De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lenneke, er zijn wat problemen geweest met de site. Hij heeft er ook even uitgelegen, misschien dat je er daardoor niet op kon komen. Gefeliciteerd met de doopdienst van Noud. Ik ben ook benieuwd naar foto's. Hoe is het gegaan met kolven op je werk? Heb je de collega het kamertje uitgegooid?;) (op donderdag toch?)

Ja, hoe gaat het met Tim. Nog steeds vlekjes, maar niet ziek. Wel ontzettend drammerig en in de mama-fase. Ik was vandaag blij dat het tijd was om hem naar bed te brengen.

Morgen steenpuistgate, want moet naar de kno-arts. Ik ben benieuwd.

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou Len, de kids weer overleefd? (de kids op school dan he?)
    Kolven goed gegaan de hele week?

Prinses, tim hopelijk snel weer helemaal fit.

Hier ook echt een enorm stout jongetje van tijd tot tijd.... slaat Julian zelfs soms... snap dat echt niet hoor.. word er moedeloos van.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Natas,
    Ik heb me ook maanden afgevraagd wat Ruben mankeerde...met dat gemep. Het schijnt er gewoon echt soms bij te horen...helaas. Het wordt hier al stukken minder maar ik moet hem wel in de gaten houden hoor.
    Stijn doet hij gelukkig echt niks...zelfs als hij heel erg huilt dan negeert hij dat eerder.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

... zucht
    Stijn lijkt gewoon echt niet alleen te willen zijn.
    Hier op de arm kukelt ie in slaap...in de wandelwagenbak slaapt ie prima, in de nacht op onze kamer in zijn wieg ook niks aan de hand maar zoals nu of overdag boven slapen...hij weigert!
    Al rommel je alleen wat op de slaapkamer...dan is het al goed.
    Ik vind het ingewikkeld hoor...baby's!

5. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Naomi mept soms ook maar dan naar de katten.
    Wesley word eigenlijk alleen maar platgekust en geknuffeld.
    Arme knul kan er wel een trauma van op lopen haha.

Len,
    fijn dat alles goed gegaan is.
    ben ook benieuwd naar de foto's van het dopen.
    Wij laten wesley niet dopen, Naomi is ook niet gedoopt.

Morgen benoemingsgesprek, heb wat vragen op papier die ik nog wil stellen.
    zijn meer vragen met hoe het zit met vakantiedagen, pauzes etc.
    Maar ook met kolven, in de vakanties werk ik nl hele dagen en dan moet ik dus wel kolven.
    Hoelang heb je daar eigenlijk recht op?

prinses,
    succes morgen bij de kno arts.

6. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Lau,
    wesley heeft ook moeite met boven slapen overdag.
    geen idee waar het van komt.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Rare jongens!

Natas,
    Hier lijkt Stijn toch wel wat te clusteren 's avonds hoor!
    Hij had daarstraks beide borsten gehad maar dronk zojuist alweer flink. Ben dan meteen weer bang dat ik voor de nacht tekort kom...
    Jullie komen nooit tekort, Lydia en jij?

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    lyd 9 maanden heb je daar recht op.

Lau, te kort heb je dan echt niet.. die kleine beetje drinken geeft elke keer het signaal melk maken! als hij er dan daarna 3 uur tussen laat.. heb je weer melk in overvloed. de nacht na een cluster avond heb ik altijd erg volle borsten.
    vertrouw of je lijf,

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja Natas...dat stelt wel wat gerust.
    Maar als hij een "gewone" voeding krijgt....drinkt hij soms uit de toetjesborst nog langer dan uit de 1e.
    Links blijft ook gevoeliger (soms gewoon pijnlijk, snap er niks van). Na een voeding heb ik voor mijn gevoel lege borsten..als hij dan zo gauw weer komt en weer drinkt..dan is het echt op (voor mijn gevoel...zit nog altijd geen maatstreepje op).
    Vandaar dat ik dan bang ben dat ik na al dat geslobber niks meer heb voor de echte trek.

Ben dit gewoon zo niet gewend!
    Ruben dronk die 5 weken toen alleen om de zoveel uur.
    Stijn heeft echt geen ritme! Laat er nooit meer dan 3 uur tussen zitten...*gaaap*

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    je borsten zijn nooit op.. dat is het mooie er van!
    Het meeste van de gedronken melk wordt aangemaakt tijdens het drinken.

Hier ook geen ritme hoor.. soms zit er 3 uur tussen, soms 2 en dan weer 3,5...geen pijl op te trekken.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahah...het zijn een stelletje prutsers dus!
    Denk echt dat die mislukte bv van Ruben me zo onzeker heeft gemaakt. Ik kan me van toen niet herinneren dat ik zooo onzeker was. Wil gewoon niet dat mijn lieverd honger heeft omdat mama per se bv wil geven.
    Als jij zegt dat het nooooit op is, geloof ik dat en beloof ik minder onzeker te zijn ;)

Dan die linker kant nog he. Dat is dus altijd een "rot"borst geweest en dat zal mijn minst favo borst blijven vrees ik.
    Ik vraag me af wat Stijn aan die kant anders doet. Net of hij op mijn tepel knaagt ofzo. Na de voeding doet die borst nog een tijdje zeer. Met die kou van nu tintelt deze borst ook direct bij een deur die even open staat of als ik naar buiten ga.
    Aan het aanleggen kan het toch bijna niet liggen? Rechts gaat zo goed. Hij pakt die zelf, ook na het loslaten...heb daar nooit pijn of kloofjes (zelfs niet als ie trekt!).

