De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Kun jij voelen hoe jullie schildpadje ligt? Ik heb een soepele buik en ik kan 's morgens precies voelen waar onze ondeugd zijn koppie heeft liggen. Het is altijd onder mijn ribben, ter hoogte van mijn hart. Heel gezellig natuurlijk, maar het maakt een natuurlijke bevalling onmogelijk.

Ik heb helemaal geen zin om te eten met dit weer joh. Ik heb wat hamburgers gemaakt en een salade. Meer krijg ik toch niet weg. En Meneer Belle is ook geen grote eter, dus ik hoef me echt niet uit te sloven. :)

2. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Nou de VK voelde de laatste keer het hoofdje linksboven zitten en liet ons dat ook voelen, op dat moment lukte het me maar daarna kon ik het niet meer vinden, ben misschien beetje bang om te hard te duwen ;) Voel de laatste dagen heel veel druk op rechts onder mn ribben, hoop stiekem dat het billen zijn haha, maar weet het echt niet, morgenochtend half 9 weten we meer..!

Ik heb ook niet veel trek met dit weer hoor, maar vind bbqen altijd wel heel lekker en gezellig, gewoon lekker relaxed en als het dan wat later is dan lekker het kleine kacheltje aan en lang buiten genieten..hmmmm heerlijk hahaha

Liefs Marina

3. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    goede middag,
    wat een hitte seg! amai niet uit te houden hier!
    Allexander eet goed zijn flesjes op 65ml en zit op 7 voedingen hij slaat die van 'snachts half 3 over. De maandag (de eerste dag dat hij thuis sliep) was het wat moeilijker voor die nachtvoeding te laten, hij had echt reuze honger en heb hem proberen te sussen met zijn tutter. Maar hij sliep niet echt verder, dus de hele nacht op geweest amper 1.5uurtje geslapen. De voorbije nacht hebben we zijn laatste fles van half 12 uitgesteld en gezet naar 12u kwart na 12. En toen ik wakker werd merkte ik dat het al 5u was en hij de hele nacht mooi had doorgeslapen tot zijn voeding van half 6.
    Net even naar de winkel geweest, heb hem meegenomen want mijn ventje wist niet goed wat te kopen. Is goed meegevallen hoor!
    Minou: nog een dikke proficiat met je zoontjes! Hoop dat alles goed meevalt met jou en je kindjes.
    Angelbaby: zag net dat je ook al bevallen bent: Ook nog een dikke proficiat voor jou met je kindjes, leuk dat ze al zo goed drinken en voor de rest gaat alles lgoed met hun? Hoe is het met jou?
    Voor de rest van onze zwangere dames: hoe lukt het zo met jullie? Ik hoop dat jullie kindjes zich snel zullen draaien want lees hier dat sommigen nog niet gedraaid zijn. Allexander was ook niet gedraaid en zat al vast in bekken dus onmogelijk om nog te draaien, een keizersnede of gewone bevalling maakt toch niet veel uit, zolang je kindje maar gezond en wel is! dat is het belangrijkste!!
    Zo, ga nog een beetje zweten en dadelijk Allexander eten geven!
    nog een leuke, hete dag en tot snel
    dada
    Amanda

4. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Heb me vergist, morgen pas de groei echo ;-(

Hoezo een beetje dement ;)

liefs Marina

5. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Het klinkt nog wel heel erg 'ver van mijn bed show' trouwens. Maarreh het gaat best snel. Oeps.

6. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Ha Sooner, nou t lijkt ver weg, maar ineens gaat het zo verschrikkelijk snel vind ik..

We hebben zojuist de eerste proefdruk gemaakt en verstuurd voor ons babykaartje.hopelijk ziet deze er gelijk goed uit zodat we weinig hoeven sleutelen, dan kan ik weer iets van mn lijstje afstrepen ;)

Liefs Marina

7. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Yes yes yes...ons kleintje ligt met t bolletje braaf naar beneden en de groei gaat ook zo goed (nu 2300 gram) dat t straks met een gerust hart thuis geboren mag worden.

pffff wat ben ik blij zeg!!

liefs Marina

8. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hey lieve walvisjes,
    Ik heb nog niet de tijd gehad om alles bij te lezen en op iedereen te reageren, maar ik wil alles nieuwe mama's alvast proficiat wensen.
    Hier begint alles een beetje vlotter te verlopen in huis, we hebben een ritme gevonden en kunnen onze dag nu beter indelen.
    We genieten volop van onze kleine Noor, gaan overal met haar naartoe en kunnen uren naar haar kijken. :) Het moederschap is echt nog fantastischer dan ik mij ooit heb kunnen voorstellen.

groetjes, timonneke

9. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wauw!! Super hoor Timonneke:)

10. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    weer een hoop nieuwe zwangere erbij zie ik allemaal GEFELICITEERD!!!!!

