De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hier geen blij meisje dit weekend.
    Het blijkt dat Naomi ook nog verstopping heeft.
    Het arme kind heeft echt pijn met poepen.
    Gisteren de huisartsenpost gebelt, en ze heeft lactulose gekregen en we moesten over op andere voeding.
    Dus vandaag de andere voeding gehaald en meteen mee begonnen.

De ziel slaapt echt amper hierdoor.
    Ze heeft een paar blauwe wallen om d´r ogen, echt zielig.

Hoop zo dat alles goed komt en dat ze haar rust weer kan pakken.

Liefs Lydia

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik wil anders ook wel hier posten hoor! Net zo gezellig! :)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je bent meer dan welkom Prinses :-D

Lydia,
    Wat zielig zeg...het zit Noami echt niet mee in de grote mensenwereld zeg!

Lenneke,
    Goed dat jullie even een rustweekend hebben ingelast! Veel weg gaan is leuk maar aan Ruben bijvoorbeeld merk ik nu al dat hij veel indrukken opdoet hoor! Dat zal met jullie kanjer nog wel weer meer zijn!
    Leuk he, weer even gluren bij die kleine...opa zeker apentrots!

Femke,
    Ik bedoelde het niet negatief hoor...meer zo van: Blijf daar maar posten..we vinden je wel....je leert het vanzelf een keer ;)

Hier schandalig verwend met Sinterklaas vieren vandaag! Ontzettend leuk zeg! Verheug me op volgend jaar...dan kan hij alles echt zelf uitpakken!

Nu even een relax-avondje....weekend was weer veel te druk.

Dinsdag een begravenis 200 km verderop...we nemen Ruben maar mee...ben heel benieuwd hoe dat gaat. Zal een lange dag worden voor ons ventje...
    Als jullie nog hele handige tips hebben om het voor hem zo dragelijk mogelijk te maken...welkom!

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo mama´s,
    Het lijkt er op dat Naomi wat rustiger word.
    De lactulose en andere voeding hebben nog niets gedaan maar ze is een stuk rustiger.
    Vanacht kwam ze om half 3 en daarna om kwart over 7.
    Nu na het flesje van 11 uur ligt ze weer te slapen.
    Ze zal wel slaap aan het inhalen zijn denk ik want zoveel heeft ze de afgelopen dagen niet geslapen.
    Ze ziet dan ook erg bleek en blauw rond de ogen.

Hopelijk gaat vandaag de lactulosen en de voeding wat doen.
    Voor ons beiden was het ook erg zwaar het wekend.
    Wij hebben ook weinig slaap gehad en waren best prikkelbaar.
    Maar we hebben het gered en het weekend overleefd.

Tussen de bedrijven door de kerstboom opgezet en vanavond gaat manlief de rest versieren.
    Op naar onze eerste kerst als gezin.
    Wie weet een witte kerst?

Liefs lydia

5. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hallo,

Lydia, maak jij de fles aan met kraanwater of bronwater? Bij mijn nichtje bleek dat ze van kraanwater krampjes kreeg en van het bronwater niet. Je weet nooit...

Nicky heeft weer iets 'nieuws' bedacht, als ze haar speen niet heeft steekt ze haar hand of vingers in haar mond om te sabbelen. Maar soms steekt ze die vingers zo ver alsof ze ze op wil eten. Gevolg is kokhalzen en soms zelf spugen. Ik probeer nu maar steeds de speen te geven als ik weer sabbelgeluiden hoor, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier aan moet doen.
    Het is op zich voor een baby heel natuurlijk om alles in de mond te stoppen maar ik vind dat spugen zo zielig.

Laura, leuk dat jullie/Ruben zo verwend zijn door sinterklaas!

Ik heb wel hele lieve rookvrienden. Als ze weten dat wij komen gaan ze buiten roken terwijl het hun eigen huis is!

