De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hallo dames, ik breek heel even bij jullie in..

Heb een vraagje:
    Femke J: Ik lees dat je mannetje op oefening gaat.. Is hij militair? Ik vraag dit even ivm de zorgverzekering voor ons nog ongeboren beebje.. Ik vraag me nl af op welke polis ik ons kindje straks het beste kan laten bijschrijven (aangezien de zorgverzekering voor militairen heel erg uitgebreid is, en mijn mannetje militair is)

Mocht ik het nu mis hebben, dat je mannetje helemaal geen militair is, dan sorry voor het inbreken..

Alvast bedankt!
    Groetjes Miekje

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hoi Miekje,
    Ja, hij is militair. Ik heb Marin bij mij op de verzekering.
    Je weet nooit hoe het met de militairen gaat, hoe lang iemand nog in dienst blijft e.d.. Zodra ze een andere baas krijgen zullen ze ook anders verzekerd moeten worden. Een hele toestand dus (ook al is mijn vriend BOT)
    Ze zit nu gratis bij mij op de polis van de FBTO en is dus ook voor alle extra pakketten die ik ook heb verzekerd.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met esmee gaat het gelukkig al wat beter, klinkt niet meer zo benauwd en neusje raakt al aardig open, de neus druppels werken goed.
    was best wel zielig , gister middag heeft ze maar een half uurtje geslapen en verder heeft ze alleen maar waker gelegen en gehuilt , arme kind was er goed beroerd van van die verstopte neus.

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Femke: Dank je wel voor je snelle reactie!
    Groetjes Miekje

5. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Hier even een verslag van het bezoek aan de kinderarts.

Als eerste moest Charlotte gewogen worden. En ze is flink gegroeid, 4170 gram! (Mama's borst doet het goed!) Terwijl ze op de weegschaal lag heeft ze de boel ook nog even onder geplast. :)

Vervolgens heb ik het met de over het ferro gebruik gehad en haar moeilijke stoelgang.
    De ferro krijgt ze omdat ze te vroeg geboren is. In de laatste weken van de zwangerschap wordt het ijzergehalte in het bloed van het kindje omhoog gewerkt. Dat stukje heeft zij gemist. Hoewel ze niet weten wat haar ijzergehalte was heeft ze toch de ferro gekregen, uit voorzorg. Ook omdat men niet weet of er in de borstvoeding van moeder genoeg ijzer zit.
    De arts stelde voor om bloed bij haar af te nemen om de waardes te laten bepalen en zo te zien of ze de ferro echt nodig heeft. Ik wordt hier morgen over opgebeld.
    Als ze door moet gaan met de ferro krijgt ze er nog wat bij om de stoelgang te bevorderen.

Voor de rest heeft de arts nog wat standaard controles gedaan en alles was goed.

Daarna richting bloedafname gegaan. Dat was lastig, want ze konden heel moeilijk een adertje vinden op haar hand door haar donkere huid. Op de gok een naaldje er ingestoken en toen druppelde er wat bloed uit.
    Uiteraard zette Charlotte het op een krijsen maar uiteindelijk berustte ze erin. Wel moeilijk hoor, om zulk groot verdriet te moeten aanschouwen.

Nu ligt ze te slapen en af en toe hoor ik een harde gil uit het kamertje komen. Ze is volgens mij de indrukken van vanochtend aan het verwerken.

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik "lepel" Marin haar neus een paarkeerper dag leeg met een wattenstaafje. Hele lange groene jongens kan je hiermee vangen. Vind ik beter werken dan een spray of druppels. Gaat ze zo van reutelen omdat het loslaat en haar keeltje ingaat. (smakelijk)

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zoals ik aan de telefoon ook al gezegd heb: Goed nieuws Imani!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou Imani ik hoop dat Charlotte met de Ferro kan stoppen zeg!
    Wat goed dat ze zo goed groeit zeg, lijkt me een hele geruststelling!

Femke,
    Jij weer bedankt voor je smakelijke tips! :-D

Bij Ruben kon ik laatst een heel groot stuk uit zijn neusje peuteren...echt zo groot als de holte in zijn neus zeg maar.
    Zelfs manlief wilde dit (harde) stukje nog even beter bekijken.....

