Nollie en man ook hier mijn felicitaties met de geboorte van jullie dochtertje INDY!! Alle andere meiden een dikke knuffel (en Lydia hoop dat het snel weer beter gaat met jullie meisje, kus!). Eva.
Hallo mama's, Het lijkt wat beter te gaan met Naomi. Ze is gisteren behandeld door een manueel therapeut en daarna was ze wat minder gespannen aan het huilen. Vandaag gaat het ook wat beter, ik durf nog niet te vroeg te juigen. De dag is immers nog niet om. Vandaag met onze meid naar het cb geweest. Ze weegt nu 3365 gram en is 51 cm. Dus in een week weer goed gegroeid. Ze ligt nu lekker te slapen en bij te komen van de indrukken van vandaag. Liefs Lydia
Hey Lydia, fijn zeg dat ze zo lekker groeit!. Als het huilen nu ook langzaam minder word door die behandelingen zou heel fijn zijn. Het is zo naar als ze zo overstuur zijn vind ik. Straks lekker een tevreden meisje! Lieke, fijn je weer te lezen hier! Lekker dat Leander het zo goed doet. 2 weken alweer zag ik aan je banner, wat gaat dat hard he? Gisteren zijn we weer verwend door sinterklaas. We hadden lootjes getrokken met mijn familie. Mooie surprises en lange gedichten, was erg lachen en gezellig. Vannacht wel weer iets minder lang geslapen ons dametje. Moest alle indrukken weer even verwerken denk ik. Ik kreeg vandaag een mail van de e-sprongenwekker. Er komt weer een sprongetje aan... Ben benieuwd wat we er van zullen merken deze keer!
Oh Lenneke...kan je me nog even zeggen hoe je je aanmeld voor die sprongenwekker! Lijkt me hartstikke leuk. Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik dan elke week mail met nieuws en dat vond ik altijd super!
En Lydia, Super dat het aan lijkt te slaan bij Naomi! Hopen dat ze gauw een rustig en tevreden meiske is!
Laura, het is via Jonge Gezinnen. De mail komt van: sprongenwekker@jongegezinnen.nl Je kan daar een mail naar sturen of naar de site van Jonge Gezinnen gaan en je via de site aanmelden! Is wel leuk idd, want ik ben nog niet zo'n hele trouwe lezer van het boek. En nu denk ik na zo'n mail, ohja even gauw lezen! Leuk t-shirt van Nollieman he? Vind het wel stoer, zo'n trotse pappa.
ik heb het boek oei ik groei te leen gekregen van me schoonzusje , daar staan ook handige tips in en ik vind het ook wel leuk om te lezen.
Dank je wel Lenneke! Ik kijk steeds vooruit wanneer ik weer wat kan verwachten...vandaar dat ik nu dat stukje had gelezen over het eerste sprongetje! Bedankt voor de tip over de wekker!
Zo, aangemeld voor de wekker! Waar zit iedereen! Ik heb een heerlijke ochtend! Ruben krijst voor de verandering niet de hele boel bij elkaar! Hij ligt gewoon tevreden in de box, wakker...met af en toe de oogjes heel even dicht (ja kom, ben geen baby meer!) en soms een beetje gepiep. De was is al gestreken..en zo ga ik maar eens even stofzuigen! Vanmiddag ga ik hem op kantoor showen! Gisteren een videocamera gekocht! ZOOOOO LEUK!
