Afsprakenlijst gyn/vk/echo's Juli 7: Ginny controle VK 11.15 uur 9: Esser controle VK, waterlelie81retecho 3D/4D 9: Caruli controle gyn 9: Belle controle verloskundige en eventueel een draaipoging 10: Susan79: 20 wkn echo 14: waterlelie81: controle VK 15: Renate007 controle gyn 18: Caruli pretecho 21: Caruli controle gyn 22: Sooner vk 28: Caruli GUO Augustus 5: Sooner 20 wkn echo Bevallingslijst 2009 Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Waterlelie81: 21 oktober uitgerekend, zwanger na ovulatie-inductie Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld) Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Sooner: 17 december uitgerekend, zwanger na 6e IUI Caruli: 18 december uitgerekend, zwanger spontaan Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Bevallen Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan Diana1980: Op 15 juni 2009 van een tweeling 2 zoontjes Angelbaby: Op 15 juni 2009 van een tweeling Zoon R.oan en Zoon R.ens Amandac: Op 12 juni 2009 bevallen van een Zoon Allexander Timonneke: Op 19 juni 2009 bevallen van een Dochter Noor Minou: Op 22 juni 2009 bevallen van 2 jonkjes D. en R genaamd Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen! Even de lijst er weer bij gepakt, zie net dat ik samen met Niekster de eerste op de bevallingslijst ben, spannend!!!!!!!!!!
Afsprakenlijst gyn/vk/echo's Juli 7: Ginny controle VK 11.15 uur 9: Esser controle VK, waterlelie81retecho 3D/4D 9: Caruli controle gyn 9: Belle controle verloskundige en eventueel een draaipoging 10: Susan79: 20 wkn echo 14: waterlelie81: controle VK 15: Renate007 controle gyn 18: Caruli pretecho 21: Caruli controle gyn 22: Sooner vk 22: Marina VK 28: Caruli GUO Augustus 5: Sooner 20 wkn echo Bevallingslijst 2009 Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Waterlelie81: 21 oktober uitgerekend, zwanger na ovulatie-inductie Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld) Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Sooner: 17 december uitgerekend, zwanger na 6e IUI Caruli: 18 december uitgerekend, zwanger spontaan Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Bevallen Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan Diana1980: Op 15 juni 2009 van een tweeling 2 zoontjes Angelbaby: Op 15 juni 2009 van een tweeling Zoon R.oan en Zoon R.ens Amandac: Op 12 juni 2009 bevallen van een Zoon Allexander Timonneke: Op 19 juni 2009 bevallen van een Dochter Noor Minou: Op 22 juni 2009 bevallen van 2 jonkjes D. en R genaamd Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen! Ja het gaat nu snel inderdaad, want na Renate en Niekster barst er geboorte golf los denk ik haha
Spannend, maar ik ben o zo nieuwsgierig!!! Ben zo benieuwd hoe het zal zijn. Ik moet natuurlijk alles alleen doen en ben heel benieuwd of ik dat allemaal ga redden. Het zal allemaal wel loslopen denk ik en ik zal genoeg hulp van familie en vrienden krijgen vermoed ik. Maar ik word steeds nieuwsgieriger hoe mijn kleine frummeltje eruit zal zien!!
hallo, @angelbaby: Zo'n gesprek met de gyn heb ik niet gehad nee, maar het vervelende is dat ik in het ziekenhuis me nog 'redelijk' goed voelde totdat ik eens thuis kwam MET allexander. Ik heb het gevoel dat ik me aan mijn lot word overgelaten en voel me 'verplicht' hem te verzorgen en te voeden. vind het zo erg dat ik het zelf zeg maar kan het niet anders zeggen! Ik heb enorm veel medelijden met ons kindje want voel me echt geen goede moeder op dit moment! Ik moet donderdag naar de HA gaan om dit toch eens te melden want voel me er enorm ongelukkig door, en ergens schaam ik me er ook voor. Mijn vriend heeft uiteraard wel door dat er wat scheelt en weet ook wel hoe en wat, maar voor de rest maar weinig mensen. Van het moment dat mijn vriend werken is zo'n uurtje 2uurtjes erna begin ik smsen te versturen en voel ik me zo alleen en achtergelaten. Zo onzeker over mezelf en het lijkt echt of ik gek aan't worden ben! Ben dan ook zo kwaad op hem zonder reden en eens hij dan hier is kan ik hem hier niet verdragen rond mij! Ik vind dat hij weinig tijd maakt voor mij en ons kindje en weinig voor ons doet maar als hij dan iets wil doen, dan laat ik het niet toe! Mijn