De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Helemaal begrepen.
    Voor mij ben en blijf je prinses op het forum.
    En ik weet je te vinden via de mail...

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    TXS, ja de eerste dagen alleen waren best goed.
    Was wel druk omdat ik ook nog kerstcadootjes moets halen.
    Dus het was plannen en zorgen dat ik binnen de 3 uur klaar was haha.
    Strontbommen hier regelmatig een uur geleden ook nog haha.
    Kwam langs het rompertje heen zetten.

Liek.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zal mijn bevallings verhaal even hier neer zetten.

9 november 2007

2 uur snachts , ik word wakker en heb het idee dat ik in me bed aan het plassen was , stapte uit bed en liep naar de wc , maar toen verloor ik nog meer water, op de wc aan gekomen zag ik dat het helder van kleur was en het plakte en rook zoet, ik had al gelijk van dit is vrucht water, schoon ondergoed aan gedaan en een maandverband in en weer me bed in gegaan , om de 10 minuten voelde ik een lichte wee , en rond 5 uur weer naar de wc gegaan want dreef weer in me bed , toen zat er wat bloed bij , gelijk Marco wakker gemaakt van joh me vliezen zijn gebroken.
    Marco belde gelijk de verloskundige en moesten gelijk naar het ziekenhuis komen.
    Daar aan de ctg gelegen om de weeën te bekijken maar die zakte aardig af.
    Er werd een kweekje afgenomen om te kijken of ik een bacterie bij me had.
    Later op de ochtend ben ik op zaal gelegd.
    Tegen 17.00 uur kwam de gynaecoloog langs, ik had een streptokokken bacterie en zou de volgende ochtend rond 8 uur ingeleid worden.
    Ik werd gelijk aan de anti biotica gelegd.
    Tegen 23.00 uur kreeg ik steeds meer been weeën en ben ik even gaan douchen maar het werd steeds erger.
    De zuster kwam en legde me aan de ctg.
    Ik kreeg 2 prikken omdat ik al meer dan 24 uur wakker was , 1 prik om de weeën af te remmen en 1 om te kunnen slapen.
    Helaas werkte de prikken bij mij averechts en werden de weeën alleen maar erger.
    Tegen half 2 ben ik op de gangen gaan lopen en werd ik maar naar de verloskamer gebracht ,om 2 uur kwam de gynaecoloog en ik had al 9 cm ontsluiting, gelijk Marco gebeld dat hij moest komen.
    10 november 2007 om 04.53 is Esmee geboren na ander half uur persen met een flinke knip en de vacuum pomp, als dat niet lukte zou ik een keizersnee krijgen , gelukkig was dat niet nodig.
    de gyn trok aan de vacuum pomp en een zuster stond op een krukje en duwde heel hard op me buik.
    na de bevalling wezen douche na dat ik eerst wat had gegeten want had erge trek , tijdens het aankleden nog flauw gevallen, ik merkte het al dus ging zitten en viel zo tegen me man aan.

Esmee werd naar de couveuse afdeling gebracht zodat ze in de gate gehouden kon worden en aan het infuus kon , tot dat de urine en bloed uitslagen er waren want zij kon ook het streptokokken bacterie krijgen.
    Na een paar dagen in spanning te hebben gezeten bleek ze het gelukkig niet te hebben.
    Helaas werd ze geel en moest ze 24 uur onder een lamp liggen, ze had eigenlijk mee naar huis gemogen.
    15 november om half 12 kregen we een telefoontje van de kinder afdeling van : Esmee ziet niet meer geel en ze mag naar huis toe.

toen ik lag te bevallen heb ik weinig mee gekregen, alles ging langs me heen, de gyn schijnt aardig te hebben geschreeuwt tegen mij zei me man maar ik heb het niet eens gehoord.
    het enige wat ik hoorde was ok word ingelicht voor kz toen had ik van onee ,niet zolang medderen en dan nog een kz het moet er NU uit.
    ik had ook zo van dit doe ik nooit meer ,maar nu heb ik zo van ach kan heus nog wel is.

4. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @lieke

Even op je vraag terug te komen....

