Lydia pfff, dat meen je niet....zit je nog te wachten op niks....achja, kan je weer verder met wachten (waar kennen we dat ook alweer van..)? Elmo ik moet het straks ook nog gaan uitzoeken hoor, maar ik heb wel 2 boekjes/boeken waar leuke recepten in staan. Heb van AH het boek Opperdepop, hierin al verschillende leuke recepten gezien. En van het blad kinderen heb ik van kraamvisite ooit 'Hét kookboek voor je baby' gekregen, ook met leuke recepten. Ook recepten van fruit en groentecombi's (bv mango met worteltjes en boontjes, avocado met erwten). Fruitcombi's (bv. banaan-frambozenpuree, puree van appel en pruim, exotisch fruithapje =papaja, mango en kiwi). Maar handigste is om te beginnen met 1 soort fruit telkens om uit te vinden of je baby misschien allergisch op iets reageert. Hier zit het 2e wortelhapje er ook in (1/3 van potje hoor). Leuk hoe ze meer en meer op de huisbeestjes gaan reageren, he? Zwangerenmeer, spamwak.....volg je niet meer? Gelukkig dat het 'thee-drama' is opgelost. Leuk zeg dat je schurkje stiekem de boontjes ook wel lekker vind! Prinses lekker zeg...weer in je oude broek, mooi toch?! Lieke have fun in Brabant! Nou, Tuur ligt op bed en het is stil....dus...ik ga zelf maar even wat eten. Groetjes, Erna.
Nou, die felroze banner op dit forum is van een nieuwe site zwangerenmeer.nl Ik had me aangemeld (dacht dat het een brusje van zp was) en nu heb ik nog een cadeaubon gewoonnen ook! Ik weet nog niet hoe of wat....dat zal blijken als hij in de brievenbus ligt maar winnen is altijd leuk Ja, ik geef ook in principe 1 soort fruit! Vandaag heeft hij wel een combinatie van 3 gehad (gekregen potje) en dat vond ie heerlijk. Later dacht ik, oei.....staat daar nou aardbei... Ik moet wat vaker vooraf nadenken heb ik al wel door. Zijn humeur is vandaag steeds "heel erg". Of heel erg happy of echt heel erg boos. Nou ja, de laatste voeding (papfles) is op de helft en dan kan hij lekker zijn mandje in! Ik denk dat ik ook maar zo'n receptenboekje voor baby's ga scoren (MP wellicht hahah). Voor nu zitten er 3 aardappel/broccoli porties in de vriezer! Ben benieuwd wat hij van mama's kookkunsten vindt! Morgen krijgt hij de eerste! Ik vind het toch wel heel erg leuk hoor...dat ie groter wordt! Als ik hem zo zijn prakkies zie eten....heerlijk!
Elmo gefeliciteerd met je bon Doet Ruben niks verder met het hondje als die voor bij loopt. Esmee sloopt zowat de kat als ze hem te pakken heeft, en die oen blijft nog zitten/liggen ook ze tekt zowat zijn oren er af en zijn haar uit zijn lijf. Ze ligt nu heerlijk te slapen het was 5 minuten ff pruttelen maar nu slaapt ze een dagje naar oma is wel erg vermoeiend. prinses weer in de oude broeken. ik heb soms me zw.schaps broeken nog wel is aan vooral als ik thuis kom na me werk dan lubbert het lekker.
Nou, bij Ruben is vast wel vast.....dus ik zit er altijd bij. Guusje is ook zo'n sul dus dat wordt nog wat denk ik. Laatst is Guus aangevallen door een kat (buiten) en een paar dagen daarna deed ze hem alleen nog maar het bloed onder zijn scherpe nageltjes halen, van een hele grote afstand. Ze leert dus snel Zoooo.... Ruben kan echt heel hard wippen in de BB wipper! Tis bijna eng! Volgens mij had ie het wel ff nodig dat Marin het voor kwam doen :-D Wat een smoeltje erbij zeg....FLIEFT!