Met Ruben vanmorgen naar de ha geweest.
    Hij had na het huilen/drinken vaak wel wat rode pukkeltjes maar nu zat hij, vooral in zijn hals en bij zijn oren, helemaal onder. Was echt vurig.
    Ik had het vermoeden dat het erbij hoorde...maar durfde het niet te gokken.
    Zijn lijfje verder is helemaal gaaf.
    Het hoort er inderdaad bij....maar doc. vond het goed dat ik toch even was gekomen. Ons prinsenkind is dus weer goedgekeurd!

Hij is wel hangerig...in de zin van: bij mama of niet!
    Heb hem vanmorgen zelfs voor het eerst in de draagzak gehad in huis (kon ik tenminste doorstrijken) en dat vond meneer wel lekker.
    Na een tijdje voorzichtig weg geprobeerd te leggen...maar daar trapte hij dus weer niet in.
    Naar de ha gewandeld (even geslapen) daar klaarwakker natuurlijk en net voor het eerst alleen (gewapend met Ruben natuurlijk) weer met de hondjes gewandeld. Het is even een gedoe maar gaat best goed!
    Heerlijk zeg....heb het idee dat ik mijn leven weer een beetje terugkrijg.

Laura

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

WHAAAAA
    We zijn uit de weken...
    Ruben is nu 1 maand en 1 dag oud.....

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ruben, 4 weken en hangerig. Hij nadert zijn eerste sprongetje. Kijk maar eens in dat geweldige gele boek.

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb nu ook zo een snot zuigertje om het zo maar ff te noemen, de spray werkt trouwens erg goed, ze is niet meer zo verkouden als 2 dagen geleden,arme kind had het spaans benauwd met die verstopte neus.

12. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo moeders,
    Gisteren wederom de h.a. gebelt omdat Naomi weer zo aan het huilen/krijsen was.
    Hij heeft haar doorverwezen naar een manueel therapeut.
    Dit omdat alles wijst op het kiss-syndroom.
    En ja hoor Naomi heeft het kiss-syndroom.
    Hij heeft haar vandaag behandeld, nu even aankijken hoe het gaat.

Dit komt door de snelle bevalling en het korte persen.
    Het is wel goed te behandelen.
    Nu weten we dus wat er aan de hand is, dat is al een hele gerust stelling iig.

Liefs Lydia

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Ik ga weer een poging wagen om mij tussen jullie weer in te voegen.

:idea: Imani en Charlotte.

Wat is Charlotte al gegroeid zeg, dat doe je zekers goed met je mama melk :D
    Hoop dat haar waardes helemaal goed zijn zodat je met de ferro kan gaan stoppen ( vervelende bijwerkingen heeft dat voor je meisje.)

:idea: Sonja en Esmee.

Vervelend dat je meisje zo verkouden is en dat haar neusje zo verstopt zat.
    Tis zo zo klein prulletje en dan nog zo benauwd.
    Las een stukje terug dat je het maar vreemd idee vind dat je nu had moeten bevallen , kan mij daar levendig wat bij voorstellen.
    Is je meisje al flink gegroeid..?

:idea: Elmo en Ruben.

Gelukkig niets raars met die pukkeltjes en horen deze er helemaal bij.
    Fijn dat je het gevoel krijgt je leventje terug te krijgen.
    Succes met het hangerige van ruben en wie weet is het wel een groei sprongetje.
    Staat dit allemaal in oei ik groei boek?
    Lijkt mij anders wel leuk als kerstcadoo te vragen of is het dan al te laat om deze te krijgen mis ik dan al een hoop?

:idea: Lydia en Naomi.

Vervelend het kisssyndroom Hoop dat het verder meevalt en dat de manueel therapeut het goed kan behandelen om te verlichten.
    Heb net even gegoogeld :D

:idea: Leander en mijself.

Mbt eten.