Ik zal even een beknopt bevallingverhaal doen.........
    ik vondt het erg zwaar ik was echt helemaal uitgeput ook omdat de laatste loodjes voor mij niet meer leuk waren ik had erge hoge bleoddruken veel vocht en andere bijkomstig heden.
    Ik ben 4 dec opgenomen in het ziekenhuis om tot aan de bevalling goed in de gaten gehouden te worden.
    Maar omdat de doktoren ook zagen dat ik zelf ook achteruit ging qua conditie en ook geestelijk hebben ze besloten de hele bevalling te gaan inleiden.
    Donderdag 6 december zijn ze begonnen met eengel in te brengen om de baarmeodermond week te maken.......deze gel is savonds nog een keer ingebracht er kwam al wat vordering en de ontsluiting begon al te komen.

VRijdag ochtend 7 december kwam de VK van het ziekenhuis en de GYN kijken of er idd genoeg ontsluitng was om de bevalling te gaan inleiden en dus ook m ijn vliezen te gaan breken.
    Ja hoor 3cm en de vlieen wearen bereikbaar dus het zou worden doorgezet.
    Snel mijn mannetje gebeld en ik werdt naar de verloskamer gebracht erg spannend allemaal.........

Pffff en toen begon het allemaal, vliezen werden gebroken en omdat ik het streptokok bacterie heb moest ik ook aan de antibiotica en ik werdt aan de weeen opwekkers gelegd OOOOWWWWW wat ging dat snel allemaal in het begin waren de weeen makkelijk weg te puffen maar al na een uurtje werdt het zo heftig dat ik gewoon geen tijd meer had om bij te komen de onsluiting ging ook niet zo heel snel maar het vorderde wel wat gelukkig.

Nou om half 12 werden de weeen zo erg dat ik er helemaal geen pauzes meer tussen had, mijn man heeft op het belletje gedrukt en ik kreeg in overleg met de gyn een shot morfine toegediend....tja dat heeft even goed geholpen maar toen begon de ellende weer de weeen werden weer heel erg heftig en ook kreeg ik been en rugweeen toen heb ik toch even een paar x flink in mezelf gevloekt maar heb het verder beschaafd gehouden.
    Na ongeveer 7 uren in de weeen storm te hebben gezteen kreeg ik om 17.30 erge persdragn en ik kon het allemaal niet meer houen de weeen kon ik ookniet meer goed opvangenen ik raakte soms echt even goed uitgeput....gelukkig ik mocht persen op zoch ging dat allemaal snel want na 30 min persen is ons eerste meisje geboren.

Ja en dan is er nog 1 natuurlijk die er uit moet.......

de Gyn heeft alles gecheckt en ook de volgende baby mocht geboren worden maar dat liep even helemaal abders dan wij verwcaht hadden.
    Thirza lag erg hoog en vast, maar toch hebben we van alles geprobeerd ik moest persen maar ik had gewoon geen weeen meer en ook geen pers drang ik was ook helemaal van de wereld en echt zo uitgeput dat ik echt niet meer kon.
    DE gyn had het vruchtwater al gebroken en dus moest het ook niet te lang gaan duren allemaal.
    Maar omdat ik gewoon weg niet meer kon en geen weeen en drang meer had heeft de gyn van alles geprobeerd van lepels tot aan een vacuumpomp tot aan weet ik veel wat niet meer :rolleyes: :rolleyes:
    Maar alles wat er geprobeerd was hielp en lukte niet.........toch nog geprobeerd de weeen op te wekken maar er was geen resultaat mijn lichaam kongewoon weg niet meer en ik ook niet.

Omdat het al een 20 min duurde en er al lichtelijk paniek ontstond hoorde ik ineens SPOED SECTIO....oke dascht ik en vroeg aan mijn man wat ze bedoelden ja zij hij je moet naar de OK voor een keizersnede....oowkeeeyyy dacht ik dit gaat dus helemaal anders lopen.
    Ik had al veel bloed verloren dus er moest snel ingegrepen worden binnen een mum van tijd lag ik op de ok en werdt ons 2e meisje geboren, heb er alleen niks van meegekregen de keizersnede is allemaal wat langs me heen gegaan.

