vanmiddag naar de kinderarts geweest. Esmee is goed gekeurd, ze weegt nu 3220 gram en is al 51 cm. ze heeft ook gelijk naar haar voetje gekeken en om ons gerust te stellen mogen we langs de orthopeed 16 januari , volgens de kinder arts komt het wel goed het voetje , zo ie zo moeten we het steeds masseren. verder is hier mijn lichaam denk van slag , ik weet het niet wat het is. ik ben 1 dec weer met de pil begonnen en begon vandaag te bloeden (strip is nog niet eens op) nog geen 3 weken na de bevalling was het vloeien al over en nu dit , erg vreemd.
Hallo mama's, Lenneke, fijn dat Nicky zo goed groeit. Femke, Ook voor Marin is het fijn dat ze zo goed groeit. Denk idd dat die van jullie afsteken bij die van mij. Hier gaat het nog steeds niet zo. Gisterenavond had ze oveel pijn dat we de h.a. post gebelt hebben, we konden langs komen. Nou zijn we daar en wat doet ons lief kind? niet huilen maar vol verwondering om zich heen kijken. Ook heeft onze lieve meid nu ook last van spruw. En vandaag de hele dag maar huilen behalve als ze op schoot zit. Het liefs de hele dag. Pfff is niet vol te houden maar als ik haar wegleg dan gaat ze me toch huilen, op het krijsen af. En daar kan ik nu niet tegen. Zullen de hormonen nog wel zijn denk ik ( lees hoop ik) Morgen maar eens met de eigen h.a. bespreken. Elmo, hoe gaat ie met jullie? liefs Lydia
Lydia ->Wat zei de huisartenpost? Hebben ze naast spruw nog wat anders kunnen vinden? Sonja -> Fijn dat esmee goedgekeurd is.
Lydia: heeft Naomi misschien last van een sprongetje , zo iets stond in het boek oei ik groei, dan kunnen ze ook huilerig zijn. Esmee heeft ook soms wel is dat ze huilerig is en het liefst alleen maar bij je op schoot zit en als ik haar dan weg leg zet ze het ook wel is op een gillen, ik laat haar dan ff huilen in de hoop dat ze in slaap valt (lukt niet altijd)
Natas, dank je wel. Prinses, nee ze hebben verder niets gevonden. vandaar dat ik morgen ook naar de eigen h.a. wil. Sonja, geen idee. Maar een hele dag huilen en niet alleen vandaag maar al meerdere dagen. En echt tot op het bot toe krijsen en niet slapen. Ze is dan wakker vanaf de late ochtend voeding totdat ze de laatste fles krijgt. Ja slapen wil ze wel maar dan op je arm. Maar ik wil niet de hele dag met haar op mijn arm zitten. Liefs Lydia
kan me voorstellen dat je dat niet wil, zou ik ook niet willen. dat ze dan niet in slaap valt als ze al zo lang wakker is, hopelijk kan je ha er wat mee, dit is toch ook geen doen, dan word je zelf ook geirriteerd van.
Lieve Lydia, het zit je meiske echt niet mee he! Ik neem aan dat ze wat heeft voor de spruw inderdaad...de ziel. Hier net zo'n druif hoor! De hele middag huilen...behalve op schoot En of ze slim zijn.... Na de fles lekker pyjama aangedaan en nu ligt meneer dan heerlijk te tukken. Hij doet het met vlagen dus het zal er wel bij horen denk ik... Dikke kus voor jullie enne..tot gauw! Laura
Lydia wat een ellende voor je meisje! Kan je niet wat eerder bij die therapeut terug komen? Misschien heeft het daar nog mee te maken? Sonja, fijn dat alles goed is met Esmee. Hopen dat je lijf weer snel in orde is. Femke, ja die maxi cosi gebruik ik niet voor de lol! Mag manlief lekker sjouwen als het zo uitkomt. Redt jij het nog een beetje? Wanneer is jou mannetje er weer? Laura, ikke nieuwsgierig....'tot gauw'? Over tot gauw gesproken, gaan we nog een meeting organiseren? Voorstel was een tijd geleden 26 jan, in Lelystad?!
