De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik had inderdaad al gelezen dat je een kolf had gekocht. Fijn dat het zo goed bevalt. De kolf kan je volgend jaar aan de belasting opgeven. Krijg je nog wat geld van terug, dus bonnetje goed bewaren.

Leuk dat je zaterdag naar de bios gaat. Weet je ook al welke film?

Tim begint een beetje te murmelen. Is altijd zo leuk om te horen. :)

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    serieus? krijg je daar geld van terug?

gezellig he als ze kletsen!

ooow by the way moest zo lachen om je foto! geweldig!

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    ja, serieus. Dat vertelde onze boekhouder.

Hahaha, morgen ben ik niet de sjaak, maar de sjeik! ;)

4. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Veel plezier vast morgen Sjeik Prinses!

Hier maar eens de wasmachine aangeslingerd zodat we schone spullen hebben voor de vakantie volgende week.

Vandaag gehoord dat alles oke is voor mijn nieuwe baan, lekker gevoel hoor!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sjaakie de Sjeik!
    Erg komisch hoor, dat gewaad ;) ;)

Natas,
    Fijn dat het zo goed gaat met de voeding!
    Bijzonder ding trouwens, die borstfles!
    Ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren...nou ja, Dean eigenlijk ;)

Femke,
    Je komt niet meer langs voor je vakantie (zei je) maar voor het geval je alleen even komt gluren:
    HELE FIJNE VAKANTIE!
    Geniet lekker even met zijn drietjes, dat hebben jullie wel verdiend!
    Dikke knuf van ons!
    Na je vakantie daten? We zien het tzt wel :-D
    Neem wel de zon mee terug!

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb er helemaal zin in,mijn favoriete spreuk is assemagalieismagalles.
    Ik heb al flink geoefend.

Ik ga nu sporten. Fijne avond allemaal!

7. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hi lady's

Vandaag was ik de klos; hele dag met buikgriep in bed gelegen. Gelukkig is alles eruit, maar ik voel me nog wel behoorlijk slappies. Jakkie, ik heb zo'n hekel aan kotsen he!
    Gelukkig kon manlief op tijd naar huis komen voor Tiago.

Natas; goed gekolft zeg! Mijn record was 1 malig 230 cc (uit 2 borsten dan he)...Als je borst pijnlijk is, is het idd goed om te kolven....Is het begin van borstonsteking (en dat is echt niet grappig!)
    Veel plezier met de film alvast!

Prinses; kan me voorstellen dat je moe was. Ik ben ook niet zo'n ochtendtyp, dus ben megablij dat Tiago al zo snel doorsliep!

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Lenneke Fijn dat alles in orde is voor je nieuwe baan.

Natasja Helemaal prima hoor dat je zelf een kolf aangeschaft hebt.
    Als je hem ooit voor een 2de hoopt te gebruiken heb je hem maar vast.
    Dat is ook de rede dat ik hem niet doorverkocht hebt.
    Borstkolven kan je gerust delen met iemand anders want je kan immers nieuwe hygienne sets aanschaffen voor 25 euro.
    Dan gebruik je de pomp alleen en die komt niet in aanraking met melk.
    Welke kolf heb je? Ik had /heb de medela swing behoorlijk prijzig vond ik hem toen maar ja had hem nodig. En wilde niet met de hand kolven.
    Lekker genieten morgen met Rick samen een avondje uit.
    Ben je niet bang voor borst en fles verwarring bij Dean.?
    Oja je had de borstfles, ga je het wel eerst uitproberen?
    Of hij er uit wil drinken? Anders heb je kans dat je tijdens de film weggeroepen wordt.

Elmo Hoe ging het met Ruben en zijn groente vandaag?
    Je kan de bloemkool proberen te mengen met een halve liga.
    Zo creeer je een wat zoeter smaakje misschien vind hij hem dan wel lekker en dan elke keer minder er in doen van de liga.
    Spetterd Ruben nog , ? of al aardig afgeleerd.?

Nollie hoe is het met je , voel je je al weer beter.?

