De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Amanda, ik wil je even heel veel sterkte wensen en een hart onder de riem steken. Vertrouw op je eigen gevoel. Je hebt altijd mensen die komen met goedbedoelde adviezen zoals 'ach, gewoon doorzetten' ofzo, maar je weet alleen hoe het voelt als je het zelf hebt meegemaakt. Hou je taai!

2. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Spannend Pegske. Ik hoop dat alles goed is met jullie wonderkindje. Keeping my fingers crossed...

Susan, welkom! We kunnen wel wat vers walvisbloed gebruiken, want na de babyboom zal het hier rustig worden.

Ginny, jammer dat we zo ver bij elkaar vandaan wonen hoor. Ik heb zo het gevoel dat onze actieve mennekes het best met elkaar zouden kunnen vinden. Kunnen ze elkaar lekker moe maken terwijl de mama's fijn in de tuin zitten met een kop thee. ;)

Ik ben wat onrustig de laatste dagen. Morgen gaan we kijken of ons menneke nog gedraaid kan worden. De kleine ondeugd ligt na ruim 35 weken nog steeds overtuigend dwars, waardoor een natuurlijke bevalling onmogelijk is. Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat ons ventje uit zichzelf niet gaat draaien. Maar ja, ik wist ook zeker dat we een meisje zouden krijgen, dus wat weet ik nou? ;)

Gek, ik ben de hele zwangerschap al ontzettend rustig, maar de onzekerheid begint nu aan me te knagen. Ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat niet ik, maar mijn kind uiteindelijk bepaalt wat voor bevalling het gaat worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een natuurlijke bevalling, maar als het een keizersnede moet worden dan vind ik dat ook goed. Maar ik wil nu wél weten waar ik aan toe ben.

Duimen jullie voor me morgenmiddag?

Belle (ergens ook wel heel trots op haar eigenwijze baby, hihi).

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    pekske: hoe was de echo?

belle: spannend meid, hopelijk is jullie mannetje gedraaid ;)

4. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hallo dames...
    de echo was helemaal goed..ze hebben alle organen, aders enz helemaal doorgelicht en dat was allemaal perfect..
    het geslacht liet de kleine helaas niet zien.....
    over 4 weken de 20 weken echo dus dan hopen we het alsnog te zien...
    ik zou wel zo`n 3 d echo van het geslacht willen laten maken, maar ben bang dat ze dan ook niks zien...

groetjessssss

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    fijn dat het goed is met jullie kleintje
    wel jammer dat het kindje zich niet liet zien ;)

6. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande

Hoi Pekske, ik had bij de 16 weken ook dat ze het geslacht nog niet konden zien. Uiteindelijk bij de 20 weken was het duidelijk te zien!
    Fijn voor je dat alles goed was!

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Pekske Fijn dat alles goed is met jullie kindje! Jammer dat hij/zij zich niet liet zien!

Ik had toen een pretecho met 15w3d en mijn kleine liet het toen ook niet zien. Wij mochten 's avonds terugkomen en toen lukte het weer niet. Ze vroeg of ze anders een inwendige echo mocht maken, en omdat ik toch gewent was om constant m'n broek uit te doen :D vond ik het goed en ja hoor....we keken gelijk tegen z'n piemeltje aan hahaha :p

8. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    hmmmmmmmm ik denk dat ik gewoon 4 weekjes wacht...5 aug weer uitgebreide echo dus tja..
    maar als mijn nieuwsgierigheid het verliest dan bel ik misschien alsnog wel hahahahha

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Pekske, fijn om te horen dat alles goed was!

@Belle, veel succes morgen! Wat een dwarsliggertje zeg ;).

Liefs,
    Josien

10. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Pekske,

wat goooeeed dat alles in orde is!! Dat is toch het belangrijkste;)
    Ze zullen het vast en zeker zien bij de 20 weken echo!

caruli,

ik ga je ook pb én hoor hehehe:D Ben HE-LE-MAAL niet nieuwsgierig..

Suus,

leuk dat je er bij komt:)
    Je moet zeker morgen even kijken op mijn babysite:p

Belle,

succes morgen met de draaipoging!

Amandac,

wilde je even het aller aller beste wensen. Ik vind dat je het heel goed hebt opgelost om naar je huisarts te gaan. Knuffel!!!

Ik heb morgenochtend een 3D/4D echo film van 30 minuten!!! Vind het reuze spannend!!!! Ben erg benieuwd hoe zij er uit ziet:) En wat ze allemaal doet in mijn buikje..

Liefs, Lelie

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Pekske, wat fijn zo'n goede echo!! Jammer dat hij/zij zich even verstopte zodat je het geslacht nog niet kon zien. Belangrijkste is natuurlijk dat het er verder prima uitzag!

Caruli, ook ik ben erg nieuwsgierig en zal je ook wel ff pb-en... Ben ook wel benieuwd of je gevoel juist is.

Amandac, morgen heb je de afspraak bij de huisarts. Ik hoop dat hij of zij je enige steun/hulp kan aanbieden, in welke vorm dan ook.

Belle, hopelijk is je mannetje morgen gedraaid of wordt hij succesvol gedraaid, en zoniet, dan is het helaas niet anders........ Ik duim iig voor je!

Lelie, heeeeeeeeeeeel veel plezier morgen! Ik ga zeker je babysite in de gaten houden. :)

Meiden, ik duik mn bedje hier in. Morgen vrij maar dan nog, veel dingetjes nog doen voor de vakantie van zaterdag.