Hoi Hoi! Goede morgen! Heb jullie gevonden, de walvissenmama's Hier gaa het super! Zowel met mij, diana als papa! We genieten enorm van ons meissie, ze is zo zoet, kermt alleen voor eten of als dr broek vol zit. De borstvoeding loopt ook echt als een tiet, zo geweldig gevoel vind ik het! En handig ik was gisteren zelf met diana op kraamvisite, bij een jongetje 2 dagen jonger maar geb. 40+6. Wat een verschil dan zeg! die is echt een stukkie groter. De kraamvisite begint ook op gang te komen, iedereen had volgens mij zoiets van we bellen wel wat later ze zullen het wel zo druk hebben. Terwijl ik zo iets had van nou dr komt helemaal niemand hahaha. Groetjes en een fijne dag allemaal he! hier nog een fototje van diana en het jongetje
Lenneke, Hij heeft me er al tussendoor gepland aangezien het zo druk is in de praltijk. Elmo, ja Naomi krijgt wat voor de spruw en vies dat ze dat vind. Wel grappig om dat koppie dan te zien als e proeft wat het is. De lactulose lurkt ze o weg maar de kuur niet. Mamainspe, Lekker dat het goed gaat met jullie drie. Laat de visite maar komen. Liefs Lydia
wat een plaatje is diana gelukkig dat de kraamvisite op gang komt, hier is nog niet veel geweest, iedereen zegt van we komen wel als de meeste drukte voor bij is, maar ja als ze het allemaal zeggen komt er niet veel. ik krijg vanmiddag 2 tantes op visite dat is wel weer gezellig.
hoe gaat het met naomi, lydia? nog bij de ha geweest? heb je al is geprobeerd haar in te bakeren, wil ook wel is helpen.
Vandaag bij de h.a. geweest. Die kon ook niets vinden. Erg frustie is dat, ze huilt toch niet voor niets? Volgens de h.a. is Naomi een erg gevoelig meisje. Ja dat wisten we al. Maar goed het huilen gaat vanzelf wel over vertelde die, hoe lullig het ook klinkt. Vandaag heeft ze voor het eerst sinds een week of 2 'smiddags weer geslapen. Niet in bed maar op mijn arm, maar dat geeft niet ze sliep en dat is al heel wat. Sonja, inbakeren doen we voor de nacht overdag trapt ze daar niet in. Liefs Lydia
Lenneke, Lydia en ik hebben inderdaad al een date gepland! We zijn van de zomer bij ze op de camping geweest en zouden altijd nog weer eens daten...dat wordt dus nu heel gauw (eerste week januari). Lydia, Dat huilen, dat hoort er volgens mijn ha ook inderdaad bij. En huilen voor niks....nou....soms willen ze gewoon bij je zijn is mij verteld. Ruben heeft dat ook heel sterk. Vanmiddag wilde hij ook niks....moeder en ik waren de kerstversiering bezig dus: meneer in zijn wipstoel erbij gezet! Hij vond het prachtig...viel uiteindelijk lekker in slaap. Nu heeft hij weer even een momentje, vlak voor zijn fles. Ligt lekker bij papa te teuten...na deze fles kan ik hem denk ik dubbelvouwen en op bed knallen...kind is doodmoe :-D Dieneke, Ontzettend leuke foto zeg! Fijn dat het allemaal zo goed gaat zeg! Lekker mee komen beppen hoor!
