De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ziet er goed uit Lieke je schema, je merkt van zelf hoe Leander er op reageerd.

net boodschappen gedaan.
    Esmee had vanmorgen 40 cc laten staan dat komt niet vaak voor,na het boodschappen doen fruithapje gegeven en nu ligt ze even te slapen.

gister middag lekker in de zon gezeten met zijn tweetjes , samen aan de thee.
    rooibosthee vind ze erg lekker.
    nou las ik hier op het forum dat er ook kabouter thee van de tuinen bestaat, heeft iemand dat al is geprobeerd?

nicky gefeliciteerd met je vermaand dag

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Kabouterthee? Nee, nog nooit gehoord. Maar heb me wel laten vertellen dat rooibosthee erg goed voor de kleintjes is aangezien er minder theïne (ofzo) in zit dan bij normale thee. Dus waarom veranderen wat goed is?

Marin moet van andere vloeistoffen dan pap en melk niets hebben. Jammer, maar we blijven dapper elke middag wat drinken aanbieden.

de afgelopen dagen waren even spannend/stress hierzo.
    Marin was dus al een poosje aan de diarree en begon zondag ook haar warm eten terug te geven (in stralen )
    na vele poep/spuitluiers, schouderbladen poetsen en rompers wassen zijn we er achter gekomen dat waarschijnlijk de 8 maanden pap de boosdoener is. Nietsvermoedend zijn we in 1 keer overgestapt op deze leeftijdpap. Werden de darmpjes dus niet zo blij van. En dat dan in combinatie met die 4 tanden....
    Gisteravond 6 maandenpap gegeven en de luier was daarstraks weer mooi gevuld. Hoe blij kan je zijn met de vorm van billen in poep!
    Nu nog even afwachten hoe het warm eten zal gaan. Heb ook de 6 maanden prut hiervoor gekocht. Gaat ze hopelijkminder snel kokhalzen en houden we de boel binnen.

Zag ons al in de auto zitten met zo'n dampende giertank in haar grotemeisjesstoel....

We hadden van vriendlief zijn werk een enorme luiertaart gekregen met DA luiers. Ze heeft er nu ook 1 om. Ze zijn idd een stuk stugger maar sluiten best aardig om de billen heen. heb twee tassen vol, dus maar even kijken of dit een optie is.
    Anders waren we alijd aan de pampers. de rest paste gewoon niet fijn.
    Eens ff internetten nar de prijs van die DA's. Jammer dat we er niet 1 in het durp hebben.

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Kabouterthee inderdaad overgelezen hier uberhaupt nog niets anders gehad dan melk vanmiddag diksap voor het eerst.
    Dus geen ervaring met kabouterthee.

Femke, Fijn dat jullie weten waarom Marin zo last van de darmpjes heeft gehad. Nu kunnen jullie hopelijk diarree vrij op vakantie.

Leander is net slapende, dus als hij wakker wordt dan is het fruit met liga tijd voor hem.
    Ben net ook aan het scharrelen geweest in zijn kast.
    Ik heb de maatje 68 pyama´s eruit gehaald en 74 ligt er in.
    Deze passen veel beter zijn tenminste niet zo kort.
    tuinpakjes 68 kan ik ook gedag tegen zeggen steekt veel te veel uit van onderen.
    Zolangzamerhand is 68 gewoon verleden tijd helaas.
    Vind best jammer hoor aangezien ik al 4 maanden ruim met deze maat bezig ben dus nogal gehecht aan zijn leuke pakjes.
    Maar ja schoonmoeder kwam afgelopen zaterdag met een superleuke tuinbroek 74 en een blousje erbij stond echt superleuk.
    Dus komen ook weer leuke dingen terug in zijn kast.
    Afgelopen nacht sliep Leander ook voor het eerst zonder zijn mouwtjes aan zijn slaapzak dit ging goed hij had geen koude armpjes vanmorgen.
    Gelukkig zijn de nachten weer wat warmer.
    goed ik ga verder met de was.
    Laterzzz

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vroeg het me alleen af hoe of wat met die kabouter thee.
    was ook niet van plan om te veranderen, heb nog een heel pak rooibosthee staan in de kast,gister heeft ze het voor het eerst gehad.

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    waarom spring je nu meteen weer in de verdediging? Was een gewone reactie op je.
    (voordat we klachten krijgen over niet-reageren)

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    De halve liga met een halve banaan beviel Leander prima.
    De diksap minder wilde dit dus niet drinken.
    Weer huilen, dus heb een fles van 120 CC gemaakt.
    de 60 CC van vanmorgen en de reserve van 60 CC.
    Als je vier flessen van 7 scheppen maakt zit je dus op 28 dus heb je 2 scheppen in de reserve.
    Dit dronk meneer met volle teugen weg en is nu helemaal tevreden.
    Op naar de volgende fles zo rond 16.00 hoop ik.
    Kom dan alleen in de knoei met zijn warme prakje.
    Als kan beter dan warm prakje geven met een grote fles later na.
    Maar dan kom ik weer niet aan een liter.
    Kan dan beter een fles geven en om 19.00 de papfles omdat de warme prak nog niet hoeft.
    Pff wat een denkerij zeg.
    Ik ga ff snel stofzuigen boven en dan even lekker wat shoppen.
    Maatjes 74 ga ik scoren hahaha.
    En even naar Hans Anders is een actie bril en zonnebril voor 150 Euro.
    Mag volgens mijn aanvullende verzekering een keer per 3 jaar 75 euro vergoeding vragen voor bril.
    Dus 75 euro heb ik 2 goede brillen weer.
    Liek

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik spring niet in de verdediging, ik bedoelde er mee dat ze de rooibos ook lekker vind en vroeg me af of jullie kabouter thee konden , meer om te weten te komen of het zo veel anders is dan rooibos.

8. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Leander en Nicky gefeliciteerd met jullie vermaand dagen...!

Vraagje aan jullie dames; Zijn regeldagen nou hetzelfde als een sprongetje?
    (Of ben ik nou van nature echt blond?) :oops:

Liefs Nollie

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb eigenlijk geen idee, of het het zelfde is .
    nou heb ik tot op heden nog geen sprongetje/regeldag gemerkt bij Esmee.
    of hoef je niet elk sprongetje te merken?

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heey hallo,

ben ik weer....eindelijk weer beetje opgeknapt. Had het weekend nachtdiensten en was behoorlijk beroerd....maar gelukkig komt mijn buikkie weer meer tot rust.
    Wow....weet niet of ik het allemaal nog weet...
    Lieke nog wel proficiat met de 5e vermaanddag gister van Leander!! Hij dus ook lekker aan het happen van de bijvoeding. Maf he dat je soms zo moeilijk afscheid kunt nemen van de kleertjes, het gaat ook zo snel!
    Hier nog steeds aan het sorteren en opruimen hoor.
    Succes met brillenjacht vanmiddag!
    Prinses ik hoor het al...jij hebt ook net zoveel geduld met naaien als ik...haha. Ik vind het vaak leuk om te doen hoor...zou het nu ook wel meer willen doen, maar kom er door allerlei andere dingen nu nog niet aan toe. Maarre...is het uiteindelijk nog een beetje gelukt, mijn moeder zei altijd...leg het maar ff weg en ga even helemaal wat anders doen. Als je dan weer opnieuw begint lukt het dan weer wel. Maarja..ikke altijd op laatste moment dingen aan het doen en dat wilde ik dan voor bepaalde tijd klaar hebben...dus het moest meteen goed en snel..tja...
    Hier ook al wekenlang een kwijlend mannetje en nog geen tandjes in zicht. Wel had ik laatst het idee dat het meer zou komen omdat meneer ook ineens luieruitslag heeft....Maar nog steeds niks te merken.
    Owja en Nollie weet dat jij een tijdje terug vroeg om tip voor kapotte billetjes en nu weet ik het ineens weer (ws heb je er nu niks meer aan...). Maar ik heb nu zelf voor Arthur Cavilonspray gekocht, het is even prijzig, maar we gebruiken het nu bij kindje op ons werk ook en het is een soort filmlaagje wat op billen komt en daar echt een aantal uren tot paar dagen blijft zitten. Ik moet het nu ook weer even zelf ervaren bij Arthur, maar schijnt echt goed spul te zijn.
    Lau super dat je weer lekker in je nieuwe leuke kleren voelt. Het is gewoon heerlijk om je lekker te voelen in je lijf en je kleertjes. Je bent moeder! en dan mag je hoe dan ook trots zijn op je lijf.
    Libido en anticonceptie...uh..ik weet voorheen dat ik van de pil niet echt vrolijker werd. Nu gebruiken we dus niets, maar het is wel beetje veranderd hoor. Merk dat ik echt weer wat meer vertrouwd moet raken met mijn lijf en met het mama zijn. Voorheen nam ik meestal het initiatief..nu is het meestal andersom.
    Aj...notenzonnebrandcreme...nee, vervelend. Ruben heeft natuurlijk al gevoelig huidje..is het inmiddels alweer beetje hersteld?
    Hier gaat het eigenlijk vrij goed met die cetamogrocol...ofzoiets en smeer de vervelde/rode plekjes nog dun in met hormoonzalf.
    Ben ook erg benieuwd als de desbetreffende Viva uitkomt...geef je dan een seintje?!
    Lydia fijn dat het goed gaat met de voeding van Naomi! Ben je al wasjes aan het draaien met je nieuwe masjien?
    Hier draait de wasmasjien en droger ook ff vandaag. Heb vanmorgen ook nog even 2 zomerslaapzakjes gehaald. Mijn vriend vond Arthur van de week ondersteboven in bed (what's new?), maar deze keer lag hij met zijn koppie onder het laken...ik vond het doodeng..dus bij deze ligt meneer in zijn bedje nu in slaapzak zodat ik hem vast kan leggen...was behoorlijk geschrokken. Ik heb vanmorgen ook de bobux schoentjes gehaald die ze besteld hadden...bruine met een ecru kleurig helikoptertje erop.
    Natasja jij dus aardig gebroken nachten achter de rug..hopelijk vind Dean snel weer een lekker ritme terug.
    Nancy tja..ik vind dat je die kikker wel een kusje had mogen geven...wie weet wat daar voor mooie prins uit was gekomen...
    Lenneke Nicky aan de broodkorst...kan nu lekker met haar beginnende tandjes! En jullie lekker vakantie in vooruitzicht. Klinkt wel heel gezellig samen met de kids, maar zal inderdaad ook heel anders zijn. Hopelijk lekker weer!
    Ik heb me nog niet verdiept in zonnencreme en zonnebrilletjes....binnenkort ook maar eens doen. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Tuur dat helemaal niet op zijn koppie wil zo'n zonnebrilletje..
    Femke fijn dat je weet wat de oorzaak was van de diarree bij Marin..hopelijk blijft het nu weer beter gaan..en zeker op vakantie.
    Kabouterthee....ken het wel....heb het zelf ook wel eens geproefd (collega had het bij zich). Is goed te drinken. Voor Arthur maak ik nu al wel eens een flesje aan met venkel- of rooibosthee ipv barleduc, slurpt ie ook lekker weg hoor.
    Hier een mannetje wat ook beetje van de waps is vandaag geloof ik. Anderhalf uur na zijn flesje vanmorgen alweer naar bed en gaan tukken, niet zo raar hoor. Maar om half 12 had mijn vriend flesje gegeven en daarna bleef hij huilen..wilde niet in box, spelen of wipstoel wat dan ook. Hij heeft hem uiteindelijk terug gelegd in bed en hij viel vrijwel gelijk in slaap.... Nu nog steeds stil, ga zo zelf maar even strijken (doe ik op kamertje naast zijn slaapkamer) en dan toch maar even voorzichtig om hoekje kijken. Stom he..het is ook nooit goed..te weinig slapen...te veel slapen....stomme moeders ook...

