Hmm, ik heb weinig nieuws...Tess doet het super, dat wel! Bij de geboorte woog ze 3150 en ze weegt nu al bijna 4 kilo en is zo'n 5 cm gegroeid...Wat gaat het snel zeg! ze slaapt zelfs al paar weken door (paar uitzonderingen daargelaten) en dan slaapt ze van 11 tot 7 en soms tot 8...Is toch om helemaal trots op te zijn! Hoe doen jullie het eigenlijk met anticonceptie na de bevalling..? Het is natuurlijk anders als voor een stel wat via de natuurlijke weg zwanger is geraakt.. Wij zelf gebruiken helemaal niets meer, want als het zo gebeurd dan gebeurd het zo..Het is bij ons overigens wel zo dat mannetje bijna geen zaadjes heeft..Ben gewoon nieuwsgierig naar jullie aanpak..?? Verder alles zijn gangetje bij iedereen?? Over een maandje begint het weer ontzettend druk te worden met bevallingen of niet..?Zien jullie er tegenop?
Verhip, wat fijn dat Tess het zo goed doet zeg! En nu al bijna alle nachten doorslapen! Daar kunnen wij alleen maar jaloers op zijn en hopen om hetzelfde mee te maken. Ikzelf moet nog ruim 2 maandjes wachten maar we zijn er al wel helemaal klaar voor hier thuis! T.a.v. anticonceptie denk ik ook niet dat wij iets zullen gebruiken want ook hier heeft manlief niet al teveel zaadjes. Ik heb alleen zo'n idee dat er de eerste maand(en) weinig actie zal gebeuren. Moet helaas bekennen dat ik sowieso weinig zin heb de laatste 2 maanden (en daarvoor vond ik het nog doodeng, nog steeds eigenlijk.............).
Tsja, dat is iets waar ik ook al een beetje over nagedacht heb. Ik vroeg mijn vriend er deze week naar en hij zei echt dat hij op dit moment heel blij is met 1 kindje, maar echt geen 2e wil. Ook niet als het spontaan lukt dit keer. Ik snap het wel, want hij heeft mij natuurlijk zien creperen in het ziekenhuis en we hebben al in geen maanden een normale maaltijd gegeten of een normaal leven gehad. Het is ook wel wat als je met een zieke zwangere vriendin in huis zit al ruim vier maanden. Denk wel dat hij het er emotioneel heel zwaar mee heeft gehad en nog steeds wel heeft. Logisch ook. Voor mijn werkgever denk ik ook niet zo leuk Wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zoals dat zo mooi heet, dus er zijn geen fysieke problemen bij ons gevonden. Dus best kans dat als mijn lichaam het kunstje kent dat het zo weer raak is. Ons sexleven ligt ook zo goed als stil hoor Suus. Heb er ook weinig behoefte aan en gelukkig mijn vriend ook niet (tenminste ik merk er niets van). Hij weet ook wel dat ik vaak kotsmisselijk ben. Niet zo leuk tijdens de sex he hahaha Maarreh, ik hoop dat dat in januari weer helemaal in volle glorie werkt (eh tussen het voeden door dan, oeps ).