Ja toen ben ik een heel stuk kwijt geraakt want ik raakt in een shock om het maar even zo te noemen....ik had veel bleod verloren en ook mijn bloedruk giong heeel erg naar beneden mijn onderdruk was nog maar 30 ik zag ineens allemaal doktoren en mensen om me heen en dat is het laatste van de ok wat ik me wat herinneren kan....ik kwam weer wat bij op de IC met allemaal toeters en bellen aan mijn lijf....en mijn buik die weg was.

Na 2 uurtjes bijkomen begon ik toch echt mijn man te missen en de zusters hebben hem opgebeld want hijw as op de kinderafdeling bij onze 2 meisjes.
    Die zijn daar heen gebracht om ze goed in de gaten te houden ook ivm de streptokok en omdat ze toch prematuur zijn....gelukkig hebben de meisjes een goede start gemaakt en was alles goed! ze hebben dan ook gewoon in een bedje gelegen op de warme afdeling.

Mijn mannetje kwam al snel naar me toe want die wist niet eens waar ik was en wat er met me was gebeurd, nou goed hij kwam dus met 2 fotootjes van de meiden en heeft me wat bijgepraat over de bevalling van Thirza (de keizersnede).

Het besef dat ik 2 dochters had kwam eigenlijk de volgende dag.
    En ook het besef dat ik gewoon weg op 2 manieren een bevalling heb doorstaan...

Maar het is me ook allemaal wel waard geweest hoor als ik nu de 2 meiden zie...aleen zal ik niet gauw zeggen dat ik de bevalling vergeet.
    Ik ga ook niet zeggen van oow dat doe ik zo weer nee moet er echt niet aan denken eignlijk.

WE hebben 2 gezonde mooie dochters en dat is voor ons genoeg! we zjn echt super super trotse ouders en genieten volop!

Ach ja er zijn vast zwaardere gevallen hoor maar ik vondt dit al zwaar genoeg eerlijk gezegd.......(misschien wat ego?)

Zo dit was even mijnbeknopte bevallingsverhaal.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier even een korte reactie van Elmo'tje....

Kerstdagen goed doorgekomen. Eerste kerstdag lekker thuis tweede kerstdag op pad.
    Dit was voor Ruben wel wat veel hoor.... Op een gegeven moment veel huilen en niet willen slapen. Eenmaal in de auto op weg terug sliep hij heerlijk en heeft dus toch nog twee uurtjes weggetukt.

De volgende ochtend ging ik shoppen dus hij had een papa-dag.
    Samen hebben ze tot half elf geslapen! Aso he!

Vandaag was hij echt super lief. Veel geslapen en eigenlijk niet gehuild. Hij is zo'n tevreden mannetje!
    Mama kon zo ook mooi bijkomen van die shopdag....ik was echt kapot!

Hier en daar wat griep las ik...verder heeft iedereen wel goede dagen gehad dacht ik zo he!

Prinses,
    Begrijpelijk hoor, je beslissing. Ik heb Ruben zijn tweede naam ook verwijderd. Hij was te googlen en dat wil ik niet. Nu vind je hem nog wel ergens...maar daar kan ik het verwijderen ;)
    We horen het via pb, mail of sms wel.

Mijn bevallingsverhaal is volgens mij wel bekend. Daar ga ik jullie niet mee vermoeien.
    Mocht iemand toch nog iets willen weten vertel ik het wel even hoor...mij maakt het niet uit.

Ik begin het nu wel een beetje een plekje te geven allemaal maar vond het echt heel moeilijk.
    De klok terugdraaien lukt toch niet....

Ruben zit nog in maat 56 maar neigt bij sommige pakjes wel al naar 62 hoor. Het ligt een beetje aan het pakje.

Luiers maatje 2

Voeding, nog steeds 5x 150 (165 dus) cc.

Nu maar wachten op de volgende mama....Prinses als het goed is!
    Spannend meid!

Elmo

6. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: Elmo je bevallingsverhaal ken ik verder hoor net zoals bij de andere meiden.
    Maar was even meer nieuwsgierig van wat ik al eerder zei wat heb je geroepen heb je gevloekt enz.
    Dit is verder in geen verhaal terug te vinden enz...

:idea: kreeftje klinkt allemaal heeeeeeeeeeeeel heftig.
    Dan heb ik absoluut niets te mopperen hoe mijn bevalling is geweest.

Liek.

7. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    volgens mij kreeg ik net een lach van mijn ventje.
    :D :D dit was tijdens luier verschonen toen ik paar keer kiekeboe zei.
    grappig hoor.

Ik heb een box mobile gekocht hier zit hij heerlijk naar te kijken.
    alhoewel hij nu toch begint te huilen.
    Hij wil alleen maar op schoot zitten.
    Tja hij is 5 weken oud toch een oei ik groei moment denk ik.
    Liek.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb helemaal niks geroepen. Ik had daar geen tijd en energie voor.
    In het ziekenhuis ben ik pas beginnen te klagen dat ik iets tegen de pijn wilde.
    Verder koste mij het opvangen van de persweeen echt gigantisch veel energie en inspanning.
    Ik spreek echt van een hel van een bevalling...helaas.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb het gelukkig zonder pijn bestrijding gered vraag niet hoe maar heb het wel voor elkaar gekregen.

kreeftje wat een verhaal zeg, ik vond mijn bevalling al rot maar als ik dat van jou dan lees klinkt dat nog erger.
    jij ook al een streptokokken bacterie net als ik.
    ik kreeg ook gelijk anti biotica en later een kuurtje in de vorm van medicijnen, alleen hier in het ziekenhuis kunnen ze geen dosiers lezen want ik kreeg de pillen waar ik allergies voor ben, maar ja op dat moment wist ik de naam niet meer van die pillen.

elmo : ruben groeid lekker nu al naar maatje 62 , maar ja esmee is vrij klein dus bij mij zijn bijna alle baby's erg groot.
    esmee drinkt nu 6x net aan 140 cc ene keer drinkt ze hem leeg andere keer laat ze 10 of 20 staan.

Liek: leuk he die lachjes , wij liggen hier ook vaak in een deuk, zo lacht ze en zo zet ze een ernstig gezichtje op.
    boxmobielen zijn erg leuk, hier word er ook graag naar gekeken.