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Elmo: Misschien zit hier een bruikbare tip tussen.
    probeer 'm zo weinig mogelijk aan iemand anders te geven. Hij krijgt zo veel indrukken dat het het voor Ruben het prettigst is als hij die opdoet bij jullie op de arm of bijvoorbeeld in een draagzak. Je kan er maar wel op rekenen dat hij 's avonds erg overstuur is vanwege al die indrukken. Schrik daar niet van, er is nl. verder lichamelijk niets met 'm aan de hand. Verder uiteraard de kinderwagen mee en een lekker warme deken als jullie buiten zijn en hij begint in de wagen te huilen; kan je 'm lekker vast houden zonder dat hij teveel afkoelt. Het zijn toch vaak tochtige plaatsen. Is altijd een slechte timing.
    Wij hebben verder altijd desinfect voor de handen mee zodat we Marin met een schone pink rustig kunnen houden.
    Misschien is het mogelijk om de fles te rekken tot de dienst en anders kan volgens mij wat lauw water in een flesje ook geen kwaad zodat hij lekker stil is tijdens de dienst. (met een volle mond mag je immers niet praten/huilen)

Lydia:
    Ik weet niet waar ik dit afgelopen week gelezen heb, maar iemand zei afgelopen week dat de kleine krampjes kreeg van water dat in de magnetron opgewarmd werd. verder brengt. Ook bij erge huilbuien geeft cinababy Marin rust.

Lenneke: Marin is ook ergenthousiast met het op haar vingers/hand sabbelen hoor. Leren ze vanzelf weer af. Die braakreflex is een reactie op het feit dat er iets in haar mond zit wat niet vloeibaar is (staat in groeiboekje).

Hier ook goede rookvrienden (zelf zijn we ex-rokers). Ze weten sowieso dat er in dit huis niet gerookt wordt. Er staat een asbak en een bankje onder de carport en anders zoeken ze het maar uit. Heb verder bij familie, als daar grookt wordt, de instelling 1x verzoeken om te stoppen en anders vertrek ik. Gelukkig zitten alle nichtjes in de kleine kinderen en baby's dus die roken sowieso al niet in huis.

Marin is vanmorgen weer bij het cb geweest. ze doet het geweldig.
    7265 gram en 67,5 cm! :confused: Bovenin alle curves dus.
    We beginnen begin januari pas met bijvoeding vanwege allergieën van vriendlief en mij. En dan starten met groente omdat fruit toch veel allergenen kan triggeren zodat ze alsnog een allergie kan ontwikkelen.
    verder naar 4,5 voeding als ze naar de oppas gaat en 4 als ze thuis is.
    Ook weer twee prikken gehad. Even een verontwaardigd gejammer en daarna weer lachend verder. Bikkel.
    Vanmorgen een onderwater foto laten maken bij het babyzwemmen.
    Meisje ligt dus nu knockout in bed.

Lenneke: hoe gaat het met ons gespreksonderwerp?

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gister sinterklaas geviert bij me schoonouders.
    Esmee is flink verwend, heeft een hoop kadootjes gekregen en wij kregen ook nog van alles en me schoonmoeder maar zeggen van ik doe maar een paar dingetjes , maar ja dat zegt ze elk jaar.

auto was weer gemaakt , met nadruk op was.
    me man was gebeld van hij is klaar kom maar halen, hij er heen wil wegrijden, deed ie het weer niet dus hebben we de leen auto weer terug (grrrr)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Femke,
    Bedankt voor je meedenken en goede tips zeg!
    Ik pak alles vanavond zo goed mogelijk in zodat ik morgen niet met een half hoofd in sta te pakken.... water voor flesjes staat gekookt klaar....poeder mee, deken mee en gaan met die banaan.
    We geven de voeding vlak voor de dienst...dan slaapt hij met een vol buikje tijdens de dienst. Daar voeden wil niet...hij smakt soms echt gigantisch (whahahaha). De begraafplaats is gelukkig achter de kerk dus daar kunnen we al wandelend naartoe...
    Ik vond het wel spannend hoor...met Ruben!
    Komt vast goed, anders gaat Laurens met hem lopen. In nood kunnen we altijd bij nicht naar binnen, die woont er praktisch tegenover.

Wat is jou dochter inderdaad een bikkel zeg! Dat wordt wat later...hihi
    Onderwaterfoto's zijn ook altijd gaaf! Heel leuk om te bewaren zeg!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lenneke,

Lekker slim meiske zeg...maar ik denk net als Femke dat ze dat vanzelf wel afleert.
    Ik heb liever dat ze vingers gebruiken dan zo'n vieze speen. Misschien moeilijker af te leren...maarja..je kan niet alles hebben ;)
    Ik zou het gewoon even aankijken eerst....

