De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Joepie gelukt! Dit is dus Nicky die worteltjes eet bij pappa. Het liefst zou ze het helemaal zelf doen zoals je ziet, ghegheghe...

Dank voor de uitleg meiden!

2. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Leukies Lenneke! Enne volgens mij ben je toch echt wel minder blond dan ik...zou mij niet gelukt zijn vrees ik hihi

Snappen jullie het...rond deze tijd kan ik meneer in bed leggen en als ik de kamer verlaat krijg ik een bigsmile en een hoop gebrabbel! Vin dik toch echt wel leuker dan dat van 7 uur! Hoop dat het idd een sprongetje is, want ik weet er geen oplossing voor...

Trusten allemaal en werkse morgen!

3. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Nou, even voor mijn zelfvertrouwen proberen of ik ook een wortelfoto geplaatst krijg....

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

5. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Helaas Elvira.....

Snap het wel hoor, hier bij de laatste voeding drinkt ze soms haast slapend en dan leg je haar zo weer weg. Soms om half 8 wil ze ook absoluut niet slapen. Toevallig vanavond in 1x. Maar is wel vaak na het KDV.

Nou ga nu maar slapen ook, alles staat klaar voor vertrek morgen naar groningen. Tot zaterdag of zondag.

Trusten en fijn weekend vast!

6. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    :oops:

Solly, toch gelukt zie ik, was ik te snel net denk ik...solly! Hij is leuk!

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    FF snel....ben moe en morgen nog een vroege dienst.
    Was hier weer gezellig zo te lezen...genoeg pagina's volgebept.
    Elmo die grens tussen evt behandelen en abortus is idd zo klein....ik sta aan de andere keerzijde van het abortus verhaal en soms is dat ook niet altijd wat. Maar hoe dan ook is een abortus bij 18-19 weken toch ook heftig...toen voelde ik Arthur al! Je moet er toch niet aan denken.
    Verder voel ik het ook nog steeds net als jou....blijft moeilijk, meestal ook onbegrijpelijk en krom.
    Lenneke prachtfoto! En knappe mama die de mooie foto heeft geplaatst!
    Aj ElviraR daar gaat je zelfvertrouwen....... :)
    Hier ook een edit....zie inmiddels een heerlijke Tiago staan met worteltjesoranje snoetje!

Hier Tuur de laatste dagen ook aan de 4 flesjes en de laatste nutrix erbij, meestal eerst van laatste flesje papje en kijken hoeveel lepeltjes erin gaan....
    Ik kreeg van CB vp kundige zelfde verhaal als jou te horen Elmo. Deze periode hebben ze toch wat minder behoefte en die 800 is prima!
    Hier slaapt meneertje eigenlijk ook wel goed door zo met die 4 voedingen.
    Heb hem vanavond alleen gelijk papfles gegeven..beetje laat thuis en meneer moest nog in bed....
    Had zich vandaag overdag bij papa weer flink toegetakeld...dit wordt volgende week écht weer een bezoekje aan de huisarts....het wordt er maar niet minder op...nu zelfs weer wat meer last..en hij heeft er echt jeuk van..zo sneu.

Ik hou het verder ff hierbij..wil toch niet te laat naar bed...en zie de klok van 23 uur alweer naderen...

Groetjes, Erna.

8. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Heb hem ook nog ffies gedraaid, kijkt anders zo lastig haha

Zal idd wel een fase zijn denk ik....komt goed!

Veel plezier in Groningen Lenneke!

Trusten. Ga hier ook lekker in mijn voorverwarmde nestje liggen!

9. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    HAAH echt niet 8)

Balen dat Tuur meer last krijgt nu! Hopen dat het van korte duur is.

Lekker slapen...

10. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    JAaaa, Zie 2 wortelsnoetjes haha.
    Goed gedaan meiden.

Aldonza, zwaar hoor en avond werken en dan weer een vroege erachter aan.
    Bij ons (zowaar pluspunt) mag dit niet.
    Vervelend dat Arthur zoveel last van een jeukende huid heeft.
    Nog akeliger voor mams om te zien dat ventje er zo last van heeft.