@huilen Dat is hier sinds een week ook elke middag en avond raak. 's Nachts en 's ochtends slaapt ze aan een stuk door. Maar 's middags en 's avonds blijft ze wakker en wil alleen maar op schoot zitten. En omdat ze tussen de voedingen dan niet slaapt, valt ze tijdens het drinken in slaap. Dit met gevolg dat ze een half uur later weer wil drinken en dus weer begint te huilen. Het huilen heeft hier al regelmatig tot wat twistpunten geleid. Geen ruzie, maar we verschillen wel van mening wat betreft de aanpak. Hoe zit dat bij jullie? Al twistpunten? Vandaag bij het CB geweest en daar ook haar huil/ drink gedrag besproken. We waren zelf gisteren al tot een idee gekomen hoe het aan te pakken. Het probleem is dat je met BV niet weet hoeveel ze binnen krijgt, maar ik heb echt geen zin om elke (half) uur m'n .... eruit te moeten hangen. Om het patroon te doorbreken laat ik 'smiddags en 's avonds minimaal 2 uur tussen de voedingen zitten. En als ze huilt.... dan maar troosten totdat het tijd is. Op het CB gaven ze ook aan om 's middags twee borsten aan te bieden, dus meer effectieve drinktijd i.p.v. sabbelen. En ik hoef me niet druk te maken of ze wel genoeg krijgt. De kleine weegt nu 4455 gram en is 53 cm. Ik geef slagroom i.p.v. melk. En de inentingen.... tja dat leed kennen jullie wel. Ik hoor wat gesputter uit het wiegje komen, is ook al weer bijna voedertijd. Geniet van de kleintjes!
Hey Imani, Fijn dat jullie en plan hebben! Twistpunten...niet echt. Laurens vraagt wel vaak: zal ik zijn speen nog eens aanbieden? of zal ik hem eruit halen...? Ik zeg dan: hij is ook jou zoon.... Maargoed, hij heeft zoiets van: jij zit elke dag met hem.....dus ja, dat is het enige. We koppelen het zeg maar even terug bij elkaar. Wat is Charlotteke al goed gegroeid zeg! Ze gaat als een speer zo te zien. Inentingen: Dat leed maken wij woensdag waarschijnlijk voor het eerst mee. Ben benieuwd. Hoe staat het met het lachen van de beebjes. Die stuiptrekjes had hij heel veel...maar worden steeds minder. Een echte glimlach heb ik nog niet echt gezien (wel al een paar keer dat ik dacht, was dat er nou 1)...had het idee dat dat intussen wel al zou "moeten".
Hey Elmo, Dat is wel lekker, dat het zo soepeltjes loopt tussen jullie tweeen. Het heeft bij ons ook echt met het huilen te maken. Ik kan daar beter tegen dan hij. Ik heb zoiets van: Laat haar maar even huilen. Hij pakt haar het liefste meteen uit de wieg. Charlotteke groeit inderdaad goed, ze heeft de schade goed ingehaald. Wat betreft het lachen, dat komt hier goed op gang. En ik moet je zeggen, het was voor het eerst dat ik tranen in mijn ogen kreeg toen ze naar me lachtte. Wat vond ik dat een mooie gewaarwording. Je kindje die je aankijkt en dan begint te lachen. Soms maakt ze er zelfs al geluid bij, dat is helemaal lief. Naar haar vader lacht ze heel veel, ik vind dat erg leuk voor hem. Over strontbommen gesproken: Had vanmiddag nog een actie. Ze had weer heel wat moeite de lading te lozen, dus kwam ik weer met de thermometer. En inderdaad, het eerste stukje was een beetje taai. Toen dat er eenmaal uit was kwam de rest ook. En Charlotte dacht waarschijnlijk nog steeds dat ze hard moest persen om het eruit te krijgen. Met als gevolg dat het eruit spoot. Alles zat eronder, de muur, de deur, mijn handen, mijn kleding......
@Elmo, Wat een beer om te zien, jouw mannetje. Was ie nou al uitgehuwelijkt aan Marin? Of is ie nog available?
hahaha imani, Naomi heeft ook al een oogje op Ruben. Dus achter aan sluiten Wat betreft een glimlach, tussen de huilbuien door heb ik die wel aan ontvangen van onze kleine meid. Papa nog niet maar dat komt wel. En Laura als je het ziet dan weet je het meteen. Liefs Lydia