Hihi, herken dat! Wij gaan zaterdag met vrienden uit eten en gaan opa en oma voor de 2e keer oppassen. De 1e keer was op dat park van Landal dus toen waren we vlakbij. Nu gaan we toch echt wat verder weg. Vind het toch weer spannend. Weet niet of schaatsen helpt hoor voor de kiklo's, die schaatsters hebben altijd dikke billen!
Ja, maar wel gespierde dikke billen :-D Hier een zachte dikke kont, flubberbuik en hangtieten Ach, het is geen sproetje...ik roggel het uiteindelijk wel Spannend Lenneke....voorproefje voor het werk
hai meiden. Kilo`s geen moeite mee die zijn er allemaal al af ( een week na de bevalling al) Sta nu ongeveer 1,5 kilo onder startgewicht. Nu wel ff volhouden om niet aan te gaan komen. Aangezien ik nu weer eetlust ga creeeen die ik flink kwijt geweest ben. Speen Leander gaat hier wisselend mee om de ene keer dan vind hij het wel wat en de andere keer gaat hij kokhalzen en doe hem absoluut geen plezier ermee. doorslapen Leander slaapt nog niet door, maar is nog wel erg vroeg. Hij drinkt nog niet volle 100 CC dus komt vaak binnen de 4 uur al wel vragen om eten. Dus ben benieuwd wanneer het hier gebeuren gaat. Heb er geen haast mee het enigste wat ik aan de nachtvoeding vind is dat het zo verrekte koud is om de fles op te gaan warmen... Elmo stoere vent hoor op consultatie bureau en weinig last van de prikjes supers. leuke foto` s hoor. Heb je ff na gedaan en ook ff wat nieuwe foto`s geupload. Lydia heerlijk he zo lang nog verlof. Ik begin 25 Feb weer. Heb je zoveel vak er achter aan kunnen plakken...? Ikke lekker 3 weken en 5 overtijd dagen dus dat tikte al lekker aan. Ik was gisteren op werk en hadden ze mij al 21 Jan ingeroosterd. PFff als je niet alles in de gaten houd komt er niets van terecht... Lekkere communicatie af en toe. Lenneke lekker op pad zaterdag kan mij voorstellen dat het raar is om je kind achter te laten. Hier gaat het ook zaterdag gebeuren Leander gaat bij mijn schoonzus logeren omdat we een 25 jaar huwelijks feest hebben. En dan is het toch makkelijker om niet meer te gaan slepen zo laat op de avond. Oei hoop dat ik het kan hoor. Voel mij al ontheemd als ik even alleen op pad ga haha. Fijn dat je een goede intake gehad hebt bij dagverblijf geeft vast een goed gevoel... Aldonza staat de kerstboom naar je zin... Ik haat die lampen ook. Meestal mik ik ze er maar in op goede hoop dat het goed zit. en ben best tevreden dit jaar over mijn boompie... imani je meissie is flink gegroeid dat ze uit de newborn is. Fijn om te lezen dat het zo lekker bij je gaat. Ivm je vervelende start zo vroeggeboren zo moe als je toen was. Gelukkig maar hoop dat je heerlijke kerstdagen hebt. Sonja op naar 10 jan voor eerste prikje spannend hoor... Leander is verkouden aangestoken door vriend....zielig hoor loopt te proesten en te niezen hoop dat het snel wat minder is of niet erger wordt. Als hij er niet lekker van is en dat is zaterdag nog zo dan heb ik besloten om thuis te blijven..... dan ga ik geen ziek kind brengen naar schoonzus. Pss hij krijgt nu fles van vriendlief en had om 20.00 voor laatste gehad hebben er mooi een keer 4 uur tussen zitten. hoop maar dat hij zo slapen gaat dan kunnen wij ook lekker pitten. Tis ondertussen 23.00 LIEK. Pss ik ben opeens vandaag weer helderrood gaan vloeien. Het was na de bevalling nog niet helemaal over had nog bruinverlies elke keer. Nu slik ik al wel de pil. Zal dit ongesteld zijn? Had wel swinging moods. vreetneigingen lage rugpijn. Ben benieuwd of het morgen weer zo is dat roodverlies. Ben het zo zat nu na al die weken verband of kruisjes te dragen..