schoonouders en de meter van allexander merkte dat er iets scheelde en stellen beide voor om allexander te komen halen bij mij zodat ik een dagje wat kan bijslapen en wat kan doen. Maar hoe goed de mensen het ook bedoelen ik zie het gewoonweg niet zitten! Hem alleen te laten bij 'vreemden' die mss niet eens voor hem kunnen zorgen en iets mis doen met zijn voeding of zijn vitaminen of eender wat. Ik snap mijn eigen niet, langs de ene kant snak ik naar een dagje niets doen maar langs de andere kant vertrouw ik niemand zonder mij bij hem... pfff wordt er zo verdrietig van. Vind het zo frustrend dat ik mezelf niet eens meer begrijp op dit moment. Van het moment dat hij begint te huilen ben ik zo opgejaagd en zo kwaad dat hij voelt aan mij dat ik gestresseerd ben en nog harder huilt. Dus duurt het eens zo lang om hem stil te krijgen natuurlijk. 's nachts weent hij vanaf half 4 en we kunnen pas gaan slapen rond half 1 dus zijn super korte nachten voor ons ben dan ook zo moe tegenwoordig! snap het allemaal niet! hoop dat de HA dringend raad weet want ik ben echt waar ten einde raad en zie het niet meer zitten op het moment. liefs Amanda
@Amandac, jouw verhaal begint te klinken als een postnatale depressie. Ik zou er zeker met je huisarts over gaan praten. Voor zo`n depressie zijn verschillende oorzaken te vinden. Je hebt nogal een heftige zwangerschap gehad en ook de bevalling is erg onverwacht en te vroeg gekomen. Ook kan er een lichamelijke oorzaak aan te grondslag liggen. Belangrijk is om hier niet te lang mee te blijven lopen hoor!! Er is genoeg hulp in zo`n situatie!! Succes en blijf praten en gun jezelf wat rust en heb vertrouwen in de mensen om je heen. Liefs Renate
Super dat je hiermee naar je huisarts gaat, want het lijkt inderdaad erg op een postnatale depressie. Vandaar ook al de adviezen die ik gaf. Weet wel dat ook dit kan gebeuren en jammergenoeg gebeurt het bij vrij veel vrouwen, zeker als je zo bevalt en zulke zware weken vooraf om het te rekken. Er kijkt echt niemand van op dat je het dan zwaar hebt. (tenminste hier niet) Je mag juist wel trots op jezelf zijn! Je hebt dit allemaal doorstaan en nu je het moeilijk hebt ga je hulp zoeken. Je doet het dus eigenlijk juist erg goed! Dat maakt dat je vast een goede moeder bent. Natuurlijk voelt je kindje nu je spanning, maar dat neemt hij je echt niet kwalijk. Je bent echt snel met erkennen dat er iets is en dat is altijd een een beter uitgangspunt dan dat je het eerst nog stil zou houden en negeren. Dus donderdag naar die huisarts en laat je liefst doorsturen naar iemand die hier echt veel ervaring mee heeft, dan komt het echt wel weer goed! Dikke knuffel voor je meid! Misschien kan je ook met je gyn overleggen of je al eerder je controle afspraak mag, zodat je die dag en eigenlijk weken daar ook door kan spreken. Zonde dat ze dat niet al gedaan hebben.
Amanda, ik heb je zwangerschap uiteraard gevolgd in dit topic, en eerlijk, ik vind het niet raar dat je het nu zo moeilijk hebt. De hele zwangerschap is zwaar voor je geweest, en de bevalling is ook helemaal niet geworden wat iemand van een bevalling zou mogen verwachten. Je hormonen staan nog helemaal in de zwanger/bevalling-stand en ondertussen moet jij je thuis alleen zien te redden met zo'n piepklein manneke. Bedenk je dat veel jonge moeders dezelfde stress ervaren als jij (nu moet ik het helemaal alleen doen, zal ik wel een goede moeder zijn, kan ik dit wel aan), ook zonder dat zij een zware zwangerschap en dito bevalling hoeven door te maken. Je gevoelens zijn zeker niet uitzonderlijk, maar je omstandigheden zijn het wel, en het lijkt me niet meer dan normaal dat je daar hulp bij vraagt. Dat doe je hartstikke goed! Als je je straks weer wat normaler voelt (en heus, dat gaat gebeuren) zou je het boek 'Valse Verwachting' van Naomi Wolf eens kunnen lezen. Daar zul je je zeker in herkennen. Nogmaals, het is niet zo vreemd wat je nu doormaakt, dus je hoeft niet boos op jezelf te zijn. Jij doet niets verkeerd. Je doet het zelfs hartstikke goed, want je ziet onder ogen dat het heel zwaar is en je vraagt hulp. Da's het beste wat je voor jezelf en je kleine mannetje kunt doen. You go girl!