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    och lau, heb 13 maanden bv gegeven en ben net zo onzeker bij deze als ik bij Dean was...zelfs terwijl hij zo goed groeit..

Enne mijn linker borst is ook zo'n trouble maker.. is gewoon een hele andere tepel als rechts. Die kan J ook makkelijk zelf pakken en bij links moet ik echt helpen, soms heeft hij hem ineens maar dat is toeval.
    Kan het zoiets zijn?

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, zou kunnen.
    Maar het is zo ellendig dat ie vaak zo'n zeer doet.
    Ik ben dus geneigd als Stijnemans extra komt, rechts te geven. Daar zit ie gewoon lekker aan en kan ik echt van hem genieten. Links lukt me dat gewoon niet zo, zelfs niet liggend.
    Hij trekt er ook veel aan...aaaauww...dat doet zo'n zeer!
    Zelfs als ik mijn hand achter zijn hoofdje hou krijgt ie het nog voor elkaar om er ff gauw hard aan te trekken. Mijn tepel krijgt dan een optater...die prikt dan nog wel een uurtje na :S
    Als hij dat rechts eens doet (doet ie minder rechts) dan doet dat lang geen zeer!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nu ligt ie dus bij paps te tukken he...op zijn buik.
    We zeiden net al, zal hij, net als Ruben gewoon een buikslaper zijn? Ruben wilde ook in zijn bedje het liefste op zijn buik...weigerde zijn rug op een gegeven moment gewoon.
    Nou....we houden eerst nog maar ff vol hoor! Dan overdag nog maar even beneden slapen.

15. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Bedankt natas,
    zal ik morgen even aangeven.

Ook hier geen ritme, zit nog bijna dagelijks aan bijna 10 voedingen.
    Hier ook een die soms heel lang kan en wil drinken.
    vanavond ook bijna 1,5 uur en 2 borsten.
    denk soms ook het idee dat er dan niets meer inzit.
    soms sabbelt Wesely even na het drinken en dan voel ik het weer toestromen.

Lau,
    denk dat bij mij het onzekere ook komt uit de tijd van Naomi.

Wesley kan sosm ook echt krijsen, dan heeft ie net gedronken, is verschoont en heeft een boertje gelaten en kan dan echt heel boos en gefrustreerd huilen.
    Manlief kan hem dan niet troosten, hij wil dan gewoon nog de borst hebben.
    Leg hem dan vaak maar weer aan.
    Is alleen moeilijker als Naomi ook thuis is, vind het dan sneu voor haar omdat ik haar dan geen aandacht kan geven.
    vaak komt ze er wel bij zitten.

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Op mijn borst slapen vind ie ook heerlijk.
    dan kan ie wel 2 tot 3 uur slapen.
    Kan dat komen omdat ik snachts met Wesley op mijn borst in slaap val? Heb anders geen idee hoe dat kan.
    Ik ben snachts zo moe en dan is Wesley zo lekker warm en dan ben ik zo in slaap.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben 1 keer een uurtje weggedommeld met Stijn nog naast me (liggend gevoed) maar eigenlijk laat ik dat nooit gebeuren. Vind het zelf doodeng!
    Of het daarvan komt weet ik niet.
    Ik weet wel dat Stijn soms alleen al graag tegen mijn borst aan ligt...hij wil dan gewoon echt graag bij me zijn.
    Gelukkig kan dat nu vaak nog wel, manlief is nog thuis, maar je wordt er zo onzeker van he!
    Wat heeft ie nou, heeft ie nog honger, zijn het krampjes...

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    herkenbaar hoor.. daarom dus nu ook de draagdoek.. kan hij lekker hangen tegen mama aan.

jullie doen het super hoor meiden (en ik zelf ook al zeg ik het zelf) tis allemaal niet makkelijk met peuters die rondlopen en dan ook nog ff op je gemakje voeden enz.. zeker niet als ze 10 keer in het uur eraan willen hihi

19. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Hihi, hier wil Lotteke tegenwoordig de borst geven aan Fien. Dan gaat ze zitten op de bank, duwt haar kleding een beetje naar beneden en roept dan: Josesien, borsje drinken!

Hier liep rechts ook altijd beter dan links. Ook wat aanleggen betreft, rechts was ik toch meer ontspannen.
    En regelmaat heb ik hier nooit gehad, daarom voedde ik ook altijd op verzoek. En als ik wist dat ik ergens na toe moest, dan legde ik ze voor die tijd nog even aan. Met een gevuld buikje op pad, zeg maar.

Niet bang zijn dat je niet genoeg hebt. Als je blijft luisteren naar je kindje en je geeft gehoor aan zijn vraag, dan passen je borsten zich daarbij aan. Als je zeg maar tijdens een regeldag tijd probeert te rekken tussen voedingen, dan zul je zien dat die regeldagen langer gaan duren. Want dan is er nog niet aan de vraag voldaan.
    Hoewel, het is natuurlijk wel lastig om aan alles gehoor te geven als je nog een kleintje hebt rondhobbelen. Zorgde zelf er altijd voor dat ik van alles binnen handbereik had (afstandsbediening etc.) mocht Lotteke dwars gaan doen. maar heb het eigenlijk nooit nodig gehad.

Lenneke,
    Gefelicteerd met de doop van Noud. Van de zomer wordt Fientje gedoopt in Afrika.

20. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    De eerste twee/ drie maanden hebben beide meiden elke avond bij mij op ons de borst geslapen in de vroege avond. Tot de laatste voeding van de dag en dan het eigen bedje in. Lekker van genieten, de tijd vliegt voorbij.

Deel Deze Pagina