Ik ben er wel. Zit lekker nog in mijn pyama van de koffie te genieten. Naomi ligt lekker te slapen in haar bedje. Ja ja ze leert het nog wel. Al was ze vanmorgen wel wat aan het krijsen, want ja een vieze luier en honger. En mama schoot in haar ogen niet op, maar nu een tevreden meid in bed. Straks de therapeut bellen en overleggen hoe en wat. Dat horen jullie dan nog. En naar buiten lijkt me vandaag geen goed idee. Het komt hier vanaf gisterenavond al met grote regelmaat meet bakken uit de lucht zeilen. Blijf maar binnen denk ik. Liefs Lydia ps. Elmo veel plezier met showen
Nog even een aanvulling. Net gesproken met de therapeut van Naomi, en ze moet de 17e er weer naar toe voor een behandeling. Het gaat wel beter ze huilt niet meer zo erg hystirisch maar ze gaat nog wel als een"banaan" liggen. Vaak wel na een flesje maar het blijkt niet goed te zijn. Dus we gaan vol goede moet de 17e er weer naar toe. Liefs Lydia
@Nollie, Gefeliciteerd met jullie dochter Indy. Ben benieuwd naar de eerste foto's! @Lydia, Je zult wel enorm getwijfeld hebben aan jezelf de afgelopen tijd met zo'n huilende baby. En dan blijkt er toch echt een goede reden voor te zijn, voor al dat huilen. Ik hoop dat het snel helemaal goed gaat met Naomi. @Elmo, Jij bent alweer aan het eerste sprongetje toe, wat gaat dat snel. Volgens bhet oek moet ik nog twee weken wachten omdat je uit moet gaan van de uitgerekende datum en die was 6 weken later. Gisteren heeft de kinderarts gebeld met de nieuws dat haar ijzergehalte echt te laag is. Er was ook nog een iets ander te laag, dus moest ik de dosis vitamie D verdubbelen. Daar krijgt ze al 10 druppels van omdat ze half Afrikaans is. Nu moet ze 15 druppels per dag. Maar goed, dus toch weer aan de ferro. Wel een half jaar lang i.v.m. borstvoeding. Vandaag kan ik bij de apotheek iets halen om de stoelgang te verbeteren. Als dat niet helpt moet ik volgende week even terug bellen. Gisteren ben ik weer met de ferro begonnen en in de avond was het meisje ontroostbaar. Ga er maar vanuit dat dat kwam doordat ze weer aan het medicijn moest wennen. Vanochtend heeft ze heerlijk bij mij gedronken, echter toen ik haar op de commode neerlegde kwam alles er met een enorme vaart weer. Ongelooflijk wat er uitkwam. Na die tijd heeft ze nog wat gehuild. Besloot haar even in de wieg te leggen zodat ik kon douchen etc. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen en nu ligt ze nog steeds te slapen. Er zal dus toch nog wel wat in de maag zijn blijven zitten. Af en toe heb ik ook het idee dat ze teveel naar binnen krijgt. Charlotte drinkt lang door ende hele tijd (soms nog wel twee uur later) geeft ze beetjes terug.
Laura, leuk naar kantoor! Veel showplezier trotse mamma! Lydia, fijn dat de therapeut het zo serieus neemt. Hopen dat het snel verbetert voor je meisje. Imani, Nicky geeft ook steeds beetjes terug van de BV. Soms echt pas 2 uur later ofzo. Een enkele keer is het een hele golf. En heel soms echt met volle kracht een soort boogje. Maar meestal zijn het 'mondjes'. Wat sneu voor Charlotte dat ze toch aan de ferro moet blijven. Hoop voor haar dat ze iets goeds krijgt voor de ontlasting. Gisterenavond zijn we met Nicky even naar mijn school geweest. Was een disco-nacht voor het goede doel. Leerlingen vonden het prachtig om haar te zien. Collega's ook, maar daar waren er al een paar van op kraambezoek geweest. Hier de hut alweer gezogen en gedweild. Was echt een baggerzooi door dat vieze weer. Je kon zo de bandensporen van de kinderwagen volgen.... Gelukkig hebben we plavuizen... Eigenlijk wil ik zo nog wel even naar buiten voor wat boodschappen, maar of we het droog houden?