Ik ben in het ziekenhuis weer redelijk in een ritme gezet met hem hij bleef soms maar slapen en werdt nergens wakker van.
    Nu komt hij om de 3 a 4 uur.
    Ik ben begonnen met kolfen in zh om de productie te stimuleren.
    Echter geef ik nog te weinig om hem volledig te voorzien dus ik doe 50/50 ongeveer en 1 a 2 keer perdag leg ik hem nog aan om natuurlijk te stimuleren ( Leander is ook vaak te ongeduldig om goed te drinken aan de borst en afgekolfde melk met fles gaat dan beter.
    Ik kolf om de 4 uur zo 50 CC beide borsten kan minder maar ook iets meer zijn.
    Leander drinkt zo 80 CC per voeding om de 3 uur of 4 uur.
    Ben verder eigenlijk niet zo op de hoogte wanneer ik moet ophogen.
    Ik doe het nu verder eigenlijk op gevoel als ik merk dat hij na 80 nog trek heeft kan hij bijkrijgen.
    Hij is verder rustig en tevreden alleen vanacht huilerig geweest.
    Dat is vermoeiend
    :confused: :confused:
    Verder loopt de kraamvisite weer wat toe en zijn we gisteren de stad in gegaan voor de eerste keer.
    Ik sta met mijn gewicht ongeveer 2 kilo onder startgewicht dus hoef geen moeite te doen om overtolligzwangerschapskiloos er af te krijgen.
    Wel eet ik nu bewust om gewicht te handhaven zodat ik later weer kan verder lijnen wil er namelijk nog wel wat kiloos afhebben.

Liek.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Femke,
    Leuk he, dat boek!
    Ik had het inderdaad gelezen van dat sprongetje...we zullen zien hoe lang het duurt ;)
    Leuk verteld ook he, van dat soepje!

Lydia,
    Fijn dat jullie nu weten wat er met Naomi aan de hand is en nog mooier dat ze er iets mee kunnen!
    Kun je uitleggen wat het Kiss precies inhoudt?

Lieke,
    Fijn dat je Leander bij je kon houden zeg! En wat die bv betreft: het blijft een vak apart ;)
    Gelukkig voor je van die kilo's! Scheelt weer lekker zeg!

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whoehoeeee....

Nollie:
    Welkom hier meis!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tussenstand Walvisbaby's: 7-4

Marin
    30-07-2007
    dochter van Femke J

Nicky (Nicky Helena Adriana)
    23-09-2007
    dochter van Lenneke

Charlotte
    09-10-2007
    dochter van Imani

Tiago
    15-10-2007
    zoon van ElviraR

Ruben
    04-11-2007
    zoon van Elmo

Arthur
    05-11-2007
    zoon van Aldonza

Naomi (Naomi Iris)
    06-11-2007
    dochter van Lydia31

Esmee
    10-11-2007
    dochter van Sonja

Leander (Leander Emiel)
    22-11-2007
    zoon van Lieke

Diana
    30-11-2007
    dochter van Mamainspe

Indy (Indyra Joelle Skye)
    05-12-2007
    dochter van Nollie

who`s next...??

17. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Elmo,
    het kiss houd in dat Naomi vanwege de binnenste spildraai haar hoofdje erg raar heeft gelegen.
    B.V. haar hoofdje helemaal naar rechts dus die kant erg in elkaar en haar linkerkant erg overstrekt.
    Hierdoor is er iets met haar bovenste nekgewrichtjes en spieren gebeurt waar ze dus nu erg veel last van heeft.
    Je kunt het zien als een soort kneuzing.

Ik hoop dat je het begrijpt anders bel je maar even.

Nollie,
    welkom bij de mama´s meid.

Liefs Lydia

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb hem helemaal.....arm meisje zeg!
    Ik hoop echt dat het gauw beter gaat!

19. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ja dat hopen wij ook.
    Maar we zijn al blij dat we nu weten waarom ons meisje zo huilt.
    Vrijdag heb ik weer contact met de therapeut om te overleggen hoe het gegaan is vandaag en morgen.
    Ze kon er van slag van zijn of erg veel slapen.
    Nou ons meisje is natuurlijk van slag.

En aangezien ze gisteren niet zo goed heeft gegeten haalt ze dat vandaag in.
    Maar goed dat geeft niet.

liefs Lyd

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje zeg....nou, het zit jullie echt niet mee he! Ik hoop dat jullie gauw kunnen genieten van jullie dochter *al doe je dat nu vast ook wel tussen de bedrijven door, je weet wel wat ik bedoel denk ik*

Zet hem op meid! Voor je het weet heb je nu een super tevreden prinsesje in bed liggen!

Deel Deze Pagina