Amanda Ik sluit me aan bij de dames hierboven...echt super dat je erkent dat je een "probleem" hebt en daar hulp voor gaat zoeken. Dat doe je omdat je een goeie moeder bent en wilt zijn voor je zoontje! Heel veel sterkte meid en laat je niet afschepen, zorg dat de huisarts je serieus neemt! In augustus barst er hier inderdaad een babyboom los Spannend hoor meiden!!! Caruli Heb jij nou die pretecho al gehad? Oh nee, ik zie net in de agenda dat je die de 18e hebt...spannend hoor! Hou je het geslacht geheim, of ga je het ons vertellen? Ik ben vanmorgen weer op controle bij de VK geweest en alles was goed! Bloeddruk 110/75 en het hartje klopte luid en duidelijk! Ook ligt meneer al helemaal ingedaald en dus klaar voor de start! Nu is het alleen nog maar afwachten wanneer "de start" is
Afsprakenlijst gyn/vk/echo's Juli 9: Esser controle VK, 9: Waterlelie81 pretecho 3D/4D 9: Caruli controle gyn 9: Belle controle verloskundige en eventueel een draaipoging 10: Susan79: 20 wkn echo 14: waterlelie81 controle VK 15: Renate007 controle gyn 16: Ginny controle VK 10.30 uur 18: Caruli pretecho 21: Caruli controle gyn 22: Sooner vk 22: Marina VK 28: Caruli GUO Augustus 5: Sooner 20 wkn echo Bevallingslijst 2009 Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Waterlelie81: 21 oktober uitgerekend, zwanger na ovulatie-inductie Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld) Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Sooner: 17 december uitgerekend, zwanger na 6e IUI Caruli: 18 december uitgerekend, zwanger spontaan Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na 2e ICSI Bevallen Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan Amandac: Op 12 juni 2009 bevallen van een Zoon Allexander Diana1980: Op 15 juni 2009 van een tweeling 2 zoontjes Angelbaby: Op 15 juni 2009 van een tweeling Zoon R.oan en Zoon R.ens Timonneke: Op 19 juni 2009 bevallen van een Dochter Noor Minou: Op 22 juni 2009 bevallen van 2 jonkjes D. en R genaamd Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!
ginny: fijn dat het zo goed gaat met jullie mannetje ben benieuwd wanneer hij eruit wil ik zal het geslacht niet op het forum zetten ivm meelezers maar iemand die het wil weten mag me altijd een pbtje sturen nog 11 dagen en dan weten we het hopelijk ik ben er van overtuigt dat het een meid is, dus ben benieuwd of mijn gevoel nu weer gelijk gaat krijgen hihi
Hee meiden, Lees al een tijd mee hoor en heb me in het begin al wel 'aangemeld' maar iedereen hier was al zo ver in de zwangerschap dat ik me maar wat afzijdig heb gehouden... Nu inmiddels exact op de helft dus ja, dan kom ik een beetje bij iedereen in de buurt. Behalve natuurlijk bij de verwachte babyboom van augustus Gelukkig al veel positieve berichten met (vooral) gezonde knullen. Hopelijk gaat het bij iedereen heel voorspoedig (en vooral amandac wil ik heel veel sterkte toewensen) en kan ik jullie volgen over een week of 17-22. Gr Suus
hallo allemaal, ik heb eenhele klote internet verbinding op het moment en ik heb meer geen dan wel internet... morgen de echo en dan gaan ze kijken naar het geslacht...spannend!!! ik ga nu lekker naar bed , dan is het zo 11.30. tot morgen.....
Susan Nou dan alsnog welkom hier!!! Pekske Oeh spannend morgen voor jou! Ga je ons het geslacht vertellen? (ben niet nieuwsgierig hoor) Caruli Jij dus nog een paar daagjes wachten...ik ga je zeker weten PB'en hoor haha Pffff hier een heel erg actief mannetje die, voor mijn gevoel, heel m'n buik doordanst! Al heel de avond is hij aan het schudden met z'n kont, trappelen met z'n voetjes en dan ook nog lekker aan het drukken op m'n blaas....en dat allemaal tegelijkertijd....echt een héérlijk gevoel haha Ik zeg al heel de avond "ventje doe nou eens zachtjes met je moeder" maar hij luisterd niet naar me....dat wordt nog wat als hij straks geboren is hahaha
susan: welkom hier meid pekske: heel veel plezier met de echo, ben ook wel nieuwsgierig naar wat het is geworden in je buik ginny: je mag me altijd pben hihi, als je dan nog niet zelf ligt te bevallen ben benieuwd hoor
- Pekske heel veel plezier vandaag met de echo, - Ginny, wat heerlijk dat die kleine man is ingedaald en ja ik ben ook nieuwschierig wanneer die kleine vent bij je HET signaal gaat geven, we zijn een dag na mekaar uitgerekend dus tegen die tijd is het hier ook spannend - Susan, welkom hier ....altijd gezellig - Amanda, ik sluit me aan bij de andere meiden hier, goed dat je aan de bel trekt hoor...heel veel sterkte ondertussen en hele dikke knuffel vanuit hier! Verder iedereen fijne dag vandaag!! Liefs Marina
Pekske heel veel plezier vandaag! Caruli, nog maar even en je zal weten of je gelijk hebt... Amanda, Goed van je dat je naar de huisarts gaat! Het komt goed!
oeeeeh ik vind het echt heel spannend...ik ga het wel vertellen als we het geslacht weten... het is ook de echo dat ze alles na gaan kijken omdat ik in het verleden open ruggetje en open schedel dakje heb gehad...maar ik heb er een goed gevoel bij... ginny en marina jullie mogen al lekker aftellen...spannend hoor.. susan welkom hier.. nou dames ik ga douchen en dan langzaam die kant op..