De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Vanmiddag lekker wezen wandelen met de hond.
    En jajaa naomi in de draagzak.
    Vond ze eerst wel even vreemd maar eenmaal buiten zat ze lekker te kletsen en om zich heen te kijken.
    Ze zat nu met haar gezicht naar me toe, denk dat ik haar de volgende keer maar omdraai, kijken hoe ze dat vind.

Erna,
    met Naomi op de fiets durf ik nog niet.
    Wacht wel totdat ze in een fietsstoelyje kan zitten.
    Schijterd ben ik he.

Liefs Lyd

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Prinses: met een jas aan was het wel te doen in de tuin,maar dan zat ik in de herrie van de hoge drukspuit van de buurman, die was zijn tuin aan het schoonspuiten.

Aldonza: al lekker op de fiets met Arthur, kan hij al goed zitten dan dat je met hem op de fiets kan?
    ik wil eerst een andere fiets voor dat ik met Esmee op de fiets ga, wil een mama fiets,maar dan moet ze ook nog eerst goed alleen kunnen zitten ,nu zit ze wel maar niet los,dan valt ze om.

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Sonja, Ik las dat je Esmee ook al in een autostoel had ipv maxi-cosi.
    Dan moet ze toch ook eerst goed stevig kunnen zitten.?
    Ik heb Leander gepast in de stoel maar hij is nog veel te klein ervoor.
    En dan heb ik een grote vent hahaha.
    Liek

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Volgens mij heeft Erna zo'n zitje waarop je een maxi-cosi kan vastklikken.

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Was ik weer even. Het gaat hier allemaal super. Dametje drinkt goed, meldt zich netjes om de 3 uur en slaapt dan verder als een roosje.
    Voorbeeldig dametje! Vandaag lekker lang in bed gelegen en voor het eerst naar het dorp geweest, boodschapjes gedaan. Heerlijk om er uit te zijn maar het hakt het er toch wel in. In huis voel je je goed maar als je even gaat lopen merk je toch dat je lijf nog niet zo mee wil werken.
    VK nog geweest, mijn bloeddruk gecontroleerd die toch nog steeds helaas hoog blijft, de eerste dagen na de bevalling was ie goed met medicijnen maar nu ik geen medicijnen meer gebruik is ie toch weer hoog. Het wordt wel goed in de gaten gehouden door de huisarts en de gynaecoloog.
    Vk heeft gisteren wat trekkende hechtingen verwijderd, wel een opluchting. Heb nog steeds wel beurzig gevoel maar ja ben ingeknipt en ingescheurd dus het is daar flink gehavend
    Heb nog niet durven kijken maar volgens mannetje ziet het er nog steeds goed uit hi hi
    Gelukkig heb ik geen last van naweeën of veel vloeien, dat blijft me gelukkig bespaard.
    Bevallingsverhaal ben ik bezig op papier te zetten maar het is een lang verhaal...Het helpt wel om het op te schrijven...

Tot snel weer!

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb een auto stoel die je kan kantelen dus ze ligt er half in.
    er zitten 3 standen dacht ik op en wij hebben hem dan op de laatste stand gezet,ze zit dan niet recht op.
    in de maxi cosi was geen doen meer, ze wou er steeds in zitten en voor mij werd het behoorlijk zwaar als ik hem dan moest tillen,en haar voeten bengelde er over heen.