speenspugen geen last van Esmee krijgt geen speen. doorslapen zou lekker zijn maar 1x er uit snachts is ook wel te doen. me man was van de week bij een vrouw aan het werk en die heeft een baby van 6 weken die om de 2 uur komt en 11 voedingen krijgt, dan vind ik 1x er uit snachts al een luxe . hier zijn de kilootjes van de zwangerschap er bijna af, nou komen de feestdagen dus de laatste kilootjes zullen er wel aan blijven, na de feestdagen het lijnen maar weer oppakken, heb het nieuwe boek van me naam genoot (sonja bakker)kijken of het weer gaat lukken, voor de zwangerschap ging het prima. Liek ik verlies nu sinds 12 dec weer helder rood bloed, ben ook alweer aan de pil, nog 2 pillen en de strip is op. ik heb geen idee of het ongesteldheid is, als dat zo is duurd het wel erg lang vind ik,normaal was ik het 3 a 4 dagen zit nu al op de 8 dagen
Goedenmorgen mama's, Moest vanmorgen Naomi wakker maken voor het flesje. Mevrouw sliep om 8 uur nog. En na het flesje meteen weer in slaap. Misschien een sprongetje doorgemaakt? Heb geen idee wanneer die zijn. Ook even wat foto's geplaatst. Liefs Lyd
Lydia, wat heerlijk dat Naomi zo lekker heeft geslapen! Sprongetje kan hoor, is rond de 5 weken! Bij 8 weken komt er weer een en dan met 12! (ongeveer natuurlijk, de een is wat vlotter dan de ander...) Leuke foto's! Hier ook lekker geslapen, om 3 uur even wakker, speen gegeven en toen tot 6.00 weer geslapen. Vanaf 22.30 gisterenavond. Lekker hoor! Nicky begint echt flink geluid te produceren. Een soort halve lachjes, kreetjes. Echt mooi om te horen. Soms is het bijna schateren. We hebben het snel op video vastgelegd! Lieke, fijn dat het zo goed gaat, Leander staat mooi op de foto's! Die haartjes! Hier nog geen tekenen van menstruatie...
Bedankt voor de complimenten over Leander zijn haartjes. Hij heeft inderdaad een geweldig koppie met haar. Heeft ie van de genen van zijn vaders kant. Broers en zus van vriend hadden allemaal een flinke haardos. Tis wel moeilijk in bedwang houden hoor haha. En je moet het elke dag wassen anders wordt het best wat vettig omdat je natuurlijk met je handen continue over zijn bolletje gaat. Hij ligt nu heerlijk te slapen ( zijn verkoudheidsroesje uit te slapen ) Zodra hij wakker is ff flesje en dan ga ik boodschapjes doen. BRRR in de koude. Wilde eigenlijk de stad in maar die sla ik over, ga morgen wel. Om 23.00 kreeg meneer zijn fles toen om 3.30 weer en tegen 6.30 weer een flesje en toen doorgeslapen tot 10.00. Vandaag zijn we voor het eerst alleen thuis, vriendlief is weer gaan proberen te werken. Lydia Lekker hoor dat naomi nog sliep om 8.00 heeft ze hele nacht doorgeslapen? Lenneke leuk hoor dat nicky zo actief met geluidjes wordt. Ik vind beebs erg leuk maar het opgroeien en het steeds meer zien doen lijkt mij ook geweldig. Liek PSSS Leander is vandaag 4 weken oud.
Esmee had vast door dat de luiers in de aanbieding zijn. ging dr luier verschonen, wou een nieuwe om doen begon ze te poepen , dacht ze is klaar billen schoon weer een andere luier gepakt begint ze weer te poepen toen ging luier 3 om dr billen en dat ging gelukkig goed. zo ga je snel door je luiers heen HOERA Leander is alweer 4 weekjes Lenneke leuk die kreetjes van Nicky , lijkt me geweldig om te horen. hier is het meer soort van gillen wat ze doet, het klinkt als of er een auto met gierende banden de bocht om gaat.