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad een goede kerst gehad; 1e kerstdag dus lekker met zijn 3-tjes thuisgebleven. Lekker lui onderuit in huispakkie (niks opgedirkt!), lekker eten en filmpje kijken.
    2e kerstdag bij mijn moeder wezen eten. Arthur vond het ook reuze gezellig en had geen zin om te slapen, maar wilde graag alles in de gaten houden. Dacht nog wel dat dit zijn weerslag op hem zou hebben, maar viel eigenlijk mee.
    Imani soms wel lastig om ze te laten huilen, he? Maar goed....soms zie je echt dat ze na een aantal minuten toch in slaap vallen. Merk dat Arthur soms zichzelf ook even in slaap moet huilen (wat klinkt dat toch naar), maar nu zien we vaak dat het maar even is en dat hij daarna echt slaapt. Als hij langer huilt is er toch echt wel wat en soms helpt het dan om 10 minuutjes bij hem te zitten en hand op zijn buik te houden en dan valt hij zo rustig in slaap.
    En Charlotte dus ook met hoofdje draaien, knappe meid! Arthur doet het soms ook wel, maar gaat echt nog lekker in die schokkerige bewegingen....ziet er altijd zo grappig uit (net een schildpadje).
    Ondanks de antistoffen voor Charlotte hoop ik toch dat je weer een beetje aan het opknappen bent...beterschap!
    Lenneke terecht een trotse moeder! En ze wilde natuurlijk ook wel even wat aandacht tijdens 2e kerstdag!
    Prinses kan me voorstellen dat je dat hier niet op het forum wil zetten hoor. Maar ik ben straks zeker wel benieuwd dus zou graag een pb-tje willen ontvangen met meer details van jullie kleintje! Binnen nu en 5 weken (max) houden jullie ook jullie kindje in de armen...super, he?!
    Lieke las het al bij de walvisjes...bah ziek...hopelijk gaat het nu dus beter. Die Leander van jullie is echt een beer, zeg! Hier is 62 toch nog net iets te groot. Veel is ook wel afhankelijk van welk merk kleding natuurlijk, maar wat ik hier in de kast heb hangen aan 62 is toch eigenlijk nog te ruim. Het enige wat ik nu al gebruik van maatje 62/68 is een slaapzakje, dit gaat goed. Arthur trapt zichzelf via matras namelijk vaak omhoog in bed en voor de nacht is het dan toch te koud als hij er zo onderuit ligt..dus nu slaapzakje aan (ziet er ook zo schattig uit).
    Over dat doorslapen...Leander is natuurlijk ook nog jonger en verder verschilt het gewoon zo per kind. Hier toch ook nog wel regelmatig 's nachts eruit hoor. Ligt er ook beetje aan hoe laat hij voeding voor de nacht heeft gehad..ik ga het nl niet tever lopen rekken als hij zich bv om 21.30 meld voor fles...dan kan ik er wel vanuit gaan dat ik er 's nachts dan ook een keer uit moet. Zo langzaamaan komt er toch wel wat meer tijd tussen de voedingen te zitten.
    Pampers die ik op voorraad had zijn nu bijna op (al had mijn vriendin nog een grootverpakking voor ons), maar heb nu ook de kruitvat luiers gehaald; kijken hoe die bevallen.
    Over die e-sprongenwekker...zitten hier nu toch ook wel weer richting een sprongetje volgens het boek...maar nog geen berichtje gezien...
    De bevallingsverhalen..pff, klinkt allemaal toch heftig hoor. En kreeftje had je verhaal al wel gelezen, maar idd erg heftig. Kan me voorstellen dat als je een heftige bevalling hebt gehad dat je dat echt een plaatsje moet geven (dit geld ook voor meerdere dames hier).
    Ik moet echt zeggen dat ik een superbevalling heb gehad (zie eergister tegen de vk nog...vond het eigenlijk appeltje eitje). Nouja....naarmate je verder bent na de bevalling zwakken sommige dingen toch beter af en ik heb ook niet echt een zware bevalling gehad dus dat scheelt natuurlijk.
    En wat ik allemaal gezegd heb tijdens de bevalling.....euhm....'Ik moet poepen.....écht ik moet poeoeoeoepen!' En verder heb ik toch de nodige keren de naam van de Heer misbruikt, zei wel netjes van tevoren...'ik ga nu weer even schelden hoor!'.
    Toen Arthur eenmaal geboren was verdronk ik in zijn ogen en kon dus eigenlijk alleen maar uitbrengen....die ogen...kijk die oogjes dan! Wat mooi! Ik schijn trouwens ook al over een 2e begonnen te zijn (volgens mijn vriend), maar kan me daar echt niets over herinneren
    ;) :eek: . En tja..helaas dus wel naar OK voor het hechten en dit gebeurde onder ruggeprik (dus hiermee ook weinig last gehad van de naweeën). Wel duurde het best lang en heb ik wel een aantal keer gevraagd of het nog wel goed ging.
    Heey, leuk Lieke een lachje....dat is zo mooi, he?! En het word langzaam aan steeds meer. Als Arthur in zijn wipstoel zit kan hij soms bijna in schateren uitbarsten als je wat wilder met hem doet.
    Trouwens vond Arthur het hier eerst ook niks in de box hoor...heeft misschien ook wel wat met leeftijd te maken. Hij kan nu wat langer wakker zijn, zelf wat spelen en sinds kort vind hij het ook okee om tijdje in box te liggen en houdt het hier dan ook wel even in vol. Ik heb hem in het begin dus eigenlijk nauwelijks in de box gelegd. Alleen even kort als ik flesje voor hem moest maken en hij even moest wachten.
    Elmo Ruben dus even bij moeten komen van 2e kerstdag, is ook niet zo gek natuurlijk.....is allemaal toch net weer even anders en ze zien ook zoveel wat ze weer moeten verwerken. Buitendat zitten we weer richting een sprongetje dus wie weet? Arthur zit toch regelmatig op 6 flesjes per 24 uur en die drinkt hij dan vrijwel allemaal helemaal leeg. Volgens schema zou je naar 5 flesjes toe moeten, maar zolang hij aangeeft dat hij honger heeft krijgt hij gewoon die flesjes hoor. We zien op het CB wel weer hoeveel hij weegt, zal vast allemaal netjes gaan.
    We gebruiken hier dus johannesbroodpitmeel (nutriton) door zijn voeding. Volgens Nutrilon zelf helpt dit echt alleen maar tegen spugen en niet zozeer tegen krampjes. Maar volgens de CB arts was dit dus een goede oplossing tegen krampjes en zodat we toch de H.A. voeding konden blijven geven. En hoe het ook zij....het lijkt wel beter te gaan hoor. Hij heeft nog wel krampjes, maar niet meer zo vaak en niet altijd meer zo heftig. Dus zolang het lijkt te werken gebruiken we het nog maar even tot een maandje of 3-4.