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat klopt ja.....meneer kan echt nog niet zelf zitten hoor, dus hij gaat nog lekker in de mc mee (met ook zijn voeten buitenboord, maar past nog prima). Hier trouwens wel in bezit van de mamafiets (deze is van de gazelle) en fietst heerlijk. Als het straks een keer zover is komt er voorop dus het kinderzitje en dan wil ik voor achterop zo'n drager zodat je de buggy mee kan nemen (maar dit duurt allemaal nog ff).
    Hier trouwens gister ook heerlijk weer....niks geen jas aan....had het superwarm. Was hier echt topjes en ijsjes weer :p ! Vandaag wel anders...veel regen en sinds een half uurtje eindelijk een zonnetje dat goed schijnt.
    Lydia vind ik niet schijterig hoor.....het is dat ik met de aankoop van deze fiets de mc drager erbij kreeg, maar ik vond het echt reuzespannend...het is ook echt wel even wennen zo met je kindje achterop. En Naomi lekker in de draagzak....ik zit daar nog wel eens mee te stoeien, maar probeer hem toch ook regelmatig te gebruiken....probeerde hem laatst er anders in te zetten...meer met zijn hoofd eruit, maar daar was hij toch nog niet sterk genoeg voor. Je hebt ook zoveel soorten draagdoeken en manieren hoe je ze erin kunt dragen.
    Hannah goed om van je te horen en zo te horen een heerlijk, tevreden meisje. Ja...wel lekker om er weer ff uit te gaan, maar geef je lijf de tijd om te herstellen....kleine uitstapjes zijn prima en daarna weer goed rusten..je lijf heeft topprestatie geleverd! Balen dat je zo met je bloeddruk blijft rommelen, had je hier uberhaupt voor de zwangerschap ook al last van of is dit tgv zwangerschap?
    Ik durfde eerst ook niet vanonder te zien hoor...vond het doodeng en het voelde echt als (zoals iemand ooit zei...sudoku puzzel :confused: ), maar volgens de kraamverzorgster viel het heel erg mee en heb ik uiteindelijk toch gekeken met een spiegeltje....het viel idd erg mee en toen was een hoop schrik/angst alweer minder.
    Goed dat je je verhaal opschrijft...zo kun je het in etappes doen en zo proberen de boel een plaatsje te geven.

Zit hier beetje te balen....kat heeft tegen wipstoel zitten sprietsen....blegh...wel proberen schoon te maken, maar stinkt nog steeds naar kattenzeik...lieve beesten hoor, maar op dit soort momenten kan ik ze wel ik weet niet wat. Ik ga nog even kijken of ik hem goed van frame af kan krijgen en geur er door de wasmachine nog af gaat, anders weet ik het ook niet.
    Laura hoe ziet jouw schema er nu zo'n beetje uit (nu je groentehap...uh..fruithap geeft), wb slapen en eten en wakker zijn?
    Ben hier nog een beetje aan het zoeken. Hij krijgt tegen 17 uur zijn groente, maar hij redt het nog niet om van bv 15 uur tot 19 uur wakker te blijven. Dus hij ligt nu weer even op bed en dan maak ik hem weer wakker voor papflesje zo tegen 19-19.30 uur. Als ik straks ook met fruit wil gaan beginnen zal hij dat zo ergens in de ochtend krijgen had ik zo bedacht.
    Vandaag een megastapel wasgoed weggestreken en opgevouwen...pff, had het echt laten versloffen...

Zo...nog even wat rekeningen betalen via internet en dan dadelijk lekker eten (vriendlief heeft het al bijna klaar..dus moet snel zijn).

Groetjes, Erna.

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Sonja, Dat is wel lekker een 3 standen auto stoel .
    Dat vind ik wel een nadeel van de stoel die ik heb de ligstand vind ik tegenvallen.( Is ook een 3 standen stoel )
    Welke heb jij.?
    Hier ook een bungelaar over de rand en ja het is aardig zwaar inderdaad.
    Maar voorlopig moet ik het er nog maar mee doen :D

Lydia helemaal geen schijterd hoor, ik denk dat ik het ook wel eng ga vinden om met Leander te fietsen het is hier altijd zo vreselijk druk met fietsen en dan nog een zitje voorop.
    Maar voorlopig hoeft het niet ik moet hem toch met de auto wegbrengen en halen en de winkels zijn hier prima te voet te bereiken.
    Dus ik wilde eerst een mama fiets gaan kopen omdat ik in de zomer wilde fietsen naar mijn werk maar ik moet nu bijna 20 minuten rijden met de auto dus dat gaat niet meer.

Aldonza vervelend dat je kat heeft gesprietst. ik viste vanmiddag een kat uit de wandelwagen die er stiekem ingekropen was toen ik de deur van de bergkast even open had laten staan.
    Het zijn lieve maar stiekeme beesten.
    Hopelijk krijg je hem door de wasmachine heen de bekleding.