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Wat dat duimen betreft: Marin kan in de wagen heerlijk liggen duimen. Mensen zijn echt verbaasd en vertederd als ze dat zien. Ze zeggen dan dat ze dat bijna nooit meer zien; duimende baby's. Altijd zo'n speen met een enorm schild dat het snuitje ontsierd. marin had die van Nuby. Zodra die eruit was had ze twee enorme stippen op haar bovenlip van die speen. Duimen: scheelt een hoop geld, meeneemgedoe en gesteriliseer. Maar denk dat een duim net zo vies (of viezer) kan zien als een duim. (of was het dán een duim..?!?)

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ha mama's,
    Toch lastig om te kiezen tussen de mama's en het walvistopic. Ik schrijf dus nu maar even in beide.
    Ben vanavond weer goedgekeurd door de verloskundige. Toch altijd fijn. Nu erg moe, dus ga zo lekker op de bank (in slaap vallen, denk ik).

Kus aan jullie lieve beebjes! :)

12. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Lenneke en Femke,
    Naomi heeft geen last van krampjes maar echt van verstopping.
    Ze kon dus echt niet poepen.
    En je ziet haar persen en dan huilt ze van de pijn.
    Vandaar dus de lactulose en de andere voeding.

Verder gebruik ik kraanwater.
    Daar had ze eerder ook geen last van.
    Maar ze heeft vandaag een poepluier gehad, wat kun je als moeder daar dan blij mee zijn zeg.
    Zijzelf ook uiteraard.

Elmo,
    sterkte morgen met de begravenis.
    Hoop dat Ruben het goed doet met die drukte.

Liefs Lydia

13. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    @Lydia,
    Wat betreft de verstopping, Charlotte krijgt op voorschrift van de kinderarts natriumpicosulfaat (Dulcolax). Hiervan moet ze per dag 1 druppel. En het werkt, hoewel ze soms nog flink aan het persen is lukt het haar nu wel om het te lozen. Heb nu ook een veel blijer meisje die nog wat energie overhoudt om te lachen.

@Lenneke,
    Ik vind het zo schattig om zo'n kleintje op de vingers te zien sabbelen, ze doen het ook echt vol overgave.
    Charlotte steekt zo heel af en toe haar duim in de mond (deed ze ook vlak na de bevalling), en het is zo'n lief gezicht. Zo'n klein duimpje waarop ze als een gek aan het sabbelen is.
    En de speen moet ze niet, die spuugt ze iedere keer heel verontwaardigd uit. Dat is zo'n leuk gezicht dat je bijna geneigd bent om de speen er weer terug in te stoppen.

@Elmo,
    Hmmm, volgend jaar zelf de kadootjes uitpakken met Sinterklaas.... De dochter van een vriendin van mij werd afgelopen zomer 1. Kadootjes uitpakken deed ze niet. Ze vond het papier veels te mooi en als haar moeder ze uitpakte werd ze boos.
    Kan me herinneren dat mijn neefjes het papier met 1 jaar ook veel interessanter vond. Ach, dat wordt dan een goedkope Sint volgend jaar, we hoeven alleen maar papier te kopen. :)

Zoals al eerder geschreven gaat het beter met de stoelgang van Charlotte. Verder heeft ze de afgelopen week, sinds het ziekenhuis bezoek, elke dag haar huiluurtjes gehad. Zodra ze in bed lag begon ze te huilen, alleen als we haar vasthielden was het goed. Zeer vermoeiend! Soms wilde ze na een half uur alweer drinken.... regeldagen.... sprongetje.... wat het ook is/was, het lijkt nu al weer wat beter te gaan(niet te snel juichen).

Ik was gisteren wat foto's aan het terugkijken, maar wat is ze alweer veranderd. Ik herken haar bijna niet meer op die eerste foto's, net alsof dat een ander kindje was. Hebben jullie dat ook?

Haar haar is nu wat langer geworden en ze krijgt een mooie babykrul boven op haar hoofd. Als het haar nat is krult het alle kanten op, maar als het droog is is het stijl. Grappig, ik had toch ietsjes meer kroes verwacht bij haar.

14. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Jeetje Fem, lekker gegroeid je meisje! Wij mogen morgen, kijken of Nicky haar een beetje bij houdt! Ook weer 2 prikken, ik hoop dat het net zo goed gaat als de vorige keer. Marin is ook al zo'n bikkel, heerlijk toch.

Dat onderwerp; ik ben nu 2 keer bij een bekkenbodemtherapeut geweest. Het was ten eerst zo fijn dat iemand je serieus neemt. Voelde me heel erg opgelucht. En ten tweede zijn we begonnen met wat oefeningen en ze denkt dat ze me een heel eind kan helpen. Daar zou ik dus superblij mee zijn!

