De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Leuke foto's, Elmo en aldonza. Ook leuk om nu eens een gezicht te zien bij de naam Aldonza. Je ziet er verliefd uit!

Fijne feestdagen, lieve meiden!

2. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi meiden!

Zaterdagavond etentje met vrienden en paps en mams pasten op....
    Helaas belde mn moeder na een paar uurtjes dat ons dametje de fles niet wilde..... :(
    Ze baalde heel erg dat ze moest bellen maar meisje was zo overstuur. Helaas. De borst wilde ze gelukkig wel.

Gisteren probeerde manlief een fles.... die dronk ze in 1x leeg :rolleyes: ...
    Vond oma natuurlijk niet zo leuk om te horen aan de ene kant, maar aan de andere kant wel fijn dat ze toch wel flesje wil. Is wel handig voor op kdv en bij oma met oppassen. Van de week nog maar eens oefenen met oma, misschien helpt dat.

En zaterdag hebben we geschaatst! Met nicky mee in de kinderwagen, was erg leuk!

Nu voorbereiden voor de kerstdagen, moet nog eea koken om mee te nemen naar fam.
    Morgen naar schoonouders, zien we ons nichtje weer!
    Woe. naar mn zus in duitsland met mijn fam. hele reis, maar wel gezellig!

Hele fijne dagen allemaal en tot donderdag denk ik!

Liefs Lenneke en Nicky!

3. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hallo lieve meiden,

Hier ben ik dan een trotse mama van 2 super meiden!

Ze zijn geboren op 7 december (36w1) na een zware bevalling.
    Kyara is vaginaal geboren en Thirza moest gehaald worden met de keizersnede.

WE zijn nu lekker met zijn allen thuis en het gaat goed!
    Ik zie ze ook lekker groeien.

Ik heb fotootjes in mijn album van onze kanjers.

Liefsssss

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kreeftje wat een schatjes.
    gefeliciteerd met je 2 wondertjes.
    wat lijkt me dat naar 1 gewoon en 1 met de kz.
    maar als alles maar goed gaat met ze en dat ze gezond zijn.
    leuke namen hebben jullie ze gegeven.

5. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Thanxxxx

ik moet zeggen dat ik het ookw el evenmoeilijk had hoor 1 gewone bevalling en 1 keizersnede.
    DE volgende dag drong het pas echt tot me door en heeft de dokter er nog met mij over gesproken.
    Tijdens de bevalling was ik namelijk helemaal kapot en heb het allemaal wat in een waas beleefd voornamelijk de keizersnede....ik ben hele stukken kwijt.

De volgende dag besefte ik ook dat ik moeder was en wat er allemaal gebeurd was.

en als ik nu het moois in de kinderwagen zie weet ik ook waar we het vor gedaan hebben maar ik zal niet vergeten dat het geen makkelijke bevalling was ;) ;) ;)

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn bevalling was ook niet makkelijk maar achter af heb ik zo van dat ik het erger vond dat me dochter in het ziekenhuis bleef en ik al naar huis ging (het was gelukkig maar 1 dagje)

nu lekker genieten van je meiden ook al heb je een rot bevaling gehad als je je meisjes ziet ben je helemaal gelukkig

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zo, terug van weggeweest. Eerst even bijreageren vanaf pagina 22. Dan mijn verhaal.

Luiers: vandaag voor de laatste keer maatje 3 gekocht van pampers (dry nites, bevallen erg goed). Madam is daarna toch echt aan maatje vier toe.

Elmo:
    Leuke foto's van Ruben. Stoer manneke zeg. Heb jij ook een voetenzak voor de maxicosi? Ik vind het ideaal Eerste kerstdag gaat ze zo met slaapzak (met mouwen) en al in demaxi cosi. Voetenzak erover en hups de auto in. Geen geklier met jassen bij het slaapdronken miepje.