ik ben er ook. vanmiddag boodschappen gedaan en over maat van ramp deed de auto niks meer (dat hadden we in april ook al is) anwb gebeld en gelijk gezegt zit met een baby in de auto, gelukkig waren ze er snel en hebben ze ons naar de garage gesleept , als het oged is is de auto maandag klaar (gelukkig dat het nog in de garantie viel die verloopt 14 dec) we hebben nu een leen auto. maar goed ook want stel dat de auto niet klaar is ,woensdag moeten we naar de kinder arts met Esmee , gelijk ff vragen over haar voetje. in me buik heeft ze knel gezeten en stond har voetje helemaal tegen haar onder beentje aan en nu is het al aaridg gezakt maar het staat nog wel wat scheef , maar even aan horen hoe en wat. ze heeft op het moment niet veel zin want ze ligt te krijsen in dr bedje (ze heeft net gegeten)
Lieve meiden, Ik ben zo druk deze week dat ik amper tijd heb om dit bij te werken en te houden. We hebben visite gehad en beide werkadressen zijn we langs geweest. Bij oma op bezoek ( ze kan zelf niet komen op kraambezoek) Vandaag boodschappen gedaan enz. Moet nog aan de kerstkaarten en kerst lijsten ook beginnen. Pff ik zit nog niet in de kerstsfeer ( meer nog in de blauwe sferen) Ik hoop volgende week wat meer te schrijven. Lees jullie wel elke keer even bij dus ben echt op de hoogte en in gedachten ben ik bij jullie met wat jullie met jullie beebjes meemaken. Ben alleen even niet in de gelegenheid uitgebreid te reageren. Wil wel nollie nog even van harte welkom wensen. Ik zal haar morgen in de auto even SMS-en. We gaan morgen ons eerste uitstapje maken naar mijn ouders. Sorry voor het ego berichtje. Liefs Liek.
Hihi,de nieuwe mama's zijn allemaal druk. De laatste post is van gisteren........ (en ik blijf maar in het andere topic hangen....) Zullen we de dikbuikies maar hierheen lokken? Scheelt dubbel posten.
Kantoor was super! Heb echt schandig gepronkt Ook nog langs mijn oude werkgever geweest (eigenlijk 3 werkgevers terug...ben soms net zo'n boemerang).....en was dus nog later thuis dan Laurens :-D Vandaag schoonzus + man + kind de hele dag op bezoek gehad (wonen 200 km verderop) en vanaaf en vanacht komt mijn nicht! Morgen Sinterklaas vieren bij mijn zus! Haar dochter is bijna 1, Ruben zijn eerste Sinterklaas en de ongeboren spruit van mijn broertje viert het al stiekempjus mee! Leuk joh, heb voor elk kindje 2 cadeautjes gekocht....en voor Ruben 1 (tis wat he). Lieke, Fijn dat je zo lekker bezig bent! Niet overdrijven he! Je moet wel nog een beetje aansterken denk ik hoor! Femke, Ach ja, blijf jij maar lekker stug daar posten hoor! Lenneke, Waar is u? Imani, Hoe gaat het met Charlotte? Lydia, Heb je een blije dochter dit weekend?
Tja, al die plakkers in het walvissentopic.... Het is anders ook wel ongezellig he voor Natas en Prinses. Helaas komen er nog niet zoveel nieuwe walvisjes meekletsen daar... Hier gaat het goed, we hebben ons een beetje rustig gehouden dit weekend. Was wel even nodig want afgelopen week elke avond zo'n beetje de deur uit geweest met zn 3en. Nu lekker uitgeslapen, gebadderd en straks naar schoonzusje om naar ons nichtje te gaan kijken. Eerst even opa van 88 ophalen om mee te rijden. Is toch weer 45 min. in de auto. Laura, leuk hoor zo lekker pronken met je mannetje. Voelt echt supertrots he? Andere mamma's alles goed? En met alle kinders? Morgen weer naar de bekkenbodemtherapeut. Wat een bevrijding dat ik daar geweest ben zeg. Iemand die je serieus neemt en niets gek vind. Ik hoop zo dat ze me kan helpen.