Hier liggen beide mannen allebei te slapen. Vriendlief heeft nachtdienst gehad en Arthur dus ook lekker in zijn bedje, maar die zal zich zo wel weer melden. Vanmiddag gaan we naar onze vrienden toe, vriendin gaat lekker voor ons koken. Heb er wel zin in.
    Bijna O&N...ben wel benieuwd hoe het gaat met dat geknal....ik hoop eigenlijk dat Arthur lekker doorslaapt (of flesje drinkt en daarna rustig kan slapen). Verder hebben we het hier rustig, komt alleen een vriend van ons. Maar wil nog wel even wat lekkere hapjes maken dus straks weer even op zoek naar lekkere recepten. Mijn vriend heeft wel aardig wat vuurwerk gekocht, hij wil dit jaar echt super uitknallen. Leuke gedachte natuurlijk, maar ik vind het eigenlijk een beetje eng (en dan helpt zo'n verhaal van die man in Waalwijk niet echt mee)....zal blij zijn als alles goed gaat met afsteken.

Spreek jullie vast nog wel voordat het O&N is, dus ....tot later.

Groetjes, Eva.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik heb het dus ook niet gekregen. Moest voor een spoedsectio en ze vonden dat ik het best nog wel eventjes kon houden (duurde pas 4.5 uur) en het zou niet zo goed zijn voor de baby (en al die anderen dan die WEL pijnbestrijding krijgen) maargoed...ben er niet trots op ofzo..had het graag gehad.

Eva, wat een lap tekst weer zeg...pffff
    Fijn dat jullie leuke dagen hebben gehad en dat Arthur het zo vreselijk goed doet.
    Hier valt maatje 62 ook tegen hoor..heel veel is toch nog te groot.
    Ik denk dat ik net mazzel had met dat truitje wat ik toen probeerde toen ik het schreef. Verder is bijna alles nog te groot...
    Ook wel fijn, het gaat al snel genoeg ;)

Ik ga gauw het eten afmaken....(tis al dood hoor).

Elmo

12. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo,

hier de kerstdagen ook overleefd.
    Naomi heeft eerste kerstdag tijdens het eten lekker geslapen in haar bedje.
    Tweede kerstdag was ze erg wakker.
    Verder zit ze met de voeding ook op 150 + 5 schepjes maar soms krijgt ze zes flesjes.
    Ze heeft soms zo verschrikkelijke honger dan maar een extra fles.

En het lijkt erop alsof Naomi in haar 2e sprongetje zit.
    Volgens de mail en het boek zou dit te vroeg zijn, maar ze is al aan het ah, uh etc.
    Ook sabbelt ze op haar handjes en schaduw vind ze te gek.
    Verder is ze veel wakker.
    Komt ook van haar nek en darmen natuurlijk.
    Wel geven we nu cynababy en druppels die de ontlasting wat zachter maken.
    Hopenlijk gaat dat ook werken.

Sorry voor dit echo bericht maar heb even de puf en kracht niet om op de rest te reageren.

Liefs Lydia

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hier ook een egoverslag van de afgelopen dagen:
    *Kerstavond hebben we Marin met box en al naast de tafel gezet toen we aan het gourmetten waren met z'n tweetjes. Ze is echt al aan ander eten als flesvoeding toe. Het speeksel stroomde haar zo d'r snufferd uit! Nog ff een weekje wachten. Was op een bepaald moment wel even emo hoor. Drie grootouders verloren, een geboorte het is niet niks. We hebben geproost op een rustig 2008. Zou wel wat zijn.
    *KD1: We zijn rond 12 uur naar mijn schoonouders gegaan. Daar was mijn schoonzusje en een familievriendin ook. We hadden daar pakjes onder de boom en weer een hilarische grabbelton. meisje isgoed vewend. (zo hoort het ook, bovendien scheelt het ons centjes). Ze heeft heerlijk in haar campingbedje getukt op de slaapkamer van opa en beppe. Dit bedje is bekend voor haar aangezien ze er bij de oppas ook in slaapt. Tegen half twaalf weer thuis. Flesje erin gegoten en lekker slapen tot kwart voor 9 ofzo.
    *KD2: Ouders en zus met haar gezin kwamen hier eten. Ze was nu op eigen terrein dus dat ging prima. Tijdens de maaltijd heeft ze er in de kinderstoel heerlijk bij gezeten.
    *O&N: we gaan naar vrienden. We zullen daar rond zevenen zijn waarna zena een flesje in haar cbedje wordt gedropt. Ben benieuwd hoe ze zal reageren op het vuurwerk.