Eva:
    Vriendlief wilde vorige week zaterdag ineens de boom al opzetten (doen we anders altijd na zijn verjaardag). We hebben een nepperd van een meter of twee dus hij moest ook nog uit de kreukels gehaald worden. Vriendlief heeft super zijn best gedaan op uitvouwen en lampjes. Vond dat hij als beloning de ballen ook wel mocht doen. Het is zeer geslaagd vind ik zelf. Hij balen, want nou mag 'ie volgend jaar weer. Heeft moeders tenminste geen rugpijn van die k-boom.

Speenspugen:
    Eerst vond ze dat misdadig, maar nu hoeft madam 'm echt niet meer. Hij wordt er dus lafjes uitgedrukt met haar tong. Met gewoon spugen komen we wel ver. Laatst lagen de spetters een meter van haar bed af!
    Verder is het alternatief voor de speen haar geliefde linkerduim. En die uitspugen wilnog wel, maar ver zal 'ie niet komen aangezien hij toch echt vast zit aan de andere kant!

Kilo's eraf schaatsen:
    Zal 'm bij mij niet worden aangezien ik binnen een paar minuten schaatsen (of iets wat er op lijkt...) volledig met de enkeltjes in de tape kan. Wordt niets dus. (en met ingeteepte enkels kan je nie lopen enzo dus wel alleen maar zitten eten, dus weer veel kilootjes erbij dus niet zo goe plan, dusssssss)

Lydia:
    Wat is Naomi nog een lekker klein snoepje zeg! Vooral vergeleken met marin. Die had in de kinderwagenbak al helemaal geen ruimte meer afgelopen week.

Lieke:
    Leuke foto's van je ventje in je album. Hoe zijn de eerste dagen alleen bevallen?
    En ook al kennis gemaakt met de strontbom lees ik.

babyboom:
    Had echt een beste brok in mijn keel bij het ajax stel. Wat fijn dat het daar ook is gelukt zeg!
    Heb veel afleveringen op het internet bekeken. En tegelijk strijken. Zo is het geen straf.

Buikslapers:
    Als je het toch eng vindt, schaf dan zo'n mat aan die je onder het matrasje doet. Slaat alarm als het ademen ophoudt.

Kaartjes:
    Waren er meer dan 100 dus een mooi lint gekocht en in Marin haar herinneringendoos 9zit ook eerste outfit in).

Kreeftje:
    Gefeliciteerd meid. Fantastisch en dat je nu alweer aan het forummen bent.
    Wel lastig dat je nu twee beurse plekken op je lijf hebt. Hopelijk herstel je vlot. Heb je genoeg hulp?
    Wat die stukken kwijt betreft, dat herken ik wel. Vind het bijvoorbeeld heel erg jammer dat ik het doorknippen van de navelstreng niet bewust mee heb gekregen. dreigde daarna ook in shock te raken dus dat verklaarde het verminderde bewustzijn wel. Blijf er niet te lang bij stilstaan hoor. Word je alleen maar triestig van en je doet er toch niets aan. Vooral veel naar je meisjes kijken. Voor je het weet zijn ze de wagen uitgegroeid!

Hierzo:
    Marin heeft bij de huisarts een toeter en ventolin gekregen. Dat krijgt ze nu 's avonds voor het slapen gaan. Met het snot gaat het goed, maar die hoest neemt nog niet echt af. Door de vemtolin komt het wel beter los heb ik het gevoel.
    We maken ons op voor de eerste kerst met oms drietjes. Wel bijzonder hoor. Tweede kerstdag wordt bij ons gevierd met ouders, zus, zwager en neefje. De laatste drie wonen hier in het dorp en neefje blijft dan ook slapen. Scheelt een hoop gesleep met kinderen en we hebben de ruimt wel. Lekker met z'n achten rond de tafel. MArin gaat dan voor het eerst in de tafelstoel (kan je achterover kantelen dus ligt ze half), zo is ze er echt goed bij.
    We hebben eergisteren afscheid genomen van de reiswieg. Had zowat een schoenlepel nodg om haar er in te proppen. Ze lag met hoofd nog net niet vast tegen de bovenkant. wel eersteen machtige winterjas gekocht zodat ze warmpjes in de wandelaar zit. Zal binnenkort ff een foto van haar maken en hier plaatsen. Tis alweer een heel mens.
    Morgen naar mijn schoonouders. pakjes onder de boom. We hebben beiden een kado vor haar gekocht (elke kerstdag één). Ik houd me vast wat de opa's en oma's en tantes hebben bedacht om haar mee te verwennen. Zeker is dat ze niet tekort gaan komen.