Haha Sonja die kleintjes kunnen er wat van. Vanmiddag was het na de fles hier opeens Burp en Prrrrrtttt. Resultaat een flinke luier vol... Stroomde langs rompertje heen. Liek.
agosiie die Leander ook al een poep broek. tijdens de fles gaat het bij esmee elke keer prrt , die laat poepjes de hele dag door zowat , vaak denk je dan van dat is een broek vol maar gelukkig is het 9 van de 10x vals alarm
Zo net weer even wat tranen bij de laatste aflevering van babyboom. Mijn lieve kleine meisje lag ondertussen op mijn schoot te slapen en ik kon alleen maar naar haar kijken en janken.... van blijdschap! Zo'n moment van geluk.... Ik voelde ook de pijn in mijn hart voor alle stellen waarbij het (nog) niet lukt. Zo'n mooi wondertje gun je toch iedereen! Zucht...
elke keer als ik bb ging kijken zette esmee het op een krijsen ,gister ook weer. vannacht heeft ze aardig door geslapen na de fles van 23.00 kwam ze ipv 3 uur pas om half 5
He dames, Even snel want meneer is niet tevreden! Lenneke, Leuk van die geluiden en kreetjes van Nicky! Kan ook niet wachten hoor. En wat heerlijk geslapen zeg..zalig! Leander alweer 4 wk! Hier ook nog geen bloedingen gezien.... Heb ook amper gevloeid..schijnt vaker te zijn na een ks. Vanmiddag de vk maar bellen voor controle...vergeet ik steeds. Babyboom gemist, had een etentje. Was erg gezellig, wel gek zonder Ruben op pad. Doorslapen doet hij echt alleen als we hem op zijn buik draaien...speen hoeft ie niet, verschonen helpt niet....tis gewoon stiekem een buikslaper. Ik zelf slaap dan heel licht (ja, je luistert toch extra goed....) maargoed. Wie weet krijgt hij de smaak te pakken en slaapt hij een keer per ongeluk op zijn rug door Vanavond hebben we een feest van Laurens zijn werk dus oma komt voor het eerst oppassen! Laurens is vanmiddag w.s. lekker vroeg thuis en dan 2 weken vakantie! Heerlijk..kan ik nu echt van genieten als gezin! Misschien tot later...
Hallo moedertjes, Naomi heeft gisteren voor het eerst in de draagzak geeten. We gingen boodschappen doen en even de stad in maar hadden geen zin om de hele handel mee te nemen. Dus bij manlief in de draagzak. We hebben er een die je ook in de maxi-cosi kan doen, erg makkelijk. Toen we thuis waren onder de douche en een flesje maar madam wilde niet slapen. Ze sliep pas om half 2. Maar daarin tegen sliep ze wel tot half 9. Dus mama eruit om een flesje te maken. En dat duurde maar dus ik kijk heb ik de flesenwarmer niet aangezet Tja mevrouw helemaal hystirisch natuurlijk. Maar goed het is goed gekomen en ze slaapt nu weer lekker. Gisteren ook het boek oie ik groei gekocht. Wat lees ik daar een hoop herkenning in zeg. Maar goed Naomi zit nu dus echt in een sprongetje. Alleen als manlief thuis is wil ze bij hem zitten en niet bij mama. Hebben julie ook tranen als je herkenning leest? Ik wel kan dan wel huilen Ook Rémon hooeft alleen vandaag nog te werken en dan ook vacantie. Komt wel wat later thuis vandaag i.v.m. een kerstborrel op zijn werk. Maar dan 2 weken als gezin. Net als Elmo kan ik daar ook van genieten. Liefs Lydia