Wij hebben ook wel nagedacht over de anticonceptie na de bevalling. Ik ga waarschijnlijk nog één keer een Implanon laten zetten (zijn voor drie jaar te gebruiken, dus dan kunnen we even vooruit). Mijn man en ik zeggen nu allebei heel hard dat er echt geen tweede komt en als we dat al zouden willen, dan nooit meer via het ziekenhuis. De kans dat het dan zou lukken is enorm klein, omdat er bijna geen 'goede' zaadjes zijn. In principe komt er hier dus eerst drie jaar Implanon. Die drie jaar gebruiken we om na te denken of er misschien toch nog een tweede komt. Als het antwoord op die vraag 'nee' is, zal mijn man zich na die drie jaar laten steriliseren. Als het antwoord 'ja' is, zullen we samen beslissen hoelang we het op een natuurlijke manier gaan proberen. Ik wil daar namelijk ook niet eindeloos mee doorgaan. Ik heb het nu bij een kennis gezien. Zij waren van hun eerste kindje na 7 jaar dokteren zwanger geraakt via IVF. Nu het kindje net zijn 11e verjaardag heeft gevierd blijkt ze alsnog zwanger te zijn. Een wonder natuurlijk dat bij hen meer dan welkom is, maar zelf kan ik me niet voorstellen dat ik zo'n situatie zou willen. Het is hier verder wel rustig op het moment... ik draag daar eerlijk gezegd ook toe bij. Ik ben net zo'n demente kip aan het worden. Ik onthoud niets en na het lezen van twee posts, ben ik de voorliggende alweer vergeten. Wil niet zeggen dat ik jullie vergeten ben hoor... dikke knuffel! Josien
hier alles ook nog steeds zijn gangetje.. wel veel harde buiken...blijf het een rot gevoel vinden hoor.. ik heb daar ook al wel eens over na gedacht wat te doen na de bevalling ivm voorbehoedsmiddelen... ik wil dus echt niet meer hierna...mijn eileiders zitten in princiepe dicht, maar ik ben wel 2 keer zelf zwanger geraakt na die diagnose...ookal is dat fout gegaan wil dat toch zeggen dat er ergens een gaatje moet zitten... ik mag geen pil dus dan word het iets anders...ik denk gewon eisprong ontlopen... josien jij gaat al opschieten zeg....duurt niet lang meer nou.... groetjes allemaal..
Verhip: I.v.m. de ks heb ik eventjes de pil geslikt. Ik kreeg hier enorme migraine van en ben gestopt. Al die tijd dus zonder anticonceptie verder. Als deze uk er is dan gebruiken we eerst ook geen anticonceptie, het zaad is hier ook echt ontzettend snel. Als er dan echt 1 heeeeeele snelle Jelle bij zit, dan is ie welkom Maarre...verplicht ons wel hem Jelle te noemen als het een jongen blijkt
Verhip, hier geen anticonceptie, als ik zwanger ben vinden we het alleen maar een wonder en is het van harte welkom. Het is zeker rustig hier, maar er lopen alweer een paar meiden op het endje succes meiden en sterkte met de laadste loodjes. Hier gaat alles erg goed, Delinda doet het super, Ze weegt nu al 5655 en is 61 cm lang. Morgen moet ik weer beginnen met werken zie dr als een berg tegenop maar ja het normale leven gaat toch weer beginnen. Ik ga voor drie dagen werken, dus ik zal niet veel meer hier zijn maar ik blijf wel meelezen.
Heel veel succes en vooral plezier met je eerste werkdag weer! Ik vond het heel gek, beetje emotioneel om mijn kleine vent uit handen te geven maar tegelijk ook weer heerlijk! Ook ik werk drie, vaste, dagen en vind dit echt een mooie combi! Zet hem op!
verhip: fijn dat het zo goed gaan met jullie meid josien: succes met de laatste loodjes, ben benieuwd naar jou kleintje peggy: vervelend zeg die harde buiken, doe het maar rustig aan vergo: heel veel succes met werken, zal idd wel even wennen zijn.