Iedereen een hele fijne en bijzondere kerst.

Ik spreek jullie na deze dagen weer. (ga nu vast peertjes maken)

liefs Femke

8. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Zijn hier al helemaal klaar de peertjes, dus als je geen zin hebt om ze zelf te maken kom dan de dijk maar over!

Voor de rest even snel, binnen een paar minuten staan onze gasten voor kerst op de stoep.

Ten eerste...... wat een mooie foto's van alle baby's!

Ten tweede... Kreeftje, gefeliciteerd. Wat een prachtige dochters om te zien!

Ten derde.... allemaal hele fijne feestdagen gewenst. Geniet!

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Lekker ding!
    Je neemt ze zaterdag maar mee (hmmm, maak je ze dan wel vers?)
    Tot zaterdag en veel plezier met al je bezoek.
    kus Femke

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zo net alle kaarten in een foto album geplakt.
    heb zoveel kaarten gekregen dat de album niet eens meer dicht kan , maar van de week een stuk roze lint halen bij me schoonouders dan kan ik die er om heen doen.

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Okee, laatste inkoopjes gedaan....heerlijk....rust...kerstavond, voor het eerst met zijn 3-tjes.
    Kreeftje van harte proficiat met je prachtige meiden. Hoop dat je uiteindelijk je bevalling een plaatsje kan geven..beste medicijn hiervoor...je meiden!
    Femke fijn dat het iets beter gaat met Marin nu met de pufjes.
    En ze is dus nu écht de reiswieg uitgegroeid....
    Mmm Imani....lekker peertjes!

Groetjes, Eva.

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Allemaal een leuke kerst gehad?
    wij zijn 1ste kerstdag naar me schoonouders geweest, daar gegourmet.
    toen we thuis kwamen gelijk Esmee in bad gedaan, die wou niet slapen dus die lag in de woonkamer in de kinderwagen bak (dat ze savonds niet wil slapen is normaal dan is ze altijd klaar wakker)
    2de kerstdag zijn we thuis gebleven en ook niks gedaan, kon Esmee mooi bij komen van de vorige dag.
    vanmorgen ff de stad in geweest we hadden geld gekregen met de kerst van me schoonouders en heb ik wat kleren gekocht van Noppies voor Esmee , ondekte vorige week een winkel hier in de stad die noppies kleren verkoopt, dat past ze tenminste goed aan en het blijft nog mooi ook.

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hai mama's

Allemaal een heerlijk kerst gehad voor het eerst met de babies?

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk van wel Natas. Het is hier behoorlijk rustig. Volgens mij zijn ze nog aan het nagenieten. :)

15. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Of ze zijn helemaal afgepeigerd na de kerstdagen.... (eerlijk gezegd spreek ik voor mezelf)

Maar hoe hebben jullie de kerst beleefd, Natas en Prinses? Het moet voor jullie toch ook heel bijzonder zijn, kerst vieren met een dikke buik. En volgens mij wordt oud en nieuw vieren nog specialer voor jullie. Ik vond dat moment toch altijd weer moeilijk, dacht altijd: Weer een jaar voorbij waarin het niet gelukt is.... Datzelfde gevoel had ik met mijn verjaardag ook altijd.