Femke ik had je op hyves ook al fijne vak gewenst.
    Misschien lees je het nog , maar hele fijne vakantie.
    Hoop dat alle voorbereidingen rustig verlopen.
    Ik haat dat van op vakantie gaan.

Prinses Wist niet dat je de kolf terug kon declareren bij belasting.
    Heb de bon helaas niet bewaard.
    En de aangifte dit jaar is ook al lang weg.
    Sport ze tafeltennis ?

Aldonza Gezellig die katten, ik heb er gisteren een uit het ledikant gestuurd nou ja aan zijn nekvel er uit gesleurd.
    had de haak er even niet op gedaan en meneer kat had dit snel gezien.

Sonja Hier had Leander ook de kat flink aan zijn haren vast.
    Haren zaten in zijn handjes gekleeft.

ElviraR Voor jou ook heel veel beterschap, gelukkig kon vriendlief snel komen zodat jij lekker ziek kon zijn.

Verder had ik op alles al gereageerd dacht ik.

9. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Lieke, Dean moet toch wennen aan de fles, anders kan Natas nog niet een avondje weg! Die verwarring geld volgens mij meer voor een speentje. Daarom raden ze aan om niet te snel een speen te geven. Maar bij de meeste kindjes geeft ook dat geen problemen.

Nicky heeft hier ook al eens zo'n hand vol katten haren gehad. Ze greep hem echt zo in zijn vel! Hoe reageren jullie katten er op?
    Die van ons zijn er niet zo heel happig op dat ze in de buurt komt. Ze bekijken haar liever van een afstandje...

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Liek, ja dat is waar, maar goed ik ga hem best intensief gebruiken dus dacht laat ik het maar doen. ik heb ook de swing gekocht.
    Met 6 weken is dat al niet meer aan de orde de verwarring, maar ik voed nog voornamelijk met tepelhoedje, dus dat voelt al flesachtig (zachter dat wel)
    We hebben geoefend! Nou Dean heeft het gedaan! hij nam de fles gewoon in 1 keer en klokte er vrolijk op los (mijn oma heeft de fles gegeven) hij heeft 100 ml gedronken. Ik daarna beide borsten gekolft, 120 ml opbrengst.. matig hahahaha dat had ik gister uit 1 borst!
    Dus ik kan met een gerust hart naar de film (hopelijk vallen de voedingen goed en kan ik gewoon zelf voeden)

hahaha voelde wel raar hoor.. wilde hem liever zelf aan de borst, maar we moesten even oefenen.

@Elvira, beterschap meis!

ik ben het badje aan het laten vollopen, ga er lekker in en neem Dean mee.

tot strakkies

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha Prinses!
    Ik zag meteen wat er stond dus dan is het wel een makkelijke spreuk!
    Laurens lag in een deuk.....waar houden jullie je in vredesnaam mee bezig, was zijn reactie ;)

Lenneke,
    Goed zeg, alles geregeld voor je nieuwe job!
    Super!
    Je hebt er vast zin in!
    Ik ben alleen ff kwijt waar de vakantie naartoe gaat...sorry :(

Lieke,
    Je bent vergeten op jezelf te reageren ;)
    Hoest me u?

Ruben vond de zelfgemaakte broccoli met aardappel niet zo'n succes!
    Verwend kind he :-D
    Nou hebben ze bij de Bengels ook behoorlijk zijn systeem in de war geschopt.....dus heel blij zijn we daar niet mee. Ik schrijf nb nog in zijn schriftje hoe of wat en dan nog....
    Zit me niet zo lekker, misschien nog even aankijken en dan toch maar eens een gesprekje aanknopen. Heeft ie van die mooie warme slofjes...zit ie in zijn sokken buiten, helemaal onderuitgezakt in een buggy (wij hebben niet voor niks zo'n goed verstelbare gekocht)...jas kletsnat van het kwijlen....maar 1 fles gehad.
    Even van voor af aan, ik doe warrig:

Thuis om 6.30 uur fles gehad
    Daar pas om 12.00 uur wel (ivm lekker slapen)
    Toen kwam hij rond 15.00 uur....hebben ze hem fruit gegeven (omdat dat door het slapen 's ochtens niet kon).
    Heel handig...
    Persoonlijk vind ik die fles belangrijker dan fruit.
    Nu heeft hij dus rond 18.00 uur weer een fles gehad (3e) en nou moet hij straks dus nog weer een voeding...terwijl hij er normaal om 20.00 uur helemaal gevoed en wel de nacht ingaat.
    Nou ja, het geeft opzich natuurlijk niet....maar ik had het nog opgeschreven!