Ik had hier gisteren een snipverkouden mannetje dat de nacht ervoor
    oma en opa wakker gehouden heeft. Dus ik was al voorbereid op een slapeloze nacht. Hij dronk gisteren om 23.00 nog 200 CC op en ik heb hem verder niet gehoord meer de hele nacht. ( borstje met luuf gesmeerd)
    Zijn 4 de fles om 19.30 was een drama om te geven meneer dronk er nog geen 30 CC van dus was blij dat hij om 23.00 het zo goed deed.
    Hij ligt nu nog te slapen.
    Vriendlief van mij is ook niet lekker.
    Ik irriteer mij aan hem als hij niet lekker is , doet zo geagiteerd hierom.
    hoe je dat ook schrijft. Niets is dan goed zit te zuchten enz.
    Tis dat hij cursus heeft anders bleef hij thuis zei hij.
    Liek

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kort lontje heb ik totaal niet , maar wat me opvalt wat ik ook vertel er word niet eens gereageerd maar gaat het over voeding springen jullie er gelijk boven op, ik vertel alleen wat ik vraag niks,al die goed bedoelde adviezen zijn oke, maar daar heb ik zelf ook allang al over na gedacht.
    en dan word er gezegt van met 6 maanden al met de pot mee eten ,terwijl het met een half jaar pas is ofzo iets dat er stond, nou 6 maanden en een half jaar is bij mij het zelfde.
    Esmee kwam gister avond rond 11 uur nog even ,geprobeerd wat te geven ,na 60 cc moest ze al niet meer.
    en ja ik weet ook wel dat een pyjama papje van opvolg melk is, maar ze slaapt daar beter op dan op similac,daar word ze midden in de nacht tig keer wakker van en van het papje niet.

ben gelukkig nog niet helemaal van lotje getikt dat ik niet weet wat ik doe,want dat weet ik donders goed.
    maar ja dan word er zo vel gereageerd hier.
    had het al een hele poos al niet meer naar me zin hier , als het om voeding gaat springen gelijk tig moeders op je nek.
    vandaar dat ik ook maar weg ga en een ander forum ga opzoeken misschien.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jammer dat je het zo voelt. Ik denk dan ook, dat je het verkeerd ziet, maar dat terzijde. Ik vind ook dat jij degene bent, die erg fel reageert, als mensen iets zeggen over jouw manier van voeden. Dit forum is ook bedoeld om elkaar adviezen te geven, maar op de een of andere manier voel je je dan direct aangevallen. Terwijl niemand dit zo bedoeld. Alleen op het moment dat je aanvallend reageert, gaan bij mij de haren ook recht overeind staan. Je vraagt namelijk om advies en vervolgens wil je geen advies.

Verder denk ik ook dat de manier van schrijven en lezen meetelt. Met een half jaar met de pot mee-eten, betekent bij mij: volledig mee-eten en geen flesvoeding meer. Terwijl jij waarschijnlijk bedoeld, voeding met een aantal flessen.

Jammer dat je het zo ervaart. Het is natuurlijk je goed recht om een ander forum op te zoeken, maar jammer is het wel. Overigens, denk ik, dat je op een ander forum dezelfde reacties krijgt, dan dat je hier krijgt op je manier van voeding.

Ik heb soms het idee, dat je het eten geven aan Esmee zo leuk vindt, dat je dat niet meer weg wil laten. En dan is mijn vraag: Is dat dan wel in het belang van Esmee?

Ik hoop dat je blijft, maar als je weg gaat, dan wens ik je veel geluk in de toekomst!

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Oke, je hebt trouwens gelijk over dat je niets vraagt. Maar vervolgens schrijf je ook in je antwoorden dat je normaal gesproken geen reacties krijgt. Beetje dubbel!

Nou ik ga naar de intratuin. Tot later, misschien!

