weet niet of jullie dat destijds al durfden maar ik waag een poging en meld me voorzichtig hier aan vanochtend is onze droom uitgekomen (zie foto-album) hier hebben we alles voor doorstaan als ik denk aan de echo merk ik wel dat ik dat heel eng ga vinden, denk wel net zo eng als de test, maar dat zullen we over ruim 3 weken zien. het gaat goed, borsten en tepels zijn gevoelig en een veel trekkerig gevoel van m'n buik schuin naar m'n heupen/liezen zeg maar. Ook soms wat krampen maar daar schrik ik gelukkig niet van, ik doe dan wel direct even rustig. we zijn lekker spastisch aan het doen qua voeding en hygiene maar dat zal in de loop van de tijd wel gaan wennen, voor nu doen we het maar al te graag 'overdreven' het maakt me echt allemaal niks uit wij gaan vanaf vrijdag op vakantie dus een super afleiding, lekker camperen in Frankrijk, uitrusten, lezen, etc. we hebben nu weinig wensen
nogmaals gefeliciteerd linda en welkom hier..........ben echt super blij voor jullie en straks lekker genieten van de vakantie!
Linda gefeliciteerd! Sorry allemaal dat ik hier niet veel meer geschreven heb. Was voornamelijk in het ziekenhuis, maar mijn mannekes zijn morgen alweer een week thuis en dus heb ik eindelijk ook af en toe weer wat langer tijd om hier te lezen en te reageren.
Linda Nogmaals van harte gefeliciteerd en welkom hier meid! De eerste weken zijn inderdaad heel erg spannend, maar probeer positief te blijven en er van te genieten Alvast een fijne vakantie gewenst! Angelbaby Oh wat fijn dat je jongens al thuis zijn! Lekker aan het genieten zeker? Gek hoor...we waren tegelijkertijd uitgerekend en die van jou zijn alweer een paar weken oud en die van mij zit nog in m'n buikje hihi Minou Fijn wat van je te horen en dat alles goed gaat met jullie! Pekske Hoe voel je je vandaag? Belle Vandaag weet je wanneer de KS gaat plaatsvinden...spannend!!! Ga je het ons vertellen? De rest How are you? Hier alles prima, beebje is lekker bewegelijk...lekker draaien met z'n kont en z'n voetjes in m'n ribben...lekker gevoel hoor haha! Verder heb ik veel last van m'n schaambeen en ook krijg ik weer bekkenpijn. Maar goed...nog een paar weekjes volhouden...hopelijk loop ik niet overtijd
net weer een apk gehad...alles was netjes.... bloeddruk 110/60.. beeb zag er ook goed uit...nu weer 2 weekjes wachten en dan de 20 weken echo..spannend... ik voel me nog steeds niet happy de peppy, mar ja dat komt wel weer...
hoi meiden, ik ga het voorzichtig proberen, om mij hier aan te melden. afgelopen zondag hebben we getest en die was positief, ben dus ZWANGER, whhhaaaaah. kan het nog steeds niet geloven. 12 aug. hebben we de 1e echo, vind het allemaal heel erg spannend en doodeng dat het weer misgaat, zover als nu zijn we nog nooit geweest. x lisa.
@ Linda van harte, gaaf zeg jij nu ook hier. En ja de eerste weken zijn superspannend...ik vond mijn eerste echo ook doodeng, daarna werd ik pas wat rustiger, maar wat Ginny ook al zegt...positief denken!! @ Ginny, bij jou ook nog zo gezellig bewegelijk...hier ook hoor. Kleine man is bij jou al ingedaald he? Hier volgens mij nog niet, zometeen Vk dus dan hoor ik het wel maar denk zelf nog van niet. @ Spannend Belle, ben benieuwd wanneer je ingepland wordt, ze zullen vast niet nog lang wachten ermee. In mijn cursus clubje samen bevallen zijn er 2 die een KS krijgen, eentje vandaag en eentje komende week geloof ik en die waren allebei na mij (9 aug) uitgerekend. Best grappig trouwens, ik ben de eerst uitgerekende van dat clubje maar ging er al van uit dat ik niet de eerste ging zijn, nou dat blijkt dus al Vanmiddag dus controle bij de VK, alles gaat wel goed verder, dus ik verwacht snel buiten te staan. Wel veel harde buiken en een hele drukke baby, maar niks spectaculairs verder. bye bye, liefs Marina
Lisa YES....wat gaaf jou hier te lezen. Plaats ik net mn berichtje, zie ik jou ineens ook hier staan. Van harte meis en welkom hier...ik ga voor je duimen dat het allemaal goed blijft gaan!!!