Elmo, nou zijn wij beiden ook niet 1 van de kleinsten, dus dat onze knul ook wat langer is heeft-ie iig niet van een vreemde. Hier gaat het weer beter hoor, stapje voor stapje komen we er wel. Controle bij de gyn stelde niet veel voor hoor. Was eigenlijk alleen gesprek hoe het nu ging met mijn onderkantje en de evt. gevolgen op latere termijn en wat er evt aan te doen. En aangezien het goed ging nu hoefde ik ook lekker niet met de billen bloot, of ik moest er behoefte aan hebben dat ze het nog nakeek..nou..neuh..Ik moet in mei nog wel een keer op controle komen, kijken hoe het dan nog allemaal gaat. Ruben dus flink geslapen na de prik...nou dat lijkt me eigenlijk maar het prettigst. Beter dan dat ze zo hangerig en huilerig er van zijn, toch?! Hoe zijn de avondjes weg geweest met Ruben bij de oppas? Ik vind het nog steeds moeilijk, dus vooralsnog komt dat er nog niet echt van..wat een muts, he?! Wel lekker hoor dat jullie nu 2 weken vrij zijn samen..heerlijke tijd en genieten! Imani lekker dat Charlotte ook al van de langere tijden tussen de voedingen kan hebben 's nachts....kun jij ook weer lekker bijslapen. De kerstboom staat hier hoor.....Zoonlief hield nauwlettend in de gaten hoe mams aan het stoeien was met de lampjes....en wow..die vond hij prachtig natuurlijk. Al met al viel het me dit jaar mee....ben er wel eens langer mee bezig geweest..haha. Volgend jaar meer ruimte in de woonkamer en ws ook een grotere kerstboom (uh, maar dat betekend dan ook meer lampjes...maargoed, dat zien we volgend jaar wel weer). Lekker he Lydia 1 maart klinkt ook nog zo heerlijk ver weg! Hier dus pas weer 2e week van februari....mag voor mij ook nog wel even blijven duren hoor. En jullie dus ook samen 2 weken vrij...Mmm, lekker hoor. Ben hier nu al heel blij dat mijn vriend vrij is met Kerst en met O&N en niet dan hoeft te werken. Lekker he zo'n draagzak? Klinkt wel handig dingetje als je hem ook in de MC kunt doen. Hier dus een draagdoek (LuckyBaby...lekker makkelijk, niks knopen of strikken, gewoon omhangen). En jij ook het boek Oei, ik groei! gekocht. Ja, sommige stukjes geven die herkenning en dan willen ook wel eens de tranen vloeien. Ik denk ook omdat je dan meer beseft dat er meerdere moeders zijn die met hetzelfde worstelen en ook dat je dingen iets meer een plaatsje kunt geven. Niks om je voor te schamen hoor, lekker laten gaan lieverd. Lenneke dus goed bezoek gehad bij het KDV...moet voor je gevoel allemaal goed zijn, dan kun je haar met gerust (okee....lijkt me toch nog vreselijk moeilijk dan hoor) hart achterlaten daar. Heerlijk he dat 'geklets' van de kleine?! Arthur begint echt meer te lachen nu en ook regelmatig geluidjes te produceren. Vanmiddag ook weer..lekker in de wipstoel aan het spelen en ondertussen lekker 'brabbelen' (nou, zijn echt nog maar kreetjes, maar toch wel erg leuk) en dan die lachjes er tussendoor... En ja...ook hier die laatste aflevering gekeken van Babyboom.....juist als je dan zo'n gezond kindje in je armen hebt...dan hou je het niet meer droog he..je gunt het hen zo graag ook! Die tranen van geluk stromen hier ook nog regelmatig en telkens dat overgeweldigende gevoel van liefde wat je voelt.....vind het zo bijzonder! Prinses niet wezen schaatsen dan....wrom nie ? Ook niet met stoeltje ervoor om evenwicht te bewaren? Hier hebben ze in het centrum een ijsbaan gemaakt en daarbij een tent waar je lekker kunt bijkomen van het schaatsen onder genot van wat lekkers te drinken en te eten. Ziet er ook erg gezellig uit, maar ook hier nog niet de schaatsijzers ondergebonden....trouwens, nu we het erover hebben, weet niet eens of ik ze nog wel heb...door al dat verhuizen..Lagen geloof ik bij mijn moeder op zolder, maar die is dus ook verhuisd... Lieke hier waren de kilo's er ook weer rap af na de bevalling, maar dat flubberbuikje hangt er toch wel......wil hier toch wel weer wat op ondernemen...maar zal het nieuwe jaar gaan worden eer we daar mee gaan starten, haha. Dus volgens je werk had je alweer eind januari moeten beginnen...lekker dan. Maar goed dat je het gezien had! Sneu dat Leander al verkoudheid te