Liefs Suus

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    over 1 uur vertrekken we naar het zh
    ben benieuwd
    ik ga de gyn vragen om even tussen de benen proberen te kijken
    al denk ik niet dat hij dat doet....
    bij ons in het zh vinden ze het onzin, want daar kom je toch niet voor?
    wel jammer
    maar goed nee heb ik en ja kan ik krijgen he ;)

13. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    en het rare is caruli, dat de gene die de eerste vermoedde heeft uitgesproken een echoscopiste uit jullie ziekenhuis was..
    de onze was toen op vakantie..
    dus ik hoop dat je die vrouw ook krijgt en dat julliehet zo wel zien...spannendddddd

14. hoops

hoops Actief lid

30 nov 2008
    110
    0
    0
    Ik duim voor je Belle! Ons ventje ligt ook nog niet goed en als ie volgende week niet is gedraaid gaan ze em een handje helpen. Lastig he die eigenwijsjes ;)

15. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    @Caruli, en mogen spieken?
    @Belle, ik duim voor je dat hij makkelijk meegeeft! Is er nog een kans dat hij spontaan draait of is die kans klein zover in de zwangerschap?
    @ pekske, wat fijn zeg dat de echo in ieder geval positief was! Die van ons liet het bij de 1ste 20 weken echo ook niet zien, maar omdat ik een dvd wilde, moesten we toch al terugkomen met de 21 weken en toen heeft de echoscopiste het op een briefje geschreven...Dus het komt vanzelf!

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    helaas niks gezien..
    de gyn vind het onzin ;)
    maar goed nog 9 dagen en dan weer een echo.. hopelijk kunnen we het dan wel zien
    zul je net zien dat het kind dan niet goed ligt haha

verder was alles goed
    bloeddruk 115/70
    gewicht - 2 ons
    urine goed
    cervix ook keurig :D

17. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    #11317 Belle, 9 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2009
    Afsprakenlijst gyn/vk/echo's

Juli
    9: Esser controle VK,
    9: Waterlelie81 pretecho 3D/4D
    9: Caruli controle gyn
    10: Susan79: 20 wkn echo
    13: Belle liggingsecho ziekenhuis
    14: waterlelie81 controle VK
    15: Renate007 controle gyn
    16: Ginny controle VK 10.30 uur
    17: Belle draaipoging ziekenhuis
    18: Caruli pretecho
    21: Caruli controle gyn
    22: Sooner vk
    22: Marina VK
    28: Caruli GUO

Augustus
    5: Sooner 20 wkn echo

Bevallingslijst 2009
    Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D
    Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI
    Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF
    Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten
    Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI
    Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI
    Waterlelie81: 21 oktober uitgerekend, zwanger na ovulatie-inductie
    Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF
    Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld)
    Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI
    Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Sooner: 17 december uitgerekend, zwanger na 6e IUI
    Caruli: 18 december uitgerekend, zwanger spontaan
    Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na 2e ICSI

Bevallen
    Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee
    Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter
    Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda
    Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon
    Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan
    Amandac: Op 12 juni 2009 bevallen van een Zoon Allexander
    Diana1980: Op 15 juni 2009 van een tweeling 2 zoontjes
    Angelbaby: Op 15 juni 2009 van een tweeling Zoon R.oan en Zoon R.ens
    Timonneke: Op 19 juni 2009 bevallen van een Dochter Noor
    Minou: Op 22 juni 2009 bevallen van 2 jonkjes D. en R genaamd

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!

18. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Goed... Onze kleine ondeugd ligt nog steeds niet braaf met zijn koppie naar beneden. Helaas gaat de verloskundige die bij mijn praktijk de versies doet vanavond op vakantie. Ze had Sjakie graag nog even een zetje in de goede richting gegeven, maar zonder liggingsecho gaat dat niet. Ik ben dus nu doorverwezen naar het ziekenhuis voor een liggingsecho en een versie. Maandag echo en bij blijvende eigenwijsheid vrijdag een draaipoging. De gynaecoloog geeft er zijn lunchpauze voor op, de schat. Mocht het lukken, dan kan ik daarna weer bij de verloskundige terugkomen, en zo niet, dan blijf ik daarna bij de gynaecoloog onder controle. We zullen zien...

Ik vind het jammer dat het nog een week duurt, maar volgens de verloskundige heb ik op dit moment nog zoveel ruimte in mijn baarmoeder dat de kans vrij groot is dat ons jochie na een geslaagde draaipoging toch weer terug draait. Hehehe, die kleine heeft het gewoon veel te goed. :)

Verder heb ik het telefoonnummer gekregen van een alternatieve dame die volgens één of andere Mexicaanse techniek kinderen kan draaien, en ze heeft me ook verwezen naar een site voor moxa-therapie. Er zijn nog voldoende mogelijkheden om ons eigenwijsje tot inkeer te brengen. Laat ik maar eens zo'n malle teenkaars bestellen... ;)

Belle en haar dwarse Sjakie.

19. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik hoop dat al je draai pogingen gaan lukken belle...
    ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje...die bleef tot 4 keer toe terug draaien en op het moment dat ik voor keizersnede gepland stond draaide hij alsnog met zijn koppie naar beneden in de 42ste week hahahhahahah gauw infuus erin en in een uur was ie er......ik had ook zoveel vructwater en ruimte...
    succes!!

jammer caruli dat ze er niet even naar wilde kijken...vind het erg flauw van de gyn van jou....bijna niet menselijk ook...gyn zonder onlevingsgevoel...die zou ik al niet meer bij mijn bevalling willen.....

20. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Ah, dat klinkt goed Pekske, dat geeft de burger moed! Ik heb liever dat ik me instel op een keizersnede en dat het dan alsnog een natuurlijke bevalling wordt dan andersom. Ik ga je berichtje nu even hardop voorlezen voor mijn eigenwijze zoontje. Misschien helpt dat ook nog. ;)

Deel Deze Pagina