We hebben Marin als we de hort op zijn in zo'n dubbele slaapzak van combisleeper. Daar zitten ook gordelsleuven in. We doen haar dan alleen nog een muts op en een sjaal om en doen haar zo in de macicosi. Daar zit ook een slaapzak op en die ritsen we dan ook lekker warm dicht. Ideaal zo.

Luiers: ben nu met het laatste pak maatje 3 bezig. Vier is in aantocht.
    Kleding: maatje 68-74.
    Bevalling: heb verder niets geroepen. had het nogal druk. Het verhaal was wel bekend geloof ik hè?
    Pijnstilling: heb wel een morfineprik gehad.Vod hetgoed helpen maar anderen zeggen dat er geen echte pijnstiller in zit, maar dat het meer een placeboeffect is. Boeit me niet, het hielp.
    Streptokokken: is bij mij helemaal niet getest.......
    Zo, nu soepie eten. Iedereen een geweldig (en rustig, zonder verstuur gillende baby's) O&N.

Tot volgend jaar

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Marin viert vandaag haar 5e vermaanddag!

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik wilde je net feliciteren met haar 5 maanden!

Fijn dat alles goed is gegaan met Kerst Femke!
    Als je echt denkt dat Marin wel wat anders lust...waarom niet vast een keer een stukkie brood ofzo?

Heel goed uiteinde allemaal!
    Heel fijn 2008!

Elmo familie ;)

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gefeliciteerd met Marin! Wat gaat de tijd hard.

Iedereen een gezond 2008 gewenst. Lekker genieten van de kleine!

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Omdat vriendlief en ik beiden last hebben van een aantal allergiën, willen we dit zoveel mogelijk uitstellen tot de zes maanden.
    We moeten wel op advies van het cb rond de 5,5 maand beginnen met de groente voor 4 maanden. Fruit nog even niet, zitten teveel allergenentriggers in.
    Vanaf zes maanden moet ze wel beslist bijvoeding krijgen. Dan is fv niet meer voldoende.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sorry Femke, is ook zo...wist ik ook eigenlijk wel.
    Jij en Lenneke hebben wel veel gemeen of niet?

Mogen kiddies met 4 mnd dan al wat groente hebben dan? Dacht dat dat allemaal pas met zes maand was....
    Moet me toch maar eens in voeding gaan verdiepen geloof ik...;)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Femke, een foto van mijn schoondochter waar ze drie maand op is is een beetje ouderwets he!
    Hoog tijd voor een update!

20. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Zelfs van het afgelopen jaar... drie grootouders verloren en een kleintje geboren....

Zo allemaal weer een beetje bijgekomen van de drukke kerstdagen?
    Hier wel gelukkig. Meisje zit weer lekker in haar velletje.
    Morgen naar vrienden voor oud en nieuw, zijn maar met een klein groepje dus zal vast goed gaan. Nicky reageert helemaal nog niet op de vuurwerk knallen, bij jullie wel?
    Ze heeft er echt nog geen erg in lijkt het wel. Gelukkig maar, zal volgend jaar wel anders zijn...
    De katten daarentegen moeten er niets van hebben, zitten lichtelijk in de stress. Wel zielig maarja.

Hele fijne jaarwisseling allemaal en tot in het nieuwe jaar!
    Een nieuw jaar vol met mooie belevenissen met alle walvisjongen!
    En voor de walvissen, een jaar met een mooi jong op komst en dat ze maar gezond en vlot geboren mogen worden!

Dikke knuffel allemaal!

Deel Deze Pagina