De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Tja, of ik grote... hahaha....
    Zuslief belde net ook dat haar dochter nu boven de 4 kg zit, was ook wel meer gerustgesteld ivm de bv.

2. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Ohja Lyd, kolven voor voorraad is idd beste ongeveer 1,5 a 2 uur na 1e ochtendvoeding.

Ik merk met kolven op het werk ook dat je 's morgens veeel meer melk hebt dan in de middag.

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    laatst heb ik om 21 uur gekolvt en toen kolvde ik ook al 60 cc dus ik denk dat dat wel goed komt.
    Het cb vermoed dat ik veel melk heb, een luxe probleem dus.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    whaaa Lyd dat gaat toch heeeel goed zeg!
    Hij was ook 2900 bij de geboorte toch? jemig goed hoor!

Len, die kleine man van jou doet het ook goed zeg! 5/6 keer per dag en een beetje doorslapen.. heerlijk!

Vanaf wanneer had jij het speentje? is dat altijd goed gegaan met de tepel?

Hier vandaag en gister om de 3,5 uur.. lekker hoor. vannacht ook erg goed gegaan. beetje meer geslapen.

5. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Natas, speen vanaf dag 4. En helemaal geen probleem.
    Hij weet precies wat tepel, speen of fles is!

Lekker een beetje regelmaat he zo'n dag. Kan je helemaal van bijkomen!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou scheelt echt.
    \ok, fles ook nog niet geprobeerd.. ga ik deze week doen... hebben nog bonnen voor de bios, zijn papa en mama wel aan toe.

7. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hij woog 2920 Natas.
    Hier wil meneer geen speen, we hebben de gewone van bibi, van dyfrax en we hebben er 2 van nubby maar meneer wil ze geen van allen.
    dan zouden we de voedingen iets meer kunnen rekken denk ik.
    Wesley weet ook precies wat tepel, fles en tepel is.
    uit de eerste 2 komt melk dus dat is prima uit de derde niets dus dit word niet geaccepteerd.
    zo jong en dan al een eigen wil.:)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook al fles en speen gehad en geen probleem.

De nacht ging 100x ruk!
    Toen wij op bed gingen heeft ie lekker gedronken, toen om half 3 ongeveer weer (ik was allang blij) maar vanaf toen dus niet meer he!
    Stijn was compleet van de rel en wilde alleen maar bij 1 van ons liggen. Vanaf 5 uur vond Ruben het mooi geweest...en zaten wij dus met twee huilende kids in bed.
    We waren kapot, alletwee!
    Het gaat hier echt een beetje om de nacht dus met een beetje geluk kunnen we vanacht wel goed slapen.
    Oww...ben je dan brak zeg!

9. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Balen Lau hopen dat aankomende nacht beter gaat voor jullie

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, hopen wij ook..hahaha

Trouwens, heb voor het eerst in het openbaar gevoed!
    Bij Ruben is dat er nooit van gekomen..dus was echt de aller eerste keer...whoehoeeeee!
    Net als Lenneke trek ik dan wel iets aan wat handig is en ik heb mijn sjaal omgehouden. Zo had Stijn een heerlijk knus hoekje om zijn melkbar te raadplegen!

Elmo

11. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Helaas niet meer, mijn productie is door alle ellende de afgelopen tijd hard achteruit gegaan. Hoop dat het nu weer een beetje stabiliseert, want wil nog wel een tijdje doorgaan met m'n kleine meid bv te geven.
    Charlotte was er overigens dol op, is idd lekker zoet. Gelukkig heeft ze niet door dat ze nu rijstemelk i.p.v bv krijgt, dat is ook lekker zoet.

Je mannetje groiet goed, toch altijd wel weer lekker om bevestiging te zien.

Elmo,
    Hoop voor je dat komende nacht beter gaat.
    Hier een paar nachten geleden ook een meisje die midden in de nacht wakker werd. Even laten drinken, maar mooi niet verder slapen.

12. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Heel vaak hebben mensen niet eens door dat je aan het voeden bent.
    Ook ik trek altijd iets makkelijks aan als we samen op pad gaan.
    Op mijn werk is er een collega die ook bv geeft. Dus we zitten regelmatig samen te kolven. Laatst kwam een er een andere (vrouwelijke) collega even kijken, want die was toch wel erg nieuwsgierig hoe het er aan toe ging.
    Nog een andere collega is in verwachting van haar tweede. Heb het idee dat zij dit keer ook wil gaan kolven wanneer ze weer gaat werken.
    Heb het gevoel dat ik wat dat betreft baanbrekend ben geweest bij ons op de werkvloer. Vind ik best leuk.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Imani, die van jou ligt je dan ook met grote ogen aan te kijken zo van:
    Thanks mam, zit vol...maar benniemoe!

Ik had ook het idee dat de meeste het niet door hadden, sommige zag ik vertederd kijken...
    Ik hoop het nog lang te mogen / kunnen doen.

Snap heel goed dat jouw borsten een optater hebben gekregen van al het verdriet. Hopenlijk trekken ze bij!

Lyd,
    Was ik vergeten maar klinkt super zeg, de groei van Wesley!

14. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Ja! En protesteren dat ze kan. We hebben haar laatst maar een uur laten jammeren. Als we bij haar gingen kijken begon ze te brullen, dat werkte dus averechts

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hopelijk een betere nacht dan vanavond!

Imani, goed he.

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Jammer Imani dat het teruggelopen is.
    hopeloijk komt het weer wat meer op gang.

17. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Imani, ik hoop dat je voeding snel hersteld voor kleine meid...

Lau, wauwie de 1e keer in het openbaar!
    Net als Lyd, toch niet verwacht dat het er nog van zou komen.
    Ik vind jullie supermammies!

Hier meisje nog wakker... wat een drama's zeg. Ze verzint de smoesjes waar je bij staat, hahaha...
    Vanmiddag heeft ze 3 uur geslapen na het schaatsen buiten, dus ze is eigenlijk nog niet zo moe denk ik, zucht...

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier kan de sapbar weer open. Echt stipt 3 uurtjes houdt hij aan...als hij nou vanacht ook maar slaapt tussendoor (kan je net 2.5 uur slapen steeds!)

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    #20119 prinses, 13 jan 2010
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
    Ik voel me vandaag alweer niet lekker. Hoofdpijn en met vlagen misselijk. Bah, ik ben er zat van. Ik vraag me dan ook af, waar het vandaan komt. Zou het te maken hebben met mijn oorontsteking? Ik kan het me haast niet voorstellen.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Denk wel dat je daar ellendig van kan worden hoor Prinses!

Hier een super nacht gehad!
    Meneer kwam om de 4 uur, dronk goed en ging daarna braaf weer slapen.
    Hij ligt nu ook gewoon in zijn wieg!! Boven!!!
    Whaaaaaaa

Heb wel de lactatiekundige alsnog gebeld. Die linker borst doet me echt zeer, kon vanacht wel janken. Heb hem vanmorgen ook niet aangelegd op links maar deze gekolfd (60 cc) en de rest van rechts gegeven. Hij is er ruim 4 uur zoet op geweest dus blijkbaar is dit goed / genoeg zo.
    Wil toch wel hulp. Zou het heel zonde vinden als het straks alsnog misgaat op die rottiet.

Deel Deze Pagina