@Sonja,
    Grappig dat Noppies goed past bij Esmee. Toen Charlotte nog in maat 44 zat, paste Noppies maat 50 al niet meer. Ze heeft nu een setje van Noppies maat 62 aan (al het andere is nog maat 50), maar mijn moeder heeft het elastiek uit het broekje gehaald en de bovenkant ruimer gemaakt. Het zat toch echt te strak bij haar. Ze heeft dan ook wel een dikbuikje.:) Dit maakt het ook erg lastig om luiers bij haar om te doen.

Met het meisje gaat het goed, ze heeft 's avonds haar huiluurtje en we geven haar ook de tijd daarvoor. Heb haar een keer de hele tijd bij me gehouden zodat ze niet huilde, met als gevolg dat ze het om 12 uur 's nachts op het huilen zette. Nu laat ik haar maximaal een half uurtje huilen (als ik weet dat ze geen honger heeft en dat soort dingen en natuurlijk kijk ik dan ook af en toe bij haar) en als het dan nog niet stopt dan hou ik haar bij me tot de laatste voeding. Dat werkt goed.
    De laatste voeding is al echt een ritueel geworden. Ik trek haar dan de slaapzak aan en voed haar liggend op bed. Daar neemt ze echt de tijd voor, bijna een uur. Vaak ligt ze heerlijk na te sabbelen met haar ogen dicht. Pas wanneer ze echt loslaat doe ik haar in bed.

Haar stoelgang geeft ook minder problemen, de ene keer beter dan de andere keer, maar vergeleken bij hoe het eerst ging is het een verademing.

Weet niet of ik dit al geschreven had, maar als ze op haar buik ligt kan ze van zijde wisselen met haar hoofd. Weet niet of dit gewoon is, maar ik vond het erg knap.

Heb tijdens de feestdagen een verkoudheid opgelopen en dat heeft dus ook z'n weerslag op de borstvoeding. Charlotte komt inene weer voor een nachtvoeding en overdag zit er ook veel korter tussen. Heb gelezen dat wanneer je ziek bent de melkproductie achteruit gaat, daar het lichaam meer energie nodig heeft om het virus te lijf te gaan. Bijkomend voordeel is dat er nu antistoffen in de melk zitten tegen deze verkoudheid.

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee kan alleen maatje 50 van noppies en de hema aan ,maatje 44 is dr nu te klein maar maatje 50 van v en d ,hans en zeeman zijn dr weer veelste groot.
    dr kast puilt uit met kleren maatje 50 wat ze nog lang niet aan kan.

17. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Imani, fijn dat het zo goed gaat. Hm, verkoudheid heeft dus voor- en nadelen begrijp ik.
    Leuk he dat ze zo klein al zo'n 'ritueel' aanvoelen. Slaapt ze daarna de hele nacht door?
    En superknap hoor dat ze haar hoofd al zelf draait! Nicky vind haar hoofd erg zwaar, hahaha. We moeten elke dag met haar oefenen want ze ligt niet graag op haar buik en gaat snel jammeren als ze haar hoofd zelf omhoog moet houden. Het gaat al wel beter...

Sonja, lekker gourmetten, hebben wij ook 1e kerstdag gedaan bij mn schoonouders! Met het hele gezin en aanhang. Was erg gezellig. Ons nichtje was er ook bij. Is nog steeds reuze verschil tussen die 2 kleintjes...

2e kerstdag naar mn zusje in duitsland met mijn familie. Heerlijk 5 gangen diner gehad. Zuslief en haar vriend hadden zich super uitgesloofd. Huis was heel mooi versierd, eten uitmuntend. Alleen Nicky niet zo heel vrolijk. Beetje huilen, toen krijsen... Eten ho maar... Uiteindelijk viel ze even in slaap en heb ik haar daarna kunnen voeden en konden manlief en ik ook weer deelnemen aan het diner!
    Tja, ze wilde ook even laten weten dat ze bestaat!

Beide gezinnen vonden het prachtig om kerst te vieren met dit kleintje er bij. En wij zelf ook. Ben echt trotse moeder!