En alle nieuwe baby WELKOM!!!

ik lees minder hier mee, want de tijd die ik heb is minder dan toen ik nog zwanger was haha maar ik denk wel aan jullie hoor!

De jongens doen het goed,ze zijn allebij flink gegroeid.Ze krijgen nu de fles om 22:00 en dan tussen 02:00 en 03:00 en dan 06:30 weer dus dat is nog maar 1 nachtvoeding ipv 2 dus dat scheelt.Als de 1 huilt slaapt de ander gewoon door, daar was ik erg bang voor tijdens de zwangerschap maar het loopt gewoon goed zo.(hopen dat dat zo blijft.)het is wel erg druk, en nog 1 week dan heeft me dochter vakantie van school dus wordt het nog drukker.Gelukkig heeft ze een aantal logeerpartijtjes op de agenda staan.Ze hebben wel een huilmomentjes wat als je alleen bent niet handig is, heb je de 1 stilgekregen leg je hem bv in de box om de ander te troosten begin de een zoweer haha, maar dat is gelukkig tijdelijk over een paar weken kunnen ze wat meer en kun je ze beter afleiden dus daar denken we dan maar aan.Maar ik mag niet klagen, de 1ste 2 weken vond ik eigenlijk verschrikkelijk de kraamtranen ze bleven komen,maar nu kan ik echt genieten.

11. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    hey
    diana: leuk dat het zo goed gaat met je kindjes. Echt geweldig om te horen. Bij mij gaat het wat minder. Mijn traantjes krijg ik tegenwoordig niet meer gestopt. Voel me zoo slecht tegenwoordig, dat ik zelf niet begrijp wat en waarom?!
    Ons kindje is eigenlijk een enorm makkelijke, hij eet goed, slaapt vaak en als hij wakker is weent hij nauwelijks (behalve vandaag, krampjes van spa rein net ander water gehaald).
    Hij slaapt de nacht door van 12u tot half 6 maar toch voel ik me zo ongelukkig en het wringt me enorm dat ik het zelf niet kan plaatsen hoe het komt of waarom?
    Mijn vriend is zelfstandige en werkt dus heel vaak en soms ver van huis maar hij probeert het mogelijke te doen hier! Maar niets is goed genoeg voor mij, als hij een uurtje, twee uurtjes weg is begin ik hier te janken gelijk een klein kind en weet niet eens waarom zo frustrerend.:(:(
    Het is mss wat te snel gegaan, ongeval keizersnede op 34weken had me er niet echt op kunnen voorbereiden vrees ik, ik weet het niet maar lang houd ik dit niet meer vol vrees ik.
    Ik kan niet eten, krijg geen hap door mijn keel, slaap enorm slecht, heb schrik voor wiegendood echt abnormaal schrik.
    Komt iemand dit bekend voor??
    @timmonneke: echt leuk dat je er zo van kan genieten, hopelijk komt bij mij dat moment ook heel erg snel zodat ik me wat meer 'moeder' zal voelen.
    en wat zijn de plannen voor deze middag?
    groetjes Amanda

12. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    @Amandac: Wat erg dat je niet volop van je kleintje kan genieten. Probeer goed te rusten, en geniet toch maar van de momenten nu je zoontje nog zo klein is, ze worden al zo snel groot.
    Wij zijn vandaag naar de braderij geweest, gezellig met de kinderwagen wandelen daar. Morgenvroeg gaan we met ons drietjes naar de markt, en morgen avond terug naar de braderij en een loopwedstrijd.

groetjes, timonneke

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Amanda: als ik dit zo lees is het misschien niet onverstandig om al een keer aan de bel te trekken bij je huisarts of zo... Klinkt toch niet helemaal goed en dan kan je er beter snel bij zijn.