Uitgeraasd!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Das 2x Natas ;)

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Natasja

Heerlijk in bad. Fijn dat Dean de borstfles net zo makkelijk leegdronk en daarna weer de borst goed neemt.
    Wat bij Leander namelijk gebeurde dat hij doordat hij bijgevoed werdt met fles de borst niet meer nam.
    Fles ging veel gemakkelijker dus werdt vreselijk ongedurig als ik hem bij de borst liet drinken.
    En kolven was niet zo`n succes ik kolfde maar 200 CC op een dag en dat werdt steeds minder.
    hahaha mijn bedoeling was ook een intensief gebruik wilde hem alleen maar afgekolfde melk geven hopelijk blijft het bij jou lekker doorgaan.

Lenneke

Mbt speen fles verwarring zie bij natasja geschreven.

Elmo

Vervelend dat ze je schema van Ruben zo in de war gooien.
    En inderdaad van 12.00 tot 18.00 is wel een hele ruk voor zo`n kleintje zonder melk. En zeker als je alles nog op schrijft.
    hahaha lust hij mama`s broccoli niet.
    En dan heb je een goede buggy voor hem en dan stellen ze hem niet goed in is het je eigen mutsy die je dan meegeeft?

Mijself.

Leander dronk om 7.00 230 CC.
    Om 10.30 dronk hij 200 CC
    Om half 1 kreeg hij een halve liga en een half potje banaan.
    om 14.30 dronk hij 200 CC melk.
    Om 16.30 at hij een halve liga door een half potje bloemkool geprakt.
    en om 19.00 dronk hij van de 230 CC papfles met 2 schepjes pap maar 120 op en is daarna onder de douche geweest en is naar bed gebracht.
    Na 10 minuten krijsen in slaap gevallen.
    Ik heb in de ochtend geen papfles meer gegeven omdat hij met papfles ook weer na 3 uur kwam dus het heeft geen zin om in die fles bijvoeding te doen.

Ik zelf ben vandaag afscheid gaan nemen op mijn werk.
    Wat een lachertje , echt niet leuk.
    Weinig aan besteed terwijl ik zelf altijd zo gul ben geweest met alles waar geld om gevraagt werdt.
    Ik kreeg een bosje bloemen van de stichting en niets van het team.
    Maar ja op de terug weg met een prachtig pruttelend ventje in de wagen was ik helemaal gelukkig en dacht laat ze de sch......t krijgen daar hahaha.

Liek .

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Lieke, wat een lummels zeg!
    Gelukkig was je terugreis met Leander een grote goedmaker!

Nee, ik geef mijn eigen wagen niet mee. Hij zat daar in zo'n ding.
    Leg hem dan op een speelkleed denk ik dan.
    Wat nou pedagogisch....snap er soms niks van.
    Met sommige dingen ben ik verrast, zo oplettend! Maar soms....

15. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Een speelkleed is inderdaad altijd prettig voor een kleintje.
    Leander ligt er ook graag op, heb hem dan nog extra op een dubbelfleece gevouwen deken voor de zachtheid.

