De Walvisclub, zwanger na vruchtbaarheidsbehandeling.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lenneke, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    @ Pekske, super dat alles goed was met de echo, jammer dat je het geslacht niet kon zien maar ach over 4 weken herkansing dus.

@ Caruli, wat raar dat die man daar niet even naar gekeken heeft, kleine moeite,groot plezier zou je denken, maar goed ook jij in de herkansing over 8 dagen dus. Controle verder dus prima in orde dus dat is altijd goed natuurlijk ;)

@Belle, wat jammer dat hij nu al zo ondeugend eigenwijs is, k ben volgende week met vakantie dus heeel benieuwd of t allemaal gaat lukken. Wij hebben ook de Moxa therapie gedaan en kleine schildpad ligt nu met de bol naar beneden maar ja zeker weten dat het echt van de Moxa is, hebben we natuurlijk niet...ik duim voor je joh...!! Als ik zo het verhaal van de zoon van Pekske hoor is er tot het laatst toe hoop.

Ik heb zelf de laatste 3 nachten dat ik verschrikkelijk loop te spoken, echt slapen doe ik dus niet meer...lig echt wakker en heel licht steeds te dromen...heel gespannen en als ik me dan bedenk dat het nog wel een week of 4 kan duren (of langer) word ik daar niet heel gelukkig van...probeer overdag wel een 2 uurtjes te slapen maar krijg steeds meer het gevoel dat ik daardoor snachts zo slecht slaap...afwegingen dus :( Schildpadje zit momenteel ook heel hoog dus lekker benauwd ook....!!

Nou genoeg gemopperd haha hele fijne dag allemaal

Liefs Marina

2. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Maar Marina, het schiet al wel aardig op hoor. Ik hoop dat het met slapen weer wat beter gaat de komende dagen. Lastig he, dat je niet weet wat nou handig is. Zitten knikkebollen overdag is ook niet lekker natuurlijk.

Caruli, wel fijn dat alles er goed uitzag! Wel stom dat je je dat ene nu nog niet weet. Nog even geduld hebben.

Belle, wat een gedoe he? Eigenwijsje daar in je buik.

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Caruli, wat vervelend dat die man daar niet even naar gekeken heeft! Is idd een kleine moeite zou je denken...

Belle, eigenwijsje idd daar in je buik :) Wie weet hoe het zal gaan. Wellicht beter in te stellen op keizersnede ja, kan het alleen nog maar meevallen.

Marina, vervelend dat slapen! Miss beter om overdag geen dutjes te doen zodat je 's avonds kapot bent en je wel moet slapen! Het is wel aftellen geblazen nu he...........

Hier vanmorgen de 20 weken echo gehad. Alles was prima qua ontwikkeling, alleen de placenta ligt niet helemaal gunstig. Hij ligt nl lateraal rechts, wat dus inhoudt dat deze gedeeltelijk over de baarmoedermond ligt. Als dit zo blijft, zit een natuurlijke bevalling er helemaal niet in. Het kan wel zo zijn dat deze door de groei van de baarmoeder en de kleine nog wel gewoon omhoog groeit maar ja, moet dus nu een extra echo bij 32 wkn (nu is dat natuurlijk niet erg maar ja, echt fijn is dit natuurlijk ook weer niet. Net even gegoogled op placenta praevia lateralis (wat ik dus heb) en moet vooral goed letten op bloedverlies. Heb veel gelezen over vrouwen die in zkh zijn opgenomen en daar weeenremmers krijgen en corticosteroiden om de longetjes van de kleine flink te laten rijpen. Hmmm, moet maar niet teveel verhalen lezen en rustig aftellen tot iig 26 wkn. Gelukkig over 4 wkn een echo (de pretecho, 3D/4D) en zal daar ook ns vragen nog ns te kijken naar die placenta. Pfff, wat een gedoe zeg die placenta! Las trouwens dat je beter geen sex kunt hebben omdat dat bloedingen kan veroorzaken dussssssssssss duidelijk verhaal: voorlopig geen sex voor mij. Alles voor die kleine :)

Ik ga nu maar snel mn koffer inpakken want we vliegen over een uur of 10 richting Gran Canaria. Nu maar hopen dat daar nix gebeurt maar goed, daar heb ik zeker rust. :)

Gr Suus

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    @ Amanda, en ben je bij de huisarts geweest? Hoe gaat het nu met je?

5. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    goede morgen,
    ik ben bij de HA geweest de donderdag: inderdaad een postnatale depressie! zoals de meeste hier wel dachten!
    Heb anti depressiva gekregen en kalmeerpillen. Ook wat ijzertabletten voor bloedarmoede en een afspraak bij een psychiater.
    in de tussentijd ga ik hulp vragen bij Kind en gezin, gezinshulp (iemand heeft dit eens vermeld hier en ga er toch gebruik van maken) want ik zie het allemaal echt niet meer zitten.
    Allexander slaapt bijna niet meer niet door de dag en niet 'snachts wat er ook voor zorgt dat ik super gevoelig voor alles ben en tegen niets meer kan. Ben zo moe, zit er volledig onderdoor, had het me allemaal zo anders voorgesteld!
    Zit hele dagen binnen omdat ik niemand alleen vertrouw met hem en wcht dan ook geduldig tot mijn ventje terug thuis komt. Maar ja zelfstandige dit kan soms lange dagen betekenen wat wil zeggen dat ik hele dagen alleen met Allexander ben.
    'k weet het allemaal niet meer, hoop dat de pillen snel hun werk gaan doen.
    amanda

6. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Wat goed dat je naar de ha geweest bent en dat ze je ook serieus nemen.
    Ik hoop dat je je snel beter zult voelen en dan vreselijk kan gaan genieten van je kleine wondertje.
    Neem wel de tijd voor jezelf he!!!

Liefs Renate

7. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hey Amanda,
    Hoop voor je dat de pillen snel hun werking gaan doen zodat jij jezelf beter gaat voelen en je daarna ook weer kan genieten van Alexander. Hoop verder dat je ook wat hulp kan krijgen in huis!
    Sterkte met alles!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dikke knuffel Amanda!
    Goed en knap dat je niet hebt gewacht tot je helemaal stuk zit. Heel fijn dat je serieus genomen wordt.
    Ik hoop dat je gauw echt kan gaan genieten van je prestatie!

9. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Dikke knuffel amanda, ook van mij. Die pillen gaan best snel werken, over een paar dagen zul je het verschil al merken.
    Heeeeeeel erg goed van je! Dat je aan de bel hebt getrokken. Mag je echt trots op jezelf zijn.
    Je hebt echt gewoon vette pech, je kunt hier zelf helemaal niets aan doen. Dus voel je vooral nergens schuldig over.
    Het komt allemaal goed. Maar blijf mensen bellen (familie, vriendinnen, huisarts) op momenten dat je het niet trekt.
    Kruip niet in je schulp.
    Of schrijf het naar ons als je dat wilt. Dat helpt ook vast!
    Heel veel succes en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!

10. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    #11330 Belle, 13 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2009
    Afsprakenlijst gyn/vk/echo's

Juli
    9: Esser controle VK,
    9: Waterlelie81 pretecho 3D/4D
    9: Caruli controle gyn
    10: Susan79: 20 wkn echo
    14: waterlelie81 controle VK
    15: Renate007 controle gyn
    16: Ginny controle VK 10.30 uur
    17: Belle draaipoging ziekenhuis
    18: Caruli pretecho
    21: Caruli controle gyn
    22: Sooner vk
    22: Marina VK
    28: Caruli GUO

Augustus
    5: Sooner 20 wkn echo

Bevallingslijst 2009
    Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D
    Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI
    Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF
    Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten
    Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI
    Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI
    Waterlelie81: 21 oktober uitgerekend, zwanger na ovulatie-inductie
    Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF
    Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld)
    Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI
    Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Sooner: 17 december uitgerekend, zwanger na 6e IUI
    Caruli: 18 december uitgerekend, zwanger spontaan
    Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na 2e ICSI

Bevallen
    Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee
    Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter
    Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda
    Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon
    Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan
    Amandac: Op 12 juni 2009 bevallen van een Zoon Allexander
    Diana1980: Op 15 juni 2009 van een tweeling 2 zoontjes
    Angelbaby: Op 15 juni 2009 van een tweeling Zoon R.oan en Zoon R.ens
    Timonneke: Op 19 juni 2009 bevallen van een Dochter Noor
    Minou: Op 22 juni 2009 bevallen van 2 jonkjes D. en R genaamd

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Amanda, ik ben blij om te lezen dat je hulp hebt gezocht en gekregen. Een postnatale depressie is beroerd, maar met de juiste hulp zul je er zeker doorheen komen. *knuffel!* Houd vol wijffie, je zult zien dat je je snel weer zonniger voelt.

Hoe is het met de andere walvissen? Zijn jullie ook zo blij dat het niet meer zo bloedheet is? Ik heb een koel briesje door mijn huis waaien. Heerlijk!

Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een liggingsecho. Wat ik al lang wist werd nog even bevestigd: Ons kind is donders eigenwijs. Hij ligt niet dwars, hij ligt niet in een stuit, hij ligt min of meer diagonaal. De echoscopiste noemde het op het verwijsformulier een 'afwijkende stuit'. Dus: Vrijdag terug om boefje te draaien en ondertussen braaf elke avond een half uurtje aan de moxasticks. We zullen zien...

Ondertussen vond ik het wel fantastisch om ons menneke nog een keer te kunnen bekijken. Wat is hij groot geworden! Hij weegt volgens de schatting al zo'n 2900 gram, dus hij groeit perfect op schema. Ik kan niet wachten tot ik hem over een week of vier 'live' te zien krijg. *zucht!* Wat een wonder, wat een reusachtig wonder, dit mensje in mijn buik.