Het is natuurlijk ook allemaal anders gegaan dan verwacht (daar kan ik over meepraten met een tweeling die met 32 weken geboren is en nu nog in het ziekenhuis zijn) en dat moet je echt verwerken. Het is niet niks geweest allemaal en natuurlijk maak je je veel zorgen over je kindje, maar het moet geen angst worden, dat is niet goed voor jou en dus ook niet voor je kindje.

Dikke knuffel voor je meid!

14. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dan nog even nieuws over ons. Met mij gaat het in ieder geval goed. Baal alleen dat ik 6 weken geen auto mag rijden en overdag dus niet zelf naar het ziekenhuis kan gaan, maar oké.

Met mijn mannekes gaat het echt super. Iedere keer als we er zijn is het echt genieten. Het zijn zulke lieve kereltjes en gelukkig is de hechting al goed gelukt. Ze herkennen ons echt al met binnen lopen en dat is natuurlijk helemaal super. De flesvoeding lijkt goed te gaan en die wordt nu dus ook steeds meer uitgebreid. (meer flesjes over de dag heen) Ook groeien ze als kool. Komt helemaal goed met ze! Hoop natuurlijk wel dat we ze snel mee mogen nemen, maar dat zal nog wel een paar weken worden...

15. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    @amandac: het klinkt heel bekend hoor, veel moeders hebben hier last van, alleen het wordt nooit zo gezegt iedereen zegt vaak ja het gaat heel goed, want je denkt dat je je zo moet voelen,maar veel moeders huilen veel en denken waarom wilden we ookal weer een kindje?Maar over een aantal weken kan je kindje meer en kun je echt contact gaan maken en ga jij je waarschijnlijk ook fijner voelen, ontzwangeren duurt geen 10 dagen maar eerder 10 maanden.

Maar mocht dit gevoel de overhand krijgen trek dan iid aan de bel.Bij huisarts of bij consultatiebureau.Je kan bv gezinshulp krijgen die je helpt met je gevoelens ect. ik heb me opgegeven bv bij een vrijwilligersorganisatie.De mensen hebben wel een opleiding gedaan en kunnen je op verschillende vlakken ondersteunen.Ze komen 1 dagdeel per week van 2 a 3 uurtjes.Gewoon om bv te praten over gevoelend of om je kindje eens de fles te geven of om even samen te wandelen even op je kindje te passen zodat jij kunt slapen of iets voor jezelf kunt doen.ect ect.Misschien hebben ze zoiets bij jou in de buurt ook wel.

Verder heb je bv ook homeopatische medicijnen ik noem bv valdispert.Daar wordt je rustig van en minder emotioneel.

Kop op meid de 1ste 2 maanden zijn altijd gewoon wennen, heel veel vrouwen en mannen beginnen het daarna pas leuk te vinden.

16. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hey Amanda, Diana had het niet beter kunnen verwoorden. Ik sluit me helemaal bij haar aan. Je mag best hulp vragen en je hoeft je niet te schamen of rot te voelen over hoe je je voelt. Je hebt nogal wat meegemaakt de laatste tijd. En vergis je ook niet over hoeveel hormonen er nog in je lichaam zitten.
    Dus ook hormonaal moet je lichaam nog steeds een heleboel emotie kwijt.
    Als het te veel voor je wordt of het duurt te lang, bel de huisarts!!!

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Amanda: Nog een extra tip:ik heb in het ziekenhuis tijdens mijn kraamweek ook meerdere keren met het verplegend personeel gesproken over hoe het allemaal gegaan is en heb ook al een gesprek met de dienstdoende gyn gehad. Gewoon om die dag door te spreken en zo beter die dag te kunnen verwerken. Ik vond dat erg prettig om te doen en ben blij dat dat gesprek al zo snel was en niet pas 6 weken na de bevalling tijdens de controle. Ik heb zo al heel veel kunnen verwerken. Bij ons deden ze dat al uit voorzorg om de verwerking makkelijker te maken.

Heb jij al zo'n doorloopgesprek gehad met je gyn?

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi allemaal
    hoe gaat het hier met iedereen?
    wie is nu de volgende op de bevallingslijst?

hier gaat het zijn gangetje
    wel snel last van mijn banden maar verder weinig klachten
    nog 2 dagen en dan weer naar de gyn ;)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Minou heeft zaterdag haar binkies thuis gekregen!
    Ze hebben zelfs al even een klein stukje gewandeld!

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ach wat leuk zeg
    fijn dat alles goed gaat met haar jongens :D

Deel Deze Pagina