En tja mbt werk, ik geloof dat ik nooit echt helemaal gelukkig ben geweest daarzo. En vooral het afgelopen jaar voelde ik mij erg eenzaam daar omdat ik alles zelf moest uitzoeken.
    Maar goed, dat is verleden tijd.
    Ik voel mij op moment lichamelijk echt super opgeknapt.
    Morgen ga ik met plezier het weekende in om te werken.
    Vriend neemt Leander morgen mee naar schoonmoeder en blijven beide daar slapen dus ik heb na het werk echt een relax avond.
    Zie ze zondagavond wel weer verschijnen.
    Ik ben gek op mijn ventje en vent maar een avondje zo lekker alleen heb ik wel eens zin in hahaha.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geniet er lekker van Lieke!
    Ik heb dat eigenlijk helemaal niet.....woensdag na het etentje baalde ik eigenlijk dat Rubie lang en breed op bed lag :(

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lenneke fijn dat alles geregeld is met je nieuwe job..kan me voorstellen dat je zin hebt om er te beginnen...maar eerst dus nog lekker op vakantie....(uh..ben ook ff de bestemming vergeten).
    Lieke pff....idd....laat ze lekker daar gaan waar geen zonlicht komt! Maar goed dat je nu een leuker stekkie hebt gevonden!
    ElviraR het buikgriepvirus jou dus ook te pakken...begint hier nu weer beter te gaan, maar had het dus afgelopen weekend ook flink te pakken. Hopelijk knap je snel weer op!
    Natas veel plezier bij de film...en fijn dat Dean zo netjes zijn flesje dronk....Oma vond het natuurlijk ook wel helemaal super dat zij hem nu kon/mocht voeden!
    Prinses...have fun morgen...vond de foto's ook errug geslaagd, lachen hoor!
    Laura kan me voorstellen dat het zo wel wat irritant is.....tuurlijk kun je wel iets afwijken van een schema...maar om 15uur fruithapje geven ipv fles...Hmmm. Hopelijk dat een verhelderend gesprekje de boel weer meer laat gaan zoals je graag zou willen.

Hier heeft Arthur de smaak van de worteltjes te pakken...was dus begonnen met echt een paar hapjes wortel, maar meneer wilde nu meer en meer....alles bij mekaar vanavond bijna 1 potje op.....ikke trots. Morgen nog een keer worteltjes en dan gaan we voor de sperzieboontjes of bloemkool.
    Ook al is het niet zo...maar nadat ik Tuur zijn wortelhapje heb gegeven...heb ik ook het gevoel of mijn snufferd er ook zo uitziet als die van hem...Als hij nl aan zijn vingers heeft, voordat hij het over zijn hele outfit gaat smeren...stop ik zijn vingertjes in mijn mond...grootste lol natuurlijk, maar blegh..vind die worteltjes maar niks..het is dat er van die heerlijke vingertjes onder zitten.
    Ik ga nog maar eens even op MP kijken voor een mooie TripTrap stoel.

Groetjes, Erna.

18. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hihi, Erna, zie het al helemaal voor me, mamma onder de wortelprut. Zet je van jezelf dan ook zo'n schattige foto hier op de site?

Lieke, wat jammer van je werk zeg. Maar groot gelijk laat ze maar de .... krijgen!

ElviraR beterschap!

Laura, lekker eigenwijs zeg van het KDV. Zeker als je het ook nog opschrijft voor ze. Wilde Ruben wel gewoon lekker gaan slapen?

Onze vakantie gaat naar de Ardennen, met 3 stellen vrienden met allemaal een 2007 baby. En 1 mamma daarvan is alweer zwanger! (Any bells ring? hahaha) Volgens mij heb ik het wel ergens al geschreven.
    Maandag gaan we weg, heerlijk. Alleen de weersverwachtignen zijn nog niet zo best voor na het weekend geloof ik?!

19. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Natas jullie veel plezier vast morgen!

Wij gaan met vrienden uit eten en hebben morgen voor het eerst een oppasmeisje.... Wel heel erg spannend. Maar het kennismaken ging super dus zal allemaal wel goed komen.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Lenneke,
    Ja, ik weet het weer helemaal!
    Hoe kon ik die samenstelling nou vergeten! Sorry!

Ja, Ruben ligt gewoon op bed nu (babyfoon slaat meteen aan, zal hij doorhebben dat we het over hem hebben hahaha).
    Straks dus nog ff flessen (pap) en dan ECHT slapen.
    Die is er morgen dus vroeg, kan niet anders.

Deel Deze Pagina