Vandaag lekker uit gerust en ben nog moe...
    Kost veel energie zulke dagen, maar wel leuk.

Nu weer huilen....

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    ik zal hier snel ff updaten.
    Net bij walvissen bij geschreven later hier meer.
    Nu heb ik er even de tijd niet voor.
    Liek.

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoi lieve meiden,

Als ik straks bevallen ben, wil ik de naam van ons kindje, voorlopig nog niet op het forum schrijven. Ivm bekenden op het forum, en ik graag anoniem wil blijven. Via pb wil ik jullie natuurlijk alles vertellen, en foto's wil ik wel via de mail versturen. Ik hoop dat jullie het snappen. Vast wel! ;)

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Zo meiden hier ben ik dan.
    Lastig om van alles terug te benoemen maar ik ga mijn best doen.
    Ik ga het per onderwerp benoemen wat ik tegen gekomen ben.
    Ben zelf gisteren ziek geweest overgeven en diarree.
    samen met vriendlief dus we hebben een heerlijke dag gehad gisteren.
    Leander is naar schoonzus gegaan omdat wij te ziek waren om er voor te zorgen.
    Gelukkig nu weer thuis.

Als eerste foto`s.

Elmo en Aldonza leuke update foto`s hoor.
    En wow Ruben wat ziet je man er stoer uit.
    Ik houd ook wel van stoer maar ook wel een beetje van lief.

Kleding

Leander zit al veel in maatje 62 omdat 56 te klein is geworden.
    Dit is met name dat zijn armpjes en beentjes te lang zijn en steken dan uit haha zijn rompje is wat kleiner dus rompertjes passen 56 nog wel.
    Gelukkig past zijn jasje maatje 56 nog wel anders had deze echt niet vaak aangekund. [/b]

Flesvoeding /doorslapen

Leander zit nog niet eens aan de 125 ml flessen per keer hij drinkt het gewoon niet op en is daar erg tevreden over.
    Echter komt hij daardoor wel elke 3 uur om te mogen eten.
    Kan mij voorstellen als je maar 100 drinkt dat je dan weer sneller trek krijgt , hij begint dan te huilen na 3 uur en is dan pas te troosten met de fles , aangezien hij eigenlijk nergens anders voor huilt houden we het zo maar vol.
    Dat betekend dan wel 2 nachtvoedingen zo rond 2 a 3 uur en 6 uur ochtend , maar het kan ook verschillen dat hij pas om 4 uur komt en dan rond 7 a 8 uur.

Luiers

Hier nog te doen met de kruitvat newborns , ben benieuwd nog hoelang.

Kerstdagen

Deze heeft Leander al slapende doorgebracht.
    We zijn beide dagen op stap geweest eerste dag naar goeree en de 2 de dag naar Deventer.
    Alleen kerstavond was Leander erg huilerig en was niet te troosten.
    Viel uiteindelijk in slaap rond 1.00 na een flesje weer en toen heeft hij wel de hele nacht doorgeslapen rot ruim 6.00.

Oei ik groei boek

Deze heb ik gekregen voor de kerstdagen ( had ik ook gevraagt )
    Ga mij nog wel aanmelden voor de sprongen e-wekker.
    Moet mij nog even gaan verdiepen , maar weet dat er rond deze leeftijd van Leander plus 5 dagen te laat geboren er een sprongetje aan zit te komen ben erg benieuwd hoe dat verlopen gaat.

Kaarten

Hier hangen ze allemaal nog als een slinger door de kamer heen samen met de kerstkaarten zijn het er wel behoorlijk wat geworden.
    Moet nog even kijken wat ik met de kaarten doe.
    Inplakken wordt wel een heel dik boek hier ook.
    Denk dat ik ze bij elkaar bundel en in het nostalgie doosje ga doen wat ik maken ga.
    Daar doe ik bv de testen in , eerste kleding , mijn zwangerschapsdagboek enz.

