De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hier in het hoge noorden gewoon terkpleisters hoor. Zijn wat trager van begrip denk ik.

Om 12 uur met meisje naar de huisarts. Ze is zo verkouden dat haar ademhaling reuteld. Ze willen haar dus even zien en horen.
    Ze is ook wel zielig. Snotoogjes, snotneus en blaft van het hoesten. (heb ik dan toch een jong hondje gekregen?)

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier in denhelder hebben we nog 2 trekpleisters , de rest wat er was is kruitvat geworden.

vanmorgen naar het cb geweest.
    Esmee was weer gegroeid kwa gewicht.
    ze is nu 3420 gram.
    de lengte houden we zelf maar op 51 cm want dat was gemeten vorige week in het ziekenhuis en bij het cb was ze 49.5 cm maar lag ze niet helemaal gestrekt.
    verder is ze helemaal onder zocht en ze is goed gekeurd.
    10 januari moeten we weer heen en dan krijgt ze haar 1ste prikje

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    leuke hobbies hebben jullie hahahaha
    Geen 1 die als hobby dozen uitpakkn heeft?

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    nee sorry natas,
    ik heb echt een gruwlijke hekel aan verhuizen.
    al die rotzooi die je er van hebt.

liefs lyd

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verhuizen: Jak!
    Toch denk ik dat wij nog 1x verhuizen hoor...als ik er al aan denk...grrrrrr

Was:
    Bijna klaar, alleen nog ff strijken..maar das niet erg. Tv bijdraaien (staat op draaiplateu) en hoppa..de bout er ff over.

Lydia,
    Balen dat Noami nou toch weer 's nachts komt zeg! Misschien is het tijdelijk....ze zit nou toch wel beter in haar velletje toch?
    Fijn dat het poepen ook veel beter wil!

Femke,
    Zeehondje misschien...ik woon vlakbij Pieterburen :-D
    Maarre..in het hele HOGE NOORDEN hebben ze de tp's wel al omgebatterijd dusse,.....ligt echt aan jouw achterlopende omgeving denk ik ;)
    Hoe was het met je meiske bij de HA?
    Heb je iets gekregen? Dochter van mijn zus blaft ook al een tijdje alles bij elkaa...zo sneu!

Sonja,
    Fijn dat Esmee het goed doet!

Zo, jongetje is geprikt!
    En stoer dat hij was! Bij het prikken even huilen, daarna meteen stil! Mama was ook stoer, ben alleen gegaan (ben toch behoorlijk aan naalden gewend geraakt geloof ik). Om eerlijk te zijn vind ik die prikjes (toen ook het hielprikje) helemaal niet erg of zielig.....(ben ik nou een slechte moeder?). Het moet gewoon gebeuren en ze zijn het zo weer kwijt is eigenlijk mijn insteek.
    Er gaan nog wel veeeel meer dingen gebeuren die ze niet leuk vinden...
    Verdere check:
    5150 gram schoon aan de haak en maarliefst 54 cm!
    Alles was goed! Voeding mogen we straks eventueel weer wat opschroeven als Ruben er niet meer genoeg aan heeft. Hebben we nu ook op eigen houtje gedaan. Hij krijgt 5x 165 cc en doet het dus keurig, ook de nachten ;)
    Heb natuurlijk niet verteld dat meneer rustig een paar uurtje op het buikje ligt...;)

16 januari moeten we weer, krijgt hij meteen zijn 2e enting.

Daarna meteen met de hondjes gaan wandelen, Ruben lag nu toch lekker ingepakt en nu staat hij lekker in de wagen in de gang. Als ik hem overleg naar zijn wiegje wordt het janken.

De papa ook meteen gebeld, die liep ook te ijsberen volgens mij ;)
    Ook hij was blij dat alles goed was en de enting goed was gegaan. Ruben is wel zwaarder dan hij gedacht had...tjah, tis echt een binkie hoor!

Knuffels

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    haha die esmee nog een een klein poppetje hoor.
    En die Ruben die is nu zwaarder dan Leander al over de 5.
    Leander zit er nog onder ( de vijf kilo)
    Arme marin succes met haar verkoudheid.
    En ook ikke doe voorlopig niet meer aan verhuizen. :rolleyes:

Liek...

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Leander is nu bijna 4 wk, Ruben 6.3 wk....ben benieuwd wat Leander tegen die tijd weegt ;)

Heb nieuwe foto's geplaatst! Euh...niet zoveel eigenlijk...