Hannah goed om je te horen en schrijf alles maar lekker van je af hoor hopelijk lucht het op.
    Goed dat je zo intensief in de gaten gehouden wordt.
    Wat als je bloeddruk hoogblijft? Ga je dan weer aan de medicatie.?
    Sterkte met je onderkantje is even doorbijten in begin maar langzamerhand wordt en voelt het elke dag beter.

Liek

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb de maxi cosi priori.
    ze vind het erg leuk in de auto stoel, ze kan mooi naar buiten kijken en heeft dan het hoogste woord.

10. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Ja ben ook benieuwd hoe Leander het vind in zijn autostoel alhoewel hij na een paar meter meestal al slaapt in de auto.
    haha dan ligt hij beter in de maxi cosi.
    Nadeel van de priori vond ik dat er geen goede steun aan de hoofdzijkanten zat.
    Maar dus wel een meer confortabele ligstand volgens jou , heb je ook leuke foto van esmee in haar stoeltje?
    Liek

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Erna aaawww fietsen met Tuur! lijkt me ook zo leuk! maar wel spannend! En zo zie je nog eens wat van je omgeving!

@lyd, gezellig in de draagzak! Had Dean er ook even in van de week, maar hij is nog zo klein, heb ook nog een doek, maar dan ligt hij zo diep hihihi

@prinses idd even je hb laten checken. Hier ook die pillen mee, maar niet geslikt hoor... kon er niet van poepen! hahahahaha

@sonja, lekker zwemmen! Dean lijkt ook een waterratje, dus zodra het mag gaan we ook!

@liek, movieworld is dat in oberhousen?

Hier een lekker rustig dagje achter de rug, mijn kleine vent heeft veel geslapen, dus heb lekker de boel weer gedaan.

grrrr mijn katten doen ook raar sinds Dean er is.. grrrr 1 heeft het deurmatje gevonden om op de pissen. De mat de deur uit.. zie ik vanmorgen dat ze op het beton heeft gepiest whaaaaaaaaaaaaa klootviool!

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zal wel is een foto maken van Esmee in dr autostoel.

Natas: hier ook rare katten hoor sinds dat Esmee er is.
    1 wil niet veel van haar weten is ook weken chagerijnig geweest en zat echt zo te kijken van wanneer gaat het weer weg,terwijl als ik Esmee bij hem zet en ze hem gaat aaien (slopen) dan blijft die oen wel liggen en de ander geeft haar steeds kopjes aan dr voeten terwijl we hadden verwacht dat die naar boven zou vluchten en de eerste 18 jaar niet meer beneden zou komen.
    maar als ik ff niet oplet en de kamer deur beneden open laat en er staat een wipstoel toevallig niet in de box maar op de grond dan gebruiken ze die ook als katten bak, is me nu 2x over komen dat ik ff snel Esmee ging halen en hup die rot kat had er alweer in gepiest.
    nog een paar weekjes dan mag hij ook zwemmen , maar per zwembad ligt er wel aan hoe oud ze moeten zijn.
    ene zwembad hier is van af 12 weken en de andere (is bij verstandelijke gehadicapten) is het van af 12 weken maar dat water is ook een stuk warmer.

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Geloof van wel natasja.

@katten, Nou dan mag ik nog niet mopperen dat ze af en toe alleen in de wagen liggen te tukken.
    Wipstoel gaan ze niet in liggen de BB lukt dat ook niet geloof ik.
    Verder kijken ze ernaar en het is goed.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verwaarloos jullie...sorry...zie het maar even als een vakantie ;)

Ik denk dat ik vanaf maandag weer wat actiever ben!

Kussies!