Groetjes, Erna.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Regeldag heeft met voeding te maken.
    Sprongetjes met mentale ontwikkeling..

Hij is weer non stop wakker, sliep net even.. wilde hem in bed doen.. DOINK ogen weer open..

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heey Nollie ik ben dan wel geen moeder die bv meer geeft, maar zover ik weet zijn regeldagen toch wel wat anders dan sprongetjes. Regeldagen gaat meer over de voedingsbehoefte en aanbod bij borstgevoede baby's. De dagen dat de behoefte van de beeb veranderd en het aanbod daarbij aangepast moet worden, dit duurt altijd even en kan daarmee betekenen dat kindjes ineens weer vaker aangelegd willen worden.
    De welbekende sprongetjes zijn meer sprongetjes in de mentale ontwikkeling van je baby.

13. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Een klein draakje is het Natas, sterkte ermee...hopelijk kun je zelf ook af en toe ff tot rust komen.

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    daar hoopte ik net op idd.. maar helaas.. mr beslist anders.

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    aha kijk weer wat geleerd :)
    regel dag is alleen bij bv kindjes en neit bij fv kindjes?

16. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanxs Erna en Natas!

En van die Cavilonspray...prima spul hoor!
    Maar weet niet meer precies wat nu echt heeft geholpen...heb van alles en nog wat op d'r billetjes gesmeerd/gespoten :( !

Liefs Nollie

17. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Erna,
    ja ik heb de voeding van naomi op de rit.
    Alleen wil ze vandaag dus niet drinken, of idg erg weinig.
    Maar goed de diksap drinkt ze wel dus ze krijgt wel vocht binnen.
    Alleen dit moet niet te lang gaan duren.

De wasmaschiene draait nog niet, manlief moet hem nog aansluiten dat doet ie het liefs zelf.
    Dit aangezien het de vorige keer fout was gegaan, ben je op vakantie en wordt je gebelt dat er lekage is.
    Door de wasmaschine dus, ben je klaar mee dus vanaf nu doet ie het zelf.

Vanmiddag even met naomi de stad in geweest.
    Ook meteen even de foto´s laten ontwikkelen die we gemaakt hadden.
    Let wel we hadden nog GEEN EEn laten afdrukken.
    Gevolg?
    598 foto's die we door moeten spitten en inplakken.
    Doen we niet meer op deze manier heb ik me voorgenomen.
    Dan heb ik het nog niet eens over de kosten (155 euries)

Maar goed meisje ligt in bed en moeders is afgedraait en heeft pijnin haar voeten.

Liefs lyd

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Waar heb je ze af laten drukken? Jemig wat veel geld. Ik heb laatst 115 foto's af laten drukken bij de Hema, voor 16 euro of zo. Dus misschien een tip voor de volgende keer. Of heb je een afwijkende maat of zo?

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    O, ja straks kom ik nog even reageren. Ben druk met Tim en naaien. Hahaha schoonmoeder kwam kijken en die kwam me net twee andere lappen stof brengen. Volgens mij een stille hint, dat hetgeen ik gemaakt heb, er niet uitziet. Vanavond dus wederom aan de slag!

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hihi, zien jullie het voor je?

Nollie en blond?

:) :) :)

Deel Deze Pagina