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha...TP....ik moest toch ook ff nadenken...staat bij mij toch nog erg voor terugplaatsing.
    Hier overigens nog de pampers maar wil toch ook de kruitvat proberen. Arthur heeft wel al de 2 aan. De 1 is toch wel te klein...de 2 zit goed en kan daarin nog wel groeien met zijn lekkere billetjes.
    Lenneke hoe was de kennismaking?
    Elmo jij lekker door kunnen slapen dus...heerlijk!
    Merk hier ook wel dat Arthur soms langere rukken gaat maken. Gister om 20.00 uur de fles en toen 's nachts weer om 3.00 uur. Okee...straks nog een keer lekker als hij die lange ruk ook echt in de nacht plant, maar ben al blij als hij die langere tijden maakt...gaat toch goede kant op.
    En Ruben goed gegroeid dus...lekker zeg. Lekker gewicht al...denk dat Tuur nu zo ook wel daarbij in de buurt komt...was weekje terug al 4,5 kilo en 57 cm lang. En stoere vent (en mama) met de prikjes..hopelijk heeft hij er niet al te veel last van, knuffel voor het mannetje.
    Lydia haha...speenspugen....wie weet komt ze er nog eens mee in Guinnes book of Records! Hier trapt Tuur ook niet in foppen met de speen. Als hij echt honger heeft wil hij eten en wel direct!! Ik hoef ook volgend jaar...(9 januari) en dan ook de prikjes.
    Femke jouw Marin dus flink verkouden.....sneu..hopelijk kan de huisarts iets voor haar betekenen en knapt ze snel weer op. Beterschap!
    Sonja Esmeetje dus gekrompen :confused: ... :) , maar gelukkig verder helemaal goedgekeurd.
    Natas vind dozen inpakken en uitpakken niet rampzalig..maar om me nou als vrijwilliger bij je aan te melden...sorry....denk dat ik straks zelf al wel aan mijn trekken toe kom. Ben nu zelfs al her en der dozen aan het pakken (kan je maar gehad hebben toch?!).

Hier vanmorgen dus naar mijn werk geweest. Arthur showen en beschuit met muisjes gebracht. Arthur keek netjes rond en kreeg gelijk zijn flesje. Ik moest daarna nl op controle bij de gyn en hoopte dat hij dan rustig zou slapen (ofzo...)....nou rustig was hij wel, maar lekker aan het rondkijken.
    Inmiddels ligt hij ook alweer eventjes te slapen.
    Mijn vriend heeft vandaag de kerstboom in huis gehaald dus de bezigheid voor vanmiddag staat ook weer vast. Ach vind het altijd wel leuk, behalve die lampjes....vind dat altijd een ellende, maar wil het toch zelf doen (neurotische perfectionist die ik ben).

Groetjes, Eva.

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Leuke foto Elmo!!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Fijn je hier weer te spotten Eva!

Wat is jouw binkie lang zeg! Mooi, lange slanke beentjes waarschijnlijk! Bij Ruben worden ze nu net molliger...ook wel lief!
    Hoe was de controle? alles goed?
    Hoe gaat het verder met je?

*Ruben ligt nog steeds te pitten....toch tijd voor het flesje zo*

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh...ik hoor geluid!

Zoefffff

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Elmo: lekker mannetje heb je ,net ff de foto's bekeken.
    net ff alles wat terug gelezen, vind je het niet eng om Ruben op zijn buik te laten slapen, ik zou denk om de haverklap gaan kijken ,zou denk bang zijn dat ze stikt.
    hij is wel stoer amper een kik geven met een prikje.
    Esmee krijgt 10 januari haar 1ste prik.
    wij hebben tot nu toe ook alle voedingen op eigen houtje omhoog gedaan, ga hun niet vragen of het wel of niet mag , Esmee mag eigenlijk ook wel meer hebben maar als we dat doen kunnen we dweilen.

Eva: wat een lang kindje is Arthur, vergeleken met Esmee vind ik alles al snel lang.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, Ruben heeft een ontzettend sterke nek, dat scheelt denk ik ook.
    Hij draait zelf heel gemakkelijk van links naar rechts.
    Ik heb het natuurlijk uitvoerig getest voor ik hem op zijn buik heb laten slapen.
    Hij vindt het echt heerlijk...dat zeg ik, wij drietjes waren ook buikslapers en ik hoor toch van best veel moeders dat zij de kinderen ook op de buik leggen.
    Vanacht probeer ik het eens zonder omdraaien...als hij doorslaapt zonder draaien heb ik dat natuurlijk liever.

Hij is goed onder de indruk van de prikjes...slaapt aan 1 stuk door. Wakker gemaakt voor de fles, dat geluidje was vals alarm, en nu slaapt hij weer.
    Terwijl etenstijd altijd zijn huilmoment is!
    We gaan denk ik dus maar eens ongestoord aan het avondeten beginnen straks!

Dweilen...ja dat zou zonde zijn zeg ;)

enne...speenspugen is hier ook een sport!
    Misschien kunnen we er iets olympisch van maken? ;)

14. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Hihihi..... speenspugen als olympische sport. Die kleine van mij presteert het al om hem zover uit te spugen dat ie achter de box belandt. Moest de box opzij schuiven om er bij te komen. Ik schat toch zo'n cm of 30 (afstand van mond tot speen na uitspugen).