lisa, je hebt je durven aanmelden ben er helemaal blij van meiden ik weet dat ik naar de bekende weg vraag maar ik heb met enkele tussenpozes veel kleine krampjes, steken richting heupen en soms lage rugpijn. ik maak me op zich geen zorgen want het is heel anders als ongi (heb endometriose en dat voelde echt heel anders) maar ik vroeg me af of jullie het ook hebben gehad, heb ook zere boobs, ik lees juist dat mensen in week 4 nog weinig klachten hebben haha, het stelt me ook wel weer gerust hoor, wat een war hoofd he hihi
Lisa Nogmaals gefeliciteerd meid en welkom hier! Ook tegen jou zeg ik....het is allemaal superspannend en doodeng, maar probeer er aub ook van te genieten, want het is toch ook wel heel bijzonder om zwanger te zijn! Marina Ja hier echt een draaikont hoor met hele grote voeten haha Ik zeg echt een paar keer per dag op strenge toon dat hij zachtjes moet doen met z'n moeder, maar ik denk dat z'n oortjes nu al kapot zijn hahaha Linda Ja krampjes en steekjes horen erbij en kunnen ook wel een paar weken aanhouden. Zo liep ik eens buiten (was toen 10 of 12 weken) en ineens klapte ik dubbel van de pijn....kreeg toen even steken in m'n onderbuik. Tis heel vervelend maar hoort er wel bij...al heeft de één er meer last van als de ander. Maar het maakt je idd erg onzeker, helemaal in de eerste periode. Hoe moeilijk het ook is, zeker met onze geschiedenis van behandelingen en sommige van ons ook met een miskraam, maar probeer echt positief te blijven en vertrouwen te hebben in je lichaam. Ik weet dat het moeilijk is, maar ga er wel van genieten, want deze periode komt niet meer terug. Ik heb mezelf toen voorgenomen om te gaan genieten, want ook al zou het (weer) fout gaan, dan kan ik er niks aan doen en dan heb ik in elk geval een paar heerlijke zwangerschapsweken gehad die niemand me meer af kan pakken. En nou zeg ik natuurlijk niet dat het fout gaat als je niet positief bent, want dat is onzin. Maar het is toch veel leuker om blij en vrolijk te zijn...je weet nooit van te voren wat de toekomst je gaat brengen, dus dan kan je er maar beter van genieten Zo...hopelijk heb ik hier genoeg positiviteit gebracht haha
thnx ginny, werd helemaal blij van je berichtje ik heb het me ook voorgenomen, jammer dat als de steken en pijntjes even heel hevig zijn, je toch bang wordt maar misschien went het ook, werd vorige week vrijdag gewoon wakker van de buikpijn, toen wist ik nog niks
JAAAAh linda, ik heb het aangedurfd, en ook bij de maart mama's, en heb zelfs een topic geopend bij ik ben zwanger, whhaaaah. @ginny, thanx voor je positieve bericht, wordt er weer helemaal blij van, zit ook echt weer op m'n roze wolkje @ marina, thanx
de babyboom gaat hier bijna beginnen zeg wauw, ben heel blij dat ondanks ik niet bij de augustus mama's kon blijven ik het nu wel mee mag gaan maken als maart mama.
@ginny, wat een lief berichtje voor de meiden zeg! @linda en lisa, wat leuk dat jullie ook hier zijn! Nogmaals gefeliciteerd he! Wat jij omschrijft Linda is net alsof ik mezelf lees de eerste paar weken, vooral inderdaad in de week dat ik het net ontdekte. Ik dacht eerst dat het de voortekenen waren van de rode duivels, maar toen voelde het toch al anders. Alleen had ik dat nog niet echt door. Pas toen ik die positest in de hand had, dacht ik 'oh ja, maar het was ook heel andere lage rugpijn en heel andere steekjes en die hoofdpijn heb ik normaal ook niet'. Toen viel bij mij ineens alles op zijn plekkie. Die steekjes en trekkende bewegingen heb ik nog steeds en inderdaad af en toe best heftig. Is allemaal de groei en werking van je baarmoeder. En die borsten en tepels herken ik ook. Dat wil overigens niet zeggen dat als je dat niet hebt, dat het dan niet goed is, hoor! Voor iedereen is het anders. Maar wat jij schrijft is echt precies als mijn eerste weken!
Vind ik zelf ook erg vreemd. Maandag was ook erg raar. 37 weken was dat wat we wilden gaan halen. Deze week zouden ze anders gehaald zijn door de gyn... Fijn dat het bij jou nog goed gaat. Voor je beebje is het tenslotte echt beter om wel langer te blijven zitten. (vooral voor de afweer) Lisa: super nieuws zeg!!! Dit keer gaat het gewoon goed, jullie hebben er ook zo hard voor moeten knokken. (net als iedereen hier op dit topic natuurlijk...)
Is ook wel, maar wil jullie ook blijven steunen zoals iedereen hier bij ons heeft gedaan. Maar nu ben ik er weer! En genieten is het! Ze zijn zo leuk/lief/schattig/stoer/sterk/dapper etc etc. Daar moet je wel van genieten. Als je met ze buiten bent zeggen echt veel mensen spontaan wat een rijkdom er in de kinderwagen ligt en dat is zo. Sinds 15 juni zijn we gewoon echt rijk.