangerschap, de kindjes schatten ze nu allebij zo rond de 3000 gram dus ze volgen de groeicurve van een eenling, en dat is zwaar kan ik je vertellen.

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Spannend zeg! Beginnen weeën altijd na het breken van de vliezen of heb je dan nog de kans dat het een paar dagen gaat duren? Heb daar helemaal geen verstand van...

Op een ander forum waar ik ook schrijf zijn er meerdere de 40 weken voorbij gegaan met hun tweeling... Zit ik ook niet op te wachten moet ik zeggen...

Amandac: jemig zeg! Doe zo rustig mogelijk, dan ben je er het snelst weer vanaf. Onderschat zo'n hersenschudding aub niet hoor! Kan je anders echt super lang last van houden. Hopelijk valt je wiplash straks in praktijk mee.

12. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Amanda heftig zeg doe rustig aan en probeer goed te herstellen anders heb je er later nog last van.

Diana spannend voor je, ik hoop dat je deze week al zal bevallen en ieder 3000 gram je zal het zeker zwaar hebben zeg sterkte.

angelbaby rustig aan doe hoor.

Timonneke spannend ook voor je, het kan zo al beginnen bij je.

Hier gaat alles goed, Delinda is zooo'n schatje. Ze doet het erg goed, ze heeft wel erg last van krampjes en moeilijke ontlasting zo zielig je hoort dr echt persen. Morgen voor controle naar de kinderarts zal het toch even vragen. Ze weegt ondertussen al 3540 dus 380 gram boven dr geboortegewicht. De nachten heeft ze nu ook door. Al twee nachten 1 keertje geweest om half 4 en daarna direct doorslapen tot kwart voor 8 heerlijk hoor.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Komt Delinda eigenlijk van de serie Las Vegas? ;)

14. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Ja Elmo dat klopt, we zaten samen te kijken en we vonden het gelijk een hele mooie naam dus direct onthouden. En we wilden een naam met een D dus kwam mooi uit.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha...nou, das toevallig! Ik moest er meteen aan denken!
    Qua personage was Sam leuker ;) hahaha

16. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Ja dat klopt haha, veel mensen kennen de serie niet dus vinden ze het een aparte naam.

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

super leuke serie! Dacht er ook meteen aan toen je de naam neer typte.

18. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Wat een heerlijke dag vandaag! Zonnig, lekker windje, ik word er helemaal vrolijk van. Is het bij alle walvisjes zo lekker?

Ik heb een moeilijke week achter de rug: Door een geforceerde band bij mijn SI-gewricht (bij mijn heiligbeen, zeg maar) had ik na een werkdag zoveel pijn bij het lopen dat ik niet meer thuis kon komen. Het wandelingetje van mijn afdeling naar de hoofdingang van het ziekenhuis duurde ongeveer een kwartier, en ik zag mezelf niet nog zo'n stuk naar de metro strompelen, overstappen op Centraal Station en van de bushalte naar huis klungelen. Gelukkig kon mijn lief me ophalen met de auto.
    Na twee van dit soort dagen heb ik me op aanraden van mijn verloskundige aangemeld bij Mensendieck therapie, en daar heb ik waanzinnig goed advies en oefeningen gekregen. Inmiddels kan ik weer lopen zonder pijn. Ik moet nog even bekijken of ik terug naar mijn werk kan, maar daar maak ik me maandag wel weer zorgen om.

Morgen komt mijn zusje langs om te helpen met het schuren en lakken van de tweedehands box, en het kamertje van de kleine raakt elke dag een beetje beter gevuld. Ik heb zelfs al een pak newborn wegwerpluiers in de kast staan. :D

@Amanda: Lieverd, wat heb jij een hoop pech joh! Gelukkig lijkt je kindje nog helemaal gezond.

@Diana: Twee kindjes van drie kilo elk? Natuurlijk is dat zwaar! Ik hoop voor je dat ze er vlotjes uit komen.

@Vergo: Heerlijk dat je zo van je meisje geniet!

Ik ga nog even van het mooie weer genieten, denk ik. Morgen heb ik een drukke dag, dus ik mag het van mezelf vandaag rustig aan doen. :D

Liefs aan alle walvissen!

Belle.

19. lieve walvisjes,
    ik kwam eens even bijlezen hoe het met jullie gaat, en er zijn er al een paar aan het aftellen, spannend hoor!

Belle, lief dat je vriend je kwam ophalen;)

Diana, zal zeker wel ontzettend zwaar worden nu! misschien is het maandag al zover. wat zal jij er naar uitkijken!

Amandac: een ongeluk! jeetje zeg, wat een verhaal!
    hoe gaat het nu met je?

Vergo lees dat het met jou en Delinda ook goed gaat, en de nachten ookal, heerlijk! ik geef nog steeds 2 nachtvoedingen. gaap!;)

Elmo en Renate: in mijn gedachten! knuf;)

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat is het hier griezelig rustig....

Deel Deze Pagina