Laura, als ik peer pureer en het word zo'n nat prutje doe ik er wat schepjes rijstbloem doorheen, dat geeft wat makkelijker. Nicky is echt verzot op banaan. Verder nog niet zoveel fruit gegeven. Er is nog zo weinig te koop. Straks weer lekker zomerfruit. Alleen die vlekken van banaan in de slabben krijg ik er haast niet uit. Iemand nog tips? ElviraR, je vroeg waar ik werkte, ik geef nu les op het vmbo, zorg en welzijn. En mijn nieuwe baan is in het praktijkonderwijs en dan ga ik ook zorg geven, maar ook persoonlijke verzorging en koken/catering en schoonmaken en nog wat dingen. Lieke, ik wilde weg omdat het nu in de organisatie erg rommelt. Blijven veel mensen hangen tot hun pensioen en die willen niet vernieuwen e.d. Voelt een beetje als trekken aan een dood paard zeg maar. Had geen zin meer om daar nog energie in te steken, liever in iets nieuws.
Jaaaaaaaaaaa, biotex is geweldig! Vanmiddag een koelstra campingbedje gescoord bij de P. Toen we kwamen was de aanbieding van het campingbedje er nog (lees er lag nog een hele stapel). We liepen even naar de andere campingbedjes om te vergelijken. Komen weer terug bij de aanbieding. Hahahaha, alle campingbedjes op. Nu hebben we een koelstra gekocht. In de winkel 79 euro + 20 % korting. Komen we thuis, checken de bon. Hebben we hem voor 59 euro en dan nog 20% korting. Mazzeltje dus bij de mazzeldagen! Tim is van half 3 tot half 8 wakker geweest. pfff, die ligt nu echt knock-out. Autorijden is echt geen feest. Hij valt niet in slaap en bij ieder stoplicht is het huilen. Misschien dat de verkleiner uit de maxi-cosi moet. Wanneer hebben jullie dat gedaan? O,ja had ik al gezegd dat mijn vriendin een babytje heeft gekregen. Ook een jongetje. Mooi een vriendje voor Tim! Echt superleuk. Zaterdag gaan we even langs. We laten ze eerst maar even met rust.
Lenneke, goede tip van de Rijstebloem! Dat hebben we toch altijd in huis. Als je zelfgemaakte groente + aardappel ontdooit....is het dan niet te pappig of te stevig? Nou ja, zie het van de week wel, daar niet van...nou maar hopen dat ie dat lekker vindt! Hij is wel een beetje een zemel hoor! Zal je zien, over een paar weekjes eet ie alles, is hij net zo'n kliko! Prinses, Das echt een mazzeltje zeg! Jammer dat hij autorijden niet leuk vindt. Ruben vindt het heerlijk! Speelt eventjes en valt dan altijd lekker in slaap. Heb jij wat te kijken/spelen voor Tim? Verkleiner was er hier gauw uit. Dikke trui aan, winterjas aan....autostoel was zo vol!
Vrienden van mij, geven ook eten uit de vriezer. Volgens mij, geen enkel probleem. Ik denk dat ik die stoelverkleiner er maar meteen uitgooi. Vanmiddag kwamen zijn voetjes al boven de rand uit. Hij is natuurlijk ook al 61 cm en al boven de 6 kilo. Hij moet er vast uit. Misschien dat het dan beter gaat. Ik heb een speeltje aan de stang hangen en een speeltje in zijn hand. Is allemaal niet leuk. Ik hoop maar niet dat hij wagenziek is of zo.
Bedankt voor de tip Laura. ga gelijk biotex scoren morgen! Eten uit de vriezer soms wel wat nattig, maar dan is het gelijk lekker smeuig. Nicky vind het prima in elk geval. Van die droge aardappels zijn toch ook niet weg te krijgen!
Uh..ik zie ff die rose banner niet (ws door beveiliging van onze pc), maar goed....ben benieuwd wat voor bon je hebt gewonnen, maar klinkt altijd goed! Die Ruben...als ik het zo hoor gaat hij straks met wipper en al door de kamer heen stuiteren. Pfff, zit ik op mijn werk op te letten dat ik niet overal van snoep...duw ik net bij de koffie 3 kano's in me giegel....schiet lekker op... Prinses dat is mazzel zeg! Leuk zo shoppen.....Die foto....geweldigggg!! Kun je die ergens in juli ook niet aandoen...?! Proficiat met zoontje van je vriendin...zaterdag lekker kroamschudde..dan is Tim alweer zo groot! Lenneke klinkt wel leuk hoor je nieuwe job! Die tip van de rijstebloem is idd ook handig (was hem ook net in boekje tegengekomen). Toen jullie net startte met bijvoeding hoeveel dagen gaf je dan van hetzelfde (om te laten wennen). Morgen voor Tuur nog eens worteltjes, dan 3 dagen gehad....zal ik dan nog eens wat dagen proberen of een nieuw smaakje uitproberen? Sohee...ik was me net ff pissed op de kat...alsof die het wist. Ik was Arthur aan het wassen en aan het aankleden en ondertussen nam hij het bed onder nagels....Aargh....zo gauw het ff kon heb ik hem achterna gezeten. Maar dan kijkt ie je zo aan....wat doe ik dan?!? Alsof ie het niet zou weten...geloof ik niks van. En nu natuurlijk...poeslief (en dat voor een kater) zitten wezen...pfff, ja daaaag.