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    #11332 Caruli, 13 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2009
    Afsprakenlijst gyn/vk/echo's

Juli
    14: waterlelie81 controle VK
    15: Renate007 controle gyn
    16: Ginny controle VK 10.30 uur
    17: Belle draaipoging ziekenhuis
    18: Caruli pretecho
    21: Caruli controle gyn
    22: Sooner vk
    22: Marina VK
    28: Caruli GUO

Augustus
    5: Sooner 20 wkn echo

Bevallingslijst 2009
    Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Renate007: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Belle: 8 augustus uitgerekend, zwanger na (4e) ZI-D
    Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF
    Ginny: 10 augustus uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI
    Hoops: 11 augustus uitgerekend, zwanger na (2e) IUI
    Verhip: 18 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF
    Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten
    Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3de) ICSI
    Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na 2e ICSI
    Waterlelie81: 21 oktober uitgerekend, zwanger na ovulatie-inductie
    Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF
    Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld)
    Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na 1e ICSI
    Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI
    Sooner: 17 december uitgerekend, zwanger na 6e IUI
    Caruli: 18 december uitgerekend, zwanger spontaan
    Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na 2e ICSI

Bevallen
    Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee
    Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter
    Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda
    Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon
    Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan
    Amandac: Op 12 juni 2009 bevallen van een Zoon Allexander
    Diana1980: Op 15 juni 2009 van een tweeling 2 zoontjes
    Angelbaby: Op 15 juni 2009 van een tweeling Zoon R.oan en Zoon R.ens
    Timonneke: Op 19 juni 2009 bevallen van een Dochter Noor
    Minou: Op 22 juni 2009 bevallen van 2 jonkjes D. en R genaamd

Aanvullingen: Klik op "quote" in het bericht. (bovenaan) Verwijder dan de [ quote ] aan het begin en het einde van het bericht. Vul aan wat je aan wilt vullen!

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    belle: idd een eigenwijs manneke zeg
    heel veel succes vrijdag
    ben benieuwd of hij nog terug gedraaid wil worden ;)

14. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Wat is het hier stil??? Is dit stilte voor de storm..

15. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Het is hier al een paar dagen stil!!

Wellicht idd stilte voor de babyboom storm!!

Ik heb eigenlijk ook niet zoveel te melden, behalve dat ik vanmiddag naar de gyn ga voor een baby apk.

De kleine beweegt nog lekker en ik merk dat er weer meer druk op m`n blaas komt, moet om de haverklap plassen.
    Vannacht voor het eerst wat last van buikpijn gehad, net boven het schaambeen, maar de kleine was dan ook zeer onrustig. Wellicht verder ingedaald??

Nou verder geen nieuws!!

XX Renate

16. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Zit er dik in natuurlijk. Er staan er voor de eerste twee weken van augustus al zes op de lijst om te bevallen. Het zal behoorlijk gaan stormen over twee weken, schat ik zo in. ;)

Belle, houdt zich ook nog even stil. ;)

17. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier vandaag weer voor controle geweest. Alles was weer prima. Kleine is nog lekker aan het aankomen en ligt al goed ingedaald.

Bij mij ook weer alles oke, bloeddruk uitstekend en gewicht nu een kleine 8 kilo aangekomen gedurende de gehele zwangerschap (mag dus niet klagen)

Verder geen bijzonderheden, behalve dat ik over een week weer terug moet komen!!

Groetjes en een fijne avond.

Renate

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    @Renata, fijn datje controle weer goed was! Blijft iedere keer weer een geruststelling vind ik zelf...Ik moet morgen weer!

@Belle, waneer werd jouw kleine gedraaid, dat was ergens deze week toch?

19. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Morgen. Ik kijk er naar uit omdat ik al weken het gevoel heb dat ik niet precies weet waar ik aan toe ben. Bij een afwijkende ligging ga ik beslist voor een keizersnede, maar mocht het nog lukken om Sjakie om te draaien dan kan ik gewoon rustig afwachten. Vind ik allemaal prima, maar ik wil het zo langzamerhand wel weten. RHAAAAAHH!!! (Tot zover mijn hormonale geraas.)

Inmiddels is het babykamertje helemaal af, alle kleertjes liggen schoon en fris in de kast en zelfs de woonkamer lijkt (voor het eerst in de vijf jaar dat we hier wonen) bijna helemaal netjes. Ik word nog een echte huisvrouw joh...

En gisteren belde mijn vader om te vertellen dat onze persoonlijke babyboom is begonnen: Een aangetrouwd nichtje is bevallen van haar tweede. Mijn vroegere buurmeisje is inmiddels al ruim een week overtijd, mijn jeugdvriendinnetje is morgen uitgerekend, een ander nichtje bevalt in de eerste week van augustus van haar vierde en ik zelf sta voor 8 augustus op de lijst. Het regent baby's!

*geeuw!* Ik denk dat ik nog een uurtje ga slapen. Vanmiddag komt mijn broertje op visite, en het is wel zo gezellig als ik dan een beetje fit ben. :D

Geniet van deze mooie dag, lieve walvissen! En een virtueel kusje op alle mooie bolle buiken hier. Het is zo bijzonder!

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey belle
    spannend hoor morgen
    en idd zeg wat een babyboom bij jullie
    leuk hoor :D