@Buikslapen
    Dit is dus de manier om mijn kleine in slaap te krijgen als ze aan het huilen is. Lukte gisteren al een keer en nu weer. Heerlijk, aangezien ik alle andere tips al heb uitgeprobeerd (en die werkte dus niet). Ik leg haar alleen niet in de wieg op de buik, omdat ik er dan geen zicht op heb. Dat is wel weer jammer, omdat ik toch graag wil dat ze weet dat de wieg haar vaste slaapplek is en niet de box o.i.d. Maar ja, het is kiezen: of drie uur achter elkaar huilen of dit. Kies toch maar voor het laatste, zo komt zij aan haar rust toe en heb ik mijn handen vrij.

@Luiers
    Maatje 2 van Pampers. Sinds kort, daarvoor de newborn van het Kruidvat. Deze gingen wat te strak zitten. Probleem is wel dat maatje 2 soms nog wat lekkage geeft....

@Doorslapen
    Lekker is dat wanneer er wat meer tijd tussen de voedingen zit. Vannacht zat er hier 7 uur tussen! Werd helemaal uitgerust wakker.

@Verhuizen,
    Bleeh! Zat er vorig jaar middenin. Je begint er vol enthousiasme aan, maar die is daarna snel verdwenen. Petje af, Natas, verhuizen met dikke buik. Misschien heb je het al wel ergens geschreven, maar zit je met kerst al in je nieuwe huis? Of in je oude 'lege' huis?

@Werk,
    Na deze week nog 5 weken verlof. Wat gaat de tijd snel! En dan heb ik nog de mazzel gehad dat ik 16 weken na de bevalling had. De meeste van jullie moeten het hummeltje met 10/12 weken al wegbrengen.

@KDV,
    Lenneke, ben ook benieuwd hoe de kennismaking was.
    Aankomende vrijdag hebben wij een intakegesprek.

@Aldonza,
    Leuk om je hier weer te lezen.
    Kerstbomenpret..... hoe is dat vergaan? Ik kan al vallen over het feit dat de boom ietsiepietsie scheef staat.... dan moeten de lichtjes er nog in.

15. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Werken wat is dat?
    Ik hoef pas weer 1 maart te beginnen.
    Wat een luxe hé?

Liefs lydia

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @imani, ik zit er al in ;) In het oude huis staat niks hahahah

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ga half januari maar eens bellen om te bespreken wanneer ik precies weer begin.
    Het KDV is volgens mij geboekt vanaf de 1e dus denk dat ik dan ook maar ga beginnen.
    Ik heb nog veel vakantiedagen over maar het is misschien juist wel leuk om tussendoor nog een beetje te snipperen.

Imani,
    Hoe gaat het verder met je meiske?
    Heb je niet vertrouwen genoeg om haar gewoon op haar buik te laten slapen?
    Als je het zo een paar keer in de box observeert...
    Ik zeg eerlijk dat ik het liever ook niet doe...en probeer het vanacht ook zonder draaien maarja...

18. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Goedenavond! Koud he?

Dames in het hoge noorden de schaatsen al onder gebonden?
    Lijkt me best weer eens leuk, maar vraag me af of het hier ook zover komt!

Speenspugen als nieuwe sport! Nicky kan er ook wat van, maar ze 'lust' hem ook wel graag aan de andere kant.
    M'n nichtje absoluut niet, die gaat er zelfs van kokken...

Vanmiddag dus bij het Kdv geweest voor kennismaking/intake. Is goed bevallen. Eerst een gesprek met het hoofd. Zeer informatief, aardig mens. Daarna met een leidster van de groep waar Nicky komt. Leek me een lieve meid. Ze willen echt alles weten, ook hoe we haar troosten en dat soort dingen. Er is 1 leidster die is er beide dagen dat Nicky komt dus ze heeft altijd een bekend gezicht, dat vind ik wel erg fijn.
    De ene dag is ze met 10 kindjes en 3 leidsters en de andere dag maar met 6 kindjes en 2 leidsters.
    (kan nog wel meer kindjes worden maar dit is de stand nu.)
    10 januari gaat ze voor het eerst.... :cry: ;)

Laura, Nicky sliep ook heel lang na de prikken. Slaap is een goede heelmeester!

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik hou van schaatsen, en zoals het er naar uitziet kan het dit weekend. Helaas zal ik moeten overslaan! Hopen dat er volgend jaar weer ijs komt.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zou ik de kiklo's eraf kunnen schaatsen misschien......?

Lenneke,
    Fijn dat het gesprek zo goed was en dat het zo goed voelt!
    Scheelt enorm.
    Nu maar voorbereiden op je eerste werkdag...best spannend denk ik.

Ik heb morgen een etentje van kantoor...voor het eerst weg zonder Ruben!
    Lijkt me ook al heel gek.
    Laurens is voor het eerst met hem alleen...en hij is al ruim 6 wk...hoezo gehecht ;)

Deel Deze Pagina