Prinses is Tim nu al vaker mee geweest in de auto dan? Soms is het ook ff wennen. Ik weet wel dat het bij Arthur ook steeds beter ging.....alleen vond hij file rijden en stilstaan voor stoplichten niks...gilde dan de hele boel bij mekaar tot we weer door konden rijden...achja, heeft hij niet van een vreemde. Inmiddels vind hij het prima in de auto. Ik vraag me trouwens af of zo'n kleintje al wagenziek kan zijn in de auto...ik zou het niet weten eerlijk gezegd? Groetjes, Erna.
Whahahah die katten van jou Erna! Ik geef als Ruben iets niet lekker vindt, ook 3 dagen hetzelfde. De bruine bonen gingen goed dus morgen krijgt hij wat anders. Of is dat ook niet echt de bedoeling? De andere groentes heeft hij steeds 3x gehad :-D (zielig he). Oke, op naar het vriezervoer hier :-D Volgende week wat dagen weg, dan gaan er gewoon potjes mee! 1 heel potje fruit + 1 heel potje groente op een dag is dus niet te veel?
Ik weet het ook niet of het kan. Wat ik wel opvallend vond, is dat als we naar het cb gaan met de auto, dat hij dan vaak wat spuugt. Geen idee of het door het autorijden komt of door het zitten in de maxi-cosi. Echt veel zijn we nog niet weg geweest met de auto. Misschien is het inderdaad wennen.
Misschien moet je het wat geplander aanpakken als je weggaat en dan kijken hoe het gaat. Niet eerst nog ff flessen en dan weg maar bijv. eerder weg en dan op de plaats van bestemming flessen? Weet het niet hoor, Ruben vindt het allemaal best. Liefst rijdt ie 80-100...dan kukelt hij in slaap.
Nee hoor Laura, is prima. Fruit en groente op een dag. Het word vanzelf meer en voedzamer waardoor er straks weer een fles kan vervallen. Erna, ik heb alles steeds 3 of 4 dagen hetzelfde gegeven, gaat prima.
Lydia;eindelijk bericht, maar je weet dus NOG niks. Irri zeg. Nu maar hopen dat de 2de brief wat sneller volgt! Fijn dat naomi weer beter dronk vandaag! Prinses; Super dat je broek weer past. En geweldig pak haha Je hebt je idd goed uitgeslooft! Elmo; haha moet zo lachen om de bijnaam "schurk". Ruben begint het happen dus ook aardig door te krijgen; leuk! Ik vind het ook heerlijk dat Tiago steeds meer kan! Eettips; ik zou ook eerst 1 soort fruit of groente aanbieden en later pas gaan mixen. Zo kun je ook zien of hij ergens allergisch op reageert. Vind zelf het boek Opperdepop van AH idd ook erg leuk. Heb er al vanalles uit gemaakt. Zal even wat citeren uit het boek: Variatie is belangrijk. Het eerste hapje kan uit zowel groente als fruit bestaan, maar begin niet meteen met uitgesproken smaken. Geef hetzelfde hapje enkele dagen achter elkaar (ik deed meestal 2 dgn), zodat je baby aan de nieuwe smaak kan wennen.Groente en fruit met zachte smaak hebben grotere suc6kans. Zachte smaken: wortel, pompoen, bloemkool, sperziebonen, witlof, doperwtjes, appel, peer banaan zijn goede soorten om mee te beginnen, omdat ze een gladde consistentie hebben. Langzaam kun je uitbreiden met bijv courgette, broccoli, madarijn, kiwi, sinaasappel, mango en aardbeien Ps ik geef sinds deze week pas heel potje (als ik potje gebruik) en vanaf nu pas aardappel bij de groente... Ff versturen