Verder ben ik nog wel benieuwd naar wat meer bevallingservaringen van jullie meiden.

Heb wel wat beknopte verhalen gelezen.
    Las dat kreeftje en sonja het zwaar vonden, maar wat vonden jullie zwaar?
    Wat hebben jullie verder geroepen meiden..?

Ik heb de bevalling niet als heel zwaar ervaren maar ik vond het ook beslist niet makkelijk.
    De ontsluitingsweeen kwamn zo snel achter elkaar ( niet op te vangen )
    Vond ik ook een pijnlijke fase van de bevalling.
    Het persen zonder persweeen was pittig en moeilijk aan te voelen.
    Toen ik mocht gaan persen en in de beugels ging begon ik te huilen dat ik het niet meer leuk vond en bang was.
    Toen ik eenmaal perste en de weeen niet snel genoeg waren begon ik te mopperen van Ja hoe moet ik nu aanvoelen hoe ik moet meepersen als die weeen elke keer zo lang op zich laten wachten.
    Toen ik een paar keer een goede wee mee geperst had , zei ik tjee ik krijg er nog lol in nu.... :D
    Op moment dat het hoofdje veel verder naar beneden zakte en begon te staan heb ik een keer of 2 geroepen..
    Oedeloedeloedoeloeeeeeeeeeee. :oops: :oops: :oops: Vraag mij niet hoe ik er op kwam haha maar wat een kracht komt er beneden te staan ongelooflijk wat een verschrikkelijk rot gevoel alsof alles eruit komt zetten.
    Daarna kreeg ik de knip en glibberde Leander er eigenlijk meteen uit.
    Hij moest meteen naar de kinderarts toe ( ivm poepen in vruchtwater )
    Ik vond het veel te lang duren naar mijn zin voor ik hem kreeg en begon eigenlijk beetje te jammeren , dreinen dat ik hem zien wilde.
    Ondertussen waren ze aan het hechten ( wat een k...* gevoel is dat zeg. )
    En eindelijk kreeg ik Leander bij mij.
    Heb meerdere keren gezegt ow wat ruikt hij lekker en ikke maar snuffelen haha.
    Toen heb ik ze maar eens gezegt hem te moeten wegen LOL.
    Omdat ze continue maar hebben gezegt tegen mij dat ik een groot en zwaar kind ging krijgen wilde ik wel eens weten wat hij werkelijk woog.
    en ja hoor 9,5 pond.
    Er was ondertussen een arts-ass aan het hechten die het nog leren moest.
    Ik heb elk minuut wel gevraagt of hij al klaar was.
    Ik werdt steeds ongeduldiger en heb duidelijk laten merken dat ik het zat was met de benen wijd.
    Toen nam de gyn het weer over en gelukkig was het klaar ( het duurde uren naar mijn gevoel dat hechten )
    Ik ben ruim 1300 CC bloed verloren door een knip die in de ader gezet werdt dus het leek naar zeggen wel een slachtveld beneden.
    Daarna ben ik gewassen en naar zaal gebracht.
    Daarna toen de ruggeprik begon uit te werken begon de napijn.
    Gelukkig geen naweeen.
    Maar wat hebben mijn beien een pijn gedaan dat was een hel.
    Heb meerdere keren gehuild van de pijn.
    Ik geloof dat dit het allerergste en zwaarste geweest is van de bevalling.
    De napijn van deze dingen.
    Gelukkig met paracetamol en diclofenac ( heb ik zelf uitgevonden ) na 2 dagen te verlichten..
    De eerste 2 dagen naar de bevalling heb ik ook wel wat ademhalingsproblemen gehad door het persen wat ik op de borst gedaan had ( was een redelijk benauwd gevoel )
    moest enorm opletten wel goed te gaan doorademen.

Maar goed, dit is een meer gedetailleerde bevallings verhaal.

Liek.

Deel Deze Pagina