Tja, speen/vingers/duim maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Net wat meisje lekker vind. Alleen die braakreflex schrok ik wel even van. Maar moeders zei ook al gisteren dat het geen kwaad kan en vanzelf weer over gaat.

Imani, fijn dat charlotte weer alles kwijt kan, zeker als ze nog ijzer blijft krijgen al die tijd.
    Dat gevoel ken ik als iets zo schattig of grappig is dat je het nog een keer wil zien... (met die speen zoals je schreef). Als Nicky aandacht wil gaat ze zo heel zielig met haar onderlipje pruilen, nou dan smelt ik helemaal... Ziet er zo schattig uit.... Dan sta ik even naar haar te kijken voordat ik haar aandacht geef... :oops:

Lydia, ook weer een opgelucht meisje en moeder. Hier ook wel hoor als ze 48 uur niet gepoept heeft ben ik ook weer blij met zo'n lekkere strontbom.
    Hoe gaat het met slapen?

Laura, ik hoop voor jullie dat alles goed gaat vandaag met ruben erbij.

Prinses, fijn dat je bent goedgekeurd!

Lieke, hoe gaat het met jou en Leander?

Zou het met Nollie en Indy ook goed gaan?

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, hier is het fantastisch gegaan vandaag!
    Ruben heeft zich muisstil gehouden tijdens de dienst (1.5 uur)! Echt een voorbeeldig mannetje.
    Het was een lange dag....200 km heen en weer 200 terug...dus we gaan zo lekker alledrie in bad en dan niet te laat op bed.
    Morgen weer een dag.

16. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Super Laura! Trotse mams hoor ik!

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Tijd zat nog toch? ;) :) ;)

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Elmo: klassevent! Lekker slapen zometeen.

Lenneke: fijn dat je echt wat aan die therapeut hebt. Ik heb een afspraak gemaakt voor het eerder genoemde gesprek op 3 januari. Ben wel wat nerveus geloof ik. Normaal gesproken denk ik niet aan onze geschiedenis en mijn problemen, maar had het er vandaag met een collega/vriendin over en merkte dat ik onderwegnaar huis toch wel weer wat triest was. Dus het is wel goed dat ik ga. Geloof ik.

Huilen/pruilen: Marin kan echt een dramaqueen zijn. Als ze de aandacht niet krijgt kan ze echt een beste pruillip trekken en zachtjes miepen. Aangezien ze vrijwel niet huilt, sta ik haar dan vol verbazing aan te kijken en moet dan idd ook wel erg om deze dramaat lachen. Zal voor een buitenstaander wel erg wreed lijken.

Poepen: het lijkt me erg moeilijk om zo'n wurm te zien worstelen met lastige darmen. Hopelijk werken alle middeltjes. Ik poepte zelf na de bevalling grandioos door de lactulose. (zelfgemaakte strontbommen)

Hier:
    Marin heeft ook vandaag bij de oppas superveel geslapen. Da's makkelijk geld verdienen. Zal nog wel een reactie op de beide prikken geweest zijn. ze heeft verder geen paracetamol nodig gehad. Dat was wel fijn.
    Ben nu toch wel afgedraaid hoor. Vriendlief zit nog steeds in Duitsland op oefening. Was pas om half zeven met het meiske weer thuis. Ik had nl. vanmiddag eerst nog een vergadering. Heb pas tegen half 8 gegeten terwijl het alleen maar in de magnetron hoefde.
    Merk het nu toch wel hoor, dat je alles alleen moet doen.
    Nog even wachten tot de flessen schoon zijn (staan in de trees) en dan tukken!

19. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hier even een update na ons CB bezoek!

Nicky weegt 7335gr en is 64 cm................... :)

We houden Marin aardig bij zo, hahaha....

Het prikken gaf even wat traantjes maar dat was snel weer over. Net toch wel erg huilerig en niet lekker dus heb toch maar een paracetamol gegeven. Nu is ze weer eens stuk rustiger en lijkt het leed geleden.

Femke, goed dat je die afspraak hebt gemaakt. Kan nooit kwaad en wie weet helpt het zelfs!

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zou wel zo prettig zijn.

Nicky doet het lekker hè! Ook al lood in d'r kont. Wat wordt een maxi-cosi dan zwaar hè.
    Wat zullen onze dames straks afsteken bij al dat kleine grut. Zie je het al voor je?

Deel Deze Pagina