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Laura een beetje vakantie op zijn tijd is ook belangrijk hoor!
    Heb hier de hoes van de wipstoel gisteravond in bad gelegd en met de hand gewassen.....ruikt nu weer lekker fris...en hopelijk blijft dat ook zo.
    Vandaag nog lekker vrij. Was nog even snel op fietsje naar Gennep gereden (10 minuutjes fietsen en het bleef droog). Nog even naar de H. geweest en paar rompertjes met lange mouwen gekocht, is wel handig onder shirtjes met korte mouwen. Ook zonnebrandcreme voor baby's gehaald, 50+ van Garnier.
    Net is ook de man die de vloer in de keuken gaat leggen geweest en hebben we mooie vloer uitgezocht. Volgende week gaan we met breekwerk aan de slag. Donderdag komt vriend van ons (aannemer) die alles in goede banen gaat leiden...dus met beetje geluk...kunnen we vanaf 19 mei genieten van een heerlijke nieuwe keuken.
    Ow....Tuurtje is ook weer wakker...ga dat goedlachse kereltje eens even uit bed vissen!

Houje!

Erna.

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Erna je had een druk dagje zo :)
    ik doe de hoes van de wipper gewoon in de wasmachine op 30 graden,staat wel op dat het niet kan maar hij is (gelukkig) niet gekrompen.

net bij de fysio geweest met Esmee, als ze over 6 weken kan omrollen (dan moet ze weer heen) dan is dat de laatste keer.
    ze wil het al wel doen maar ze heeft nog net een klein zetje nodig, de fysio zei al dat duurd niet lang meer en dan rolt ze om,we wachten het af.

17. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi hoi, wip ook weer even snel binnen. Heb ook vakantie en ben dus veel de hort op....

Erna; stoer hoor dat je al kunt fietsen met Tuur. Het is dan wel in de mc, maar toch super leuk! Ik kan niet wachten tot Tiago mee mag op de fiets. Lijkt me echt heerlijk!
    Nou moe, die katten houden je wel lekker aan de gang. Gelukkig ruikt alles weer fris nu!
    Mooi dat je op korte termijn van je nieuwe keuken kunt gaan genieten. Geweldig als het dan helemaal naar jullie smaak is ingericht!

Natas; flink kunnen potsen dus met brave Dean in huis! Geeft wel een lekker gevoel he!

Hannah; fijn dat het goed met je gezinnetje gaat! Houe zo! ;)

Elmo; lekker vakantie vieren ;)

Liek; ben je nu al begonnen op je nieuwe werkplek, of nog niet? :oops: Zo ja; voldoet het een beetje aan de verwachtingen?

Ik weet het verder niet meer. Solly...had gisteren al bijgelezen snel...

Hier alles wel ok. Alleen Tiago's darmpjes zijn al een kleine week van slag. Poept iets dunner en veel vaker. Heb gisteren ha al gebeld of ik iets anders moest doen, maar kon gewoon normale schema aanhouden zolang hij alles opdrinkt. Moet wel goed in de gaten houden of hij voldoende plasluiers heeft. Gelukkig is ie verder helemaal niet ziek; heeft ook geen verhoging. Hoop toch dat het snel weer over is...

Zometeen naar jarige schoonmams....

Tot gauw!

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hier ook druk momenteel, met allerlei leuke dingen. Dus ook iets minder tijd om hier te komen.
    Vandaag naar het wettelijk huwelijk van mijn vriendin geweest. Was leuk! Daarna nog even shoppen, nu lekker thuis, net in bad geweest. Vanavond naar de schouwburg. Allemaal leuke dingen dus!

Tot latersz!

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ElviraR: krijgt Tiago geen tandjes? dan kunnen ze toch ook van die dunnere poep luiers hebben?
    omdat hij verder niet ziek is.
    sterkte met je mannetje.

Prinses: leuk naar de schouwburg,welke voorstelling ga je?

net de babydoos in huis gekregen, heb hem laten opsturen,anders had ik alleen voor die doos naar Alkmaar gemoeten, had ik niet veel zin in.

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Sonja, als ik eerlijk ben, heb ik geen idee hoe het heet. Hahahahaha, de nicht van mijn collega doet mee. We gaan altijd naar haar voorstellingen.

Ik heb ook de baby-doos meegenomen van Prenatal. Het zouhet ritje naar Alkmaar ook niet waard geweest zijn. Er zit maar weinig in.

Deel Deze Pagina