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het belang is wat esmee wilt niet wat ik wil.
    wil ze een fles krijgt ze die, wil ze warm eten krijgt ze het,wil ze het niet dan word het een gewone fles.

las net al op een ander forum dat het ook kan zijn dat ze minder wil omdat ze in een sprongetje zit of dat het kan komen ivm tandjes.

vind je het gek dat ik fel reageer als ik tig keer het zelfde vertel maar goed ik ga er over ophouden ik ga verder met me kind badderen en aankleden.

15. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Sonja, naar mijn gevoel is er genoeg reactie geweest op je ziek zijn.
    Over Esmee resultaten bij de fysio, de reactie op haar roze jasje.

Je verteld dat je, je zorgen maakt omdat Esmee niet aan haar liter zuigelingen melk komt.
    Alle adviezen die je krijgt van ons sla je totaal in de wind.
    Ik meen het echt als advies en zekers niet als aanval.
    Als jij wilt bijvoeden helemaal prima, maar zeur dan niet dat ze haar laatste fles niet wilt hebben.
    Want je lijkt niet te begrijpen dat bijvoeding naast de liter zuigelingenvoeding is en niet als vervanging.
    Las net in andere topic dat je dezelfde adviezen krijgt als die we hier geven.
    Misschien kan je de similac eens proberen te vervangen kijken hoe ze het daar op doet en dan terug naar de basis.
    Ik zelf heb goede ervaringen met kruitvat en het is ook niet prijzig zoals nutrilon.
    Liek

16. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Daar heb je gelijk in je verteld tig keer het zelfde dat je het vandaag ( gisteren dus aankijkt )
    Maar wat ga je dan vandaag anders doen.?

Liek

17. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    A: ik heb nooit gezegt dat ik me zorgen er om maak, wil ze niet nou dan wil ze niet.

B: Esmee zit als een gek te wippen in de wipper als ze al een lepel ziet met wat er op pakt dan onze vinger en duwd de lepel zelf in haar mond.

c: ik ga niet over op een ander merk, similac is ook niet duur en ze doet er goed op.

D:ik sla geen 1 advies in de wind, heb er zelf allang al over na zitten denken en met me man er over gehad en die denkt precies het zelfde als ik .

E: ik zeur niet dat ze de laatste fles niet wil, heb het alleen verteld hier.

F: ik begrijp donders goed dat een bijvoeding niet de vervanging is.

G: het niet reageren op aantal dingen bedoel ik niet mee van gister en eergister, heb al vaker gehad dat ik dacht schrijf hier dingen op en er word niet gereageerd.

of zie ik er zo stom uit dat jullie denken dat ik niet weet wat ik doe.

Esmee heeft nog nooit volgens de richtlijnen gegeten ,van af de dag dat ze geboren is al niet.

gelukkig zijn niet alle kids het zelfde, en wie weet is het een sprongetje en eet ze volgende week wel weer 4 flessen.

wij gaan nu even naar de winkel.

18. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    vanmorgen kwam ze pas om half 9 en heeft 220 gedronken.
    ze is snot verkouden ,heb haar aangestoken met me gehoest en gesnotter.
    dus het word zo ie zo geen fruit vandaag.
    warm eten ga ik haar wel wat van proberen aan te bieden (100 gr ipv 125)
    ze krijgt zo ie zo gewoon 3 flessen similac en als het ff kan in de laatste fles als ze die zou willen een pap flesje.
    gister heeft ze maar 60 cc pap gedronken laat op de avond.

cb gebeld om te horen wat hun zeiden ivm wat hier verteld word.
    die zeiden al, probeer 4x 200 a 220 cc tegeven wil niet dan moet je dr niet dwingen want dan spuugt ze het toch weer uit.
    en ze mag gerust haar groenten hap hebben als ze het wil.

als ze echt niet wil houd ze stijf dr kaken op elkaar

19. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Heb even terug zitten lezen Sonja, Buiten de eetverhalen wordt er genoeg op je gereageerd. Maar jammer als je het zo ervaard.

Liek

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Knappe mama's!
    Leuke foto's geplaatst!

Ik ga er gauw weer vandoor...zoveel mis ik niet zie ik ;)

Deel Deze Pagina