Afsprakenlijst gyn/vk/echo's September 16: Nightelf controle gyn 19: Caruli 3d/4d echo 22: Caruli controle gyn 23: Lelie controle VK 24: Lelie intake kraamzorg 28: Linda controle Gyn 30: Suus 32 wkn echo Oktober 01: Suus controle vk 09: Caruli tussencontrole vk 30: Linda controle Gyn November 11: Linda 20-wkn-echo Bevallingslijst 2009 Niekster1: 1 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Marina: 9 augustus uitgerekend, zwanger na (1e) IVF Zuster Suus: 2 september uitgerekend, zwanger van tweeling na (2e) IVF Josien: 28 september uitgerekend, zwanger na TP 2 eskimootjes waarvan er 1 is blijven zitten Mirjam: 8 oktober uitgerekend, zwanger na (3e) ICSI Merel81: 12 oktober uitgerekend, zwanger na (2e) ICSI Waterlelie81: 21 oktober uitgerekend, na 3,5 zwanger d.m.v. ovulatie-inductie Wies: 25 oktober uitgerekend, zwanger na 2e tp na 1e IVF Nightelf79: 31 oktober uitgerekend, zwanger na ovulatie-inductie Lena: 3 november uitgerekend, zwanger na 1e TP in 2e ICSI (datum bijgesteld) Anoniempje alias Vivian : 9 november, zwanger na (1e) ICSI Susan79: 24 november uitgerekend, zwanger na (1e) ICSI Sooner: 17 december uitgerekend, zwanger na (6e) IUI Caruli: 17 december uitgerekend, zwanger spontaan (na 4x IVF) Pekske: 21 december uitgerekend, zwanger na (5e) ICSI Esser: 28 december uitgerekend, zwanger na (2e) ICSI Linda: 25 maart uitgerekend, zwanger van een tweeling na (3e) IVF Bevallen Daffie76 : Op 30 januari 2009 bevallen van een Dochter Myrthe Esmee Rachel: Op 13 april 2009 bevallen van een Dochter Vergo: Op 18 mei 2009 bevallen van een Dochter Delinda Annalise: Op 18 mei 2009 bevallen van een Zoon Kareltje: Op 6 juni 2009 van een Zoon Giovanni Tristan Amandac: Op 12 juni 2009 bevallen van een Zoon Allexander Diana1980: Op 15 juni 2009 van een tweeling 2 zoontjes Angelbaby: Op 15 juni 2009 van een tweeling Zoon R.oan en Zoon R.ens Timonneke: Op 19 juni 2009 bevallen van een Dochter Noor Minou: Op 22 juni 2009 bevallen van 2 jonkjes D. en R genaamd Belle: Op 31 juli 2009 bevallen van een Zoon Julian Jelle Hoops: Op ? bevallen van een zoon Renate : Op 6 augustus 2009 bevallen van een meisje Verhip: Op 11 augustus bevallen van een dochter Tess Ginny: op 13 augustus bevallen van zoon Kane Casey heb even onze nieuwe 3d/4d echo afspraak erbij gezet
hey caruli, je mag zaterdag weer naar de 3d echo...dat is gelukkig best snel.. ik hoop dat je manneke dan wel goed ervoor ligt.. wij gaan woensdag...hopen dat het in 1 keer lukt....
oh woensdag leuk joh hopelijk ligt jullie kleintje er goed voor we zijn nu al 2 keer geweest wel jammer, maar goed als hij niet wil dan niet he beetje duur voor wat rugfoto's
iemand iets gehoord of gelezen van zuster suus? die staat op 2 september ben benieuwd en dan is josien zo te zien de volgende
Nee, helaas niets meer gehoord van Zuster Suus. Waarschijnlijk is ze aan het genieten van haar hummeltjes! Iekkks, dan ben ik nu de eerst volgende dus ! Liefs, Josien
hallo allemaal, we hadden net een 3d echo, maar onze dame had er geen zin in... ze ligt helemaal dwars en dan met haar benen langs haar hoofd...snap niet dat dat lekker ligt hahahahah.. ook had ze haar handjes in het gezicht dus er was helemaal niks te zien..ja een handje...maar we wilde het gezichtje natuurlijk... morgen bellen voor de herkansing.....
@Mirjam, je kan zomaar voorgaan hoor... Ik heb zo'n voorgevoel dat het hier nog wel even gaat duren. Nergens last van eigenlijk (tenminste, ik hoor van andere vrouwen allerlei verhalen over voorweeën of harde buiken maar ik weet van beide niet wat het is ). @Pekske, balen meid! Hopelijk krijg je snel een mooie herkansing. Wel meteen een leuke kans om nog een keer te mogen spieken, niet? Liefs, Josien
Josien, hier ook nooit een voorteken gehad hoor (ja...gerommel, maar das zo'n vaag begrip). Ineens begon het...en hoe! Binnen 5 uur was hij er, inclusief spoed ks...dusse....ook voor jou geldt: reken nergens op! Succes meiden, ook met die eigenwijsjes!