pakken heeft. Moet het hier even afkloppen, want ondanks het gesnotter van mams gaat het met Arthur nog steeds goed. Wat betreft bloedverlies...zou je niet kunnen helpen, maar kan natuurlijk goed ongi zijn. Hier nog steeds geen ongi....volgende week dus naar vk en met haar maar eens hebben over anticonceptie. Wil daar eigenlijk toch binnenkort wel weer mee beginnen, je weet maar nooit. Maar mijn gevoel zegt dat ik toch eerst een ongi af wil wachten. En idd, wat een bos met haar heeft Leander zeg! Wauw...je zou er al bijna vlechtjes in kunnen draaien (als t een meisje was dan...nu dreadlocks ofzo). Sonja je hoort wel vaker dat je menstruatie na een zwangerschap toch wel heel anders kan zijn, dus dat je daar niet meer helemaal op kunt varen. Gisteravond kraamvisite gehad die vrij laat naar huis ging, maar het was erg gezellig. Vanmorgen na flesje van 8 uur zijn we gewoon weer in bed gekropen dus toch wel uit kunnen slapen. Verder vandaag niet veel gedaan. Ben wel bezig om alle kaartjes die we gekregen hebben in te plakken in foto album. Morgen is het hier koopzondag in centrum (ws in grootste deel van Nederland wel) dus dan nog even wat inkoopjes doen. Ga dan gelijk nog maar album erbij halen, want dit gaat niet allemaal passen, buitendat krijgen we nog steeds kaartjes binnen. Jullie ook allemaal genoten van het heerlijke weer en prachtig plaatje wat dat gaf? Zonnetje vandaag was ook heerlijk, wel jammer dat het wit weer van de bomen af is.... Okee, eten is klaar dus gaan nu hapje eten...fijn weekend allemaal! Eva.
vind het alleen vreemd die "ongi" het duurd nu al sinds 12 dec dus al dik 10 dagen (normaal was ik er met 3 dagen er van af) nu ook me strip op dus het word alleen maar erger , hoop er over een paar dagen er voor een maand er van af te zijn.
Ik wil eerst alle lieve mama's nog even ontzettend fijne feestdagen wensen en een super knallend 2008! Wat hebben wij het ontzettend getroffen zeg, met onze walvisjes! Kaartjes inplakken: Kan domweg niet...zijn er VEEL te VEEL! Echt serieus...ik ga een leuke vrolijke doos kopen en ze daar maar indoen....blijven ze ook mooi :-D Verder ging ons avondje weg heel goed. Mijn moeder kwam oppassen dus dat was sowieso vertrouwd. Ik had er absoluut een goed gevoel bij en heb dus tussendoor ook niet gebeld. Nou is Ruben 's avonds ontzettend lief en slaapt eigenlijk altijd aan 1 stuk door dus daar ben je dan ook wat makkelijker in. Overdag zou ik het moeilijker vinden hoor! Vandaag asociaal gewinkels met zijn drietjes. Laurens een nieuw pak gekocht + schoenen, ik nog wat shirtjes (voor bij mijn outfitje) en nog wat andere flauwekul-dingetjes Lekker dagje, Ruben ligt dan gewoon heel lief in de wagen te tukken! Wat een ontzettend tevreden ventje zeg! Thuis even huilen, poepbroek, flesje en lekker op bed! Ik hou het verder supertje kort... heb het koud, ga lekker aan de warme choco en Tablerone! Geniet lekker van deze drukke en gezellige dagen meiden!
leuke foto van Ruben. heb ook weer wat foto's in me album geplaatst. zometeen eerst maar een plakboek halen voor alle kaarten die we hebben gehad voor Esmee, dan kan ik ze inplakken. en dan zomaar boodschappen doen en vanmiddag me haar verven dat heb ik ook al maanden niet meer gedaan. iedereen een fijne kerst al vast met de walvisjes (ik heb helemaal geen kerst gevoel eigenlijk tis dat er een boom in huis staat)
Hier ook de laatste drukke bezigheden.....dus wil iedereen ook vast hele fijne kerstdagen wensen! Zag weer leuke, lieve foto's van de kleintjes voorbij komen....leuk! Dus kon zelf ook niet achter blijven.... Liefs, Eva.